kulpetti Zgłoś #1 Napisano 28 Stycznia 2009 Witam.Spotkaliscie sie moze z takim problemem .Otóż koła sa wyprostowane tak jak do jazdy po prostej lini a kierownica nieco skrecona w lewą stronę passat (amerykaniec )możecie napisać czym to jest spowodowane czy poprostu tak musi byc . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #2 Napisano 28 Stycznia 2009 musisz jechać na ustawienie zbieżności kół - i będzie wtedy prosto i nie zwlekaj z tym, bo zacznie ci zcinać po brzegach oponki, i się zrobi z nich szrot, poza tym dochodzić jeszcze może zciąganie auta na jedną ze stron. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #3 Napisano 28 Stycznia 2009 Nie do końca mogę się zgodzić bo mogło być tak że przy ustawianiu zbieżności nie zablokowali kierownicy i stąd taki efekt. Zbieżność auta może być OK. Ale fakt faktem trzeba jechać do warsztatu i poprawić ustawienie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kulpetti Zgłoś #4 Napisano 28 Stycznia 2009 to gdzie najlepiej jechac do diagnosty czy do mechanika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #5 Napisano 28 Stycznia 2009 jak jest minimalnei skrecona to jest ok. Ostatnio dowiedzialem sie ze jest to specialne po to zebys mogl lewa reke trzymac na podlokietniku na drzwiach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kulpetti Zgłoś #6 Napisano 28 Stycznia 2009 jak jest minimalnei skrecona to jest ok. Ostatnio dowiedzialem sie ze jest to specialne po to zebys mogl lewa reke trzymac na podlokietniku na drzwiach Widzialem to tez w innym pasku tez nie dawało mi spokoju czy to tak musi byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #7 Napisano 28 Stycznia 2009 jak jest minimalnei skrecona to jest ok. Ostatnio dowiedzialem sie ze jest to specialne po to zebys mogl lewa reke trzymac na podlokietniku na drzwiach proszę cię.... jak cię to drażni to jedź do diagnosty i ci to zrobi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plaski Zgłoś #8 Napisano 28 Stycznia 2009 U mnie było podobnie,tyle ze przed zbieznością kierownica była skręcona nieco w lewo.A po zbieznosci jest teraz,przestawiona troszke w prawo.Nie zwracam na to uwagi,bo w poprzednim pasku tez tak było.Wazne ze,nietnie opon i jedzie prosto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auroxs Zgłoś #9 Napisano 28 Stycznia 2009 ...kierownica była skręcona nieco w lewo.A po zbieznosci jest teraz,przestawiona troszke w prawo... Poprostu wersja dla lewo i praworęcznych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #10 Napisano 28 Stycznia 2009 jak jest minimalnei skrecona to jest ok. Ostatnio dowiedzialem sie ze jest to specialne po to zebys mogl lewa reke trzymac na podlokietniku na drzwiach__________________ A jak mechanik skrzywi w prawo, to powie "żeby prawą rękę trzymać na podłokietniku"? Od kiedy pamiętam samochody miały proste kierownice. Z wyjątkiem tych które nie miały .... Jak tak nie jest, to albo ktoś ściągał kierownicę i źle założył na wielowypuście albo kręcił zbieżnością i nie bardzo się przyłożył do tego. Ma być prosto i koniec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #11 Napisano 28 Stycznia 2009 ja tylko mowie co slyszalem, sam na to patrze z przymruzonym okiem, ale fakt ze w kilku autach cos takiego zauwazylem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auroxs Zgłoś #12 Napisano 28 Stycznia 2009 ...Jak tak nie jest, to albo ktoś ściągał kierownicę i źle założył na wielowypuście albo kręcił zbieżnością i nie bardzo się przyłożył do tego. Ma być prosto i koniec. Najczesciej to jest krzywo jak auto bylo bite i pozniej nikt sie nie przylozyl do tego zeby to usunac - takie male przeoczenie, a bardzo szybko mozna sie dowiedziec ze auto bylo udezone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpDante Zgłoś #13 Napisano 30 Stycznia 2009 Miałem podobnie, ale delikatnie w prawo. Pytałem o to w ASO i nikt nie powiedziano mi, że to przez to, że auto mogło być bite... Powiedzieli tylko, że najlepiej zdjąć kierownicę i przełożyć. Wyregulowano mi to na stacji diagnostyczne. Nie pytałem w jaki sposób, bo miałem usługę gratis. Możliwe, że to kwestia zbieżności... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #14 Napisano 30 Stycznia 2009 eh zbieznośc to normalka ja zawsze siedze w samochodzie jak mi ustawiaja w kazdym samochodzie bo jak oni mi maja to urzadzenie na kierownice zakladac... ehh wole sam bo raz sie przejechalem juz ... pojechalem do domu z serwisu i dopiero zauwazylem po 2dniach ze cos jednak nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #15 Napisano 3 Lutego 2009 często ustawienie kierownicy, jak i zbierzności zmienia się przy wymianie drążków układu kierowniczego przy kołach- i to jest w większości przyczyną "skrętu" kierownicy, a nie tam, że odrazu bity ehhhh.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parman Zgłoś #16 Napisano 4 Lutego 2009 Panowie , kierownica ma być prosto i już. Czy wymiana drązków czy innych elementów zawieszenia , powinna zakończyć się ustawieniem geometrii. Jeżeli tej nie da się ustawić (patrz krzywa kierownica) to znaczy , że albo fachowiec do d... , albo jes uszkodzone (walony) zawieszenie i się regulacja skończyła. A to z ręką na podłokietniku i krzywą kierownicą to dobry żart . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kulpetti Zgłoś #17 Napisano 12 Lutego 2009 Już kierownica jest prosto tak jak powinna być.Wystarczy w stacji diagnostycznej ustawić geometrię kół i wszystko ok koszt 80zł .Dziękuje za porady . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #18 Napisano 1 Sierpnia 2010 (edytowane) Wlasnie i umnie kierownica schodzi lekko w lewo , wydaje mi sie ze wczesniej byla prosto . Jak jade to jest lekko w lewo/dol jak wyprostuje to pasek powoli jedzie w prawo . Za wyznaczniki ustawienia na wprost biore manetki kieunkow i wycieraczek pamietajac o tym ze nie sa rowno wycieraczek jesl lekko do gory okolo 0.5cm wzgledem tej od kierunkow. Wczesniej myslalem ze mi sie wydaje , albo ze krzywo siedze . Ale teraz to widze , patrzylem od spodu i luzow nigdzie nie widze . Ruszalem kolami i tu cos mnie zastanawia . Prawe nic ,ale lewe jak energicznie szarpie trzymajac za cale kolo od gory , nieomal trzymajac za fele od srodka . Pojawia sie cos takiego jakby niewielki luz albo cos innego , tak jakby kolo i to do czego jest przykrecone pewnie piasty i tarczy przestawialo sie delikatnie wzgledem czegos . A moze cos na styku polos przegob piasta, lub lozysko ? Co to moze byc ? Dodam ze po wyrwach nie jezdzilem , a na dolach zwalniam . Opon chyba nie tnie , sprawdzalem i pomiedzy wewnetrzna czescia wzoru opony a zewnetrzna jest roznica glebokosci 1mm . Miejscowy mechanik nic nie widzi (luzy) , twierdzi ze ten centymetr w dol lewej czesci kiery to jeden zab na kieownicy. Mowi tez ze cos musialo sie ugiac , i ze gdyby on tak mial to nic by nie obil tylko jezdzil by dalej . Ale mi sie to srednio widzi . Wiadomo ze jak jest jakis luz to jakies tam ustawianie zawieszenia nic nie da. Jesli by nie bylo luzow to czym to skasowac geometria czy zbieznoscia ? Wczesniej byly wymieniane oslony gumowe wewnetrzne i wtedy wykrecali polosie . Ponownie skrecali ta spora srube co w srodek tarczy idzie i wkreca sie w polos . Zglaszalem wtedy ze slysze tak jakby lozysko (wlasnie z tej samej strony) ,ale przemyli zacisk i klocki bo niby na krawedzi klocka tworzy sie bruzda ktora mogla sie podwinac i dotykac tarczy wczasie jazdy. Mowilem ze od 90km/h to slychac , jazdy robili przed / po przemyciu zacisku i niby ok. Ta sruba co idzie w srodek tarczy dobrze przykrecona , sila taka jak kola . Wtedy myslalem ze moze zamocno skrecili i lozysko scisniete .Wachacze tez byly odkrecane ale tylko tam gdzie sa te trzy sruby zaraz pod tarcza . Czy po tym powinni robic zbieznosc czy geometrie ? Prosze o podpowiedzi . Edytowane 2 Sierpnia 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #19 Napisano 1 Sierpnia 2010 Kierownica może krzywo leżeć np po zmianie opon, kiedy inne (np zimowe) są inaczej ułożone. Manetki nie zawsze są równo, przy montażu widać, że można je ponaciągać w każdą ze stron. Wyznacznikiem powinno być coś na desce rozdzielczej, np listwy dekory. Jeśli z geometrią wszystko jest ok wystarczy przełożyć kierownicę na wielowpuście o jeden ząbek, a przed ustawianiem geomerii, po naprawach zawieszenia, przywrócić. Zauważyłem też, że na jej położenie trzeba patrzeć jednym (dominującym) okiem. Czasem wydawało mi się, że jest krzywo, a patrząc jednym okazywało się, iż jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #20 Napisano 1 Sierpnia 2010 u mnie robili to w ASO 3 razy juz,zaczeło po kontrolnej zbiezności po zimie,samochód bezwypadkowy, była minimalnie w lewo oni twierdzili ze tak moze byc i to norma. Recyzwiscie bz bardyo nieduzo ale mnie to denerwuje,Jak w kocu ustawili to pada maglownica tydzien temu(tez doskonala jakosc po 30tys km) ,wymienili na gwarancji,zrobili zbieznosc i znowu jest delikatnie w lewo,znowu bedzie zabawa. Stwierdzili ze zeby zrobic tak idealnie od razu to mogliby uszkodzic skore na kierownicy przyrządem do przytrzymywania kierownicy, a norma dopuszcza pol czy iles tam stopnia, szlag mnie z nimi trafi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach