Skocz do zawartości
adams

Czy tarcze hamulcowe nawiercane niewentylowane hałasują podczas hamowania?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam zapytanie, dość istotne dla mnie... Czy tarcze hamulcowe nawiercane, niewentylowane hałasują podczas hamowania?

 

Spotkałem się z opiniami że hałasują strasznie, a inni mówią że nie hałasują i że zachowują się jak normalne tarcze nienawiercane... Już nie wiem :/

 

Proszę o poradę osób które miały z tym do czynienia!

 

 

 

po lewej tarcze wentylowane, po prawej niewentylowane

 

98952b8871e065cfm.jpg

 

 

 

a tu nawiercane i wentylowane

 

825d441524eb631am.jpg

 

 

Pozdro

Edytowane przez adams

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczyściłem :)

 

Teraz już bez jaj, pisać na temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem że hałasują od dwóch osób :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem gdzieś na forum że hałasują, ale teraz nie moge postów odszukać - gdzieś zniknęły :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj dowiedziałem się od miłego pana z hurtowni z częściami hamulcowymi z Łodzi że takie tarcze potrafią lekko "gwizdać" przy hamowaniu... według niego to miły dźwięk...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolejne info, z dwóch różnych źródeł

 

Co do Pana pytania odnośnie tego czy tarcze są głośne podczas hamowania...moja odpowiedź brzmi owszem są głośniejsze jednak nieznacznie...a skutecznośc hamowania lepsza o 20%(potwierdzone na hamowni)
&

 

Ja nie slyszalem zadnych dzwiekow z nawiercanych tarcz. Byc moze kolega skojarzyl to z tarczami rowkowanymi i jednoczesnie zaopatrzonymi w dolki imitujace nawiercenia. Sa takie na rynku. Jednak to wlasnie tarcze rowkowane halasuja. Delikatny swist tarcz nawiercanych odbieram jako cos przyjemnego. ATE. Alfred Teves jest producentem tylko i wylacznie zaciskow oraz mysli technicznej. Ta firma ze Stuttgartu kupuje klocki i tarcze (nawet w Polsce) i pakuje do swoich opakowan. Oczywiscie poziom tych wyrobow jest dosc wysoki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem mikody nawiercone- różnicy nie wychwyciłem. Wprawdzie się nie wsłuchiwałem, ale gdyby różnica była znacząca to na bank wpadłoby mi to w ucho. Zauważyłem natomiasta, że klocki się strasznie sypały. Tudno mi powiedzieć, czy to wina nawierceń, czy też innej struktury żeliwa od mikody, ale klocki posypały się szybko. Na felach też było to widoczne. Gdyby interesowała Cię skuteczność hamowania to subiektywnie było lepiej, ale pomiarów nie robiłem. Mam już swoje latka, jeżdzę zdecydowanie pasywnie, więc doświadczeń nie było. Kupiłem je ponieważ fela była dość pusta i wrażenia wizualne nawierconej tarczy wzięły górę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy tarcze hamulcowe nawiercane, niewentylowane hałasują podczas hamowania?

 

już mogę odpowiedzieć na swoje pytanie zadane ponad pół roku temu...

 

tarcze hamulcowe nawiercane, niewentylowane nie hałasują podczas hamowania! bynajmniej u mnie! mam Mikody nawiercane na tyle + klocek Ferrodo DS Performance i jest cisza!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie niewentylowane nie hałasują, wentylowane moje taroxy hałasowały a klocki ferodo ds piszczały zanim nie rozgrzałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używałem tarcz EBC z zielonymi klockami:

 

Nic nie piszczało, nic nie wyło. Wydajnosć hamulców wręcz niesamowita, nawet przy wysokich prędkościach.

Polecam ale nie do aut o mocy powyżej 170KM. Producent opisuje że można stosować do 200KM. Powichrowałem je mając 193KM.

Tarcze.jpg

pads.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kluczem do sukcesu jest aby dobrać właściwie mieszankę klocka do tarczy. Inaczej klocki albo będą pyliły i zapychały wszystko albo będą piszczały (tutaj także wszystko zależy od stylu jazdy)... Z tego co mi wiadomo to Green Stuff są klockami mało pylącymi także idealnie nadają się do tarcz nawiercanych i nacinanych..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie ten twój znajomy ma sklep z częściami VW potrzebuje klocki do mojego i właśnie szukam miejsca poza serwisem bo ci to mają fantazję co do kosztów zbędnych. A mam klocki nie typowe niestety :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje Power Disc przy hamowaniu z wiekszej predkosci hucza jak diabli......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie zaczęły bo się kończą już o dostają sporej temperatury, mam pod maska jakie 300 KM, 3.6 l :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moje Power Disc przy hamowaniu z wiekszej predkosci hucza jak diabli......

 

tylko że ATE Power Disc nie jest nawiercany a nacinany! i te tarcze chyba występują tylko jako wentylowane?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Wez kup sobie gładkie tarcze tak jak i ja po przygodach z mikoda zrobiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności