Gość bambyn Zgłoś #1 Napisano 19 Lutego 2009 Witam! Mój problem polega na tym, że podczas demontażu radia doszło do zwarcia. Wypaliło bezpiecznik radia. Po jego wymianie sprawa wyglada następująco. 1. Włączam zapłon, wszystkie kontroli się zapalają tak jak powinny, świece sie narzewaja, kontrolka świec gaśnie. 2. Przekręcam na "start" a wtedy wszystko gaśnie, tak jakbym wyłączył rozruch. Sprawdzałem akumulator (jest OK), sprawdziłem przekaźnik 109, przelutowałem jego luty (powinno być OK), wszystkie bezpieczniki sprawne. Dodam jeszcze,że radio nie działa. Brakuje mu prądu (prąd podtrzymujący pamięć jest OK). Czy ktoś może wskaże, gdzie mam szukać usterki? czy w stacyjce? czy może to immo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #2 Napisano 19 Lutego 2009 Stacyjka albo klemy, oczyść dokręć, sprwadz mase na rozruszniku i na silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bambyn Zgłoś #3 Napisano 19 Lutego 2009 Myślisz, że zwarcie w radiu mogło uszkodzić masę na silniku? Stacyjke mam zamiar sprawdzić, tylko nie wiem jeszcze jak sie za to zabrać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #4 Napisano 19 Lutego 2009 (edytowane) A zobacz rozrusznik podłączając go na krótko . Stacyjkę musisz : odkręcić kierak następnie zaopatrzyć się w ściągaczkę by zdjąć stacyjkę lub młotek ale tej metody nie polecam bo jak stacyjka się zapasze to ostro trzeba walić i na koniec śrubeczka by wyjąć kostke . Koszt kostki niewielki Edytowane 19 Lutego 2009 przez Martyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bambyn Zgłoś #5 Napisano 19 Lutego 2009 Raczej rozrusznik wykluczam, ze względu na to, że kiedy kręcę na start, to gasna wszystkie kontrolki i jeżeli mam włączone światła mijania to przełączają sie na postojowe, zupałnie jakbym wyłączył zapłon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #6 Napisano 19 Lutego 2009 To w takim układzie to tylko kostka do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edwardo Zgłoś #7 Napisano 19 Lutego 2009 (edytowane) Kostka stacyjki :634: - miałem identyczny przypadek jak zrobiłem zwarcie przy montażu radia :633:. Zrób próbę na pych - jak odpali to siedzi kostka .Jeżeli problem leży w kostce stacyjki to w momencie startu rozrusznika ginie napięcie +12v na cewce zapłonowej . Tymczasowo możesz wtedy zamontować dodatkowy włącznik z aku do cewki :634: Sorry nie zauważyłem że chodzi o diesla, no ale może to być ta kość tylko że wtedy nie idzie o cewkę zapłonową tylko pewnie o elektrozawór. Edytowane 19 Lutego 2009 przez edwardo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bambyn Zgłoś #8 Napisano 22 Lutego 2009 Ogromne dzięki za pomoc! Kostka wymieniona! Silnik odpalił, pojawił się jednak problem z radiem, mianowicie nie ma pradu na kablu zasilający. Radio działa dopiero kiedy zmostkuje się zasilanie radia, z zasilaniem pamięci radia. Czy ktoś może wie co może być tym razem przyczyną usterki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #9 Napisano 9 Marca 2009 cześć brak prądu czyli napięcia +12V na przewodzie +12V w radiu, najprościej dołożyć nowy przewód z stacyjki. Sprawdzić gdzie się pojawia +12V po przekręceniu stacyjki na kostce przy stacyjce. Metodę tą nie należy stosować w samochodach po 2001r. gdzie jest szyna CAN, wtedy lepiej podjechać do elektronika, który zna się na tym i wie co to jest szyna CAN w samochodach, bo inaczej będzie bardzo ciekawie w tym samochodzie. Ja miał w swoim przypadłość taką, że woda w module komfortu nie pozwoliła uruchomić samochodu czyli silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #10 Napisano 9 Marca 2009 Sprawdź bezpiecznik, dalej (jeśli ok) czy jest napięcie na bezpieczniku, "wymacaj" kabel od radia od strony bezpiecznika (sprawdź wizualnie czy jest ok), zlokalizuj jego drugi koniec, sprawdź czy jest napięcie i pozostaje już tylko sama kostka przy radiu. Ja bym tak zrobił. Polecam dodatkowo stronkę: http://studio24.prv.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas2087 Zgłoś #11 Napisano 28 Sierpnia 2010 witam ja mam podobny problem. u mnie jak przekrece kluczyk to gasna kontrolki i ze silnika slychac takie pstrykniecie i komputer mi sie resetuje auto odpala jak przekrece kluczyk na maxa do oporupodpinalem pod kompa i nic nie pokazalo. nie wiem moze szczotki w rozruszniku sie zawieszaja nie mam pomyslu prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 28 Sierpnia 2010 TEN wątek sobie przeczytaj...................... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #13 Napisano 29 Sierpnia 2010 na 100% stacyjka lub kostka przy stacyjce (mam ten sam problem i wiem że to jest właśnie przyczyna) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erde Zgłoś #14 Napisano 29 Sierpnia 2010 Na 1000000% kostka stacyjki!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #15 Napisano 29 Sierpnia 2010 I ja też odpowiem: GÓWNIANA KOSTKA. Przerabiałem u siebie to, wreszcie zamówiłem oryginał i jak ręką odjął. Kurcze, tyle razy było pisane o tym na forum, a część kolegów dalej kupuje gówno, a potem jest płacz..... Zamiennik 8 PLN, oryginał 80 PLN. To chyba o czymś świadczy........ Jak macie okazję to porozbierajcie starą kostkę. Jest tam mnóstwo elementów. To nie może 8 zeta kosztować! Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas2087 Zgłoś #16 Napisano 29 Sierpnia 2010 dzieki koledzy a macie moze numer seryjny tej kostki bo u mnie jest zamiennik i nic nie pisze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 29 Sierpnia 2010 dzieki koledzy a macie moze numer seryjny tej kostki bo u mnie jest zamiennik i nic nie pisze 4a0 905 849b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas2087 Zgłoś #18 Napisano 29 Sierpnia 2010 dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #19 Napisano 29 Sierpnia 2010 Witam Ten numer jest do passata b5 czy b4, bo wątek jest o passacie b4, a kolega ma chyba problemy z passat b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas2087 Zgłoś #20 Napisano 29 Sierpnia 2010 tak ja mam passata b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach