Skocz do zawartości
laki

Wahania poziomu płynu chłodzącego

Rekomendowane odpowiedzi

Poziom płynu spada do min, kiedy temperatura na zewnątrz jest ujemna i silnik jest całkowicie wystudzony po dłuższym postoju. Komputer sygnalizuje zbyt niski poziom płynu chłodzącego.

Poziom płynu podnosi się do max, kiedy silnik osiąga pełną temperaturę.

Płyn nie był dolewany.

Jaka może być przyczyna tych wahań?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wpływ temperatury na objętość cieczy, normalne zjawisko

dolej płynu tak żeby na zimnym silniku było między min a max, obserwuj czy nie ubywa i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączając się pod temat. Czy jest możliwe, żeby w nowym aucie przewody gumowe nieco napęczniały po pierwszych paruset kilometrach? Przy odbiorze auta miałem max płynu ale po kilkuset km zaświecił się niski stan. Temp. powietrza była mniej więcej taka sama a stało się to na gorącym już silniku w czasie jazdy. Dolałem ok 0,5l płynu i od ok 6000km nic już nie ubywa.

Tłumaczę sobie to tym, że fabrycznie nowe węże nieco napuchły i cały układ zwiększył minimalnie pojemność. Możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej odpowietrzył się do końca... dziwne że nie został porządnie odpowietrzony przez serwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wpływ temperatury na objętość cieczy, normalne zjawisko

dolej płynu tak żeby na zimnym silniku było między min a max, obserwuj czy nie ubywa i tyle.

 

Czy jeśli doleję na zimnym silniku, na gorącym poziom płynu nie przekroczy max?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jeśli doleję na zimnym silniku, na gorącym poziom płynu nie przekroczy max?

może i przekroczy,ale jeśli będzie za dużo to nadmiar wyleci przez zawór w zbiorniczku wyrównawczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może przekroczyć max

poziom ma być między min a max na zimnym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek_glw Tak z ciekawości jaki płyn dolewałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam na 100% ale chyba jakiś Lotos. Pojemnik już wyrzuciłem bo była końcówka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie pamiętam na 100% ale chyba jakiś Lotos. Pojemnik już wyrzuciłem bo była końcówka.
To pogratulowac pomyslu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marka płynu ma tutaj najmniejsze znaczenie, ważne żeby był na bazie glikolu - 90% dostępnych na rynku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To pogratulowac pomyslu :)

 

A co, masz jakieś koszmarne doświadczenia z tym płynem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym czy można mieszać płyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na opakowaniu było napisane, że w 100% mieszalny - tak jak kolega 2 posty wyżej napisał - z innymi płynami na bazie glikolu. Dolałem najwyżej 0,5litra więc to pewnie zbyt mało - nawet gdyby płyny się ze sobą "gryzły" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg instrukcji obsługi:

"Układ chłodzenia musi być napełniony mieszaniną wody i dodatku przeciwzamarzającego G12 Plus w stężeniu co najmniej 40% albo dodatku zgodnego ze specyfikacją TL-VW 774 F (fioletowe zabarwienie).

Inne dodatki do płynu mogą znacznie pogorszyć skuteczność ochrony przed korozją.

Powstałe w ten sposób szkody mogą doprowadzić do znacznego uszkodzenia silnika.

Dodatek do płynu G12 (kolor fioletowy) można mieszać z dodatkiem G12 (kolor czerwony) albo z dodatkiem G11.

Dodatek G12 można poznać po fioletowym zabarwieniu w zbiorniku wyrównawczym.

Jeżeli płyn w zbiorniku wyrównawczym jest brązowy, dodatek G12 został zmieszany z innym płynem.

W tej sytuacji należy niezwłocznie wymienić płyn w układzie chłodzenia.

W przeciwnym razie może wystąpić poważna niesprawność albo uszkodzenie silnika".

Edytowane przez laki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc płyn, który dolałem był zielony, natomiast było go na tyle niewiele, że barwa orginalnego czerwonego (różowego) płynu wogóle się nie zmieniła. Nie wygląda na to żeby coś się w zbiorniku wytrącało więc mam nadzieję, że w silniku również. Chyba to tak zostawię a na przyszłość sprawdzę normę wypisaną na opakowaniu. Dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności