jacekJI Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2009 Witam, Posiadam VW 1,9 z 94r Chce podłączyć do fabrycznego centralnego sterownik z pilotem, przeszukałem forum ale nie znalazłem do końca jasnej odpowiedzi. Możecie mi wytłumaczyć jak najprościej jak to zrobić? tu daje zdjecia kostki do pompki: a sterownik dalbym taki: http://moto.allegro.pl/item568823871_uniwersalny_sterownik_z_pilotami_metal.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiomis Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2009 w vw w zamku drzwi są styki do zamykania i otwierania centralnego . jest to sterowane plusem i w te przewody się podłącz . Oczywiście nie w drzwiach tylko sprawdz kolory przewodów i podłącz się w części samochodowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #3 Napisano 13 Marca 2009 czerwony z białym paskiem to +12V brązowy to masa zielony/szary to otwieranie/zamykanie (lub na odwrót) Zamek jest sterowany plusem. Nie jestem pewien, czy się zgadza z tym co napisałem, bo juz dawno to robiłem. Nie chcę wprowadzić w błąd. Najlepiej weź miernik i sprawdź gdzie jest masa, gdzie plus, a otwieranie/zamykanie najlepiej przy pomocy drugiej osoby, żeby kręciła kluczykiem w zamku. Musisz wziąść schemat, który jest z centralką i zgodnie z nim wpiąć się w te kable. I właśnie w bagażniku koło pompki jest najłatwiejszy dostęp do montażu sterownika. Do podłączenia kierunkowskazów są niedaleko kable do świateł tylnych. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #4 Napisano 13 Marca 2009 (edytowane) Niedaleko niżej jest podobny temat.... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47243 Nie wiem czemu upieracie się, żeby zakładać sterownik koło pompy... Nad skrzynką bezpiecznikową jest prościej, dostęp do wszystkich kabli chyba nawet łatwiejszy... Tu podam cytat kolegi grzyb: grzyb 24-12-08, 18:47 Zielony(otwiera po zetknięciu z +) i szary(zamyka po zetknięciu z +) kabelki idące do drzwi odpowiadają za zamykanie i otwieranie drzwi, brązowy gruby(idzie do rozgałęźnika masy) - masa, czerwony z białym paskiem +, czarny z białym paskiem i czarny z zielonym paskiem - kierunkowskazy prawa i lewa strona, brązowy z białym lub żółtym paskiem - krańcówki drzwiowe, gruby czerwony z czarnym paskiem idący od stacyjki - rozrusznik. Jeżeli posiadasz u aucie funkcje komfort, a alarm ja obsługuję, to po takim podłączeniu wszystko powinno działać bez zarzutu. Powodzenia. Podłączyłem dokładnie tak i wszystko lata jak trzeba. Pozdrawiam Edytowane 13 Marca 2009 przez wroobelek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #5 Napisano 13 Marca 2009 Nie zapomnij o zaprogramowaniu sterownika pod zamek pneumatyczny, bo nie będzie działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #6 Napisano 13 Marca 2009 Nie zapomnij o zaprogramowaniu sterownika pod zamek pneumatyczny, bo nie będzie działać. W zasadzie to nie potrzeba, na te przewody, które podałem wystarczy krótki (poniżej sek.) impuls + . Na zamykanie można wydłużyć do 15 sek. wtedy będą się domykały szyby, pod warunkiem, że się domykają z kluczyka. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
as26sdz Zgłoś #7 Napisano 14 Marca 2009 Ja zakładałem zgodnie z załączoną instrukcją z allegro, bardzo proste, u mnie w kombi zamontowałem tuż przy pompce, miejsca tam sporo i wydaje mi się że ok, antenke tylko wywaliłem na zewnątrz na wykładzine bagażnika, łapie z bardzo daleka. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekJI Zgłoś #8 Napisano 17 Marca 2009 mam juz schemat ze sterownika. oto on czyli będziemy łączyć tym ostatnim sposobem? Kable w kostce do pompy: 2 żółty, 4 czarno-czerwony, 6 żółto-czerwony, 8 pusto, 10 zielony, 12 czarny, 1 biało-czerwony, 3 brązowy, 5 żółto-niebieski, 7 szary, 9 żółto-czarny, 11 żółto-zielony. To proszę powiedzcie mi teraz na konkretach co z czym? i co to ten przełącznik do drzwi? Z góry serdecznie dziekuje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #9 Napisano 17 Marca 2009 (edytowane) Ja miałem prawie ten sam schemat i podłaczyłem wg tego "sterowanie plusem" i działa. Poszukaj miernikiem, w którym kablu jest cały czas napięcie 12V (+). Prawdopodobnie ten biało-czerwony. Z nim łączysz żółty i żółto-czarny ze sterownika. Teraz musisz z znaleźć, w którym kablu dochodzącym do pompki pojawia się napięcie przy otwieraniu drzwi kluczykiem (zielony albo szary). Z nim łączysz kabel biało-czarny ze sterownika. Kabel biały łączysz z tym, który został (zielony lub szary). Ze sterownika wychodzą jeszcze inne kable, które musisz podłączyć (czarny do masy i czerwony pod napięcie). Ale sprawdź ze swoim schematem. Możesz ewentualnie podłączyć też kierunkowskazy - kable brązowe, jeżeli to ten sam sterownik co ja mam. Pozdrawiam i życzę powodzenia przy montażu. Edytowane 17 Marca 2009 przez RAFAL10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekJI Zgłoś #10 Napisano 21 Marca 2009 Sprawdziłem i jest tak: biało czerwnony :+ brązowy: - Otwieranie w pompce- szary zamykanie w pompce- zielony i według tego wyżej podłączać tak: szary(w pompce)-biało czarny(w sterowniku) zielony(w pompce)-biały (w sterowniku) biało czerwony-żółto czarny i żółty czarny(w sterowniku)-masa czerwony(w sterowniku)- napięcie Czy masa i napiecie moga być z pomopki tez? mam 2 kable czerwone, jeden z bezpiecznikiem drugi bez, z bezpiecznikiem to napewno napewno do napięcia, a ten drugi to do czego?? w sterowniku zostaje jeszcze kabel pomaranczowo- czarny, do czego to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #11 Napisano 21 Marca 2009 Opisany sposób podłączenia się zgadza. Napięcie i masę wziąłem też z wiązki dochodzącej do pompki i wszystko działa. Tylko z tymi dwoma kablami czerwonymi coś mi nie pasuje. Wg mojego schematu mam kable - oprócz tych do konfiguracji połączenia - czarny (masa), czerwony (czyli podłączyć pod napięcie), czerwono/czarny, różowy (one są od dodatkowego kanału w sterowniku) i 2 brązowe (kierunkowskazy). A ten pomarańczowo-czarny i pomarańczowy przy sterowaniu plusem pozostają bez podłączenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekJI Zgłoś #12 Napisano 21 Marca 2009 kurde zle popatrzylem... jeden jest czerwono czarny. No to bez podlaczenia zostaje tak: czerwony, pomaranczowy, pomaranczowo czarny, i jeden brazowy który jest według rysunku do kierunkow. to te pogrubione tak maja zostac? Jeszcze pytanie, jest ryzyko ze mi sie spali cos jak cos popieprze? i czy trzeba przekladac zworke?? bo teraz jest na 0,5s a moze byc na 3,5s. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #13 Napisano 21 Marca 2009 ....teraz jest na 0,5s a moze byc na 3,5s... Przy zamku pneumatycznym lepiej, żeby był dłuższy czas, tzn 3,5s. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #14 Napisano 21 Marca 2009 (edytowane) Bez podlaczenia zostaje pomarańczowo-czarny, pomarańczowy i czerwono-czarny (jezeli nie masz tych, o ktorych wczesniej wspomnialem). Czerwony podlaczasz pod napiecie. Ja nie zmienialem zworki i mam krotszy czas i dziala dobrze. Jezeli tak podlaczysz nic sie nie powinno spalic. Zrob solidnie polaczenia zeby podczas jazdy (drgania) sie nie rozlaczyly. Jezeli podlaczasz kierunki to bedziesz musial wstawic diody prostownicze (pewnie sa zaznaczone na schemacie). Pozdrawiam. Edytowane 21 Marca 2009 przez RAFAL10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #15 Napisano 21 Marca 2009 Przy zamku pneumatycznym lepiej, żeby był dłuższy czas, tzn 3,5s. Tak, tylko jeżeli masz moduł komfortu to przy takim długim impulsie na otwieranie będzie Ci szyby otwierał trochę Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #16 Napisano 22 Marca 2009 a mnie ciekawi długość impulsu sterującego - wczoraj montowałem sterownik u siebie i chodzi super na 1s impulsie. tak sobie myślałem ze przecież jak otwieram drzwi to impuls jest tez tylko około 1s bo nikt chyba nie trzyma kluczyka 3s przekręconego. myślę że te 3s to trzeba programować jak podłaczamy sterownik jakoś bardziej bezpośrednio do pompy żeby trzymać impuls. Jak się podłaczy do sterowania zamka (wiązka drzwi szary i zielony kabelek) to wystarczy impuls 1s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #17 Napisano 22 Marca 2009 ...jeżeli masz moduł komfortu to przy takim długim impulsie na otwieranie będzie Ci szyby otwierał trochę... W B3 (mam moduł komfortu) szyby można automatycznie jedynie domknąć/zamknąć, ale nie otworzyć. Tak więc przy otwieraniu można dowolnie długo naciskać klawisz otwierania. Przyznaję, że nie wiem jak z tym tematem jest w B4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #18 Napisano 22 Marca 2009 W B3 (mam moduł komfortu) szyby można automatycznie jedynie domknąć/zamknąć, ale nie otworzyć. Tak więc przy otwieraniu można dowolnie długo naciskać klawisz otwierania. Przyznaję, że nie wiem jak z tym tematem jest w B4. No właśnie w B4 jest tak jak pisałem... Jeżeli impuls będzie długi szyby będą jechać w dół. Tak jest w B4, że nie ma jako takiego "modułu komfortu". Za zamykanie szyb odpowiada podanie odpowiednoi długiego impulsu plusa na przewód zamykania, a z otwieraniem jest podobnie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carol Zgłoś #19 Napisano 22 Marca 2009 mam pytanie koledzy. posiadam alarm Langeford ale nie mam instrukcji obsługi. wie ktoś jak mam przejsć w stan serwisowania i wydłużyć impuls zamykania bo mam ustawiony teraz na 1s i nie chce mi domykać szyb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #20 Napisano 22 Marca 2009 mam pytanie koledzy. posiadam alarm Langeford ale nie mam instrukcji obsługi. wie ktoś jak mam przejsć w stan serwisowania i wydłużyć impuls zamykania bo mam ustawiony teraz na 1s i nie chce mi domykać szyb. Wszystko fajnie, ale z tego co jest w instrukcji (zresztą na elektrodzie) możesz wydłużyć czas zamykania ale tylko do 3 sekund... To niestety nie wystarczy. Gdzieś widziałem na alledrogo taki sterownik, który podłączany do alarmu wydłuża impuls prądu na zamykanie do określonego przez nas czasu. U mnie, żeby poprawnie działało domykanie mam w alarmie wydłużony impuls na zamykanie do 15 sek. Otwieranie poniżej jednej sekundy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach