laki Zgłoś #1 Napisano 12 Stycznia 2009 Poziom płynu spada do min, kiedy temperatura na zewnątrz jest ujemna i silnik jest całkowicie wystudzony po dłuższym postoju. Komputer sygnalizuje zbyt niski poziom płynu chłodzącego. Poziom płynu podnosi się do max, kiedy silnik osiąga pełną temperaturę. Płyn nie był dolewany. Jaka może być przyczyna tych wahań? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 12 Stycznia 2009 wpływ temperatury na objętość cieczy, normalne zjawisko dolej płynu tak żeby na zimnym silniku było między min a max, obserwuj czy nie ubywa i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #3 Napisano 12 Stycznia 2009 Podłączając się pod temat. Czy jest możliwe, żeby w nowym aucie przewody gumowe nieco napęczniały po pierwszych paruset kilometrach? Przy odbiorze auta miałem max płynu ale po kilkuset km zaświecił się niski stan. Temp. powietrza była mniej więcej taka sama a stało się to na gorącym już silniku w czasie jazdy. Dolałem ok 0,5l płynu i od ok 6000km nic już nie ubywa. Tłumaczę sobie to tym, że fabrycznie nowe węże nieco napuchły i cały układ zwiększył minimalnie pojemność. Możliwe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 12 Stycznia 2009 raczej odpowietrzył się do końca... dziwne że nie został porządnie odpowietrzony przez serwis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #5 Napisano 12 Stycznia 2009 wpływ temperatury na objętość cieczy, normalne zjawiskodolej płynu tak żeby na zimnym silniku było między min a max, obserwuj czy nie ubywa i tyle. Czy jeśli doleję na zimnym silniku, na gorącym poziom płynu nie przekroczy max? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #6 Napisano 12 Stycznia 2009 Czy jeśli doleję na zimnym silniku, na gorącym poziom płynu nie przekroczy max? może i przekroczy,ale jeśli będzie za dużo to nadmiar wyleci przez zawór w zbiorniczku wyrównawczym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 12 Stycznia 2009 może przekroczyć max poziom ma być między min a max na zimnym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #8 Napisano 12 Stycznia 2009 Tomek_glw Tak z ciekawości jaki płyn dolewałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #9 Napisano 13 Stycznia 2009 Nie pamiętam na 100% ale chyba jakiś Lotos. Pojemnik już wyrzuciłem bo była końcówka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #10 Napisano 14 Stycznia 2009 Nie pamiętam na 100% ale chyba jakiś Lotos. Pojemnik już wyrzuciłem bo była końcówka. To pogratulowac pomyslu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 14 Stycznia 2009 marka płynu ma tutaj najmniejsze znaczenie, ważne żeby był na bazie glikolu - 90% dostępnych na rynku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #12 Napisano 15 Stycznia 2009 To pogratulowac pomyslu A co, masz jakieś koszmarne doświadczenia z tym płynem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #13 Napisano 15 Stycznia 2009 Problem polega na tym czy można mieszać płyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #14 Napisano 15 Stycznia 2009 Na opakowaniu było napisane, że w 100% mieszalny - tak jak kolega 2 posty wyżej napisał - z innymi płynami na bazie glikolu. Dolałem najwyżej 0,5litra więc to pewnie zbyt mało - nawet gdyby płyny się ze sobą "gryzły" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #15 Napisano 15 Stycznia 2009 (edytowane) Wg instrukcji obsługi: "Układ chłodzenia musi być napełniony mieszaniną wody i dodatku przeciwzamarzającego G12 Plus w stężeniu co najmniej 40% albo dodatku zgodnego ze specyfikacją TL-VW 774 F (fioletowe zabarwienie). Inne dodatki do płynu mogą znacznie pogorszyć skuteczność ochrony przed korozją. Powstałe w ten sposób szkody mogą doprowadzić do znacznego uszkodzenia silnika. Dodatek do płynu G12 (kolor fioletowy) można mieszać z dodatkiem G12 (kolor czerwony) albo z dodatkiem G11. Dodatek G12 można poznać po fioletowym zabarwieniu w zbiorniku wyrównawczym. Jeżeli płyn w zbiorniku wyrównawczym jest brązowy, dodatek G12 został zmieszany z innym płynem. W tej sytuacji należy niezwłocznie wymienić płyn w układzie chłodzenia. W przeciwnym razie może wystąpić poważna niesprawność albo uszkodzenie silnika". Edytowane 15 Stycznia 2009 przez laki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #16 Napisano 15 Stycznia 2009 No więc płyn, który dolałem był zielony, natomiast było go na tyle niewiele, że barwa orginalnego czerwonego (różowego) płynu wogóle się nie zmieniła. Nie wygląda na to żeby coś się w zbiorniku wytrącało więc mam nadzieję, że w silniku również. Chyba to tak zostawię a na przyszłość sprawdzę normę wypisaną na opakowaniu. Dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach