tedy Zgłoś #1 Napisano 1 Marca 2009 witam wczoraj mechanik poprawiał mi ustawienie rozrządu bo był zle ustawiony i po regulacji zauważylem ze silnik jak pracuje na wolnych słychac takie chrobotanie, druga sprawa to to ze w czasie przespieszania slychac cos takiego jakby gwizd wczesniej zadnego z tych objawów nie było, mechanik mi powiedział ze wszystko jest ok ze to chrobotanie to pompa wody i ze to normalne i ze pasek rozrządu byl slabo naciągnięty więc poprawil teraz silnik inaczej pracuje co by nie mówić faktycznie jest żwawszy,i stąd moje pytanie czy możliwe jest ze za mocno naciągnąl pasek rozrządu i stąd te objawy i czy zeby go poluzować trzeba z powrotem ściągać cały przód?,pytam bo się jutro do niego wybieram zeby poprawil i nie chce zeby mi jakis kit wciskal ze wszystko jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatanka Zgłoś #2 Napisano 1 Marca 2009 Często tak jest, że za mocno napięty pasek rozrządu powoduję "wycie" i inne dziwne odgłosy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregg Zgłoś #3 Napisano 1 Marca 2009 Nie sądze żeby można było za bardzo naciągnąć pasek rozrządu. Za naciąg paska odpowiada napinacz i to on powinien ustalić jego napięcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tedy Zgłoś #4 Napisano 1 Marca 2009 ale czy mozna go poluzowac bez potrzeby zdejmowania calego przodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 1 Marca 2009 Jak na moje oko to coś się dzieje z napinaczem. Kiedy zmieniałeś rozrząd? Na jakich częściach? (producent) Tak szczerze to nawet nie zaglądałem czy napinacz da się odkręcić po zdjęciu osłony paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blaueye Zgłoś #6 Napisano 1 Marca 2009 mozna popuscic rozrzdad bez sciagania przodu wystarczy oslone rozrzadu sciagnac popuscic srube i naciag paska mozna regulowac a co do żwawszego i gwizdu sprawdz jaki masz kat zaplonu moze cos poprzestawial na kacie zaplonu zawsze po wymianie paska powinno sie kat wyregulowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tedy Zgłoś #7 Napisano 1 Marca 2009 no wlasnie tak mi mechanik powiedzial ze auto inaczej brzmi bo byla jakas synchronizacja zle ustawiona i jakies tam kąty zaplonu i jeszcze cos wszystko sprawdzal na vagu a rozrząd byl wymieniany rok temu przejechane 10000km poprostu pojechalem swiece zarowe wymienic i poprosilem go zeby sprawdzil mi rozrząd bo cos ciężko rano auto pali i cos taki mulowaty byl a on mówi mi ze zle bo cos tam na znakach jest nie tak ustawione więc mówię zeby zmienil zeby bylo dobrze no i jak zmienil to mi cos nie pasuje normalnie krew mnie zalewa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tedy Zgłoś #8 Napisano 2 Marca 2009 (edytowane) witam ponownie ,panowie bylem dzisiaj u mechanika zeby mi poprawil to co moim zdaniem spierdzielil czyli slyszalną prace pompy wody, a on mi mówi ze jak chce to mi zmieni tak jak bylo ale on by tego nie robil bo nie raz jest tak ze w czasie pracy silnika na wolnych obrotach slychac lekko jak pompa pracuje i to nic takiego, panowie a jak jest u was jakie jest wasze zdanie bo juz zglupialem i nie wiem czy zrobic tak jak bylo czy zostawic? zapomnialem dodac ze ogólnie po tym ustawieniu silnik pokazuje idealne spalanie na biegu jalowym to jest 0,6 0,7 jest jakby zrywniejszy równo pracuje tylko ze w tle slychac pompe wody i co wy na to? Edytowane 2 Marca 2009 przez tedy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezare Zgłoś #9 Napisano 16 Października 2009 też tak mam .. jestem świeżo po wymianie rozrządu - pali więcej z litr - ale olewam i tak to to prawie nie pali w stusunku do tego co lata - pompa wody rano na zimnym była słyszalna delikatnie - i teraz też mam wrażenie ze ja słyszę ale oczywiście mniej ... wiem że to wkurza... ale również wiem jak słychać rozklekotaną pompę wody - więc nic nie robię wiem wiem - duzo ludzi jak cokolwiek słyszy to oznaka że coś jest nie tak i na pewno zaraz będzie gorzej .. ja już się takimi rzeczami nie przejmuję - w końcu to nie nówka sztuka .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #10 Napisano 21 Czerwca 2010 Odświeżę trochę... W passku mam wymieniony kompletny rozrząd z pompą wody i wszelkimi paskami i rolkami. Po tej wymianie między 2000 a 3000 rpm słychać wyraźne wycie, świst wg. mnie dochodzący z rolki napinacza. Z tego co poczytałem wskazuje to na za mocno napięty pasek. I tu pytanko, ponieważ mam hydrauliczny napinacz a nie zwykły mechaniczny i czy on nie powinien sam się "ułożyć", napiąć? Czy zmieniając rozrząd można go za mocno napiąć? Dobry znajomy mi tą zmianę robił i mówił że po to jest ten napinacz żeby sam regulował naciąg paska. Znowu inny mechanik mówi ze na 100% jest pasek na mocno napięty i trzeba to wyregulować - poluzować. Jak to rzeczywiście z tym jest, pytam bo nie chciał bym się dać naciągnąć na zbędny wydatek, no i oczywiście czegoś uszkodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #11 Napisano 21 Czerwca 2010 Pomimo, że w ATJ jest napinacz hydrauliczny, to trzeba i tak samą rolką napinającą odpowiednio wyregulować. Odstęp pomiędzy obudową napinacza i ramieniem rolki ma wynosić 4 +/- 1mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #12 Napisano 21 Czerwca 2010 Odnośnie "wycia" silnika. Od jakiegoś czasu przy zwiększaniu obrotów silnika na luzie słychać ewidentnie, że coś dodatkowo wyje. Kojarzy mi się to z dźwiękiem jakiegoś dużego silnika z olbrzymią dmuchawą. Podobne to jest też do wycia jakiejś pompy. Jest to dosyć niski dźwięk zmieniający swoją wysokość wraz z obrotami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareve Zgłoś #13 Napisano 30 Października 2012 Odświeżam. Witam, własnie wziąłem się za wymianę rozrządu w pasku 2001r , 1.9 tdi 130 KM. Wymieniałem też tłumik drgań i wczoraj ustawiłem wszystko, odstęp również 4 mm , i pasek wydaje mi się bardzo napięty ktoś orientuje się czy to tak ma być, czy popełniłem gdzieś błąd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
C.Lipton Zgłoś #14 Napisano 17 Września 2019 Dzisiaj wróciłem od mechanika po wymianie rozrządu,wraz z paskiem klimatyzacji i paskiem wielorowkowym.Słychać z okolic rolek dudnienie.Jest to możliwe,że któryś pasek jest za mocno rozciągnięty? Dodam iż kiedyś miałem podobną sytuacje,słychać było dudnienie,po wymianie rozrządu wszystko było ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach