Skocz do zawartości
heru

radio RNS 510 i czujniki cofania

Rekomendowane odpowiedzi

witam

w koncu doczekalem sie swojego radia i mam w zwiazku z tym pytanko.

czy da sie podlaczyc czujniki cofania do tego radia?

jesli tak to jaki trzeba miec sterownic parktronica, oryginalny czy ...?

czy modul parktronica pasuje od audi czy skody?

 

prosto mowiac chcialbym uzyskac cos takiego http://www.volkswagen.at/files/at/element/text_pic/2022385892.jpg

 

pozdr heru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz / chcesz mieć oryginalny parktornic to od konkretnej wersji sterownika jest możliwe zakodowanie tzw. optycznej kontroli dystansu w RNS 510, RCD 510 i RCD 310.

Tutaj masz wątek na ten temat.

Inne rozwiązanie (nieoryginalne) znajdziesz tutaj. Ponoć sensory są od Passata, sterownik z EOSa tylko wiązka z tej firmy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jetta_GT problem jest w tym ze nieznam niemieckiego :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

navik dzieki za linka ale nadal nie sprecham :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość navi-forum.pl

jak chcesz uzyskać ten efekt co podałeś link to musisz mieć wersję nawigacji B, tylko ona pokazuje grafikę z czujników cofania pod warunkiem oczywiście że to są fabryczne czujniki a nie dokładane

wersję sprawdzisz na nawigacji na górze jest naklejka, ostatni znaczek numeru części to wersja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak chcesz uzyskać ten efekt co podałeś link to musisz mieć wersję nawigacji B, tylko ona pokazuje grafikę z czujników cofania pod warunkiem oczywiście że to są fabryczne czujniki a nie dokładane

wersję sprawdzisz na nawigacji na górze jest naklejka, ostatni znaczek numeru części to wersja

czyli znowu trzeba rozbierac deske :/ ale sprawdze :)

 

---------- Post added at 13:10 ---------- Previous post was at 13:07 ----------

 

ale z tego co pamietam to na radiu byla data, ze radio jest z 2008 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może skumasz o co chodzi
piate przez dwudzieste piate :D ale thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W podanym linku facet opisuje podłączenie pod oryginalny parktronic w którym zmienił sterownik na 3C8 919 475, wypiął trzy przewody z brązowej 16-sto pinowej wtyczki (pin 3,7 i 14) a piny 6 (can low) i 15 (can high) łączy ze sterownikiem Gateway'a (bądź zasięgu ksenonów, bliżej - krótszy kabel) na pin6 (can low) i pin16 (can high) wtyczki 20e. Wymiana Gatewaya na 3C0 907 530 E lub H

Dalej to już kodowanie: przepisanie starego wpisu w Gatewayu o PDC z adresu 76 na 10, zakodowanie navi do nadzoru PDC (nie podaje kodowania), zakodowanie nowego sterownika PDC (z hakiem lub bez). Tyle autor...

Powinieneś sprawdzić najpierw jakie masz sterowniki Gatweya i PDC. Uwagę kolegi navi-forum.pl co do wersji RNS 510 B stawiam pod znakiem zapytania, ponieważ czytałem tutaj, że w Touranie z wersją "A" OPS zadziałał.

Przed ewentualną zamianą sterowników zapisz sobie kodowania, żeby w razie czego wrócić do ustawień fabrycznych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość navi-forum.pl

montowałem wiele nawigacji i zawsze gdy fabryczne radio pokazywało grafikę z czujników to nawigacja RNS 510 w wersji B po włożeniu również, wersje A nigdy

 

zapewne jak w wersji A zrobi się update to będzie działała jak B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak!Wystarczy zrobić update'a firmware i mamy wersję B;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyglada na to ze mam ver A ???

 

beztytuux.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podanym linku facet opisuje podłączenie pod oryginalny parktronic w którym zmienił sterownik na 3C8 919 475, wypiął trzy przewody z brązowej 16-sto pinowej wtyczki (pin 3,7 i 14) a piny 6 (can low) i 15 (can high) łączy ze sterownikiem Gateway'a (bądź zasięgu ksenonów, bliżej - krótszy kabel) na pin6 (can low) i pin16 (can high) wtyczki 20e.

Wtyczka T16 po prawej stronie w bagażniku za tapicerką (sróbka, 2 kołki i zatrzaski).

Wtyczka od ksenonów pod schowkiem. Tak naprawde chodzi o wpięcie się w czarnego CANa (CAN silnika)

Jesli nie ma ksenonów można to pociągnąć np z Gatewaya, niestety bliżej nie ma. Jeśli byłby oryginalny hak to może on być na tym CANie chyba że jest na zielonym nie wiem.

Czyli ciągniemy dwa przewody z wtyczki np Xenonów pod schowkiem do PDC.

Wymiana Gatewaya na 3C0 907 530 E lub H

Dość ważne bo z innymi nie działa!

Dalej to już kodowanie: przepisanie starego wpisu w Gatewayu o PDC z adresu 76 na 10, zakodowanie navi do nadzoru PDC (nie podaje kodowania), zakodowanie nowego sterownika PDC (z hakiem lub bez). Tyle autor...

Nowy PDC standardowo ma adres 10 a nie 76 kodowanie podałem w innym poście.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=65223

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas_wrocek

Podczepię się pod temat...

Ja mam aktualnie wgrany 2760 i przy każdym oprogramowaniu mam problem z OPS, działa losowo, raz się włączy a raz nie. Gdzie szukać przyczyny? Czujniki przód i tył oryginalne.

 

Wersja u mnie to chyba C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W podanym linku facet opisuje podłączenie pod oryginalny parktronic w którym zmienił sterownik na 3C8 919 475, wypiął trzy przewody z brązowej 16-sto pinowej wtyczki (pin 3,7 i 14) a piny 6 (can low) i 15 (can high) łączy ze sterownikiem Gateway'a (bądź zasięgu ksenonów, bliżej - krótszy kabel) na pin6 (can low) i pin16 (can high) wtyczki 20e

 

Witam dzis wlasnie zmienilem Gatewaya na 3C0 907 530 E modol parktronika na

3C8 919 475 przepiolem kable chyba tak jak trzeba bo widze pewne niescislosci w opisie kabli bo w opisie powyzej

pin 6 opisany jest jako CAN low

pin 15 jako CAN high

a na ponizszej stronie jest na odwrot

 

CAN High goes to T16 Pin 6

CAN Low goes to T16 Pin 15

podpialem sam juz nie wiem jak jutro sprawdze ale dzieja sie dziwne zeczy

 

 

wag widzi sterownik pod adresem 10 moge zczytac bledy

 

16347 STEROWNIK -EEPROM

014 - WADLIWY

Ramka zamrozona

Stan bledu 3

czestosc 1

gdy je kasuje pojawiaja sie na nowo

 

Ale co ważniejsze nie moge zapisac kodowania podczas zapisu wag sie zawiesza i trzeba odpiac interfejs by sie odwiesil

 

modul Gateway pokazuje blad parktronika Brak komunikacji

prosze o pomoc pzdr.

 

http://www.my-gti.com/739/upgrading-of-volkswagen-park-distance-control-pdc-to-optical-parking-system-ops

 

ps I JEST TAM MOWA O USUNIECIU PINU 2 Z GATEWAY-a

Edytowane przez poldeczek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze "fachowcy" z naszego forum to najczesciej pomagają innym ale w ortografi a w kwestiach technicznych ciut bardziej zaawansowanych technicznie to juz nie !

Dla wszystkich innych ktorzy zamierzaja dorobic sobie OPS

 

1 kabel CAN musi byc oryginalny z aso koszt 50 zl 10 m poniewaz musi byc to odpowiednia skretka i nie moze byc rozpleciony na odcinku dluzszym niz 5 cm

2 Podpiecie na odwrot kabli can powoduje pokazanie sie wykrzyknika na zegarach w miejscu gdzie zwykle jest predkosc tempomatu

W mojej sytuacji opisanej powyzej doszedlem do wniosku iz chyba trafil mi sie uszkodzony moduł parktronika ljak zakupie inny dam znac co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Z tym kablem can to chyba niekoniecznie ori.Sam montowalem parktronik tyl plus ops.Kabla do can uzylem zwyklego i wszystko smiga :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a usuwales pin 2 z gateway-a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam znalazlem link do strony z identycznym opisem jak wyzej tylko ze zdieciami bo na tamtej nie ma zdiec http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=166

 

---------- Post added at 20:08 ---------- Previous post was at 20:05 ----------

 

W podanym linku facet opisuje podłączenie pod oryginalny parktronic w którym zmienił sterownik na 3C8 919 475, wypiął trzy przewody z brązowej 16-sto pinowej wtyczki (pin 3,7 i 14) a piny 6 (can low) i 15 (can high) łączy ze sterownikiem Gateway'a (bądź zasięgu ksenonów, bliżej - krótszy kabel) na pin6 (can low) i pin16 (can high) wtyczki 20e. Wymiana Gatewaya na 3C0 907 530 E lub H

Dalej to już kodowanie:

 

Dlaczego wszyscy pomijali usuniecie pinu 2 z gatewaya

Edytowane przez poldeczek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności