bodzio63 Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2009 (edytowane) Wymiana chłodnicy passat b5: odkręcamy 5 kołków plastikowych osłony silnika,oraz 2 wkręty mocujące ową osłonę(jej krótkie elementy do błotnika)i jedną nkętkę m-6 mocowana osłony.Celowa wskazałem na zdjęciu tylko punkt mocowana do zderzaka. Edytowane 13 Marca 2009 przez bodzio63 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2009 Następnie demontujemy pozostałe wkręty mocujące nadkole do zderzaka, i po jednej mocowania zderzaka do błotnika.Oczywiście wszystkie sruby torx 5-6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #3 Napisano 13 Marca 2009 Przystępujemy do demontarzu grila,odpinamy zabezpieczenie otwarcia maski i demontujemy, zdejmujemy z bolców uchwyt jej otwierania.Następnie odkęcamy 2 śruby m-6, Torx-6, delikatnie go odchylając wyczepiamy z otworów mocujących go w dole zderzaka.Są na wcisk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #4 Napisano 13 Marca 2009 Następnie przystępujemy do demontarzu reflektorów, odpinamy złączkę elektryczną i odkęcamy 4 śrub torx-5 które je mocują i demontujemy oba reflektory.Należy zwrócić uwagę na 2 śruby które znajdują się pod gumowymi zaślepkami(odbojniki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #5 Napisano 13 Marca 2009 Gdy już mamy odkęcone reflektory,przystępujemy do demontażu zderzaka,2 śruby mamy odkręcone te które trzymały u góry gril, pozastało nam odkręcić 4-5 śrub torx-6 przy otworach mocowania grila Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #6 Napisano 13 Marca 2009 Zdejmujemy zderzak odchylając go i wypinając wtyki mocowania halogenów.Tak wygląda lewa i prawa strona po zdjęciu zderzaka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #7 Napisano 13 Marca 2009 (edytowane) Następnie wypinamy złączkę czujnika temperatury zewnętrznej (2)przy chłodnicy i złączę elektryczne chłodnicy, odkęcamy po 2 śruby mocowania chłodnicy(1) i możemy opóścić chłodnicę Klimatyzacji, odsłaniając dostęp do chłodnicy wody. Edytowane 13 Marca 2009 przez bodzio63 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #8 Napisano 13 Marca 2009 Wypinamy dwa zabezpieczenia chłodnicy(1), i po spuszczeniu płynu chłodniczego korek (2) i odpięciu 2 węży od chłodnicy możemy ją zdemontować wyjmując ją do przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #9 Napisano 13 Marca 2009 Sory za nienajlepszej jakości dokumentację fotograficzną, i pewne jej braki,korzystając z tego możemy sami dokonać wymiany chłodnicy.O napełnianiu układu chłodzenia nie będę pisał gdyż było poruszane wielokrotnie.Na pewno zbieże mi się za formę postu, ale trudno.Pozdrowienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2009 Na pewno się przyda potomny, ale za formę postu to jak napisałeś Ci się dostanie Można przecież to było zrobić w jednym poście,a nie w 8 Ale Pan admin pewnie się tym zajmie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #11 Napisano 13 Marca 2009 A co do lamp to nie trzeba ich odkręcać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #12 Napisano 13 Marca 2009 Masz rację, ale liczyłem na lepszy dostęp.Pozdrowienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
El_Chueco Zgłoś #13 Napisano 2 Września 2012 Ja stanąłem na etapie ściągania chłodnicy Mam problem ze ściągnięciem węży chłodnicy - nie przechodzą przez otwór i trzeba je rozłączać przed odchyleniem - ze ściągnięciem drucików nie ma problemów - tylko same węże nie chcą schodzić - jak to się robi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #14 Napisano 2 Września 2012 Drucików wyciągać całkowicie to nie musiałeś, wystarczy je wysunąć, ale skoro je wyjąłeś to wąż siedzi już tylko na wcisk. Jeśli dawno nie był zdejmowany to trochę trzeba siły użyć Ja miałem problem z dolnym ale jak się okazało zdjęcie to pikuś w porównaniu do założenia na nową chłodnicę, gdyby nie odrobina smaru to prędzej bym połamał chłodnicę niż bym wąż do końca wsunął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
El_Chueco Zgłoś #15 Napisano 2 Września 2012 Może WD40 - choć nie powinno się raczej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czarny001 Zgłoś #16 Napisano 24 Lutego 2015 Witam chciałbym zapytać się jakie były chłodnice w AFN ponieważ na allegro spotkałem się z dwoma wymiarami (poniżej podam linki) i czy cena 120zł za chłodnice to będzie szajs ?? Gdzieś na chłodnicy napisane są jej numery ? http://allegro.pl/chlodnica-wody-vw-passat-b5-audi-a4-a6-1-9-tdi-1-8-i4819494596.html http://allegro.pl/audi-a4-vw-passat-b5-1-6-1-8-1-9tdi-chlodnica-wody-i5020105102.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #17 Napisano 24 Lutego 2015 Najważniejsze to sprawdź jakie masz mocowanie węzy ,przeważnie węże sa na szybkozłączki ,pierwsza aukcja jest na opaski .Druga sprawa to czujnik temp wody ,sprawdź czy masz w chłodnicy czy na wężu .Chłodnice są cieńsze i grubsze ,obie pasują .Nie ma różnicy jaką założysz .Ja na takiej za stówkę latam drugi rok ,wygląda jak nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czarny001 Zgłoś #18 Napisano 24 Lutego 2015 (edytowane) dzięki zraz pójdę i sprawdzę mocowanie oraz czujnik, w sklepie powiedzieli mi 180zł wiec szukam na allegro, jakie są "lepsze" firmy tych chłodnic czy to bez większej różnicy?? ta jedna jest chyba szersza o 2cm. Edytowane 24 Lutego 2015 przez Czarny001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #19 Napisano 24 Lutego 2015 jest trochę niższa ,mierzony jest rdzeń ,nie ma znaczenia ,wymiary z obudową na pewno są takie same . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #20 Napisano 25 Lutego 2015 (edytowane) , jakie są "lepsze" firmy tych chłodnic czy to bez większej różnicy?? Zależy jak się trafi. U mnie chłodnica VW zaczęła przeciekać po 3-ech latach od nowości. Wymieniłem na zamiennik i służy już 8 lat. Z oryginalną pojechałem do sklepu z zamiennikami i tam mi dobrali nową za 230 zł -producent nie znany [ w ASO oryg. 1100 zł ]. Edytowane 25 Lutego 2015 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach