Gość o_andrzej Zgłoś #1 Napisano 26 Stycznia 2009 W prawym zacisku nie odbija reczny. Zwykle pryskanie WD40 nie pomaga. Postanowilem wiec kupic. Na allegro widze kilka mozliwosci. Jedna z nich to kupno regenerownego za 250 zl: http://www.allegro.pl/item535342008_zacisk_prawy_tyl_vw_golf_ii_iii_peugeot_seat.html Podobno regeneruja sami. Kupowal ktos u nich? Nie jest to jakas wtopa? Moge tez kupic gdzie indziej uzywke za 120 zl, ale nie mam zadnej gwaracji, ze jest lepsza od mojej dotychczasowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #2 Napisano 26 Stycznia 2009 Jeśli masz małe zaplecze warsztatowe to ja na twoim miejscu bym sobie sam zregenerował zacisk. tu jest to bardzo fajnie opisane: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16193&highlight=regeneracja+zacisk Mi też nie odbijał ręczny z tym, że ja jeszcze mam ukręcony odpowietrznik, więc z regeneracją byłby trochę problem. Z racji tego, że z kasą u mnie było krucho z czasem zresztą też a przegląd nie ubłaganie się zbliżał postanowiłem wstawić porządną sprężynę między dźwigienkę a element blokujący pancerz linki. Od tej pory ręczny odbija jak ta lala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość o_andrzej Zgłoś #3 Napisano 26 Stycznia 2009 Jeśli masz małe zaplecze warsztatowe to ja na twoim miejscu bym sobie sam zregenerował zacisk. tu jest to bardzo fajnie opisane: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16193&highlight=regeneracja+zacisk Dzieki, swietny opis. Cos slabo szukalem. Poniewaz uwielbiam grzebanie w mechanizmach sprobuje go sam zregenerowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky Zgłoś #4 Napisano 26 Stycznia 2009 Sprobuj. Ja kupilem na allegro uzywke na obydwa kola i -mimo zapewnien sprzedajacego- okazalo sie ze prawy jest w jeszcze gorszym stanie niz mialem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 26 Stycznia 2009 (...) postanowiłem wstawić porządną sprężynę między dźwigienkę a element blokujący pancerz linki. Od tej pory ręczny odbija jak ta lala. Z czego zaadaptowałeś mocniejszą sprężynę? Założyłeś dodatkową czy w miejsce starej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #6 Napisano 26 Stycznia 2009 Ja mam takie pytanie: w lewym zacisku przestał działać hamulec ręczny pomimo przesunięcia dźwigienki do końca swojego ruchu. Czy w takim przypadku regeneracja pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #7 Napisano 27 Stycznia 2009 Z czego zaadaptowałeś mocniejszą sprężynę? Założyłeś dodatkową czy w miejsce starej? Założyłem dodatkową. Z czego ona jest to nie mam pojęcia, walała mi się taka po garażu. Włożona jest między dźwigienką a elementem trzymającą pancerz linki tak że linka chodzi wewnątrz tej sprężyny. Sprężynę założyłem też na drugi zacisk aby się linki nie przeciągały na dżwigni ręcznego. Sprężyny są naprawdę solidne tak że myślałem że będę miał problem wajchę do góry pociągnąć ale jest ok:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #8 Napisano 27 Stycznia 2009 Jakbyś kiedyś przy okazji cyknął fotkę jak to wygląda, byłoby pięknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #9 Napisano 27 Stycznia 2009 Jakbyś kiedyś przy okazji cyknął fotkę jak to wygląda, byłoby pięknie. mówisz i masz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #10 Napisano 27 Stycznia 2009 Teraz widzę jak to zrobiłeś, ja myślałem żeby zastąpić tą ori inną sprężyną. Muszę popróbować twój patent Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #11 Napisano 27 Stycznia 2009 Ja przy okazji rozbierania zacisków wywierciłem otwory, zagwintowałem i wstawiłem kalamitki do smarowania i raz na pół roku smaruję tawotnicą i jest miodzio. Otwór trzeba tak zrobić aby smar wchodził w miejscu gdzie jest ośka od ręcznego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #12 Napisano 28 Stycznia 2009 wywierciłem otwory, zagwintowałem i wstawiłem kalamitki do smarowania i raz na pół roku smaruję tawotnicą Też dobry patent. Jeszcze jak byś wrzucił fote to bu było super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wbr51 Zgłoś #13 Napisano 14 Kwietnia 2009 Witam od jakiegoś czasu czytam wszystkie wiadomości na temat regeneracji zacisków,problem mam podobny,ale wszyscy piszecie o niedziałającym ręcznym, u mnie ręczny jest ok tylko nie ma wystarczającej siły hamowania na tyle, próbowałem podczas jazdy ok 50km/h zaciągnąć ręczny czuć było opór ale samochód toczył się dalej, czy regeneracja zacisku mi pomoże czy to jest inny powód? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach