heru Zgłoś #1 Napisano 11 Lutego 2009 witam w koncu doczekalem sie swojego radia i mam w zwiazku z tym pytanko. czy da sie podlaczyc czujniki cofania do tego radia? jesli tak to jaki trzeba miec sterownic parktronica, oryginalny czy ...? czy modul parktronica pasuje od audi czy skody? prosto mowiac chcialbym uzyskac cos takiego http://www.volkswagen.at/files/at/element/text_pic/2022385892.jpg pozdr heru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #2 Napisano 11 Lutego 2009 Jeśli masz / chcesz mieć oryginalny parktornic to od konkretnej wersji sterownika jest możliwe zakodowanie tzw. optycznej kontroli dystansu w RNS 510, RCD 510 i RCD 310. Tutaj masz wątek na ten temat. Inne rozwiązanie (nieoryginalne) znajdziesz tutaj. Ponoć sensory są od Passata, sterownik z EOSa tylko wiązka z tej firmy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heru Zgłoś #3 Napisano 11 Lutego 2009 Jetta_GT problem jest w tym ze nieznam niemieckiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #4 Napisano 12 Lutego 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=36776 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heru Zgłoś #5 Napisano 12 Lutego 2009 navik dzieki za linka ale nadal nie sprecham Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość navi-forum.pl Zgłoś #6 Napisano 16 Lutego 2009 jak chcesz uzyskać ten efekt co podałeś link to musisz mieć wersję nawigacji B, tylko ona pokazuje grafikę z czujników cofania pod warunkiem oczywiście że to są fabryczne czujniki a nie dokładane wersję sprawdzisz na nawigacji na górze jest naklejka, ostatni znaczek numeru części to wersja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heru Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2009 jak chcesz uzyskać ten efekt co podałeś link to musisz mieć wersję nawigacji B, tylko ona pokazuje grafikę z czujników cofania pod warunkiem oczywiście że to są fabryczne czujniki a nie dokładanewersję sprawdzisz na nawigacji na górze jest naklejka, ostatni znaczek numeru części to wersja czyli znowu trzeba rozbierac deske ale sprawdze ---------- Post added at 13:10 ---------- Previous post was at 13:07 ---------- ale z tego co pamietam to na radiu byla data, ze radio jest z 2008 roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heru Zgłoś #8 Napisano 23 Lutego 2009 może skumasz o co chodzi piate przez dwudzieste piate ale thx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #9 Napisano 23 Lutego 2009 W podanym linku facet opisuje podłączenie pod oryginalny parktronic w którym zmienił sterownik na 3C8 919 475, wypiął trzy przewody z brązowej 16-sto pinowej wtyczki (pin 3,7 i 14) a piny 6 (can low) i 15 (can high) łączy ze sterownikiem Gateway'a (bądź zasięgu ksenonów, bliżej - krótszy kabel) na pin6 (can low) i pin16 (can high) wtyczki 20e. Wymiana Gatewaya na 3C0 907 530 E lub H Dalej to już kodowanie: przepisanie starego wpisu w Gatewayu o PDC z adresu 76 na 10, zakodowanie navi do nadzoru PDC (nie podaje kodowania), zakodowanie nowego sterownika PDC (z hakiem lub bez). Tyle autor... Powinieneś sprawdzić najpierw jakie masz sterowniki Gatweya i PDC. Uwagę kolegi navi-forum.pl co do wersji RNS 510 B stawiam pod znakiem zapytania, ponieważ czytałem tutaj, że w Touranie z wersją "A" OPS zadziałał. Przed ewentualną zamianą sterowników zapisz sobie kodowania, żeby w razie czego wrócić do ustawień fabrycznych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość navi-forum.pl Zgłoś #10 Napisano 29 Marca 2009 montowałem wiele nawigacji i zawsze gdy fabryczne radio pokazywało grafikę z czujników to nawigacja RNS 510 w wersji B po włożeniu również, wersje A nigdy zapewne jak w wersji A zrobi się update to będzie działała jak B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #11 Napisano 29 Marca 2009 Dokładnie tak!Wystarczy zrobić update'a firmware i mamy wersję B;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heru Zgłoś #12 Napisano 6 Kwietnia 2009 wyglada na to ze mam ver A ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi-r Zgłoś #13 Napisano 15 Października 2009 podanym linku facet opisuje podłączenie pod oryginalny parktronic w którym zmienił sterownik na 3C8 919 475, wypiął trzy przewody z brązowej 16-sto pinowej wtyczki (pin 3,7 i 14) a piny 6 (can low) i 15 (can high) łączy ze sterownikiem Gateway'a (bądź zasięgu ksenonów, bliżej - krótszy kabel) na pin6 (can low) i pin16 (can high) wtyczki 20e. Wtyczka T16 po prawej stronie w bagażniku za tapicerką (sróbka, 2 kołki i zatrzaski). Wtyczka od ksenonów pod schowkiem. Tak naprawde chodzi o wpięcie się w czarnego CANa (CAN silnika) Jesli nie ma ksenonów można to pociągnąć np z Gatewaya, niestety bliżej nie ma. Jeśli byłby oryginalny hak to może on być na tym CANie chyba że jest na zielonym nie wiem. Czyli ciągniemy dwa przewody z wtyczki np Xenonów pod schowkiem do PDC. Wymiana Gatewaya na 3C0 907 530 E lub H Dość ważne bo z innymi nie działa! Dalej to już kodowanie: przepisanie starego wpisu w Gatewayu o PDC z adresu 76 na 10, zakodowanie navi do nadzoru PDC (nie podaje kodowania), zakodowanie nowego sterownika PDC (z hakiem lub bez). Tyle autor... Nowy PDC standardowo ma adres 10 a nie 76 kodowanie podałem w innym poście. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=65223 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukas_wrocek Zgłoś #14 Napisano 4 Października 2010 Podczepię się pod temat... Ja mam aktualnie wgrany 2760 i przy każdym oprogramowaniu mam problem z OPS, działa losowo, raz się włączy a raz nie. Gdzie szukać przyczyny? Czujniki przód i tył oryginalne. Wersja u mnie to chyba C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #15 Napisano 17 Listopada 2010 (edytowane) W podanym linku facet opisuje podłączenie pod oryginalny parktronic w którym zmienił sterownik na 3C8 919 475, wypiął trzy przewody z brązowej 16-sto pinowej wtyczki (pin 3,7 i 14) a piny 6 (can low) i 15 (can high) łączy ze sterownikiem Gateway'a (bądź zasięgu ksenonów, bliżej - krótszy kabel) na pin6 (can low) i pin16 (can high) wtyczki 20e Witam dzis wlasnie zmienilem Gatewaya na 3C0 907 530 E modol parktronika na 3C8 919 475 przepiolem kable chyba tak jak trzeba bo widze pewne niescislosci w opisie kabli bo w opisie powyzej pin 6 opisany jest jako CAN low pin 15 jako CAN high a na ponizszej stronie jest na odwrot CAN High goes to T16 Pin 6 CAN Low goes to T16 Pin 15 podpialem sam juz nie wiem jak jutro sprawdze ale dzieja sie dziwne zeczy wag widzi sterownik pod adresem 10 moge zczytac bledy 16347 STEROWNIK -EEPROM 014 - WADLIWY Ramka zamrozona Stan bledu 3 czestosc 1 gdy je kasuje pojawiaja sie na nowo Ale co ważniejsze nie moge zapisac kodowania podczas zapisu wag sie zawiesza i trzeba odpiac interfejs by sie odwiesil modul Gateway pokazuje blad parktronika Brak komunikacji prosze o pomoc pzdr. http://www.my-gti.com/739/upgrading-of-volkswagen-park-distance-control-pdc-to-optical-parking-system-ops ps I JEST TAM MOWA O USUNIECIU PINU 2 Z GATEWAY-a Edytowane 18 Listopada 2010 przez poldeczek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #16 Napisano 20 Listopada 2010 Widze ze "fachowcy" z naszego forum to najczesciej pomagają innym ale w ortografi a w kwestiach technicznych ciut bardziej zaawansowanych technicznie to juz nie ! Dla wszystkich innych ktorzy zamierzaja dorobic sobie OPS 1 kabel CAN musi byc oryginalny z aso koszt 50 zl 10 m poniewaz musi byc to odpowiednia skretka i nie moze byc rozpleciony na odcinku dluzszym niz 5 cm 2 Podpiecie na odwrot kabli can powoduje pokazanie sie wykrzyknika na zegarach w miejscu gdzie zwykle jest predkosc tempomatu W mojej sytuacji opisanej powyzej doszedlem do wniosku iz chyba trafil mi sie uszkodzony moduł parktronika ljak zakupie inny dam znac co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol.lolecki Zgłoś #17 Napisano 20 Listopada 2010 Witam.Z tym kablem can to chyba niekoniecznie ori.Sam montowalem parktronik tyl plus ops.Kabla do can uzylem zwyklego i wszystko smiga :manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #18 Napisano 20 Listopada 2010 a usuwales pin 2 z gateway-a ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol.lolecki Zgłoś #19 Napisano 21 Listopada 2010 Nie.U mnie pin 2 byl już nie podłączony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #20 Napisano 22 Listopada 2010 (edytowane) Witam znalazlem link do strony z identycznym opisem jak wyzej tylko ze zdieciami bo na tamtej nie ma zdiec http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=166 ---------- Post added at 20:08 ---------- Previous post was at 20:05 ---------- W podanym linku facet opisuje podłączenie pod oryginalny parktronic w którym zmienił sterownik na 3C8 919 475, wypiął trzy przewody z brązowej 16-sto pinowej wtyczki (pin 3,7 i 14) a piny 6 (can low) i 15 (can high) łączy ze sterownikiem Gateway'a (bądź zasięgu ksenonów, bliżej - krótszy kabel) na pin6 (can low) i pin16 (can high) wtyczki 20e. Wymiana Gatewaya na 3C0 907 530 E lub HDalej to już kodowanie: Dlaczego wszyscy pomijali usuniecie pinu 2 z gatewaya Edytowane 22 Listopada 2010 przez poldeczek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach