Skocz do zawartości
spioch100

turbina wyczyszczona - tryb awaryjny , screen błędów zalaczam

Rekomendowane odpowiedzi

witam , standardowy brak mocy , po wylaczeniu samochodu i wlaczeniu jest ok but dobry ale tylko do pewnej predkosci (110, 120 )

w sierpniu byla czyszczona turbina przez mechanika (250zł) i samochód fruwał niesamowicie !!!!!!!!

 

wiem ze brany pod uwage jest jeszcze n75 , przeplywomierz i egr. Stanu tych części nie znam narazie. Czy mozna cos stwierdzic na podstawie tych bledow czy musze zrobic logi dynamiczne???

dziekuje za odpowiedz

Wczoraj patrzylem na sztange od turbiny . Po odlaczeniu wężyka z gruszki opada wiec chyba jest ok

vw.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwa pierwsze błędy maja z pewnoscią zwiazek z moca podmień czujnik cisnienia w rurze dolotowej i zobacz co bedzie sie działo a ten ostatni błąd jak dobrze pamietam jest od tempomatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik cisnienia w rurze dolotowej tzn czujnik n75 tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czujnik cisnienia w rurze dolotowej tzn czujnik n75 tak?
NIE N75 to zawór.

Czujnik ciśnienia to G71 i jako taki wystepuje w ECU (czyli w komputerze pojazdu) Najpierw więc sprawdz wężyk idący z okolic turbiny (dolotu) przez grodz metalową do ECU ( na podszybiu) Szukaj nieszczelności, przetarcia, naderwania. A najlepiej wymień ten weżyk (kup w sklepie weżyk do przelewów fi 6).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje edwin, jakieś wężyki były wymieniane ale nie wiem dokladnie które , jesli wymienie wężyk i nadal bedzie kłopot to mam podmienic czujnik ciśnienia G71 który jest gdzie? wiem gdzie jest N75. Czy zabierać sie za czyszczenie EGR?

Edytowane przez spioch100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakieś wężyki były wymieniane ale nie wiem dokladnie które , jesli wymienie wężyk i nadal bedzie kłopot to mam podmienic czujnik ciśnienia G71 który jest gdzie?

Przeczytaj jeszcze raz uważnie co napisałem, tam wszystko jest. Ważny jest "TEN" wężyk.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w dziedzinie mechaniki nie jestem wielkim znawca , jednak chcialbym cos popróbować sam dlatego prosze Was o pomoc. Czy chodzi o wężyk który wchodzi od góry w tą gruszkę metalową ? nad turbiną ? chce go całego wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze między intercolerem a kolektorem ssącym ,w pobliżu filtra paliwa, Czujnik ciśnienia o którym piszą wcześniej (czyli w komputerze) dotyczy silnika 90 KM ,a w AFN 110 KM jest w innym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok a ten wężyk o którym mowa ? jak moglbys mi wytlumaczyc ktory to jest? czy to ten co wchodzi w ta gruszke z góry? nad turbiną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od początku. Są dwie opcję w silniku AFN rocznik 97. Czujnik ciśnienia na rurze dolotowej lub wlutowany na płycie komputera.

 

Stojąc przed otwartą maską popatrz na czarną plastikową rurę (dużą) która biegnie za silnikiem. Mniej więcej na 3/4 jej długości z prawej powinien znajdować się czujnik lub pod spodem wpięta cienką rurka, to są dwie możliwości. Jeżeli nie ma czujnika a jest wężyk to o niego chodzi. Prowadzi do komputera który jest na podszybiu z prawej strony stojąc przed samochodem w czarnej skrzynce.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo CI artur dziekuje, mam jeszcze 2 malutkie pytanka i bardzo prosiłbym o odpowiedź.

1 zdjęcie - czy to czujnik ten zaznaczaony strzalką? czy to ten wężyk? czy on powinien być taki "łączony" ? przy samym czujniku jest gumowo-materiałowy a pozniej przechodzi w twardy plastik

 

2 zdjęcie - jak sie nazywa ta czesc ? bo to chyba też ma zwiazek z tym tematem? czy to jest zawór N75?

 

jeśli to nie ten czujnik ani wężyk o którym wyżej mowa to prosze narysuj mi jakas strzałke

22.JPG

11.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fot 1 to nie to. Foto 2 tak to jest n75 ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na foto 1 masz wężyk z serwo to tam zaczyna sie podciśnienie w układnie, na foto 2 masz N75 ale jeśli dobrze widzę to ma czarny łeb zamiast białego - tak ? chyba że brudny w innym wypadku oznaczałoby to że ktoś podmienił N75 na N18 czyli od recyrkulacji spalin.

Patrzę na wąż wychodzący z gruchy - tez kiepsko to wygląda jakieś łączenie węża w osnowie posiepanego z wężem gumowym bez osnowy.. warto by było wymienić to na cos porządnego ( najlepiej w osnowie jakiś Gates )

--- scalone ---

dwa pierwsze błędy maja z pewnoscią zwiazek z moca podmień czujnik cisnienia w rurze dolotowej i zobacz co bedzie sie działo a ten ostatni błąd jak dobrze pamietam jest od tempomatu

 

masz tu:

 

http://diesel-tuning.pl/znaczek/silnik_AFN.jpg

Edytowane przez DIESEL-TUNING_P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok czyli skoro u mnie ( też afn ) nie ma go w tym miejscu na rurze jak pokazuje zdjęcie od DARKA tzn mam go szukać pod spodem na tej rurze? i tam bedzie czujnik doładowania czy wężyk który mam wymienić na nowy ?

Edytowane przez spioch100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyk. Szukaj na tej rurze wężyka (pod spodem z tego co pamiętam), mniej więcej w tym miejscu gdzie powinien być czujnik w młodszych rocznikach. Będzie prowadził do komputera - Twoje pierwsze foto, dokładnie prawy górny róg.

 

Uważaj jak będziesz zdejmować wężyk z obu stron - wyleją się z niego hektolitry oleju ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok jutro zabieram sie . Czyli w moim pasku nie ma jako takiej odrebnej części jak ten czujnik doładowania tylko jest wbudowany w komputerze tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985
Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze między intercolerem a kolektorem ssącym ,w pobliżu filtra paliwa, Czujnik ciśnienia o którym piszą wcześniej (czyli w komputerze) dotyczy silnika 90 KM ,a w AFN 110 KM jest w innym miejscu.

 

guzik prawda silnik AFN rocznik 97.Czujnik G71 inaczej MAP sensor jest w ECU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
guzik prawda silnik AFN rocznik 97.Czujnik G71 inaczej MAP sensor jest w ECU
artuj juz o tym pisał, czytaj uważnie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prosze o wyrozumiałość że pytam pewnie o proste rzeczy :)

 

czy ta część jest podmieniona czy prawidlowa? zalaczam 2 ujęcia. To zawór N75 tak?

 

i drugie pytanie apropo weżyka który mam wymienić--

 

czy to ten załączony na zdjęciu ?

 

czy oryginalnie sa tam 2 obejmy i czy wężyk z tego grubego gumowego przechodzi w twardy cienki który dalej biegnie do komputera??? czy tak jest prawidlowo ??

 

po prostu nie wiem czy mam wymienic na całej długości czy to czyjaś robótka ten cienki wężyk itd.

 

prosze o wyrozumiałość że pytam pewnie o proste rzeczy

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4 obejmy.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985

Male masz to zdjecie troszke,ale to ten wezyk bo innego nie widac.U mnie idzie zdecydownie ineczaj bo odrazu przechodzi prze grodz i idzie za grodzia w specjalnej oslonie :)ale wymien go calego srednica bodajze 6mm i wtedy sprawdz jak chodzi,oczywisce dobrze by bylo tez wykasowac blad przed sprawdzeniem.Jezeli nie pomoze pozostaje tylko ingerencja w ECU.Jezeli zle napisalem to niech ktorys z lepiej obcykanych kolegow mnie poprawi :) Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności