Skocz do zawartości
lukasz_rider

1,8 Turbo syncro lub 4 Motion - czy występują takie wersje?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

Słyszał ktoś o takiej wersji? Z tego co wyczytałem na forum to syncro było montowane do zwykłego 1,8; 2,3 i do 2,8 (mowa o benzynie bo diesla nie chce). W necie też nie mogę nic znaleźć bo jedyne co wyskakuje to jakieś informacje o Paskach G60. Myślałem o zamontowaniu 4WD do FWD, wyczytałem na forum, że to gra nie warta świeczki...

 

Z ETKI wyczytałem, że nie ma 1,8T 3B z napędem 4x4, a mimo to istatnio na allegro był jeden taki z rzekomo takim napędem.

 

Jeżeli był już podobny temat to proszę o linka bo nie mogłem nic znaleźć za pomocą wyszukiwarki. W archiwum znalazłem temat o spalaniu czegos takiego ale mowa była o silniku AWM, czyli model 3BG.

Edytowane przez lukasz_rider

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3B ani 3BG 1.8T 4x4 nie było. Krążyły legendy o tym, że na rynek USA były jakieś 4x4 w automacie z 1.8T, ale nie udało mi się nigdy tego potwierdzić.

 

sam się kiedyś interesowałem podobnym zabiegiem...

 

...jedyny sensowny wniosek, do którego doszedłem, to kupić 2.8 V6 4x4 i przeszczepić silnik, a później sprzedać starą budę z 2.8 FWD - takich jest sporo przecież i niczym by się nie wyróżniał. No i w przypadku przeszczepu masz komplet części bez obawy, że zabraknie Ci jakiejś dziwnej śrubki czy złączki... przekładasz sam silnik - skrzynia 5tka manual pasuje 1:1, więc bez obaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak są :) Szkoda tylko, że to 3BG bo na takiego mnie nie stać i jeszcze jakiś czas na pewno nie będzie mnie stać...

 

...jedyny sensowny wniosek, do którego doszedłem, to kupić 2.8 V6 4x4 i przeszczepić silnik, a później sprzedać starą budę z 2.8 FWD - takich jest sporo przecież i niczym by się nie wyróżniał. No i w przypadku przeszczepu masz komplet części bez obawy, że zabraknie Ci jakiejś dziwnej śrubki czy złączki... przekładasz sam silnik - skrzynia 5tka manual pasuje 1:1, więc bez obaw.

Co do przekładki to myślałem o tym, ale nie wiedziałem czy skrzynia będzie pasować... Ale skoro mówisz, że pasuje to powinno pasować :) Pozostaje jeszcze kwestia instalacji elektrycznej i komputera, bo te elementy wydaje mi się, że się różnią... Bo na kupno dwóch też na pewno mnie nie stać... Jeżeli jestem w błędzie to proszę o wyprowadzenie mnie z niego.

 

A pomysł swapa zrodził się po przeczytaniu kilku tematów na temat uturbiania i podatności na zwiększanie osiągów silnika 2,8 (przede wszystkim kosztów) i tego co można zrobić z 1,8T za podobną kasę i pewność w bezawaryjności po takich zabiegach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do przekładki to myślałem o tym, ale nie wiedziałem czy skrzynia będzie pasować... Ale skoro mówisz, że pasuje to powinno pasować

 

mówię że *powinno* - dorwij jakiegoś V6 na podnośniku albo podejrzyj w ETCE czy silnik V6 występował ze skrzynią, której numerki odpowiadają jakiemuś 4-cylindrowcowi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ETKA mądra rzecz :) Nie pomyślałem żeby tam zobaczyć, ale zaraz nadrobię zaległości ;)

 

Początkowo myślałem o zakupie zwykłego 1,8 4x4 i do tego wrzucić 1,8T bo tam część oznaczeń skrzyni się zgadza... Jednak skrzynia i cały układ przeniesienia napędu powinien być mocniejszy w 2,8 (zakładam wzmocnienie 1,8T). Chociaż na razie to mogę sobie gdybać, myśleć i sprawdzać numerki w katalogach bo póki nie dostane odszkodowania to nic więcej nie zdziałam :(

 

---------- Post added at 11:48 ---------- Previous post was at 11:25 ----------

 

Patrzyłem tutaj na skrzynie http://img144.imageshack.us/img144/9819/skrzyniebiegw3b19962000eo7.png i chyba nic nie wyjdzie z mojego pomysłu przeróbki bo typy skrzyń się różnią jedną literą. W internetowej ETCE nie znalazłem nic oprócz tego, że w 2,8 jest większe sprzęgło, a co za tym idzie może się nie zmieścić do silnika bo średnica jest większa o 12mm...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

tak apropo - czyli dobrze napisałem - były w USA z silnikami AWM i automatyczną skrzynią biegów...

 

2,8 jest większe sprzęgło, a co za tym idzie może się nie zmieścić do silnika bo średnica jest większa o 12mm...

 

te 12 mm ciągle się przewija w VW... rozumiem, że idzie o sprzęgło 240 mm w przypadku 2.8 i standardowe rozwiązanie 228mm w przypadku 1.8...

 

a 1.8T nie występowały z 6 biegowymi skrzyniami, przynajmniej nie w passatach, więc trzeba by porzeźbić - zmiana koła zamachowego na takie, które podpasuje do 240mm sprzęgła wiąże się z koniecznością zmiany położenia rozrusznika, a to już może być grubsza rzeźba... :|

 

btw. koniecznie się na te cztery łapy uparłeś? ;):P

 

Może prościej rozejrzeć się za jakimś A4 i kupić 1.8T quattro zamiast rzeźbić passata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
btw. koniecznie się na te cztery łapy uparłeś? :P

Nie koniecznie ale miło by było mieć taki napęd :)

 

Co do sprzęgła to myślę, że powinno podejść standardowe z 1,8T bo korpusy skrzyń są takie same, łożyska wyciskowe i dźwigienki wyciskowe też. Różni się tylko minimalnie wałek napędowy skrzyni biegów ale chyba tylko ilością zębów z jednej strony... Coraz bardziej zastanawiam się nad sensem takiej przeróbki bo po dokładnym przejrzeniu ETKI dowiedziałem się, że trochę inne jest mocowanie silników 4 i 6 cylindrowych. A myślałem, że to też bez problemu powinno pasować, ale się myliłem...:-/

 

 

Może prościej rozejrzeć się za jakimś A4 i kupić 1.8T quattro zamiast rzeźbić passata?

A4 to nie, prędzej A6 tylko one droższe są od Passatów... Zobaczymy co będzie w sprzedaży jak będę miał kasę z powrotem. Pewnie skończy się na ośce 1,8T albo 2,8 4x4. W tym drugim przypadku to pewnie będę serią jeździł chyba, że będzie jakiś dodatkowy przypływ gotówki i chęci... ;) Muszę w końcu się zebrać i zadzwonić do Tomsona żeby wypytać ich o ten projekt Paska 2,8T (ile kosztował i przede wszystkim jak to chodzi) :)

Edytowane przez lukasz_rider

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak wogóle po co się bawić w swap silnika, przecież 2,8 nie pali paliwa wiadrami, ja mam ośke z USA i średnio w cyklu mieszanym nie przekraczam 10,5L/100km, a na trasie poniżej 9L/100km. Z 4motion spali około litr no może 1,5 więcej, ale niech się wypowiedzą ci co mają 4x4. Silnik 2,8 daje frajde z jazdy, cicho i ciągnie z dołu. jeździłem 1,8t i świetnie chodził, ale ja wole V6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zadzwonić do Tomsona żeby wypytać ich o ten projekt Paska 2,8T (ile kosztował i przede wszystkim jak to chodzi)

to chyba nie bardzo chodziło, bo cały kit był na sprzedaż na allegro jakieś pół roku po złożeniu... :| więc się właściciel zbyt długo tym nie nacieszył...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tak wogóle po co się bawić w swap silnika, przecież 2,8 nie pali paliwa wiadrami,

Nie chodzi mi o spalanie. Bardziej kierowałem się tym, że 1,8T można bez dużego problemu wzmacniać, a z 2,8 jest więcej zachodu... Co do tego jak jeździ 2,8 to się nie wypowiem bo nigdy V6 nie jeździłem. Może inaczej bym myślał gdybym trochę pojeździł takim Paskiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po co Ci wzmacinac 1,8 T kup sobie 2,8 on ma wiecej koni niz 1,8 T po zmianie softu . Kup 2,8 tym sie fajnie jezdzi. Jezdzilem takim i duzo lepszy niz 1,8 T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z Tobą ChangHemp. Jednak nikt nie mówił tylko o zmianie softu ;)

Jednak tak jak napisałem wcześniej, do końca nie jestem pewien jak wyjdzie z zakupem i jak zobaczę jak jeździ 2,8 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kup sobie 2,8 on ma wiecej koni niz 1,8 T po zmianie softu

 

Po sofcie ma mocy tyle co 2.8 a waga lżejsza.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chelmi

tak ale to ciagle T, czyli potencjalnie wiecej problemow, a wolnossace 2.8 to takze inna kultura pracy w koncu 6 a nie 4 cylindry ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,8T ma swoje plusy i minusy, a 2,8 ma swoje. Jak wszędzie, nie można mieć wszystkiego tylko trzeba iść na kompromisy... :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, jak masz marzenie, to dozbieraj jeszcze tych kilka zł, kup 1.8T 4x4 w automacie z USA i nie patrz na to co piszą niedowiarki - zmieniaj skrzynię na manual i ciesz się z czegoś, na czym Ci zawsze zależało...

 

Włożę kij w mrowisko, ale twierdzę, że 2.8 to silnik dla ludzi, którym nie zależy na emocjach, tylko na komforcie, płynności jazdy, ciszy i spokoju... Młodość cierpi na niedobór doznań, stąd wynik taki jak w moim podpisie jest raczej ciężki do osiągnięcia przy silniku 2.8 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włożę kij w mrowisko, ale twierdzę, że 2.8 to silnik dla ludzi, którym nie zależy na emocjach, tylko na komforcie, płynności jazdy, ciszy i spokoju...

Powiem tak i tu masz racje :) Cisza komfort i spokój, ja sie nie obrażam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Marku, łatwiej jest powiedzieć niż zrobić. Zanim ja dozbieram to jeszcze trochę czasu minie bo na razie muszę spłacać pożyczkę, którą wziąłem na ostatniego Paska. Ale kto wie, może wygram w lotka ;) A tak na marginesie to gdybym miał pieniądze na 1,8T 4x4 z USA to mocno bym się zastanawiał czy nie rozejrzeć się za A6 2,7biT quatro. Bo to to już samo z siebie jest małym wymiataczem, a jakby jeszcze z czasem w to zainwestować... :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności