Skocz do zawartości
Gość o_andrzej

zacisk tylny - jaki kupic

Rekomendowane odpowiedzi

Gość o_andrzej

W prawym zacisku nie odbija reczny. Zwykle pryskanie WD40 nie pomaga. Postanowilem wiec kupic. Na allegro widze kilka mozliwosci. Jedna z nich to kupno regenerownego za 250 zl: http://www.allegro.pl/item535342008_zacisk_prawy_tyl_vw_golf_ii_iii_peugeot_seat.html Podobno regeneruja sami. Kupowal ktos u nich? Nie jest to jakas wtopa? Moge tez kupic gdzie indziej uzywke za 120 zl, ale nie mam zadnej gwaracji, ze jest lepsza od mojej dotychczasowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz małe zaplecze warsztatowe to ja na twoim miejscu bym sobie sam zregenerował zacisk. tu jest to bardzo fajnie opisane:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16193&highlight=regeneracja+zacisk

Mi też nie odbijał ręczny z tym, że ja jeszcze mam ukręcony odpowietrznik, więc z regeneracją byłby trochę problem. Z racji tego, że z kasą u mnie było krucho z czasem zresztą też a przegląd nie ubłaganie się zbliżał postanowiłem wstawić porządną sprężynę między dźwigienkę a element blokujący pancerz linki. Od tej pory ręczny odbija jak ta lala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość o_andrzej
Jeśli masz małe zaplecze warsztatowe to ja na twoim miejscu bym sobie sam zregenerował zacisk. tu jest to bardzo fajnie opisane:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16193&highlight=regeneracja+zacisk

 

Dzieki, swietny opis. Cos slabo szukalem. Poniewaz uwielbiam grzebanie w mechanizmach sprobuje go sam zregenerowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky

Sprobuj. Ja kupilem na allegro uzywke na obydwa kola i -mimo zapewnien sprzedajacego- okazalo sie ze prawy jest w jeszcze gorszym stanie niz mialem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...) postanowiłem wstawić porządną sprężynę między dźwigienkę a element blokujący pancerz linki. Od tej pory ręczny odbija jak ta lala.

Z czego zaadaptowałeś mocniejszą sprężynę? Założyłeś dodatkową czy w miejsce starej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie: w lewym zacisku przestał działać hamulec ręczny pomimo przesunięcia dźwigienki do końca swojego ruchu. Czy w takim przypadku regeneracja pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z czego zaadaptowałeś mocniejszą sprężynę? Założyłeś dodatkową czy w miejsce starej?

 

Założyłem dodatkową. Z czego ona jest to nie mam pojęcia, walała mi się taka po garażu. Włożona jest między dźwigienką a elementem trzymającą pancerz linki tak że linka chodzi wewnątrz tej sprężyny. Sprężynę założyłem też na drugi zacisk aby się linki nie przeciągały na dżwigni ręcznego. Sprężyny są naprawdę solidne tak że myślałem że będę miał problem wajchę do góry pociągnąć ale jest ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakbyś kiedyś przy okazji cyknął fotkę jak to wygląda, byłoby pięknie.

mówisz i masz

sprenzynka.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz widzę jak to zrobiłeś, ja myślałem żeby zastąpić tą ori inną sprężyną.

Muszę popróbować twój patent :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przy okazji rozbierania zacisków wywierciłem otwory, zagwintowałem i wstawiłem kalamitki do smarowania i raz na pół roku smaruję tawotnicą i jest miodzio. Otwór trzeba tak zrobić aby smar wchodził w miejscu gdzie jest ośka od ręcznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wywierciłem otwory, zagwintowałem i wstawiłem kalamitki do smarowania i raz na pół roku smaruję tawotnicą

Też dobry patent. Jeszcze jak byś wrzucił fote to bu było super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od jakiegoś czasu czytam wszystkie wiadomości na temat regeneracji zacisków,problem mam podobny,ale wszyscy piszecie o niedziałającym ręcznym, u mnie ręczny jest ok tylko nie ma wystarczającej siły hamowania na tyle, próbowałem podczas jazdy ok 50km/h zaciągnąć ręczny czuć było opór ale samochód toczył się dalej, czy regeneracja zacisku mi pomoże czy to jest inny powód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności