pedros-20 Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2009 witam. ostatnio zauważyłem, że hamulec ręczny działa tylko w jednym kole. linka nie jest zerwana, mechanizm przy szczękach ("to coś" ze sprężynką) działa poprawnie przy obydwu kołach, gdy zaciągnę ręczny to jedno koło hamuje a drugie nie, w dodatku lewarek ręcznego mogę zaciągnąć praktycznie do samego końca do góry. gdy puszczę ręczny, linka się cofa normalnie. co może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #2 Napisano 27 Lutego 2009 lewarek ręcznego mogę zaciągnąć praktycznie do samego końca do góry - czas wyregulować linkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 27 Lutego 2009 ...albo tylne zaciski w końcu zrobić po 11 latach mogą w ogóle nie działać. Rozebranie hamulca i wymiana wnętrzności na nowe to koszt około 120zł za komplet - warto to zrobić raz na 10 lat - mechanizm odpowiedzialny za działanie ręcznego jest niezależny od mechanizmu hydraulicznego - a nusz się po prostu zatarł... (przy okazji rozbierania można wypiaskować i pomalować proszkowo np. na czerwono jak się nie ma ciśnienia na jazdę autem i można sobie pozwolić na to, żeby cały tydzień nie jeździł ). W aucie, w którym 75% masy jest z przodu, hamowanie tylnych hamulców jest - powiedzmy sobie - symboliczne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedros-20 Zgłoś #4 Napisano 27 Lutego 2009 ok, dzieki panowie za odpowiedź. myślę że to nie jest wina linki. lewarek idzie w górę bo linka od jednego koła nie stawia oporu. myślałem że może da się to jakoś naprawić bez wymiany mechanizmu ręcznego w zacisku. pozostaje tylko znaleźć troche czasu i chęci... pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel Zgłoś #5 Napisano 29 Kwietnia 2010 Czy jest jakaś możliwość regulacji ręcznego w Pasku?? Wydaje mi się że łapie tylko na jedno koło, gdzie szukac przyczyny?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roro Zgłoś #6 Napisano 29 Kwietnia 2010 Pod podłokietnikiem masz śrubę na lince do regulacji. Wyjmij zaślepkę i dostań się tam ew. wymontuj tunel środkowy ale tylko jego tylną cześć. Sprawdź czy linka nie jest luźna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel Zgłoś #7 Napisano 29 Kwietnia 2010 linka jest naprężona może rzeczywiście rozebrać zacisk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dodi Zgłoś #8 Napisano 30 Kwietnia 2010 Mogła linka zapiec się w pancerzu, spróboj ja rozruszać dodi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pabloolbap Zgłoś #9 Napisano 22 Listopada 2012 odnowie temat jak byłem na przeglądzie to okazało się że mam problem hamulcem ręcznym i nożnym tylne lewe koło. Po rozebraniu okazało się że tarcza i klocki były w opłakanym stanie, kupiłem nowe ale problem z ręcznym jest nadal po zaciągnięciu ręcznego prawe koło hamuje ale w lewym dźwignia przy zacisku ani drgnie meches coś wspominał że może być potrzebna wymiana zacisku, ale coś mi się zdaje że chce mnie w konia zrobić. Może gdzieś się linka zapiec ? albo coś czekam na pomoc Z góry dziękuję i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #10 Napisano 23 Listopada 2012 Jeżeli chodzi o zapieczenie linki to moim zdaniem to nie jest powód twoich zmartwień. Na 99% zapieczony tłoczek w zacisku. Musisz kupić zestaw naprawczy i będzie OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #11 Napisano 23 Listopada 2012 mialem ten sam przypadek co ty jedno kolo hamowalo, dzwignia szla na maksa w gore , co sie okazalo zaciela sie dzwignia w zacisku ta na skimaku od recznego , nie wracala spowrotem , w moim przypadku pomoglo popsikanie wd 40 i kilkunastokrotne ruszanie dzwigni reka az zaczela lekko chodzic , jak narazie do tej pory spokoj , choc mysle ze trzeba bedzie to wyciagnac i wyczyscic jak nalezy , a co do regulacji linki nic nie regulowalem po paru pociagnieciach sama sie wyregulowala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pabloolbap Zgłoś #12 Napisano 23 Listopada 2012 tłoczek nie jest zapieczony bo sprawdzałem jak lekko przyciskałem hamulec to się wysuwał a ta dźwignia przy zacisku w ogóle sienie ruszała jutro spróbuje wd 40 i zobaczymy jak będę zmieniał tarcze i klocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter2005 Zgłoś #13 Napisano 6 Kwietnia 2016 Odświeżę temat. Od jakiegoś czasu ręczny trzyma mi tylko na jednym kole. Jak stoję na lekkim wzniesieniu to muszę dźwignię zaciągnąć do końca bo inaczej auto zaczyna się lekko staczać. Nie dawno zmieniałem tarcze i klocki z tyłu. Mechanik powiedział, że to kwestia regulacji linki. Coś pokręcił na tunelu, potem powiedział, że przy następnej wymianie trzeba kupić zestaw naprawczy ale na razie powinno być dobrze. Ale problem występuje nadal. Jedno koło nie trzyma w ogóle, a drugie zauważyłem, że coraz słabiej i to przy zaciągniętym hamulcu na ostatni ząbek. Może znacie kogoś w okolicy Piaseczna, Janek, ew. południe stolicy, kto pomoże mi w temacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #14 Napisano 6 Kwietnia 2016 Zacisk zapieczony.. . Do regeneracji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter2005 Zgłoś #15 Napisano 9 Kwietnia 2016 Zacisk zapieczony.. . Do regeneracji wiesz może jaki jest koszt regeneracji zacisku? czy może lepiej używka na szrocie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #16 Napisano 9 Kwietnia 2016 Zestaw naprawczy to ok 40-50zł na jeden zacisk. Ile mechanik weźmie to niewiem, ja robiłem sam. Ale grzebania trochę jest aby to zrobić kompletnie - - - - - aktualizacja - - - - - Regenerowane też można kupić na Alle... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter2005 Zgłoś #17 Napisano 9 Kwietnia 2016 Zestaw naprawczy to ok 40-50zł na jeden zacisk. Ile mechanik weźmie to niewiem, ja robiłem sam. Ale grzebania trochę jest aby to zrobić kompletnie - - - - - aktualizacja - - - - - Regenerowane też można kupić na Alle... Właśnie sie zastanawiam, czy zestaw naprawczy załatwi sprawę czy lepiej kupić zacisk po regeneracji (12mies. gwarancja) 120-150zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #18 Napisano 9 Kwietnia 2016 U mnie załatwił. Zależy czy masz możliwość to ogarnąć samemu... twój wybór. Tu masz dokradnie pokazane ja zrobić [video=youtube;gwMyQsoQC-s] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #19 Napisano 9 Kwietnia 2016 Ja polecam regeneracje zacisku. Hamulec reczny juz odbija bez problemu. Jest o wiele skuteczniejszy hamulec. Nowe tarcze i klocki i hamuje swietnie. Przed regeneracja hamulec tylko tj. Zwalnial a teraz brzytwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach