kiarka Zgłoś #1 Napisano 28 Stycznia 2009 Zauważyłem pewien problem...juz kilka razy próbowałem odczytać stan oleju ale ciągle jest to bardzo dwuznaczne. Wyciagam bagnet, wycieram i wkładam-czekam 10 sekund i wyjmuje celem odczytu. Próbowałem kilkanaście razy.Wydłużałem czas, skracałem czas zamoczenia bagnetu ale wciąż odczyt jest dziwny...bagnet jest umazany olejem ze nie wiadomo czy to jest max czy min......jak narazie kontrolka oleju mi sie nie zapaliła wiec ufam ze poziom nie jest katastrofalny ale strasznie mnie to irytuje...czy ktos ma podobny problem?Dodam ze w innych moich samochodach koncernu VAG-udaje mi się bez problemu stwierdzić stan oleju.....Prosze o opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auroxs Zgłoś #2 Napisano 28 Stycznia 2009 Mialem jakis czas temu passka 2.0T i mial wlasni jakis taki dziwny bagnet ze nie dalo rady tego odczytac, ale tylko raz mi sie taki trafil (baget byl jakis taki brazowy i tylko mial zgrubienia jakies dziwne, passek byl z USA). W pozostalych bylo juz ok i mozna bylo sprawdzic bez najmniejszego problemu, a mialem ich kilkanascie juz. Zawsze sprawdzam wszystko jak sprzedaje auto wiec wtedy sie zdziwlem bo byl wlasnie problem ze sprawdzeniem oleju. kontrolce to ta do konca nie ufaj, bo pewnego razu jak odebralem passata od blacharza to sie okazalo ze oleju prawie nie bylo, bagnet suchutki. Kontrolka zapalala sie dpiero jak zbieralem dosc ostro zakret w prawo. Widocznie czujnik jest umieszczony w takim miejscu ze lapie dopiero przy duzym wychyleniu auta. Nie chce Cie sraszyc ale brakowalo mi wtedy prwie litr oleju. Pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2009 (edytowane) trochę sprawa się wyjaśniła.Okazało się ze bagnet jest ok tylko oleju nie ma. NIe przyszła mi do głowy taka mozliwość bo samochód ma 13 tys.przebiegu! Nie wiem czy mam sie martwić......mam 1,8T z przebiegiem 200 tys. i oleju nie ubywa(przynajmniej tak żeby zauważył). Stoje teraz przed dylematem coo zrobić. Olej to Long Life ale nie ma ochoty płacić w ASO 900zł wiec czy może można wymienic samemu olej?Czy jest to do wykrycia przez ASO? Dodatkowo tez zauważyłem ze płyn chłodniczy spadł na minimum, choć wcześniej był stan środkowy. Takie rzeczy w nowym samochodzie to trochę nie tak jak myslałem ze bedzie... Edytowane 15 Lutego 2009 przez kiarka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
automaniak Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2009 Dziwne to co napisałeś,ponieważ mój oleju nie bierze wcale i płynu chłodniczego też nie uzupełniałem... Ustawiony na Long Life. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #5 Napisano 17 Lutego 2009 (edytowane) Też zauważyłem że płyn chłodniczy oscyluje w granicy minimum, co może byc tego przyczyną? nie rozumiem. Pomyslałem, ze jak będę w serwisie to dokupię na ewentualną dolewkę. Byłby to pierwszy z moich samochodów w którym dolewam tego płynu.Oznaczenie na miarce oleju mogłoby być lepsze ale poziom pozostaje niezmieniony od początku a przejechałem już ok. 16tkm co mnie cieszy. Edytowane 17 Lutego 2009 przez 07mk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #6 Napisano 19 Lutego 2009 dolałem 0,5litra i jest ok.Tak sobie pomyslałem ze parę razy jechałem A1 ponad 2paczki/h przez ładnych parę kilometrów...to może byc przyczyna.Będę obserwował dalej co się będzie działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #7 Napisano 19 Lutego 2009 To oczywiście była A1 w Niemczech;). Tak na wszelki wypadek jaki olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #8 Napisano 20 Lutego 2009 oczywiście :-)zalałem Castrol 5W30 LongLIfe IV specyfikacja VW 504 00. Dziś się okazało ze stan oleju jest na FULL(ale dolewałem) a poziom płynu chłodzącego z min wskoczył na prawie stan środkowy(nie dolewałem).Pomiary wykonywane zawsze w tym samym miejscu-garaż.Nigdy nie miałem takich jajek z innymi samochodami.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #9 Napisano 21 Lutego 2009 Dzięki kupię na wszelki wypadek, może to ma związek z temperaturą?(myślę o płynie) bo gdyby wyciekał to by się nie rozmnożył ( nie ta okolica,nie ten czas, nie ci ludzie:D) ja też sprawdzam w garażu, stoi w dolnych granicach. Czy gdyby spadł poza minimum to mnie łaskawie poinformuje? oczywiście w języku Goethego:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #10 Napisano 22 Lutego 2009 Poinformuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #11 Napisano 1 Marca 2009 płyn chłodniczy oraz olej to tak sobie skaczą.Raz jest max a raz środek-sprawdzam codziennie..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drwesto Zgłoś #12 Napisano 10 Sierpnia 2010 Silnik 1,8 TSI zużywa olej! W instrukcji napisane jest, że może zużyć 0,5 l na 1000km. Ponoc technologia wszystkich silników VW jest taka, że tak ma być. Mój egzemplarz zużył od nowości na dystansie 20 kkm 2,5 litra! Koszmar. Mówi się, że po zallaniu olejem Motul silnik oleju nie zużywa. Zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #13 Napisano 12 Sierpnia 2010 No cóż, po przejechaniu 35 kkm 0 (zero) dolewek oleju, jedynie podczas przeglądu uzpełniono 100 ml płynu chłodniczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dren Zgłoś #14 Napisano 26 Listopada 2010 widocznie jeździsz jak dziewica, jak depniesz trochę to i olej będziesz musiał dolać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #15 Napisano 26 Listopada 2010 widocznie jeździsz jak dziewica, jak depniesz trochę to i olej będziesz musiał dolać Widocznie jeździsz jak burak skoro musisz dolewać. A tak na poważnie jak jeździ dziewica? Ja nie wiem bo nigdy nią nie byłem więc może mi powiesz(napiszesz)jak to jest albo jak było jesli jesteś po. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #16 Napisano 26 Listopada 2010 jesli chodzi o instrukcje to jest napisane 1.5 na 1000km.W praktyce jesli zglaszasz za wysokie zuzycie oleju na gwarancji to jest specjalny test do zrobienia i norma jest zaostrzona.zuzycie bardzo zalezy od stylu jazdy i stanu glownie turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dren Zgłoś #17 Napisano 27 Listopada 2010 W instrukcji przynajmniej od paska 1,4 TSI napisali 0,5l/1000km, po roku sprawdzałem na rozgrzanym silniku i byłem zaskoczony bo na bagnecie nie było prawie nic oleju, nawet dokupiłem litr na dolewkę. Sprawdziłem drugi raz gdy silnik był zimny i okazało się że wszystko jest ok. Widocznie po jeździe trzeba czasu żeby olej spłynął do miski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #18 Napisano 3 Grudnia 2010 Po 65 tys. stwierdzam ze przyczyną było docieranie...teraz mi nie bierze ani troche oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #19 Napisano 3 Grudnia 2010 najlepiej to jest jak nie ma bagnetu a czujnik który potrafi się zepsuć mój boss w swoim Q5 nalał oleju po czubek :hehe:hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
missiu Zgłoś #20 Napisano 4 Grudnia 2010 po jaki czubek??? po korek???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach