Gość noize Zgłoś #1 Napisano 26 Grudnia 2008 Witam, mam problem znajomy ma merasia z 96r.z silnikiem diesel i pompa lukasa, prawdopodobnie padły mu wszystkie świece żarowe czy da rade odpalic diesel'a jak wszytskie swiece padly ? jak mozna sprawdzic latwo czy swieca dziala ? dzieki z gory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #2 Napisano 26 Grudnia 2008 ściągasz kapturek ze świecy i podłączasz żarówkę - jeden koniec do świecy drugi do + akumulatora, nie świeci to świeca nie zamyka obwodu (przepalona). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #3 Napisano 26 Grudnia 2008 mam problem znajomy ma merasia z 96r A jaki to silnik w tym mercu?? Stara 200, 250 i trzysetka bez świec zapali, ale jak jest ciepło, przy takiej temperaturze na dworze raczej ciężko o rozruch bez świeczek nawet w tej elitarnej marce Co do sprawdzenia świec to jak radził kolega wyżej możesz sprawdzić poprzez żarówkę, jeśli posiadasz miernik, zwykły amperomierz lub bocznik plus milivoltomierz to możesz sprawdzić dokładniej na podstawie prądu grzania. Z prostych metod możesz tez odpiąć kabel który doprowadza prąd do świecy i doprowadzić z akku plusa. Przy podłączaniu świecy powinno iskrzyć, elektryk z doświadczeniem może na podstawie wielkości iskry mniej więcej oszacować prąd płynący w obwodzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #4 Napisano 26 Grudnia 2008 czy da rade odpalic diesel'a jak wszytskie swiece padly ? Kopcia mu daj to zapali na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #5 Napisano 26 Grudnia 2008 Kopcia mu daj to zapali na pewno. Zimno na dworze, jak ma najechane z 600 tyś i słabą kompresje to mągą być problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciej_w Zgłoś #6 Napisano 26 Grudnia 2008 A jaki to silnik w tym mercu?? Stara 200, 250 i trzysetka W.wym silniki maja rzedowki Boscha. Koledze pewnie chodzilo o 220. Sposob na sprawdzenie podali koledzy powyzej. Auto moze nie odpalic, ma do tego pelne prawo. Generalnie powinien wymienic uszkodzone elementy zamiast probowac na sile szkodzac samochodowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #7 Napisano 26 Grudnia 2008 _zlydzial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #8 Napisano 27 Grudnia 2008 Zapali tylko bedzie krecił dlugo, ale wreszcze bedzie gdakał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iskra Zgłoś #9 Napisano 2 Stycznia 2009 Mam pytanie. Gdzie są świece żarowe w B5 1,9 tdi 115 KM ATJ. Ostatnio jak tem. spadła do -10st to zauważyłem że podczas porannego zapalania jak by przez chwile nie palił na jeden cylinder pracuje nierówno po chwili wraca wszystko do normy i zastanawiam się czy to nie wina jednej ze świec i może ktoś mi powie jak sprawdzić świece. Dzieki za każdą informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #10 Napisano 2 Stycznia 2009 Mam pytanie. Gdzie są świece żarowe w B5 1,9 tdi 115 KM ATJ. Ostatnio jak tem. spadła do -10st to zauważyłem że podczas porannego zapalania jak by przez chwile nie palił na jeden cylinder pracuje nierówno po chwili wraca wszystko do normy i zastanawiam się czy to nie wina jednej ze świec i może ktoś mi powie jak sprawdzić świece. Dzieki za każdą informacje mniej więcej w tych miejscach zaznaczonych na zdjęciu, tylko pod przewodami wkręcone w głowice. Jak sprawdzić masz napisane w 2 poście oraz kolejnych. W Twoim przypadku dostęp do 4 świecy skutecznie ogranicza filtr paliwa i trzeba go odsunąć. Do ściągania kapturków użyj szczypczyków, palcami może być ciężko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł ( - ) Zgłoś #11 Napisano 2 Stycznia 2009 Witam i proszę o przysługę bo w książce ( tej co przy powstaniu jakiegoś psikusa z miejsca odsyłaja do ASO) którą dostałem przykupnie paska wyczytałem o nawet przydatnej opcji która w moim egzemplarzu "ponoć" nie dziala.No ale do rzeczy... prosze o wykonanie takiej czynności : wracacie z trasy najpierw zgaście silnik NiE WYŁĄCZAJĄC WCZEŚNIEJ ŚWIATEŁ ! wyjmijcie kluczyk ze stacyjki i otwórzcie drzwi KIEROWCY w tym monęcie podobno ma się włączyć bzyczek który ma za zadanie przypominać o nie wył. światłach, który mi się nie uruchamia.I kolejne pytanie dla znawców w 3B jest kontrolka od otwartych ew. niedomkniętych drzwi działająca razem z bzyczkiem??? bo teżnigdy takiego czegoś nie zauważyłem.No to dzięki za cierpliwość i proszę o odp. --- scalone --- Darek widze że śmigasz na rekomendowanym przez VW płynie chłodniczym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iskra Zgłoś #12 Napisano 2 Stycznia 2009 dtambor dzieki wielkie jutro bede sprawdzał zapowiada się zimna noc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #13 Napisano 2 Stycznia 2009 Paweł - bzyczek będzie bzyczał tylko wtedy, gdy będzie działał mikrostyk przy drzwiach odpowiedzialny m.in. za lampkę oświetlającą dół drzwi. Poszukaj w "szukajce", ten post jest o świecach żarowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kermitbull Zgłoś #14 Napisano 22 Stycznia 2009 podłączę sie pod ten post bo też chyba dotyczy świec. Mam taki problem jak samochód postoi dłużej (około 2 dni) mam problem z odpalenie muszę dłużej kręcić i odpala jakby ja 1 lub 2 gary (gdy stoi np 1 dzień pali na dotyk) myślałem że się zapowietrza , ale dzisiaj sprawdziłem świece i z 3 sprawdzanych żadna nie działa (spr omomierzem - brak przejścia i próbówką tez spr jeden koniec do + grugi do świecy i się żarówka nie zapala) czy jak 3 świece nie działają to możliwe że nawet przy -8 po całej nocy pali na dotyk? i czy te swiece mogą być przyczyną zę żle pali po długim postoju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiking Zgłoś #15 Napisano 22 Stycznia 2009 Jeżeli nasz spalone to je wymień, wyeliminujesz problem lub jeden z problemów. Jeżeli chodzi o odpalanie to w te mrozy mój ze spalonymi wszystkimi świecami odpalał, ale po kilkukrotnym obrocie wału. Wtedy się tym zainteresowałem i wyszło że wszystkie są padnięte. Po wymianie od strzału. Wymień świece. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kermitbull Zgłoś #16 Napisano 22 Stycznia 2009 czy świece grzeją zawsze jak silnik jest zimny czy tylko poniżej jakiejś temperatury powietrza? ps czy mój problem z odpaleniem po długim postoju mógł być spowodowany tymi świecami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiking Zgłoś #17 Napisano 22 Stycznia 2009 Nie chcę Cie wprowadzać w błąd, ale chyba świece zawsze grzeją przy odpalaniu, a po odpaleniu dogrzewają komory spalania przez jakiś czas, chyba do momentu jak silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury. I tak musisz wymienić świece. Problem mógł być spowodowany m. in. spalonymi świecami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #18 Napisano 22 Stycznia 2009 ja nieświadomy ze spalone mam wszystkie świece odpalałem do -10 ale jak -23 było i to dosc niedawno na prostowniku rozruchowym odpaliłem co dla elektryka było dziwne jak ja to zrobiłem potem wymiana swiec i cyka z dotyku przed wymiana tez jakby nie na wszystkich garach pracował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #19 Napisano 23 Stycznia 2009 Z broszury dla silnika TDi z pompa wtryskową wynika, że świece żarowe grzeją się przed rozruchem silnika tylko przy temperaturze poniżej +9*C (sygnał z czujnika temperatury G62). Im zimniej, tym świece dłużej grzeją i sygnalizuje to lampka na zegarach. Następnie kiedy silnik już pracuje, świece grzeją dalej (ma to zmniejszyć hałas silnika i wydzielanie toksycznych substancji w spalinach oraz ułatwić wchodzenie silnika na obroty). Dogrzewanie wyłącza się po przekroczeniu 2500rpm, jak obroty spadną- znowu załącza się dogrzewanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #20 Napisano 24 Stycznia 2009 Zgadzam się, ponieważ u mnie po zejsciu z 2,5 obr czasem słychać tykanie przekaźnika .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach