jasiok Zgłoś #61 Napisano 31 Grudnia 2010 (edytowane) Nie znalazłem takiego tematu, więc spytam jeszcze tutaj. Musze kupić koło pasowe na wał korbowy z tłumikiem drgań. I teraz - czy kupować obojętnie jakiej firmy czy lepiej markowe typu Ruville, Febi ? Co powiecie o tym - http://moto.allegro.pl/kolo-pasowe-nowe-vw-caddy-golf-passat-1-9-tdi-i1366041728.html Te jest za 244 z firmy Impergom a w sklepie pytałem o Ruville czy Febi to od 380. Za najdroższe wołali 800 z groszami ale nie znam firmy..... Edytowane 31 Grudnia 2010 przez jasiok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #62 Napisano 5 Stycznia 2011 (edytowane) No i stało sie. Mechanik wymienił koło zębate, dał nową śrube, nowe koło z tłumikiem drgań, i po odpaleniu gibie sie jeszcze bardziej..... Rozebrał jeszcze raz i niestety wał jest juz na wykończeniu. I zastanawiam się co zrobić - wymienić wał na inny (nie wiadomo na jaki trafie) czy zmienić silnik na AFN od razu, bo tu i tu trzeba najlepiej wyjąć silnik. Która opcja wdł. was jest lepsza ? A jeśli wymieniać silnik to razem ze skrzynią czy zostawić tą z 1Z ? Edytowane 5 Stycznia 2011 przez jasiok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gibaj Zgłoś #63 Napisano 5 Stycznia 2011 ja bym tam się nie pchał w afn bo trzeba by ECU zmieniać no i ta zmienna geometria łopatek i zapiekające się kierownice w turbinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #64 Napisano 5 Stycznia 2011 (edytowane) i niestety wał jest juz na wykończeniu. ale to co się z nim dzieje? że jest na wykończeniu. Jeżleli chodzi o wyrobienie się wcięcia na klin to zawsze można przymocować koło rozrządu do wału na stałe. (nie wiadomo na jaki trafie) druga opcja to jeżeli reszta silnika jest ok to najtaniej, najszybciej jest wymienić wał. Aby być pewniejszy wału zrób mu szlif i daj nowe panewki. W AFN-a bym się niepchał bo to ten sam silnik tylko z inną turbiną pompą i wtryskami i no i koszt największy. Ale jak juz byś się uparł to kolega z forum właśnie sprzedaje taki: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=94794 Edytowane 5 Stycznia 2011 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #65 Napisano 5 Stycznia 2011 Cytat:Napisał jasiok Zobacz post i niestety wał jest juz na wykończeniu. ale to co się z nim dzieje? że jest na wykończeniu. Jeżleli chodzi o wyrobienie się wcięcia na klin to zawsze można przymocować koło rozrządu do wału na stałe. Już ktoś spawał ten wał kiedyś i źle wyszlifował. I już niema co ratować, jedynie dać inny wał, a to znowu i tak trzeba wyciągnąć silnik najlepiej i rozebrać. To już lepiej wymienić. Tylko właśnie te koszty swapa na AFN... Ale chyba wrzuce innego 1Z bo dobrego AFN znaleźć w dobrej cenie to graniczy z cudem. Mam kilka sprawdzonych 1Z niedaleko mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #66 Napisano 5 Stycznia 2011 trzeba wyciągnąć silnik najlepiej i rozebraća po co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #67 Napisano 5 Stycznia 2011 Rozebrać w sensie, zdjąć skrzynie, obudowy, no generalnie wszystko od dołu trzeba rozebrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wleusz Zgłoś #68 Napisano 5 Stycznia 2011 kolega podpowiada że raczej wtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #69 Napisano 5 Stycznia 2011 Idz w kierunku- nowy wał, nie baw się w inny silnik bo nie wiadomo w co sie wpakujesz, może jeszcze gorzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #70 Napisano 5 Stycznia 2011 Problem w tym gdzie dostać nowy wał, bo z używanych to prawie każdy ma wyrobiony czop przy tym kole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #71 Napisano 10 Stycznia 2011 Tak a więc, passat wrócił od mechanika, ale niestety, kołem dalej rzuca na boki, ale minimalnie. Jest założone nowe koło, nowa śruba, nowe koło pasowe z tłumikiem drgań, ale niestety wał już był kiedyś spawany i ktoś źle wyszlifował, i dalej będzie rzucać. Na razie można jeździć ale już odkładam na jakiegoś rozbitka, albo anglika w AFN 110KM Dziękuje wam koledzy za wszelką pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #72 Napisano 10 Stycznia 2011 Tak a więc, passat wrócił od mechanika, ale niestety, kołem dalej rzuca na boki, ale minimalnie. Jest założone nowe koło, nowa śruba, nowe koło pasowe z tłumikiem drgań, ale niestety wał już był kiedyś spawany i ktoś źle wyszlifował, i dalej będzie rzucać. Na razie można jeździć ale już odkładam na jakiegoś rozbitka, albo anglika w AFN 110KM Dziękuje wam koledzy za wszelką pomoc. No mam nadzieje że kąt wtrysku już nie faluje i problemy z odpaleniem to historia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #73 Napisano 10 Stycznia 2011 Tak, na razie nie faluje i odpala bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #74 Napisano 11 Stycznia 2011 :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach