Skocz do zawartości
pedros-20

hamulec ręczny - hamuje tylko jedno koło

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

ostatnio zauważyłem, że hamulec ręczny działa tylko w jednym kole.

linka nie jest zerwana, mechanizm przy szczękach ("to coś" ze sprężynką) działa poprawnie przy obydwu kołach, gdy zaciągnę ręczny to jedno koło hamuje a drugie nie, w dodatku lewarek ręcznego mogę zaciągnąć praktycznie do samego końca do góry. gdy puszczę ręczny, linka się cofa normalnie.

co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lewarek ręcznego mogę zaciągnąć praktycznie do samego końca do góry
- czas wyregulować linkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...albo tylne zaciski w końcu zrobić ;)

po 11 latach mogą w ogóle nie działać. Rozebranie hamulca i wymiana wnętrzności na nowe to koszt około 120zł za komplet - warto to zrobić raz na 10 lat - mechanizm odpowiedzialny za działanie ręcznego jest niezależny od mechanizmu hydraulicznego - a nusz się po prostu zatarł... (przy okazji rozbierania można wypiaskować i pomalować proszkowo np. na czerwono jak się nie ma ciśnienia na jazdę autem i można sobie pozwolić na to, żeby cały tydzień nie jeździł :P). W aucie, w którym 75% masy jest z przodu, hamowanie tylnych hamulców jest - powiedzmy sobie - symboliczne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki panowie za odpowiedź. myślę że to nie jest wina linki. lewarek idzie w górę bo linka od jednego koła nie stawia oporu. myślałem że może da się to jakoś naprawić bez wymiany mechanizmu ręcznego w zacisku. pozostaje tylko znaleźć troche czasu i chęci...

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś możliwość regulacji ręcznego w Pasku?? Wydaje mi się że łapie tylko na jedno koło, gdzie szukac przyczyny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod podłokietnikiem masz śrubę na lince do regulacji. Wyjmij zaślepkę i dostań się tam ew. wymontuj tunel środkowy ale tylko jego tylną cześć. Sprawdź czy linka nie jest luźna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

linka jest naprężona może rzeczywiście rozebrać zacisk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogła linka zapiec się w pancerzu, spróboj ja rozruszać

 

dodi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnowie temat jak byłem na przeglądzie to okazało się że mam problem hamulcem ręcznym i nożnym tylne lewe koło. Po rozebraniu okazało się że tarcza i klocki były w opłakanym stanie, kupiłem nowe ale problem z ręcznym jest nadal po zaciągnięciu ręcznego prawe koło hamuje ale w lewym dźwignia przy zacisku ani drgnie meches coś wspominał że może być potrzebna wymiana zacisku, ale coś mi się zdaje że chce mnie w konia zrobić. Może gdzieś się linka zapiec ? albo coś czekam na pomoc

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zapieczenie linki to moim zdaniem to nie jest powód twoich zmartwień. Na 99% zapieczony tłoczek w zacisku. Musisz kupić zestaw naprawczy i będzie OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam przypadek co ty jedno kolo hamowalo, dzwignia szla na maksa w gore , co sie okazalo zaciela sie dzwignia w zacisku ta na skimaku od recznego , nie wracala spowrotem , w moim przypadku pomoglo popsikanie wd 40 i kilkunastokrotne ruszanie dzwigni reka az zaczela lekko chodzic , jak narazie do tej pory spokoj , choc mysle ze trzeba bedzie to wyciagnac i wyczyscic jak nalezy , a co do regulacji linki nic nie regulowalem po paru pociagnieciach sama sie wyregulowala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tłoczek nie jest zapieczony bo sprawdzałem jak lekko przyciskałem hamulec to się wysuwał a ta dźwignia przy zacisku w ogóle sienie ruszała jutro spróbuje wd 40 i zobaczymy jak będę zmieniał tarcze i klocki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat. Od jakiegoś czasu ręczny trzyma mi tylko na jednym kole. Jak stoję na lekkim wzniesieniu to muszę dźwignię zaciągnąć do końca bo inaczej auto zaczyna się lekko staczać.

Nie dawno zmieniałem tarcze i klocki z tyłu. Mechanik powiedział, że to kwestia regulacji linki. Coś pokręcił na tunelu, potem powiedział, że przy następnej wymianie trzeba kupić zestaw naprawczy ale na razie powinno być dobrze. Ale problem występuje nadal. Jedno koło nie trzyma w ogóle, a drugie zauważyłem, że coraz słabiej i to przy zaciągniętym hamulcu na ostatni ząbek.

Może znacie kogoś w okolicy Piaseczna, Janek, ew. południe stolicy, kto pomoże mi w temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacisk zapieczony.. . Do regeneracji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacisk zapieczony.. . Do regeneracji

wiesz może jaki jest koszt regeneracji zacisku? czy może lepiej używka na szrocie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zestaw naprawczy to ok 40-50zł na jeden zacisk. Ile mechanik weźmie to niewiem, ja robiłem sam. Ale grzebania trochę jest aby to zrobić kompletnie

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Regenerowane też można kupić na Alle...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zestaw naprawczy to ok 40-50zł na jeden zacisk. Ile mechanik weźmie to niewiem, ja robiłem sam. Ale grzebania trochę jest aby to zrobić kompletnie

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Regenerowane też można kupić na Alle...

 

Właśnie sie zastanawiam, czy zestaw naprawczy załatwi sprawę czy lepiej kupić zacisk po regeneracji (12mies. gwarancja) 120-150zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie załatwił.

Zależy czy masz możliwość to ogarnąć samemu... twój wybór.

Tu masz dokradnie pokazane ja zrobić

[video=youtube;gwMyQsoQC-s]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam regeneracje zacisku. Hamulec reczny juz odbija bez problemu. Jest o wiele skuteczniejszy hamulec. Nowe tarcze i klocki i hamuje swietnie. Przed regeneracja hamulec tylko tj. Zwalnial a teraz brzytwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności