Skocz do zawartości
KissEK

Automatyczna Skrzynia Biegów - nie wrzuca pierwszego i czwartego biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zaic3

Witam. mam pewien problem. Passat 2001r 1.9 TDI tiptronic nie działa mi wsteczny podczas jazdy pod górkę. normalnie, na prostej drodze jest wszystko w porządku, jedynie pod górkę - brak wstecznego. co może być przyczyną? Z GÓRY WIELKIE DZIEKI ZA PORADY!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomaszu nie wiem co to może być. Uszkodzeniem dosyć częstym w skrzyni są tzw. elektrozawory. Czy to jest powód? nie wiem musisz spytać fachowców. A opisana woda w skrzyni tylko mogła się dostać przez nietrzymającą uszczelkę w chłodniczce oleju

jedynie pod górkę - brak wstecznego. co może być przyczyną?

A stan oleju jest w skrzyni odpowiedni? Jeśli nie to jak najszybciej uzupełnij bo grozi to poważną awarią i kosztami naprawy skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zaic3

Dzieki za info, lecz nasuwa się pytanie gdzie znajdę korek, który pozwoli mi sprawdzic stan oleju w skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pasiorku nie wiem. W T4 z przodu skrzyni biegów. Olej sprawdza się zawsze na pracującym silniku inaczej wywali przez korek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
Dzieki za info, lecz nasuwa się pytanie gdzie znajdę korek, który pozwoli mi sprawdzic stan oleju w skrzyni?

Gdzieś od spodu.ale sam nie uzupełnisz oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Slim Shady

korek znajdziesz jak wejdziesz do kanału po lewej stronie i jest to śruba imbusowa przewaznie od boku skrzyni jest.A uzupełniasz od góry jak otworzysz maske to po prawej stronie blisko sciany grodziowej,jest to taka rurka z plastikowa koncówka.Wyciagasz korek wkładasz w to wężyk zakonczony lejkiem i dolewasz :) ja sam dolewałem i zajmuje to 10 min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NUNU0702

Witam wszystkich,jestem posiadaczem B5 V6 TDI z końca 99r....chodzi mi o kwestię wymiany oleju w skrzyni automatycznej.Jest tyle opinii ilu użytkowników-jedni zalecają wymianę inni wręcz odwrotnie...jaka jest prawda?

Kolejna rzecz to ilość oleju i cena tej usługi.W serwisie mnie zabili mówiąc,że potrzeba 9 litrów!!!! oleju,no i koszt całej operacji to ok 800zł.W innym warsztacie (nota bene) zajmującym się wyłączne skrzyniami automatycznymi,wycenili mnie na 300 zł...I BĄDŹ TU MĄDRY!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wiem czy wymieniać i po przeczytaniu setki postów na ten temat wniosek wysuwa się jeden : Jeżeli olej nie był wcześniej systematycznie wymieniany (lub tego nie wiemy) to lepiej go nie ruszać bo może to zaszkodzić. Ale sam do końca do tej tezy nie jest em przekonany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Slim Shady

Panowie jak was słysze to jak by sie ktos pytał czy w silniku sie tez zmienia olej ??w skrzyni automatycznej tez zmienia sie olej z tym ze co 60 tys a dlaczego ??drobinki scierne metalu powstałe z eksploatacji skrzyni ( tarczki ) lataja sobie jak wolne elektrony i dopóki filtr je wychwyci jest wszystko dobrze jak sie zapcha wtedy zatykaja one kanaliki olejowe co powoduje szarpanie, jazda po tarce,czujnik predkosci obrotów i wtedy skrzynia pracuje błednie wchodzi w tryb awaryjny a co gorsza uszkadzacie sprzegło hydrokinetyczne a to jest juz koszt!!! Co do wymiany to nie wymieniacie całego oleju,chyba ze wyjmiecie skrzynie i zdemontujecie cały układ.Przy wymianie wymieniacie tak naprawe wieksza czesc ale nie całosc.1 litr kosztuje 22zł kupujecie 5 do 6 litrów plus filtr i uszczelke pod miske to jakies 60zł włazicie w kanał i jazda :) jak nie wymienicie oleju to za 2 miechy bedziecie nowe posty pisac ze cos wam sie psuje i szarpie i wogle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak nie wymienicie oleju to za 2 miechy bedziecie nowe posty pisac ze cos wam sie psuje i szarpie i wogle.

To będziecie mieć taki sam problem jak ja napisałem w pierwszym poście....

Olej jak najbardziej powinno się, a nawet trzeba zmieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich,jestem posiadaczem B5 V6 TDI z końca 99r....chodzi mi o kwestię wymiany oleju w skrzyni automatycznej.Jest tyle opinii ilu użytkowników-jedni zalecają wymianę inni wręcz odwrotnie...jaka jest prawda?

Poczytaj było na forum. Zalecają wymianę polscy mechanicy, specjaliści od skrzyń automatycznych. Niemieccy wręcz przeciwnie. Ale dla niemca kupić nową skrzynię to wydatek (no powiedzmy 1/2 wypłaty) dla polaka to stres szukania sobie skrzyni i wydatek za używkę 2-3 średnich wypłat. A wię sobie wybieraj.

Ja też nie wiem czy wymieniać i po przeczytaniu setki postów na ten temat wniosek wysuwa się jeden : Jeżeli olej nie był wcześniej systematycznie wymieniany (lub tego nie wiemy) to lepiej go nie ruszać bo może to zaszkodzić. Ale sam do końca do tej tezy nie jest em przekonany.

Wejdź na strony automatycznych skrzyń biegów a się wszystkiego dowiesz.

Slim Shady ma absolutną rację.

To będziecie mieć taki sam problem jak ja napisałem w pierwszym poście....

Olej jak najbardziej powinno się, a nawet trzeba zmieniać.

I to jest to co najmniej kosztuje. Bo potem koszty są potężne. Wiem bo to przechodziłem, ale na szczęście w służbowym aucie i ja tego tak nie odczułem oprócz nerwów bo to jedyne dostawcze auto w firmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To będziecie mieć taki sam problem jak ja napisałem w pierwszym poście....

Olej jak najbardziej powinno się, a nawet trzeba zmieniać.

 

Co mam zrobić, jeśli olej został wymieniony na zły?

Dzisiaj wymieniając chłodnice pan z serwisu powiedział mi że nie wie jaki olej ma mi nalać, bo według katalogu powinnem mieć kolor niebieski ( pokazał mi ten olej) a w mojej skrzyni jest olej castrol czerwony... Powiedział tez ze przy wymianie oleju cały olej stary nie zejdzie.

Niebieski jest zalecany przez vw. Co teraz z tym mam zrobić czy da się spuścić olej całkowicie tak żeby wlać ten niebieski czy porostu uzupełnić ubytek tego czerwonego(przy wymianie chłodnicy poszło w miskę coś ok. 100ml) olej miałem wymieniany ok. 5 tys. km temu....

Mam 4 biegowy model skrzyni

:confused::confused::confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Slim Shady

A wiec tak NIEBIESKI na pewno nie jest do twojej skrzyni !!! Kup olej ATF czerwony koszt jak pisałem 22 zł za litr i to jest własnie wedłóg katalogu a skad wiem bo mam ta sama skrzynie co ty :) 4 stopniowa.( Mozliwosc jest taka ze cos mi sie o uszy obiło ze kiedys jakis nowatorski pomysł był zeby ten sam olej co do wspomagania i wtedy kupowało sie ten sam olej, ale watpie w to :( w Hondzie i amerykancach były takie rozwiazania) a co do tego ze nie wymieni całego oleju ma racje bo musiałby wyciagnac wszystko cały układ i skrzynie wiec o to nie masz sie co martwic kup 5-6 litrów .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wiec tak NIEBIESKI na pewno nie jest do twojej skrzyni !!! Kup olej ATF czerwony koszt jak pisałem 22 zł za litr i to jest własnie wedłóg katalogu a skad wiem bo mam ta sama skrzynie co ty :) 4 stopniowa.( Mozliwosc jest taka ze cos mi sie o uszy obiło ze kiedys jakis nowatorski pomysł był zeby ten sam olej co do wspomagania i wtedy kupowało sie ten sam olej, ale watpie w to :( w Hondzie i amerykancach były takie rozwiazania) a co do tego ze nie wymieni całego oleju ma racje bo musiałby wyciagnac wszystko cały układ i skrzynie wiec o to nie masz sie co martwic kup 5-6 litrów .

 

 

podjadę dzisiaj do gościa który mi zmieniał i się dowiem jaki mam . mam jeszcze jedno pytanko czy w mojej skrzyni ,olej sprawdza się bagnetem (mają go serwisy vw)? mam tylko korek spustowy(jeden).

Edytowane przez szewos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś powiedzieć, co to za dekielek? Od czego on może być? U mnie jest zapocony, jest tez uszczelniony sylikonem, ale czy oryginalnie?

524965908_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem otóż zaczeło sie to jak przyszły do na ogromne mrozy. odpalam auto wciskam hamulec chce wrzucic z P na D a tu zdziwienie nie da sie przłączyc , po kilku minutach prób wskoszylo , jak juz wskoczy z P to chodzi ładnie płynnie nie ma problemu ze zmiana biegów czy przełożen na skrzyni Tiptronic fajnie działa bez zarzutu kick down tez elegancko lecz jak puszcze hamulec i znów bedzie na P mimo iz silnik rozgrzany do 90 st to znow mam problemy z wbiciem na D czy R i inne. zauwazylem ze jesli odpale silnik i odrazu bede chciał przełaczyc nie po jakiesj chwili nie mamproblemu tez sie przełaczy na nizsze przłozenia, problem narasta gdy odpale chwile odczekam nacisne hamulec i koniec nie moge wrzucic na inne przełożenia.zaznacze ze olej w skrzyni jest wymieniony od tygodnia myslałem ze to przez to ze olej lichy takie problemy mam lecz teraz jest troszke lepiej ale dalej prolem wystepuje. prosze o jakies rady lub jakies przykłady jakie mieliscie podobne w swoich automatach i mozliwe rozwiazania lub moze to przez te mrozy sie tak dzieje , ze automat po prostu musi sie rozgrzac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Slim Shady

Ten dekielek jak mówisz to osłona wałka na którym sa umieszczone tarczki sprzegłowe ( biegi ) sa 3 nie wiem jaka kolejnosc ale chyba ( bieg od1 do 3, dalej 4, wsteczny i podpiety luz czyli N ) ciekawostka polak wymyslił skrzynie oparta na 5 wałkach zeby zmniejszyc naprezenia i wydłózyc zywotnosc skrzyni to nasze FSO go wysmialo :( pomysł za to sprzedł sie do VOLVO i to własnie oni maja takie skrzynie a pan z polski nie musi juz pracowac za przysłowiowa złotuwke. Co do dragoksa to nie problem ze skrzynia tylko z blokada skrzyni elektro-bolcem jak naciskasz hamulec to zwalnia sie przekładnia skrzyni wiec szukaj raczej błedu tam :) skrzynia przeciez pracuje ci dobrze ?? U mnie jak były mrozy to tez ten bolec pracował ciezko :( ale na całe szczescie nic sie nie zacinało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za reakcje kolego czyli musze szukac przyczyny przy lewarku bo tak jak mówisz te automat i tip mi chodzi wzorowo , nie czuje kiedy bieg zmienia KICK tez super itd .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem panowie ja oddaje autko do warsztatu sam bym sobie wymienił ale powiedzieli że jest w skrzyni do 5 biegowej jakiś specialny płyn zielony i liter tego płynu kosztuje 68 zł a koszt wymiany oleju razem z filtrem i uszczelką to koło 600 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiem tak jesli nie macie jakiegoś biegu np 2 przeskakuje na 4 na wyzszych obrotach to macie rozwalony cały kompletny bieg 3 a jesli szarpie przy zmianie biegów macie uszkodzone sprzegło hydrokinetyczne inaczej konwerter a jueśli wyskakuje jakis bład na wyświetlaczu to nie koniecznie skrzynia wchodzi na tryb awaryjny mozecie mieć uszkodzony moduł przy dzwigni zmiany biegów a taki koszt naprawy bagatela ja zapłaciłem 2900 w mysłowicach dobrze robią na razie nie narzekam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności