Gość reven2 Zgłoś #1 Napisano 1 Stycznia 2009 witam mam problem w swoim passacie rok 2000 moc 115 oznaczenie silnika atj jest to mój nowy zakup chyba trochę mnie zaślepiło bo po dokładniejszych oględzinach okazało się ze ma trochę wad i to jak na moje oko poważniejszych. po pierwsze ma wyciek oleju od strony turbiny, domyślam się ze to może być uszczelka pod głowicą już na wykończeniu ?? można na tym jeździć? czy trzeba brać sie za naprawy jak najszybciej?? jesli tak to bardzo proszę o jakies podpowiedzi jak krok po kroku brac sie za naprawę. zwłaszcza jakie cześci kupic ( dokładnie co i jak) pozatym czasami słyszalne jest jakby przelewanie sie wody no i korek o płunu taki jakis w osadzie tak ze wygląda na tą uszczelke jak nic jak mógłby ktos to był bym bradzo wdzięczny za dokładny opis naprawy z uwzględznieniem czesci to bym sobie kupił wszystko na allegro i wtedy udał sie do mechanika to jest pierwsza sprawa następny to rozrząd passat ma ksiązke serwisową czy jest mozliwośc ustalenia czy i kiedy rozrzad był zmieniony na podstawie jakchś danych w serwisie?? zapomniałem dodac ze pasek ma przejechane 204 tysiączki.( na liczniku oczywiscie ) no i kolejna sprawa kupiłem ojel wiadomo z odpowiednią normą i teraz mam pytanie czy wymieniac olej? czy to nie mija sie z celem jak jest padnięta ta uszczelka? czy to nie ma znaczenia moge wymieniac olej a potem w miara jak fundusze pozwolą wymienic ta nieszczęsną uszczelkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #2 Napisano 1 Stycznia 2009 po pierwsze ma wyciek oleju od strony turbiny może obejrzyj dokładnie skąd cieknie. Płyn miesza się z olejem? Ten wyciek to prawdopodobnie z ERG i to raczej norma.. Jesteś nowym użytkownikiem i polecam Ci użyć wyszukiwarki zanim zaczniesz wymieniać uszczelki i zakładać nowe tematy na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość reven2 Zgłoś #3 Napisano 1 Stycznia 2009 turbina jest na 100% dobra a płyn wygląda jakby miał z 20 lat kolor brązowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 1 Stycznia 2009 Ale brązowy to raczej od starości będzie. Jak olej jest w płynie, to płyn jest raczej czarny. Jedź do jakiegoś mechanika niech Ci sprawdzi zawartość spalin w płynie chłodniczym, wtedy będziesz wiedział czy uszczelka jest wywalona, czy tylko płyn stary. A rozrząd to wymień dla pewności, bo raczej wątpię że był niedawno wymieniany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AArti Zgłoś #5 Napisano 1 Stycznia 2009 Wtrące odnośnie oleju w płynie - miałem kilka przypadków przedostania się oleju do układu chłodzenia - i wcale nie jest płyn ciemny - robi się "mazia" koloru kawy mlecznej - ot co:635: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #6 Napisano 1 Stycznia 2009 Z płynu i oleju robi się zawiesina o kolorze kawy z mlekiem (jak chłodziwo do frezarki). Zacznij od wymiany płynu chłodzącego i obserwuj co się bedzie działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość reven2 Zgłoś #7 Napisano 1 Stycznia 2009 dokładnie zrobiła sie jakas mazia własnie koloru kawy z mlekiem myslice jak podjade do mechanika który ma urządzenie do wykrywania co2 w płynie to bede miał odpowiedz na moje pytanie czy to uszczelka?? jesli tak to co dalej ?? skąd czesci zeby nie zbankrutowac?? no i przedewszystkim jakie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #8 Napisano 1 Stycznia 2009 Uszczelka to koszt góra 100 zł.. robocizna będzie o wiele droższa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #9 Napisano 1 Stycznia 2009 myslice jak podjade do mechanika który ma urządzenie do wykrywania co2 w płynie to bede miał odpowiedz na moje pytanie czy to uszczelka?? Jeśli to jest maź płynu z olejem to mechanik raczej nie będzie miał problemu z diagnozą, nawet bez mierzenia zawartości spalin w płynie. Co do części to raczej trzeba poczekać do rozebrania, i dopiero kupować uszczelki i co tam jeszcze będzie potrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość reven2 Zgłoś #10 Napisano 10 Stycznia 2009 prawdopodobnie da sie zobaczyc jaką mamy uszczelke pod głowicą bez ściągania głowicy, prawda to?? niby gdzies wystaje kawałek uszczelki z odpowiednio jedną dwiema lub trzema dziurkami?? gdzie tego szukac?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blackpassat Zgłoś #11 Napisano 12 Stycznia 2009 (edytowane) Kolego , ja właśnie wyjechałem swoim pasiorkiem z warsztatu po wymianie uszczelki pod głowicą. Wszystkie dane odnośnie uszczelki i innych części masz w numerze VIN wpisanym w dowodzie rejestracyjnym - serwis vw i intercars , wszyscy z niego czytają jak z otwartej księgi. Jeśli chodzi o koszty to : -uszczelka pod głowicę 140 zł, (kup sprawdzonej firmy i nie oszczędzaj kasy na uszczelce!) - inne uszczelki (kpl) 260 zł i płyny 75 zł - planowanie i regeneracja głowicy 420 zł (gniazda zaworów, uszcz.trzonków zaw.,planowanie, szczelność ... ) - robocizna 500 zł razem : 1395 zł........................ Objawy które wskazywały na uszkodzenie uszczelki : - ubytek płynu chłodniczego. - czarny osad w zbiorniczku wyrównawczym. - brak ogrzewania wewnątrz auta , natomiast temperatura silnika wzorowe 90 st. C. ! USZCZELKA BYŁA USZKODZONA NA 3 CYLINDRZE. PŁYN CHŁODNICZY PRZEDOSTAŁ SIĘ ZE SWOJEGO KANAŁY DO CYLINDRA I TAM SIĘ SPALAŁ. (powolny ubytek płynu chł.) TŁOK POMPOWAŁ TĄ SAMĄ DROGĄ POWIETRZE DO UKŁADU CHŁODZENIA I GO SKUTECZNIE ZAPOWIETRZAŁ. (brak ogrzewania). 3-4 dni na warsztacie i śmigamy już ogrzanym, czyściutkim i złożonym szczęśliwie do kupy czarnym pasiorkiem. powodzenia. Edytowane 12 Stycznia 2009 przez Blackpassat skleroza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość reven2 Zgłoś #12 Napisano 12 Stycznia 2009 mógłbys dokładniej napisac co wymienili ci u tego mechanika np. uszczelki jakiej firmy? i jakie uszczelki oprócz tej pod głowicą dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blackpassat Zgłoś #13 Napisano 12 Stycznia 2009 (edytowane) mógłbys dokładniej napisac co wymienili ci u tego mechanika np. uszczelki jakiej firmy? i jakie uszczelki oprócz tej pod głowicą dzięki - na tę chwilę to pamiętam że uszczelka pod głowicę była ERLING; inne uszczelki kupiłem w INTERCARS wg numeru VIN mojego auta. Były to uszczelki pod pokrywę zaworów, kolektory,itp ... ogólnie te proponowane przez zaufanego sprzedawcę ...np: do vacupompy mimo że miał , to kazał mi kupić oryginał w SOBKOLU. - do vacupompy (SOBKOL), Jeśli ta odpowiedź nie jest wyczerpująca to daj mi znać a ja dokładnie wypytam mojego mechanika ile było tych uszczelek i jakich firm. Zrobiłem planowanie i regenerację głowicy oraz mechanicy kazali mi kupić nawet nowe śruby mocujące głowicę. Mechanik tylko rozłożył i złożył pasiorka a głowicę planowali, regenerowali i spinali z zaworami fachowcy z warsztatu k/Piaseczna i uważam że pięknie to zrobili. Po spięciu wszystkiego na swoje miejsce , wlaniu płynu G12 i zalaniu filtra paliwa pasiorek tryknął i zapalił jak nowy a ciepełko buchało z kratek wentylacyjnych aż miło! pozdr. Edytowane 12 Stycznia 2009 przez Blackpassat warsztat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ubiquitin Zgłoś #14 Napisano 13 Stycznia 2009 Blackpassat, czy wymieniany był u Ciebie pasek rozrządu? Słyszałem, że jak się rozepnie rozrząd, co jest niezbędne przy wymianie uszczelki, konieczne jest założenie nowego paska, a może nawet i rolek. Czeka mnie prawdopodobnie wymiana uszczelki więc tu również apel do forumowiczów z podlasia o polecenie doświadczonego w tej materii warsztatu w Białymstoku. Dzięki i Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blackpassat Zgłoś #15 Napisano 13 Stycznia 2009 Blackpassat, czy wymieniany był u Ciebie pasek rozrządu? Słyszałem, że jak się rozepnie rozrząd, co jest niezbędne przy wymianie uszczelki, konieczne jest założenie nowego paska, a może nawet i rolek. Czeka mnie prawdopodobnie wymiana uszczelki więc tu również apel do forumowiczów z podlasia o polecenie doświadczonego w tej materii warsztatu w Białymstoku. Dzięki i Pozdrawiam! Rozrząd wymieniałem 5000km wcześniej (ok.6mcy temu) więc nawet przez myśl mi nie przeszło aby wymieniać pasek lub rolki. Przy demontażu głowicy rozrząd jest poruszany ale w sposób normalny więc przez poluzowanie napinaczy i po zaznaczeniu położenia kół, zdejmujemy pasek (tylko z górnego wałka) . Nigdy nie słyszałem o wymianie paska rozrządu przy jakichkolwiek innych remontach , nie związanych z rozrządem. Podałem wcześniej ceny uszczelek i części więc masz porównanie. Szukaj u siebie sprawdzonych mechaników bo będzie dużo taniej. Pamiętaj że do zdjęcia głowicy niezbędne jest rozebranie całego przodu auta : zderzak, pas przedni, chłodnica, reflektory, połowiczne odkręcenie nadkoli, no i oczywiście porozpinanie wszystkich kostek elektr. i przewodów gumowych łączących głowicę z resztą podzespołów. :634: (osobiście to widziałem - szok !:633:) apropo cen : Firmowo jeżdżę renault master 2007rok prod i mam w Warszawie 5 serwisów w których mogę zmieniać oil ale zawsze jadę do Białegostoku ! ....ok 30 % taniej i serwis prawie pusty więc umawiam się na kiedy mi pasuje. ( W W-wie termin dyktuje łaskawy pan z serwisu - ok 2 tyg czekania, hahaha) więc na pewno znajdziesz w swojej okolicy warsztat po przystępnych cenach - ważne aby byli skrupulatni i tak jak u mnie : wszystkie śrubki wróciły na swoje miejsce. czuwaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #16 Napisano 13 Stycznia 2009 Jeżeli pasek rozrządu ma więcej niż 1/3 przebiegu od ostatniej wymiany, należy przy każdorazowym zdjęciu paska wymienić go na nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość reven2 Zgłoś #17 Napisano 13 Stycznia 2009 apel do forumowiczów z podlasia o polecenie doświadczonego w tej materii warsztatu w Białymstoku.Dzięki i Pozdrawiam! dołączam się do apelu tez jestem z Podlasia mechanik nie musi być z Białegostoku może być z okolic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blackpassat Zgłoś #18 Napisano 13 Stycznia 2009 Jeżeli pasek rozrządu ma więcej niż 1/3 przebiegu od ostatniej wymiany, należy przy każdorazowym zdjęciu paska wymienić go na nowy. - szanowny kolego , mój pasek rozrządu ma dopiero 5.000 km przebiegu więc go nie zmieniałem. Czy możesz mi wyjaśnić dlaczego trzeba go wymienić ? Przecież nikt nic z nim dziwnego nie robił, nie zginał, nie zalewał olejem, ropą, nie nadwyrężał w inny nienaturalny sposób więc ... dlaczego ? Mam nikłe doświadczenie w serwisowaniu samochodów ale nurtuje mnie to pytanie. Co jest przyczyną konieczności wymiany tego paska przed jego planowanym zużyciem ? Chętnie się czegoś dowiem od doświadczonego użytkownika pasiorka. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #19 Napisano 14 Stycznia 2009 Blackpassat - nie pisałem że masz wymieniać pasek, widziałem że napisałeś wcześniej iż ma tylko 5000 km przebiegu. Pasek zmienia się między innymi dlatego, że po jego zdjęciu zmieniasz naprężenia paska, poza tym pasek się wydłuża podczas pracy, nieznacznie ale jednak. Między innymi dlatego, uważam ustawianie paska na znaki robione markerem, a nie tak jak mówi instrukcja za niewłaściwe. Zauważ że powinieneś ustawić wał w GMP, pompę unieruchamiasz za pomocą trzpienia a wałek rozrządu blokujesz za pomocą specjalnej liswy wkładanej w wycięcie wałka rozrządu w tylnej części, przy poluzowanym kole pasowym z przodu - ono się obraca luźno na wałku - mierzysz luz szczelinomierzem z jednej strony, dzielisz ten luz na pół, wkładasz odpowiednie blaszki szczelinomierza po obu stronach listwy blokującej, tak aby była ona idealnie poziomo względem głowicy, zakładasz pasek, luzujesz napinacz, blokujesz śruby koła pasowego i napinacza i dopiero wyciągasz blokady. A przecież paski powinny być identyczne, więc po co taka dokładność? Jeśli pojedziesz do mechanika który właśnie w ten sposób wymienia rozrząd, a nie na znaki robione markerem czy punktakiem, zawsze powie Ci że należy wymienić pasek po jego zluzowaniu z napinacza przy przebiegu powyżej 1/3 od wymiany. Nie mówiąc o tym, że koszt samego paska jest niski, więc po co takie sztuczne oszczędności? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blackpassat Zgłoś #20 Napisano 14 Stycznia 2009 Blackpassat - nie pisałem że masz wymieniać pasek, widziałem że napisałeś wcześniej iż ma tylko 5000 km przebiegu. Pasek zmienia się między innymi dlatego, że po jego zdjęciu zmieniasz naprężenia paska, poza tym pasek się wydłuża podczas pracy, nieznacznie ale jednak. Między innymi dlatego, uważam ustawianie paska na znaki robione markerem, a nie tak jak mówi instrukcja za niewłaściwe. Zauważ że powinieneś ustawić wał w GMP, pompę unieruchamiasz za pomocą trzpienia a wałek rozrządu blokujesz za pomocą specjalnej liswy wkładanej w wycięcie wałka rozrządu w tylnej części, przy poluzowanym kole pasowym z przodu - ono się obraca luźno na wałku - mierzysz luz szczelinomierzem z jednej strony, dzielisz ten luz na pół, wkładasz odpowiednie blaszki szczelinomierza po obu stronach listwy blokującej, tak aby była ona idealnie poziomo względem głowicy, zakładasz pasek, luzujesz napinacz, blokujesz śruby koła pasowego i napinacza i dopiero wyciągasz blokady. A przecież paski powinny być identyczne, więc po co taka dokładność? Jeśli pojedziesz do mechanika który właśnie w ten sposób wymienia rozrząd, a nie na znaki robione markerem czy punktakiem, zawsze powie Ci że należy wymienić pasek po jego zluzowaniu z napinacza przy przebiegu powyżej 1/3 od wymiany. Nie mówiąc o tym, że koszt samego paska jest niski, więc po co takie sztuczne oszczędności? ----------- masz rację. Koszt paska jest niewielki jesli porównamy go np. z kosztem pokrywy zaworów z uszczelką (480 pln!) do B5 - spod której już 4 raz cieknie mi olej. Nowa uszczelka nie zatrzymuje oleju i muszę ją czymś przykleić bo mi olej cały , świeżo wymyty silnik zachlapie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach