Skocz do zawartości
kulpetti

dziwne położenie kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Spotkaliscie sie moze z takim problemem .Otóż koła sa wyprostowane tak jak do jazdy po prostej lini a kierownica nieco skrecona w lewą stronę passat (amerykaniec )możecie napisać czym to jest spowodowane czy poprostu tak musi byc .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz jechać na ustawienie zbieżności kół - i będzie wtedy prosto :ok: i nie zwlekaj z tym, bo zacznie ci zcinać po brzegach oponki, i się zrobi z nich szrot, poza tym dochodzić jeszcze może zciąganie auta na jedną ze stron.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca mogę się zgodzić bo mogło być tak że przy ustawianiu zbieżności nie zablokowali kierownicy i stąd taki efekt. Zbieżność auta może być OK. Ale fakt faktem trzeba jechać do warsztatu i poprawić ustawienie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to gdzie najlepiej jechac do diagnosty czy do mechanika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak jest minimalnei skrecona to jest ok. Ostatnio dowiedzialem sie ze jest to specialne po to zebys mogl lewa reke trzymac na podlokietniku na drzwiach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak jest minimalnei skrecona to jest ok. Ostatnio dowiedzialem sie ze jest to specialne po to zebys mogl lewa reke trzymac na podlokietniku na drzwiach

 

Widzialem to tez w innym pasku tez nie dawało mi spokoju czy to tak musi byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak jest minimalnei skrecona to jest ok. Ostatnio dowiedzialem sie ze jest to specialne po to zebys mogl lewa reke trzymac na podlokietniku na drzwiach
:wstyd: proszę cię....

 

jak cię to drażni to jedź do diagnosty i ci to zrobi :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie,tyle ze przed zbieznością kierownica była skręcona nieco w lewo.A po zbieznosci jest teraz,przestawiona troszke w prawo.Nie zwracam na to uwagi,bo w poprzednim pasku tez tak było.Wazne ze,nietnie opon i jedzie prosto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...kierownica była skręcona nieco w lewo.A po zbieznosci jest teraz,przestawiona troszke w prawo...

 

Poprostu wersja dla lewo i praworęcznych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak jest minimalnei skrecona to jest ok. Ostatnio dowiedzialem sie ze jest to specialne po to zebys mogl lewa reke trzymac na podlokietniku na drzwiach

__________________

A jak mechanik skrzywi w prawo, to powie "żeby prawą rękę trzymać na podłokietniku"? ;-)

 

Od kiedy pamiętam samochody miały proste kierownice. Z wyjątkiem tych które nie miały ....

Jak tak nie jest, to albo ktoś ściągał kierownicę i źle założył na wielowypuście albo kręcił zbieżnością i nie bardzo się przyłożył do tego.

 

Ma być prosto i koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tylko mowie co slyszalem, sam na to patrze z przymruzonym okiem, ale fakt ze w kilku autach cos takiego zauwazylem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Jak tak nie jest, to albo ktoś ściągał kierownicę i źle założył na wielowypuście albo kręcił zbieżnością i nie bardzo się przyłożył do tego.

 

Ma być prosto i koniec.

 

Najczesciej to jest krzywo jak auto bylo bite i pozniej nikt sie nie przylozyl do tego zeby to usunac - takie male przeoczenie, a bardzo szybko mozna sie dowiedziec ze auto bylo udezone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, ale delikatnie w prawo. Pytałem o to w ASO i nikt nie powiedziano mi, że to przez to, że auto mogło być bite... Powiedzieli tylko, że najlepiej zdjąć kierownicę i przełożyć.

Wyregulowano mi to na stacji diagnostyczne. Nie pytałem w jaki sposób, bo miałem usługę gratis. Możliwe, że to kwestia zbieżności...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eh zbieznośc to normalka :) ja zawsze siedze w samochodzie jak mi ustawiaja w kazdym samochodzie bo jak oni mi maja to urzadzenie na kierownice zakladac... ehh wole sam bo raz sie przejechalem juz ... pojechalem do domu z serwisu i dopiero zauwazylem po 2dniach ze cos jednak nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

często ustawienie kierownicy, jak i zbierzności zmienia się przy wymianie drążków układu kierowniczego przy kołach- i to jest w większości przyczyną "skrętu" kierownicy, a nie tam, że odrazu bity ;) ehhhh....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie , kierownica ma być prosto i już. Czy wymiana drązków czy innych elementów zawieszenia , powinna zakończyć się ustawieniem geometrii. Jeżeli tej nie da się ustawić (patrz krzywa kierownica) to znaczy , że albo fachowiec do d... , albo jes uszkodzone (walony) zawieszenie i się regulacja skończyła. A to z ręką na podłokietniku i krzywą kierownicą to dobry żart :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już kierownica jest prosto tak jak powinna być.Wystarczy w stacji diagnostycznej ustawić geometrię kół i wszystko ok koszt 80zł .Dziękuje za porady .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Wlasnie i umnie kierownica schodzi lekko w lewo , wydaje mi sie ze wczesniej byla prosto . Jak jade to jest lekko w lewo/dol jak wyprostuje to pasek powoli jedzie w prawo . Za wyznaczniki ustawienia na wprost biore manetki kieunkow i wycieraczek pamietajac o tym ze nie sa rowno wycieraczek jesl lekko do gory okolo 0.5cm wzgledem tej od kierunkow. Wczesniej myslalem ze mi sie wydaje , albo ze krzywo siedze . Ale teraz to widze , patrzylem od spodu i luzow nigdzie nie widze . Ruszalem kolami i tu cos mnie zastanawia . Prawe nic ,ale lewe jak energicznie szarpie trzymajac za cale kolo od gory , nieomal trzymajac za fele od srodka . Pojawia sie cos takiego jakby niewielki luz albo cos innego , tak jakby kolo i to do czego jest przykrecone pewnie piasty i tarczy przestawialo sie delikatnie wzgledem czegos . A moze cos na styku polos przegob piasta, lub lozysko ?

Co to moze byc ?

Dodam ze po wyrwach nie jezdzilem , a na dolach zwalniam . Opon chyba nie tnie , sprawdzalem i pomiedzy wewnetrzna czescia wzoru opony a zewnetrzna jest roznica glebokosci 1mm .

 

Miejscowy mechanik nic nie widzi (luzy) , twierdzi ze ten centymetr w dol lewej czesci kiery to jeden zab na kieownicy. Mowi tez ze cos musialo sie ugiac , i ze gdyby on tak mial to nic by nie obil tylko jezdzil by dalej .

 

Ale mi sie to srednio widzi .

Wiadomo ze jak jest jakis luz to jakies tam ustawianie zawieszenia nic nie da.

Jesli by nie bylo luzow to czym to skasowac geometria czy zbieznoscia ?

 

Wczesniej byly wymieniane oslony gumowe wewnetrzne i wtedy wykrecali polosie . Ponownie skrecali ta spora srube co w srodek tarczy idzie i wkreca sie w polos .

Zglaszalem wtedy ze slysze tak jakby lozysko (wlasnie z tej samej strony) ,ale przemyli zacisk i klocki bo niby na krawedzi klocka tworzy sie bruzda ktora mogla sie podwinac i dotykac tarczy wczasie jazdy.

Mowilem ze od 90km/h to slychac , jazdy robili przed / po przemyciu zacisku i niby ok. Ta sruba co idzie w srodek tarczy dobrze przykrecona , sila taka jak kola . Wtedy myslalem ze moze zamocno skrecili i lozysko scisniete .Wachacze tez byly odkrecane ale tylko tam gdzie sa te trzy sruby zaraz pod tarcza . Czy po tym powinni robic zbieznosc czy geometrie ?

 

Prosze o podpowiedzi .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownica może krzywo leżeć np po zmianie opon, kiedy inne (np zimowe) są inaczej ułożone.

Manetki nie zawsze są równo, przy montażu widać, że można je ponaciągać w każdą ze stron.

Wyznacznikiem powinno być coś na desce rozdzielczej, np listwy dekory.

Jeśli z geometrią wszystko jest ok wystarczy przełożyć kierownicę na wielowpuście o jeden ząbek, a przed ustawianiem geomerii, po naprawach zawieszenia, przywrócić.

Zauważyłem też, że na jej położenie trzeba patrzeć jednym (dominującym) okiem.

Czasem wydawało mi się, że jest krzywo, a patrząc jednym okazywało się, iż jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie robili to w ASO 3 razy juz,zaczeło po kontrolnej zbiezności po zimie,samochód bezwypadkowy, była minimalnie w lewo oni twierdzili ze tak moze byc i to norma. Recyzwiscie bz bardyo nieduzo ale mnie to denerwuje,Jak w kocu ustawili to pada maglownica tydzien temu(tez doskonala jakosc po 30tys km) ,wymienili na gwarancji,zrobili zbieznosc i znowu jest delikatnie w lewo,znowu bedzie zabawa. Stwierdzili ze zeby zrobic tak idealnie od razu to mogliby uszkodzic skore na kierownicy przyrządem do przytrzymywania kierownicy, a norma dopuszcza pol czy iles tam stopnia, szlag mnie z nimi trafi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności