GrzechuNl Zgłoś #1 Napisano 12 Stycznia 2009 Chcialbym założyć turbo do mojego passata napedzane poprzez pasek klinowy i szukam tak juz dłuższy czas zaworu upustowego w granicach upustu 0,8 - 1,5 bara i czy istnieje taki wogole bo nigdzie go chyba nie ma :633: ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #2 Napisano 12 Stycznia 2009 (edytowane) slabo ogarniam temat kompresorow ale tam imo nie potrzeba bova przeciez kompresor kieruje nadminar powietrza w dolot, maja wbudowane zawory, sporo eatonow tak ma. oczywiscie mozna montowac bova albo innego bypassa ale nie ma takiego musu. tego nadmianru powietrza tez nie bedzie imo bo naped jest z paska a nie spalin. Edytowane 12 Stycznia 2009 przez the.wolf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 13 Stycznia 2009 wszystko zależy od tego jak wytrzymała jest przepustnica Praktycznie każdy zawór BOV oferowany na rynku pracuje w podanym przez Ciebie zakresie ciśnień, więc nie wiem w czym masz problem. Pozostaje się dowiedzieć jaki zawór najlepiej będzie spełniać swoją rolę w konfiguracji takiej, jak Twoja - regulowany, bez regulacji, jedno czy dwutłoczkowy? Podejrzyj jakiś inny projekt z kompresorem, który chcesz zapakować i podpatrz jak to ludzie zrobili... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzechuNl Zgłoś #4 Napisano 13 Stycznia 2009 Oki dzieki tylko ze ja szukalem regulowanego i nie moglem znalezc dlatego pytam poniewaz chcem uzupelnic swoja niewiedze i pod koniec stycznia zaczac wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 13 Stycznia 2009 zaworem upustowym nie regulujesz ciśnienia, przy którym ten zawór się otwiera, tylko ilość powietrza wydostającą się z zaworu w chwili gdy zdejmiesz nogę z gazu... - twardość sprężyny sprawia że zawór otworzy się szybciej lub wolniej. Zaworem tym również nie regulujesz maksymalnego ciśnienia panującego w dolocie. Twardość sprężyny dobierasz do panujących w dolocie warunków (ciśnienia doładowania, wielkości turbiny, oczekiwanego efektu akustycznego...). Coś pochrzaniłeś zastosowania chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #6 Napisano 13 Stycznia 2009 . Coś pochrzaniłeś zastosowania chyba tez mi sie tak wydaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzechuNl Zgłoś #7 Napisano 13 Stycznia 2009 Jak nie reguluje ? to co sie zaklada zaby nie wytworzylo sie wysokie cisnienie ? od turbo do przepustnicy jezeli jest zamontowany to nie pozwala na wytworzenie sie wysokiego cisnienia http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaw%C3%B3r_upustowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #8 Napisano 13 Stycznia 2009 kulawa ta definicja na wikipedii Zawór upustowy (blow off, bo o nim mowa - cholera wie co autor polskiej definicji miał tu na myśli) nie tyle "utrzymuje", co nie przeszkadza w utrzymywaniu zadanego ciśnienia doładowania poprzez zachowanie szczelności... Za utrzymywanie stałego (zadanego) ciśnienia doładowania odpowiada EBC (electronic boost controler, czyli logika sterująca w postaci komputera oraz zawór wykonawczy - najczęściej odpowiednik naszego VAGoskiego "N75") albo MBC (czyli ręczny regulator ciśnienia doładowania w postaci zaworu ciśnieniowego z pokrętłem). Obydwa regulatory mają na celu tylko to, żeby po przekroczeniu zadanej wartości ciśnienia uniemożliwić osiągnięcie wyższego ciśnienia poprzez skierowanie strumienia spalin bezpośrednio do wydechu otwarcie zaworu waste gate, przez który spaliny uciekają do wydechu, omijając wirnik. Zawór blow off (zawór upustowy) zaczyna pracować jak nagle odetniesz dopływ powietrza do cylindra zdejmując nogę z gazu. Turbo cały czas pracuje, ciśnienie rośnie, a przepustnica jest już zamknięta - powietrze "odbija się" od motylka przepustnicy i wraca do turbiny powodując jej wyhamowanie (przy okazji bardzo duże naprężenia wirnika). Tutaj do akcji wchodzi zaworek Blow Off (BOV), który spuszcza powietrze do atmosfery z charakterystycznym wwwwwwwwwoooosssssshhhhhhhhhhh........... wyjaśnione? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzechuNl Zgłoś #9 Napisano 13 Stycznia 2009 ok czyli juz wszystko wiem, montuje sobie turbo i blof off i ostatnie pytanko o ile moge podniesc max kompresje w swoim 2e ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #10 Napisano 14 Stycznia 2009 ...chyba zmniejszyć? ... odpręża się silniki pod doładowanie, a nie dopręża. Do ilu - musisz poszukać żyjącego projektu, bo na próby "chybił trafił" przydałby się jeszcze jeden (może więcej) silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #11 Napisano 14 Stycznia 2009 To jak już w tą stronę iść to pamiętaj że musisz jeszcze temperaturę z bloku odprowadzić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #12 Napisano 14 Stycznia 2009 musisz jeszcze temperaturę z bloku odprowadzić ktora w zaden sposob nie bedzie odbiegac od obecnej. odpowiedni stopien sprezania+cisnienie+paliwo+strojenie i afr oraz egt w zaden sposob nie wplynie na wydajnosc ukladu chlodzenia, chyba ze ma chlodnice z "malucha". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #13 Napisano 14 Stycznia 2009 Pamiętaj też że za wymianę cieplną odpowiada też w pewnym stopniu olej. Może być problem z utrzymaniem jego optymalnej temperatury podczas bytowania na autostradzie. To że wskazówka cieczy chłodzącej stoi jak wryta na 90, nie znaczy że olej ma optymalne warunki pracy. Chłodniczka oleju z termostatem to nie aż tak wielki wydatek. Nie wiem o jakich mocach tutaj chcemy rozmawiać, bo seryjny układ powinien mieć spory zapas sprawności. Tak tylko chciałem liznąć temat, żeby autor nie myślał że wpakuje turbo i będzie na pewno wszystko super pięknie - nie koniecznie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzechuNl Zgłoś #14 Napisano 15 Stycznia 2009 To co musze go koniecznie odprężyć ? nie moge mu doladowac kompresji np max 0,8 bara ? A z chlodzeniem oleju wiem, ida tu bardzo dobre przewody chlodnicze do podstawy filtra oleju ktory jest chlodzony, ale chlodnica oleju tez bedzie niezbedna:) Mialem taka w Mk1 gti ktorym wyladowalem w rowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
froncz Zgłoś #15 Napisano 25 Stycznia 2009 Witam. Mam taki sam silniczek na manualu i też chodzi za mną żeby wrzucić mu kompresor z 1.8T G60... Ale na razie muszę utwardzić trochę zawieszenie i zrobić uszczelkę + rozrząd. Daj znać jak ruszysz już coś z robotą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #16 Napisano 26 Stycznia 2009 Witam. wrzucić mu kompresor z 1.8T G60... chyba delikatna nieścisłość Ci się wkradła....albo 1.8T albo G60. Jesli poruszamy sie w nazewnictwie potocznym, jesli nit to podawaj zonaczenia silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
froncz Zgłoś #17 Napisano 26 Stycznia 2009 Sorry. Dzięki za zwrócenie uwagi:) Chodzi mi o silnik G60. Chcę założyć kompresor z tego silnika do mojego 2E. Wiem że to nie jest taka prosta sprawa, ale koszt jest mniejszy od przeróbek związanych z założeniem turbo na wylocie. I daje lepsze osiągi od samego początku obrotów. Czy oprócz kompresora, przerobienia dolotu, odprężenia silnika i zmiany/przeprogramowania ECU będę musiał dokonać jeszcze jakiś zmian w silniku? czy ewentualnie wymiana wydechu na taki o większej średnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2009 czy jest mniej roboty.... to nie wiem, natomiast ewentualny progres jest w przypadku kompresora jest znikomy.... nie znam sie na kompresorach wiec nie pomoge, ale IC Ci sie przyda napewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
froncz Zgłoś #19 Napisano 28 Stycznia 2009 w lutym będzie mały remoncik silnika + wymiana zawiechy:) więc mam jeszcze kilka tygodni żeby przemyśleć sprawę (oj dużo czytania będzie....) Na lato chciałbym już mieć silniczek gotowy...zobaczymy:) jak zacznę dam znać na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach