teddybar Zgłoś #41 Napisano 13 Czerwca 2012 Nie jestem "zawodowym" elektrykiem ale o ile moja wiedza mnie nie myli to przez naszą instalację można przeciągnąć max 300-400 W chwilowego poboru i nie więcej niż ok. 150-200 W stałej mocy Jadąc na światłach mijania (2x55W) oraz drogowych (2x55w) już mamy 220W, do tego postojowe, tylne, tablicy, środka, radio itp. - raczej instalacja wytrzymuje więcej, ale ile nie mam pojęcia. Chyba moc wyjściowa samego radia to ok 200 czy 250 W (zależy jeszcze jakie). Chyba, że chodziło Ci o moc na jednym obwodzie, to może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #42 Napisano 13 Czerwca 2012 Myślę, że wystarczy poszukać w aucie bezpiecznika o max mocy i raczej wiemy wszystko.IMO, jest to 30A.Daje to ok.360W. Trzebaby jeszcze sprawdzić przekrój kabli zasilających i wyszukać dla przekroju max.dopuszczalne obciążenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ciapciak Zgłoś #43 Napisano 13 Czerwca 2012 Tylko to ile kable wytrzymają zależy od natężenia prądu nie od mocy A natężenie jest zależne i to bardzo od napięcia, więc 360W przy 12V nie równa się 360W przy 230V Więc podłączone 460W do przetwornicy da nam jakieś... 24W poboru? Tj 2A. Czy nie? Weźcie pod uwagę kable jakimi to ciagnie VW pewnie ze 2mm^2 max. Lepiej sobei samemu pociągnać od akumulatora 6mm^2 co nam pozwoli na ok 300W na 12V napięcie co da.. bardzo dużo na 230V, wątpie że przetwornicę o takiej mocy znajdziecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #44 Napisano 14 Czerwca 2012 Więc podłączone 460W do przetwornicy da nam jakieś... 24W poboru? Lepsze niż perpetuum mobile:) Żeby przetwornica na wyjściu dała 460W to musi pobrać ok 600W przy założeniu że jej sprawność wynosi ok 80%. Przy takiej mocy na wyjściu będzie 230V i 2A a na wejściu przetwornicy powiedzmy 14V i prawie 43A lub na wyłączonym silniku 12V i 50A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ciapciak Zgłoś #45 Napisano 14 Czerwca 2012 Może i faktycznie pogmatwałem, ale sens był taki że warto samemu puścić sobie kable grubsze i się nic nie martwić o instalację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #46 Napisano 14 Czerwca 2012 Czyli od 10 do 16mm2 czyli dla orientacji fi ok.2-2,5mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #47 Napisano 16 Czerwca 2012 Panowie, ale mi chodziło o instalację pod przetwornicę. No dobra, kable przeciągniemy sobie nawet grubości kciuka i wstawimy gwoździa zamiast bezpiecznika, ale pytanie czy alternator wydoli, a akumulator będzie szedł na zwarciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #48 Napisano 16 Czerwca 2012 Wydoli. Największym prądożercą jest rozrusznik- zobacz kabel.To jedyny odbiornik działający bez bezpiecznika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #49 Napisano 16 Czerwca 2012 To jedyny odbiornik działający bez bezpiecznika to nie całkiem tak zobacz jeszcze na ten cieńki kabelek obok przy rozruszniku, ale fakt że zasilanie dochodzi gruuuuuuuube prosto z aku p.s przetwornicę spokojnie uciągnie (ale najlepiej zakładać taką z zabezpieczeniem przeciw wyładowaniu akumulatora lub kable rozruchowe wozić w razie czego ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #50 Napisano 17 Czerwca 2012 Robert ori przetwornica ma zabezpieczenie że uruchomienie jej jest dopiero na załączonym silniku inaczej nie ma w niej proądu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #51 Napisano 17 Czerwca 2012 Robert ori przetwornica ma zabezpieczenie że uruchomienie jej jest dopiero na załączonym silniku inaczej nie ma w niej proądu to wiem Wojtek,piszę o zaminniku (często ryżowym za psie pieniądze ) jeśli ktoś już taki zakłada,to najlepiej z zabezpieczeniem przeciw wyładowaniu aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #52 Napisano 18 Czerwca 2012 zgadza sie :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #53 Napisano 18 Czerwca 2012 Jest, IMO, jeszcze sprawa "jakości" prądu na wyjściu. Czy leci piękny sinus, czy prostokąt, czy inny badziew trudno przyswajalny przez zasilacze, silniczki, czy co tam sie wepnie. Częstotliwość powinny raczej trzymać wszystkie(?). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej Woo Zgłoś #54 Napisano 19 Czerwca 2012 Nawet chińskie przetwornice będą miały na wyjściu piękny sinus, więc nie ma się czym przejmować. Pomijam juz fakt, że ten sinus jest potrzebny do silników elektrycznych, a zasilacze laptopów czy telewizorów poradzą sobie i z prostokątem i z dużym spadkiem napięcia ponieważ... są tam przetwornice. Jeśli już macie zamiar montować te przetwornice, to odradzam podpinanie się pod biedną instalację samochodową, tylko doradzam wsadzenie jej pod maskę tak, żeby przewody mocno obciążone były jak najkrótsze, a dopiero 230V pociągnięte np. do bagażnika. Oczywiście całość załączana jakimś przekaźnikiem. Odradzam ciąganie bezpiecznika do tablicy z innymi bezpiecznikami, tylko montaż automatycznego. Max. bezpieczny prąd dla przewodu miedzianego to 8A/mm2, więc jeśli przesadzicie z mocą przetwornicy podłączanej pod istniejącą instalację to trwale uszkodzicie sobie przewody, że o ew. samozapłonie auta nie wspomnę bo miedź nie wyparuje od razu, tylko będzie się rozgrzewać powoli (jak grot lutownicy), aż w końcu albo zapali się jakaś osłona, albo zrobi się zwarcie po stopieniu tejże. Przetwornice 800W są raczej przeznaczone dla samochodów ciężarowych gdzie instalacja jest 24V. Jeśli zabudowujecie przetwornicę to albo montujcie mocniejszą (z małym bezpiecznikiem) albo zadbajcie o wentylację. Sprawność przetwornicy jest wysoka przy max. obciążeniu, a przy niewielkim (golarka, laptop, mały tv) wynosi pewnie max. 70%, a to oznacza, że pozostałe 30% zamieniane jest w ciepło które musi być skutecznie odprowadzone. Dobra rada: nie przesadzajcie z mocą i przemyślcie montaż do istniejącej instalacji, bo przy tych prądach żartów nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #55 Napisano 20 Czerwca 2012 Andrzej i o to mi chodziło. Dobry pomysł dopiero 230V ciągnąć do przez auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #56 Napisano 20 Czerwca 2012 Pod warunkiem,że dobrze odizolujesz kabel od nadwozia i innych elementów.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #57 Napisano 19 Listopada 2012 Wracając do tematu montażu.... Jak rozwiązać taki oto dylemat: Przetwornica 700W więc kable należałoby wpiąć bezpośrednio do akumulatora. Nawet zakładając bezpiecznik 60A prąd i tak jest spory..Gdyby przetwornicę wsadzić do bagażnika to mamy kawał kabla . Ryzyko pożaru jest, Z drugiej strony pakując przetwornicę np.pod maskę, mamy krótkie kable do akumulatora, ale z kolei gniazda, wyłączniki itd są licho dostępne, czyli rozbiórka i kabel 230V gdzieś np do podłokietnika. OK, ale włączanie tego,skoro pstryczki wszelakie są na korpusie przetwornicy? Sporo tu sprzeczności... Do tego problem chłodzenia. Proszę nie zadawać mi pytań "po cholerę ci taka moc" i tym podobne. Moc wynika z potrzeb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hochwander Zgłoś #58 Napisano 14 Sierpnia 2013 Mam pytanie odnośnie gniazda 230V w B6tce. Mam taki problem, że nie mogę na postoju ładować telefonu z tego gniazda natomiast jak odpalę silnik to ładuje bez problemu. Czy da się zrobić tak żeby ładował telefon przy zamkniętym aucie? Podobnie mam z gniazdami 12V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheStig Zgłoś #59 Napisano 14 Sierpnia 2013 Mam pytanie odnośnie gniazda 230V w B6tce. Mam taki problem, że nie mogę na postoju ładować telefonu z tego gniazda natomiast jak odpalę silnik to ładuje bez problemu. Czy da się zrobić tak żeby ładował telefon przy zamkniętym aucie? Podobnie mam z gniazdami 12VTak właśnie ma to działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hochwander Zgłoś #60 Napisano 14 Sierpnia 2013 Przed passatem miałem forda focusa 2000r z akumulatorem centry 70 mAh. Na każdym kempingu po 4-5 dni z rzędu ładowałem przez przetwornicę (200V) z gniazda zapalniczki dwa telefony codziennie i nie trzeba go było odpalać w tym czasie ani razu. Czyżby w passacie jest krok wstecz pod tym względem? Jadę jutro na żagle i w jachcie nie mam żadnego ładowania lecz do tej pory ładowałem telefon w samochodzie, który był zamknięty kluczykiem - 2 godzinki i fon naładowany, można płynąć dalej z muzyką w głośnikach... a teraz sie okazuje, że kicha... Przez zapalniczkę + przetwornica - tak samo. Na prawdę nie da się czegoś przestawić, ustawić żeby to zmienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach