El_Comendante Zgłoś #201 Napisano 7 Listopada 2016 To po prostu będę obserwował poziom płynu i tyle. Jak okaże się, że będzie ubywać to trzeba będzie rozbierać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario430 Zgłoś #202 Napisano 8 Listopada 2016 Witam! Panowie, Passat B5 1,6 AHL z LPG. O dłuższego czasu znikający płyn, bulgotanie, maź zarówno pod korkiem, na bagnecie jak i w zbiorniczku wyrównawczym. Wymienione zostały podejrzane elementy układu chłodzenia (węże, termostat), reszta poddana diagnozie (chłodnica, reduktor LPG, itd), jednym słowem przepatrzony szczegółowo układ chłodzenia. No i bez zmian. Dodatkowo zauważalny spadek mocy, nierówna praca, ... Podejrzenia oczywiście idą co raz bardziej w stronę UPG (o ile nie gorzej), a ja sam postanowiłem przeprowadzić test na obecność spalin w układzie chłodzenia takim tanim testerem z alegro no i wynik jak dla mnie nie budzi wątpliwości. Dosłownie w kilka sekund po zwiększeniu obrotów gdzieś tak w okolice 1000-1200 płyn zabarwił się na zielono. Obawiałem się nawet, że go wyrzuci z testera, tak bulgotało. Moje pytanie jest następujące. Czy na tej podstawie można już stwierdzić z całą pewnością, że UPG jest do wymiany, o ile nie gorzej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #203 Napisano 8 Listopada 2016 Na 100 % uszczelka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario430 Zgłoś #204 Napisano 8 Listopada 2016 Dzięki, dodatkowo zrobiłem taki sam test na autku (Golf 4 1,6 16v), które nie wykazywało żadnych tego typu oznak co Passat, żeby sprawdzić w nim zachowanie tego płynu. No i chyba coś działa, bo przy Golfie mimo znacznie dłuższej próby (coś ok. 5min) płyn pozostał niezmieniony (niebieski), a i jego zachowanie w testerze było odmienne, tzn. bez jakiegokolwiek bulgotania, czy"podskakiwania". A wracając do Passat to z jakim minimalnym kosztem przy wymianie upg należy się liczyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #205 Napisano 8 Listopada 2016 Wszystko zależy od tego co będzie robione z głowicą. Koszty zazwyczaj wąchają się od 700 do 1500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario430 Zgłoś #206 Napisano 8 Listopada 2016 Dziękuje, więc walczę dalej, aha jeszcze jedno, czy lpg może przyspieszać zużycie uszczelki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach