Skocz do zawartości
mendoza27

problem z odpaleniem, biały dym

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem takiego tematu, więc spytam jeszcze tutaj. Musze kupić koło pasowe na wał korbowy z tłumikiem drgań. I teraz - czy kupować obojętnie jakiej firmy czy lepiej markowe typu Ruville, Febi ? Co powiecie o tym - http://moto.allegro.pl/kolo-pasowe-nowe-vw-caddy-golf-passat-1-9-tdi-i1366041728.html

Te jest za 244 z firmy Impergom a w sklepie pytałem o Ruville czy Febi to od 380.

Za najdroższe wołali 800 z groszami ale nie znam firmy.....

Edytowane przez jasiok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało sie. Mechanik wymienił koło zębate, dał nową śrube, nowe koło z tłumikiem drgań, i po odpaleniu gibie sie jeszcze bardziej..... Rozebrał jeszcze raz i niestety wał jest juz na wykończeniu. I zastanawiam się co zrobić - wymienić wał na inny (nie wiadomo na jaki trafie) czy zmienić silnik na AFN od razu, bo tu i tu trzeba najlepiej wyjąć silnik. Która opcja wdł. was jest lepsza ? ;) A jeśli wymieniać silnik to razem ze skrzynią czy zostawić tą z 1Z ?

Edytowane przez jasiok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym tam się nie pchał w afn bo trzeba by ECU zmieniać no i ta zmienna geometria łopatek i zapiekające się kierownice w turbinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i niestety wał jest juz na wykończeniu.

ale to co się z nim dzieje? że jest na wykończeniu. Jeżleli chodzi o wyrobienie się wcięcia na klin to zawsze można przymocować koło rozrządu do wału na stałe.

 

(nie wiadomo na jaki trafie)
druga opcja to jeżeli reszta silnika jest ok to najtaniej, najszybciej jest wymienić wał. Aby być pewniejszy wału zrób mu szlif i daj nowe panewki.

W AFN-a bym się niepchał bo to ten sam silnik tylko z inną turbiną pompą i wtryskami i no i koszt największy. Ale jak juz byś się uparł to kolega z forum właśnie sprzedaje taki:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=94794

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał jasiok Zobacz post

i niestety wał jest juz na wykończeniu.

ale to co się z nim dzieje? że jest na wykończeniu. Jeżleli chodzi o wyrobienie się wcięcia na klin to zawsze można przymocować koło rozrządu do wału na stałe.

Już ktoś spawał ten wał kiedyś i źle wyszlifował. I już niema co ratować, jedynie dać inny wał, a to znowu i tak trzeba wyciągnąć silnik najlepiej i rozebrać. To już lepiej wymienić. Tylko właśnie te koszty swapa na AFN... Ale chyba wrzuce innego 1Z bo dobrego AFN znaleźć w dobrej cenie to graniczy z cudem. Mam kilka sprawdzonych 1Z niedaleko mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba wyciągnąć silnik najlepiej i rozebrać
a po co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrać w sensie, zdjąć skrzynie, obudowy, no generalnie wszystko od dołu trzeba rozebrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega podpowiada że raczej wtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idz w kierunku- nowy wał, nie baw się w inny silnik bo nie wiadomo w co sie wpakujesz, może jeszcze gorzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym gdzie dostać nowy wał, bo z używanych to prawie każdy ma wyrobiony czop przy tym kole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak a więc, passat wrócił od mechanika, ale niestety, kołem dalej rzuca na boki, ale minimalnie. Jest założone nowe koło, nowa śruba, nowe koło pasowe z tłumikiem drgań, ale niestety wał już był kiedyś spawany i ktoś źle wyszlifował, i dalej będzie rzucać. Na razie można jeździć ale już odkładam na jakiegoś rozbitka, albo anglika w AFN 110KM :D Dziękuje wam koledzy za wszelką pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak a więc, passat wrócił od mechanika, ale niestety, kołem dalej rzuca na boki, ale minimalnie. Jest założone nowe koło, nowa śruba, nowe koło pasowe z tłumikiem drgań, ale niestety wał już był kiedyś spawany i ktoś źle wyszlifował, i dalej będzie rzucać. Na razie można jeździć ale już odkładam na jakiegoś rozbitka, albo anglika w AFN 110KM :D Dziękuje wam koledzy za wszelką pomoc.

No mam nadzieje że kąt wtrysku już nie faluje ;-) i problemy z odpaleniem to historia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, na razie nie faluje i odpala bez problemu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności