Skocz do zawartości
GrzechuNl

Zawór upustowy 0,8 bara - 1,5 ?

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym założyć turbo do mojego passata napedzane poprzez pasek klinowy i szukam tak juz dłuższy czas zaworu upustowego w granicach upustu 0,8 - 1,5 bara i czy istnieje taki wogole bo nigdzie go chyba nie ma :633: ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

slabo ogarniam temat kompresorow ale tam imo nie potrzeba bova :) przeciez kompresor kieruje nadminar powietrza w dolot, maja wbudowane zawory, sporo eatonow tak ma. oczywiscie mozna montowac bova albo innego bypassa ale nie ma takiego musu. tego nadmianru powietrza tez nie bedzie imo bo naped jest z paska a nie spalin.

Edytowane przez the.wolf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od tego jak wytrzymała jest przepustnica ;) Praktycznie każdy zawór BOV oferowany na rynku pracuje w podanym przez Ciebie zakresie ciśnień, więc nie wiem w czym masz problem. Pozostaje się dowiedzieć jaki zawór najlepiej będzie spełniać swoją rolę w konfiguracji takiej, jak Twoja - regulowany, bez regulacji, jedno czy dwutłoczkowy? Podejrzyj jakiś inny projekt z kompresorem, który chcesz zapakować i podpatrz jak to ludzie zrobili...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki dzieki tylko ze ja szukalem regulowanego i nie moglem znalezc dlatego pytam poniewaz chcem uzupelnic swoja niewiedze i pod koniec stycznia zaczac wszystko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaworem upustowym nie regulujesz ciśnienia, przy którym ten zawór się otwiera, tylko ilość powietrza wydostającą się z zaworu w chwili gdy zdejmiesz nogę z gazu... - twardość sprężyny sprawia że zawór otworzy się szybciej lub wolniej. Zaworem tym również nie regulujesz maksymalnego ciśnienia panującego w dolocie.

 

Twardość sprężyny dobierasz do panujących w dolocie warunków (ciśnienia doładowania, wielkości turbiny, oczekiwanego efektu akustycznego...). Coś pochrzaniłeś zastosowania chyba ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Coś pochrzaniłeś zastosowania chyba ;)

 

tez mi sie tak wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie reguluje ? to co sie zaklada zaby nie wytworzylo sie wysokie cisnienie ? od turbo do przepustnicy jezeli jest zamontowany to nie pozwala na wytworzenie sie wysokiego cisnienia :confused:http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaw%C3%B3r_upustowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kulawa ta definicja na wikipedii ;) Zawór upustowy (blow off, bo o nim mowa - cholera wie co autor polskiej definicji miał tu na myśli) nie tyle "utrzymuje", co nie przeszkadza w utrzymywaniu zadanego ciśnienia doładowania poprzez zachowanie szczelności... :)

 

Za utrzymywanie stałego (zadanego) ciśnienia doładowania odpowiada EBC (electronic boost controler, czyli logika sterująca w postaci komputera oraz zawór wykonawczy - najczęściej odpowiednik naszego VAGoskiego "N75") albo MBC (czyli ręczny regulator ciśnienia doładowania w postaci zaworu ciśnieniowego z pokrętłem). Obydwa regulatory mają na celu tylko to, żeby po przekroczeniu zadanej wartości ciśnienia uniemożliwić osiągnięcie wyższego ciśnienia poprzez skierowanie strumienia spalin bezpośrednio do wydechu -> otwarcie zaworu waste gate, przez który spaliny uciekają do wydechu, omijając wirnik.

 

Zawór blow off (zawór upustowy) zaczyna pracować jak nagle odetniesz dopływ powietrza do cylindra zdejmując nogę z gazu. Turbo cały czas pracuje, ciśnienie rośnie, a przepustnica jest już zamknięta - powietrze "odbija się" od motylka przepustnicy i wraca do turbiny powodując jej wyhamowanie (przy okazji bardzo duże naprężenia wirnika). Tutaj do akcji wchodzi zaworek Blow Off (BOV), który spuszcza powietrze do atmosfery z charakterystycznym wwwwwwwwwoooosssssshhhhhhhhhhh........... :) wyjaśnione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok czyli juz wszystko wiem, montuje sobie turbo i blof off i ostatnie pytanko o ile moge podniesc max kompresje w swoim 2e ? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...chyba zmniejszyć? ... odpręża się silniki pod doładowanie, a nie dopręża. Do ilu - musisz poszukać żyjącego projektu, bo na próby "chybił trafił" przydałby się jeszcze jeden (może więcej) silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak już w tą stronę iść to pamiętaj że musisz jeszcze temperaturę z bloku odprowadzić.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
musisz jeszcze temperaturę z bloku odprowadzić

 

ktora w zaden sposob nie bedzie odbiegac od obecnej. odpowiedni stopien sprezania+cisnienie+paliwo+strojenie i afr oraz egt w zaden sposob nie wplynie na wydajnosc ukladu chlodzenia, chyba ze ma chlodnice z "malucha".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj też że za wymianę cieplną odpowiada też w pewnym stopniu olej. Może być problem z utrzymaniem jego optymalnej temperatury podczas bytowania na autostradzie. To że wskazówka cieczy chłodzącej stoi jak wryta na 90, nie znaczy że olej ma optymalne warunki pracy. Chłodniczka oleju z termostatem to nie aż tak wielki wydatek.

 

Nie wiem o jakich mocach tutaj chcemy rozmawiać, bo seryjny układ powinien mieć spory zapas sprawności. Tak tylko chciałem liznąć temat, żeby autor nie myślał że wpakuje turbo i będzie na pewno wszystko super pięknie - nie koniecznie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co musze go koniecznie odprężyć ? nie moge mu doladowac kompresji np max 0,8 bara ? A z chlodzeniem oleju wiem, ida tu bardzo dobre przewody chlodnicze do podstawy filtra oleju ktory jest chlodzony, ale chlodnica oleju tez bedzie niezbedna:) Mialem taka w Mk1 gti ktorym wyladowalem w rowie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam taki sam silniczek na manualu i też chodzi za mną żeby wrzucić mu kompresor z 1.8T G60... Ale na razie muszę utwardzić trochę zawieszenie i zrobić uszczelkę + rozrząd.

Daj znać jak ruszysz już coś z robotą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

wrzucić mu kompresor z 1.8T G60...

 

chyba delikatna nieścisłość Ci się wkradła....albo 1.8T albo G60. Jesli poruszamy sie w nazewnictwie potocznym, jesli nit to podawaj zonaczenia silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry. Dzięki za zwrócenie uwagi:) Chodzi mi o silnik G60. Chcę założyć kompresor z tego silnika do mojego 2E. Wiem że to nie jest taka prosta sprawa, ale koszt jest mniejszy od przeróbek związanych z założeniem turbo na wylocie. I daje lepsze osiągi od samego początku obrotów. Czy oprócz kompresora, przerobienia dolotu, odprężenia silnika i zmiany/przeprogramowania ECU będę musiał dokonać jeszcze jakiś zmian w silniku? czy ewentualnie wymiana wydechu na taki o większej średnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy jest mniej roboty.... to nie wiem, natomiast ewentualny progres jest w przypadku kompresora jest znikomy....

nie znam sie na kompresorach wiec nie pomoge, ale IC Ci sie przyda napewno :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w lutym będzie mały remoncik silnika + wymiana zawiechy:) więc mam jeszcze kilka tygodni żeby przemyśleć sprawę (oj dużo czytania będzie....) Na lato chciałbym już mieć silniczek gotowy...zobaczymy:)

jak zacznę dam znać na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności