Skocz do zawartości
Nol

Elastyczny łącznik rury wydechowej...

Rekomendowane odpowiedzi

ja kupiłem taki jak oryginał i jest dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wcale nie musi być dobrze - ja kupiłem swego czasu również oryginał i po 3 miesiącach znowu pękł. Jako alternatywę przedstawiano mi dłuższy zamiennik, ale wtedy nie chciałem ryzykować. Natomiast z tego, co pisze hha wynika, że być może właśnie należy zastosować dłuższy odpowiednik.

 

P.S.

Chyba nie muszę dodawać, że taka przesiadka to droga w jedną stronę - ucina się kawałek rury i do oryginału się już nie wraca, no, chyba że z kompletem nowa rura+kat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale u mnie nie ma żadnych drgań tylko dziwny dzwięk przy jechaniu na samym biegu pierwszym tak tyrkocze jak mu depne to dzwiek jest okropny na biego drugim jest ok czy to łacznik do wymiany??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro na "dwójce" jest juz ok, to może masz synchronizator w skrzyni walnięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Ja nie mówiłem wcale o wycinaniu fabrycznego elastycznego łącznika i zastępowanie go zamiennikiem bo to nie ma sensu. Zbyt trudny dostęp. Chodziło mi tylko o wycięcie rurki wydechowej i dospawanie w to miejsce dodatkowego łącznika elastycznego (plecionka) gdzieś na prostym odcinku pomiędzy ostatnim zejściem rury z komory silnika w tunel podwodzia a tłumikiem środkowym. 200m załatwia wszelkie kłopoty dzwiękowo-wibracyjne układów wydechowych VW Passatów i Audi A4.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, ja również wymieniałem elastyczny łącznik po 90 tys przejechanych kilosów. Mechanik poinformował mnie, ze tak średnio wytrzymują oraz zależne jest to od dynamiki jazdy. Ja wstawiłem zamiennik, pomysł ze wstawieniem dodatkowego ma sens. Dostęp do niego jest kiepski pamiętam, ze mechanik 1,5 godzinki demontował i 10 min spawał, a potem 1,5 godzinki montował do kupy - wiec pomyśle o wstawieniu przy okazji. pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wibracje występowały przy obrotach 950-1000 (na luzie pod dodaniu lekko gazu) oraz w zakresie 1700-1900 (na każdym biegu).

Długo szukałem co może być przyczyną, miejscowi mechanicy i tłumnikarze rozkładali ręce. Przeszukałem forum i z doświadczeń kolegów wywnioskowałem że to musi być padające złącza elastyczne. Po wymianie złącza problem zniknął, jest cisza i żadnego buczenia w kabinie. Koszt wymiany z robocizną 140 PLN. Szkoda że nie wymieniłem go wcześniej ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W miom pasku 3BG 130KM z 2001r. 197tyś km. przy tych obrotach (1600-1800) słyszę w kabinie buczenie i czuję drgania (wibracje) podłogi. Naczytałem się postów o łączniku elastycznym. Pojechałem do tłumikarza z chęcią wymiany dziadostwa. Ten pooglądał, wszedł pod auto kazał utrzymywać te obroty i ciągnął całym wydechem we wszyskie strony. Różnicy w drganiach na lepsze nie odczułem. On też stwierdził, że cały układ wydechowy wygląda dobrze razem z tą plecionką i nie będzie mnie naciągał na koszty bo on nie widzi potrzeby jej wymiany. Ten łącznik z zew. wygląda na nie uszkodzony i ciężko go też ścisnąć.

 

Rolki u mechanika już wcześniej sprawdziłem, byłem też na kompie sprawdzić kondycje silnika i też wsio OK tj. pompki i cała reszta.

Już mi ręce opadają bo te drgania i buczenie są bardzo denerwujące.

 

Jeśli ma ktoś jakieś sugestie to proszę o odpowiedź.

Edytowane przez HoSe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja również miałem drgania samochodem na luzie i straszne wibracje na całym wydechu.

Pojechałem do tłumikarza w Piasecznie, który powiedział, że łącznik elastyczny i cały wydech jest w stanie idealnym i nie widzi potrzeby ingerncji w wydech - powiedział, abym szukał przyczyny w pompowtryskach i tak zrobiłem pojechałem na sprawdzenie pompek, które działają idealnie 0,4xx-0,6xx,/ 0,4xx-0,6xx,/ 0,4xx-0,6xx,/ 0,4xx-0,6xx :))

Pojechałem do mojego magika koło Końskich, który zmienił mi plecionkę na dłuższą ok 200mm i wszystkie problemy znikły!!! Oczywiście wywaliłem przy okazji kata, którego zastąpiłem zwykłą rurą bosala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś z Was zna wymiary tego łącznika elastycznego do Paska 1.8 T 20V z 97r. ? Nie wiem odkąd dokąd go zmierzyć.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pójdziesz do sklepu, to ci według katalogu dobiorą :D Zapewne masz taki sam jak mój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam sluszna uwaga ze wstawieniem dodatkowego lacznika elastycznego juz to robilem w pasku i w audi oby dwa 1,9TDI 110KM i efekt 100% satysfakcji moj znajomy mechanik wstawia takie laczniki za katalizatorem na prostym odcinku rury koszt tego lacznika to60zl. ale ile za wstawienie to juz nie wiem:)ja mam za darmo jak pisalem to kolega:D ale mysle ze robocizna byla by w miare mozliwa bo to tylko kilka minut pracy:) kolegom z pomorskiego moge podac namiary;)pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem ten łącznik około trzech miesięcy temu,i przez ten okres było dobrze i niestety znów zaczyna buczeć (rezonans)w przedziale 1600,1800 obrotów, co za dziadostwo!!!nie wiem teraz co robić czy wymieniać czy dać se spokój i czekać aż się rozsypie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich!

przeglądałem tematy poruszane na temat układu wydechowego i drgań, ale nie znalazłem oczywistej odpowiedzi na mój problem;-)

a mianowicie wszystko jest pieknie i cicho do momentu aż silnik się rozgrzeje do temperatury roboczej, czyli 90 st. Po rozgrzaniu się silnika i układu wydechowego, rura wydechowa dzwoni!

Sprawdzałem:

1. wieszaki gumowe, są ok!

2. łącznik środkowy(ten z dwóch powłok blach i klem, jest ok!

3. łacznik elastyczny(siatkowy) wyglada jak z fabryki bez przedmuchów...

no i teraz nie wiem gdzie szukać przycznyny..faktem jest, że poduszka po prawej stronie pod doładowaniem jest troszkę słabsza-tak stwierdził diagnosta na przeglądzie ale co ma temperatura wspólnego z poduszką silnika, nic się nie trzęsie w środku, silnik nie wibruje, jedynie przy odpalaniu czy gaszeniu delikatnie szarpnie i to wszystko...brak mi już pomysłów, złapie delikatnie za wydech i robi się cisza..

pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety,byłem w sklepie,ale w katalogu nie występuje wymiar tego łącznika tylko cała rura.A to -wydaje mi się-drogi gips jak za kawałek rury(420PLN)Jakby ktoś znał wymiary proszę o pomoc.Z góry dzięki.Pozdrawiam.

Edytowane przez wafello29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porządny tłumikarz dobierze Ci odpowiedni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój pasek jest po wymianie łącznika elastycznego buczenie pozostało bez zmian.

Ręce opadają, wcześniej miałem golfa IV z 110KM dieslem i tam była cisza,a tu auto klasy średniej i taki wałek. Wszystko miałem wcześniej sprawdzone od strony mechanicznej i elektr. i po lekturze na forum byłem pewien, że to ten wynalazek. Okazało się, że to ustroistwo było też w dobrym stanie.

Już nie mam pomysłów co może być przyczyną a to buczenie i drgania przy 1600obr. są nie do zniesienia w takim samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mi też coś drga i brzęczy. Dzisiaj podniosłem mache do góry i lukanko. Co sie okazało:

1. Dwie śruby od mocowania plastikowej obudowy na silniku poodkręcane na maksa (dobrze, że mam zaślepki to nie wypadły)

2. Metalowy wężyk który odchodzi od turbiny w tył samochodu i skręca w prawo za sinik (taki cienki a długi, czarny, nie wiem do czego on jest) wpada w wibracje. Jak go przytrzymam to cisza :-). Musze jakoś skasować wibracje tego wężyka.

 

Pzdr,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jak pisalem wczesniej najlepszym rozwiazaniem jest wstawienie dodatkowego lacznika za katalizatorem na prostym odcinku wydechu w poziomie-wazne aby sie nie rozciagal dlatego w poziomie ja to stosowalem juz w kilku autach i jedynie to pomaga zlikwidowac wibracje i drgania (zakladajac ze poduszki sa dobre)zalaczam zdjecie lacznik mozna kupic osobno bez rur wydechowych tylko srednice trzeba zmierzyc swojego wydechu koszt okolo 60zl. pozdro

DSC00199.JPG

Edytowane przez kuleszapiotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem czy to pomoże.

Po wspawaniu nowego łącznika elastycznego i odpaleniu silnika buczenie i drgania były takie same. Mechanik z kanału trzymał układ wydechowy sztywno, raz go ciągnął od silnika raz pchał w stronę silnika by sprawdzić czy to coś pomoże i poprawy nie było i powiedział, że te drgania nie są od wydechu.

Dlatego nie bardzo wierzę, że dodatkowy łącznik coś pomoże.

Co to zadziadostwo, każdy mechanik czuje drgania i buczenie ale sprawdzając podzespoły samochodu wychodzi im że wszystko z autem jest w najlepszym porządku ( poduszki, pompki, dwumasa i teraz wydech).

Jedyna pociecha to jest w pasku spalanie i wygoda ale jak dalej będzie uparty i nie da sobie usunąć tego buczenia to nie będzie sentymentu i pójdzie do "żyda".

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności