spioch100 Zgłoś #1 Napisano 4 Stycznia 2009 witam , standardowy brak mocy , po wylaczeniu samochodu i wlaczeniu jest ok but dobry ale tylko do pewnej predkosci (110, 120 ) w sierpniu byla czyszczona turbina przez mechanika (250zł) i samochód fruwał niesamowicie !!!!!!!! wiem ze brany pod uwage jest jeszcze n75 , przeplywomierz i egr. Stanu tych części nie znam narazie. Czy mozna cos stwierdzic na podstawie tych bledow czy musze zrobic logi dynamiczne??? dziekuje za odpowiedz Wczoraj patrzylem na sztange od turbiny . Po odlaczeniu wężyka z gruszki opada wiec chyba jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2009 dwa pierwsze błędy maja z pewnoscią zwiazek z moca podmień czujnik cisnienia w rurze dolotowej i zobacz co bedzie sie działo a ten ostatni błąd jak dobrze pamietam jest od tempomatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spioch100 Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2009 czujnik cisnienia w rurze dolotowej tzn czujnik n75 tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2009 czujnik cisnienia w rurze dolotowej tzn czujnik n75 tak?NIE N75 to zawór.Czujnik ciśnienia to G71 i jako taki wystepuje w ECU (czyli w komputerze pojazdu) Najpierw więc sprawdz wężyk idący z okolic turbiny (dolotu) przez grodz metalową do ECU ( na podszybiu) Szukaj nieszczelności, przetarcia, naderwania. A najlepiej wymień ten weżyk (kup w sklepie weżyk do przelewów fi 6). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spioch100 Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2009 (edytowane) dziekuje edwin, jakieś wężyki były wymieniane ale nie wiem dokladnie które , jesli wymienie wężyk i nadal bedzie kłopot to mam podmienic czujnik ciśnienia G71 który jest gdzie? wiem gdzie jest N75. Czy zabierać sie za czyszczenie EGR? Edytowane 4 Stycznia 2009 przez spioch100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #6 Napisano 5 Stycznia 2009 jakieś wężyki były wymieniane ale nie wiem dokladnie które , jesli wymienie wężyk i nadal bedzie kłopot to mam podmienic czujnik ciśnienia G71 który jest gdzie? Przeczytaj jeszcze raz uważnie co napisałem, tam wszystko jest. Ważny jest "TEN" wężyk. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spioch100 Zgłoś #7 Napisano 10 Stycznia 2009 w dziedzinie mechaniki nie jestem wielkim znawca , jednak chcialbym cos popróbować sam dlatego prosze Was o pomoc. Czy chodzi o wężyk który wchodzi od góry w tą gruszkę metalową ? nad turbiną ? chce go całego wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #8 Napisano 11 Stycznia 2009 Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze między intercolerem a kolektorem ssącym ,w pobliżu filtra paliwa, Czujnik ciśnienia o którym piszą wcześniej (czyli w komputerze) dotyczy silnika 90 KM ,a w AFN 110 KM jest w innym miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spioch100 Zgłoś #9 Napisano 11 Stycznia 2009 ok a ten wężyk o którym mowa ? jak moglbys mi wytlumaczyc ktory to jest? czy to ten co wchodzi w ta gruszke z góry? nad turbiną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #10 Napisano 11 Stycznia 2009 Od początku. Są dwie opcję w silniku AFN rocznik 97. Czujnik ciśnienia na rurze dolotowej lub wlutowany na płycie komputera. Stojąc przed otwartą maską popatrz na czarną plastikową rurę (dużą) która biegnie za silnikiem. Mniej więcej na 3/4 jej długości z prawej powinien znajdować się czujnik lub pod spodem wpięta cienką rurka, to są dwie możliwości. Jeżeli nie ma czujnika a jest wężyk to o niego chodzi. Prowadzi do komputera który jest na podszybiu z prawej strony stojąc przed samochodem w czarnej skrzynce. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spioch100 Zgłoś #11 Napisano 11 Stycznia 2009 bardzo CI artur dziekuje, mam jeszcze 2 malutkie pytanka i bardzo prosiłbym o odpowiedź. 1 zdjęcie - czy to czujnik ten zaznaczaony strzalką? czy to ten wężyk? czy on powinien być taki "łączony" ? przy samym czujniku jest gumowo-materiałowy a pozniej przechodzi w twardy plastik 2 zdjęcie - jak sie nazywa ta czesc ? bo to chyba też ma zwiazek z tym tematem? czy to jest zawór N75? jeśli to nie ten czujnik ani wężyk o którym wyżej mowa to prosze narysuj mi jakas strzałke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #12 Napisano 11 Stycznia 2009 Fot 1 to nie to. Foto 2 tak to jest n75 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DIESEL-TUNING_P Zgłoś #13 Napisano 11 Stycznia 2009 (edytowane) Na foto 1 masz wężyk z serwo to tam zaczyna sie podciśnienie w układnie, na foto 2 masz N75 ale jeśli dobrze widzę to ma czarny łeb zamiast białego - tak ? chyba że brudny w innym wypadku oznaczałoby to że ktoś podmienił N75 na N18 czyli od recyrkulacji spalin. Patrzę na wąż wychodzący z gruchy - tez kiepsko to wygląda jakieś łączenie węża w osnowie posiepanego z wężem gumowym bez osnowy.. warto by było wymienić to na cos porządnego ( najlepiej w osnowie jakiś Gates ) --- scalone --- dwa pierwsze błędy maja z pewnoscią zwiazek z moca podmień czujnik cisnienia w rurze dolotowej i zobacz co bedzie sie działo a ten ostatni błąd jak dobrze pamietam jest od tempomatu masz tu: http://diesel-tuning.pl/znaczek/silnik_AFN.jpg Edytowane 11 Stycznia 2009 przez DIESEL-TUNING_P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spioch100 Zgłoś #14 Napisano 11 Stycznia 2009 (edytowane) ok czyli skoro u mnie ( też afn ) nie ma go w tym miejscu na rurze jak pokazuje zdjęcie od DARKA tzn mam go szukać pod spodem na tej rurze? i tam bedzie czujnik doładowania czy wężyk który mam wymienić na nowy ? Edytowane 11 Stycznia 2009 przez spioch100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #15 Napisano 11 Stycznia 2009 Wężyk. Szukaj na tej rurze wężyka (pod spodem z tego co pamiętam), mniej więcej w tym miejscu gdzie powinien być czujnik w młodszych rocznikach. Będzie prowadził do komputera - Twoje pierwsze foto, dokładnie prawy górny róg. Uważaj jak będziesz zdejmować wężyk z obu stron - wyleją się z niego hektolitry oleju Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spioch100 Zgłoś #16 Napisano 12 Stycznia 2009 ok jutro zabieram sie . Czyli w moim pasku nie ma jako takiej odrebnej części jak ten czujnik doładowania tylko jest wbudowany w komputerze tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985 Zgłoś #17 Napisano 19 Stycznia 2009 Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze między intercolerem a kolektorem ssącym ,w pobliżu filtra paliwa, Czujnik ciśnienia o którym piszą wcześniej (czyli w komputerze) dotyczy silnika 90 KM ,a w AFN 110 KM jest w innym miejscu. guzik prawda silnik AFN rocznik 97.Czujnik G71 inaczej MAP sensor jest w ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #18 Napisano 20 Stycznia 2009 guzik prawda silnik AFN rocznik 97.Czujnik G71 inaczej MAP sensor jest w ECU artuj juz o tym pisał, czytaj uważnie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spioch100 Zgłoś #19 Napisano 24 Stycznia 2009 prosze o wyrozumiałość że pytam pewnie o proste rzeczy czy ta część jest podmieniona czy prawidlowa? zalaczam 2 ujęcia. To zawór N75 tak? i drugie pytanie apropo weżyka który mam wymienić-- czy to ten załączony na zdjęciu ? czy oryginalnie sa tam 2 obejmy i czy wężyk z tego grubego gumowego przechodzi w twardy cienki który dalej biegnie do komputera??? czy tak jest prawidlowo ?? po prostu nie wiem czy mam wymienic na całej długości czy to czyjaś robótka ten cienki wężyk itd. prosze o wyrozumiałość że pytam pewnie o proste rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985 Zgłoś #20 Napisano 25 Stycznia 2009 Male masz to zdjecie troszke,ale to ten wezyk bo innego nie widac.U mnie idzie zdecydownie ineczaj bo odrazu przechodzi prze grodz i idzie za grodzia w specjalnej oslonie :)ale wymien go calego srednica bodajze 6mm i wtedy sprawdz jak chodzi,oczywisce dobrze by bylo tez wykasowac blad przed sprawdzeniem.Jezeli nie pomoze pozostaje tylko ingerencja w ECU.Jezeli zle napisalem to niech ktorys z lepiej obcykanych kolegow mnie poprawi Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach