tomas_at Zgłoś #121 Napisano 31 Stycznia 2016 Mam taką nadzieję bo w takim wypadku nie ma co.zakladac żarówek + 50 i więcej bo one korzystają z tego dodatkowego napięcia i mają przez to lepsza luminancje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #122 Napisano 22 Lutego 2016 Witam. Po ostatniej nocnej wyprawie w deszczu stwierdziłem że dosyć. Przecież tak się nie da jeździć!! Na początek przy pomocy luksomierza postanowiłem zmierzyć ile tak naprawdę dają światła moje lampy. Dodam że pomiar może nie jest precyzyjny bo był mrok i padał deszcz, a czujnikiem światła tak manewrowałem aby uzyskać jak najlepszy wynik. O to wyniki: lampa lewa ok. 750lx lampa prawa ok. 845lx Różnica prawie 100lx !! Auto, z 2010 roku. Lampy od nowości, standardowe H7. Jak tylko pogoda pozwoli zamierzam dokonać pomiaru napięć na żarówkach. Ktoś ma może wiedze ile lx-ów powinna dawać fabrycznie nowa lampa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #123 Napisano 24 Lutego 2016 Sprawdzałem u siebie reflektory Hella na h7 i ładowanie przy aku 14,40V a napięcie na żarówki 11,50V muszę sprawdzić w sterowniku te % Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #124 Napisano 24 Lutego 2016 U mnie również lampy soczewkowe świecą słabo i zastanawiam się nad regeneracją odbłyśników i kloszy. Czy warto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #125 Napisano 24 Lutego 2016 Mam magika który wymienua soczewki i odblysniki u mnie w Hella powiedział 300zl a za valeo 400 ja mam do niego 15km wiec pojadę ale najpierw chce wszystko sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommek7 Zgłoś #126 Napisano 25 Lutego 2016 (edytowane) Sama wymiana czy tam nowe soczewki to nie jest problem, nie potrzeba do tego utalentowanego mechanika. Generalnie chodzi o to, że otwierasz lampy i później nie wiadomo czy to już ni będzie parować. Soczewki kupisz bez problemu, lampy powyciągasz ale już gorzej z ich otwarciem bo można połamać... U mnie gorzej świeci prawa lampa. Uwidoczniło się to po przesiadce na HIDy. Tragedii nie ma ale przy poboczy mam lekko martwe pole jeśli chodzi o światło. Założyłem też DRLe więc mam nadzieję, że jeszcze trochę to pociągnie. BTW, jeśli są dostępne nowe soczewki (a na 99% jestem pewny, że tak) to nie ma sensu regenerować starych. Edytowane 25 Lutego 2016 przez tommek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #127 Napisano 25 Lutego 2016 Ale ten chłopak wymienia soczewki na nowe i daje gwarancję ze lampy będą szczelne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #128 Napisano 27 Lutego 2016 Sprawdzałem u siebie reflektory Hella na h7 i ładowanie przy aku 14,40V a napięcie na żarówki 11,50V muszę sprawdzić w sterowniku te % Kolego, nic nie sprawdzisz bo światła mijania świecą się zawsze na "pełny gwizdek". Jak się ociepli (teraz zimno i jeszcze sie coś połamie przy rozbieraniu) to również wykonam pomiar napięć na żarówkach. Jeśli okaże się, że na żarówkach będzie duży spadek napięć - to chyba pokuszę się o wymianę całej wiązki elek. od Bordnetza do lamp. Następnie planuje zrobić polerkę lamp (bo dają nie równy strumień -lx) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #129 Napisano 27 Lutego 2016 Lampy trzeba zaprogramować jaką mocą mają świecić, są na 85% zeby sie nie przepalaly znajomy mówił i mam do niego jechać to przekoduje. Lampy mam po polerce i zabezpieczone kwarcem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly2530 Zgłoś #130 Napisano 28 Lutego 2016 jakbyś mógł się zapytać kolegi o kodowanie lamp to byłbym wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #131 Napisano 28 Lutego 2016 (edytowane) Lampy trzeba zaprogramować jaką mocą mają świecić, są na 85% zeby sie nie przepalaly znajomy mówił i mam do niego jechać to przekoduje. Lampy mam po polerce i zabezpieczone kwarcem Pierwsze słysze... edit kolega może pomylił światła drogowe z DRL (światła do jazdy dziennej) bo faktycznie DRL można regulować jasność - w module bordnetz bajt 8 (domyślnie ustawione jest 85%) Edytowane 28 Lutego 2016 przez maystero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #132 Napisano 28 Lutego 2016 Witam.Po ostatniej nocnej wyprawie w deszczu stwierdziłem że dosyć. Przecież tak się nie da jeździć!! Na początek przy pomocy luksomierza postanowiłem zmierzyć ile tak naprawdę dają światła moje lampy. Dodam że pomiar może nie jest precyzyjny bo był mrok i padał deszcz, a czujnikiem światła tak manewrowałem aby uzyskać jak najlepszy wynik. O to wyniki: lampa lewa ok. 750lx [ATTACH=CONFIG]141643[/ATTACH] lampa prawa ok. 845lx [ATTACH=CONFIG]141644[/ATTACH] Różnica prawie 100lx !! Auto, z 2010 roku. Lampy od nowości, standardowe H7. Jak tylko pogoda pozwoli zamierzam dokonać pomiaru napięć na żarówkach. Ktoś ma może wiedze ile lx-ów powinna dawać fabrycznie nowa lampa? ile lx mają nowe lampy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #133 Napisano 28 Lutego 2016 dowiem sie tylko musze do niego jechac, a bede rraczej w przyszlym tygodniu chyba ze znajde kogos kto ma vag coma w okolicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek77 Zgłoś #134 Napisano 14 Marca 2016 Witam kolegow,w dalszym ciagu nie dowiedzielismy sie czy mozna podniesc napiecie na zaciskach zarowek h7 swiatel mijania mam passata 140 dsg rocznik 2006 i po pomiarze okazuje sie ze jest tylko 11,7 V a na aku 14,5V przy wlaczonym silniku.Przepraszam za brak polskich trzcionek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #135 Napisano 14 Marca 2016 (edytowane) Witam kolegow,w dalszym ciagu nie dowiedzielismy sie czy mozna podniesc napiecie na zaciskach zarowek h7 swiatel mijania mam passata 140 dsg rocznik 2006 i po pomiarze okazuje sie ze jest tylko 11,7 V a na aku 14,5V przy wlaczonym silniku.Przepraszam za brak polskich trzcionek Kolego, ja bardzo chciałbym ci pomóc. Nawet kilka razy już podchodziłem do auta z zamiarem dokonania pomiarów. Ale jak nie ciemno, to zimno, lub pada deszcz. Mam podobny problem jak Ty więc, również zależy mi na jego rozwiązaniu. Przyszła mi do głowy pewna myśl. Jak wiadomo w naszych autach większość układów elektrycznych kontroluje Bordnetz. Ten sterownik mierzy prąd jaki płynie przez żarówki i stąd wie czy żarówka jest sprawna czy nie. Pomiar prądu odbywa się zapewne na rezystorze (spadek napięcia) - a co jeśli ten układ jest uszkodzony? Przegrzany?Jakiś zimny lut? Podobne przypadłości miał element grzejny Z35 o którym pisałem w dziale warsztat. Jednak układ Bordnetz, zostawił bym na sam koniec. Zasilanie lamp mijania wg tej strony http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-passat/bezpieczniki-passat-b6/ brane jest przez bezpieczniki, które są w komorze silnika - trzeba na bezpiecznikach F47 i F48 sprawdzić jakie tu panuje napięcie. Na tej stronie zaś znalazłem taki kalkulator: https://www.prs.pl/dzialalnosc-badawczo-rozwojowa/programy-obliczeniowe/spadek-napiecia-prad-staly.html trochę go przerobiłem i (stwierdzam, że myliłem się parę postów temu) obliczyłem jaki powinien być spadek napięcia na żarówkach w lampach. zakładając że: - przekrój kabla zasilającego to 0,75mm2 - długość kabla (w przybliżeniu) 3m - moc żarówki - 55W - napięcie na akumulatorze przy odpalonym silniku 13,80V wychodzi że spadek wynosi 4% - czyli ok. 13,2V Edytowane 14 Marca 2016 przez maystero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #136 Napisano 16 Marca 2016 Pojeździłem już jakiś czas na zregenerowanych lampach Helli ze zwykłymi H7 i soczewką. Jest różnica po regeneracji. Druga sprawa to każda żarówka ma oddzielną regulację. Przyjrzałem się budowie lampy i są tam następujące regulacje lamp: - drogowe - pokrętło góra/dół, pokrętło lewo/prawo - mijania - pokrętło lewo/prawo, pokrętło góra/dół (podnosimy również drogowe, więc je należy regulować oddzielnie). Przez 2 lata jeździłem z prawym drogowym świecącym po koronach drzew, bo jak ustawiałem drogowe to mijania było za nisko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #137 Napisano 17 Marca 2016 (edytowane) Witam.Po ostatniej nocnej wyprawie w deszczu stwierdziłem że dosyć. Przecież tak się nie da jeździć!! Na początek przy pomocy luksomierza postanowiłem zmierzyć ile tak naprawdę dają światła moje lampy. Dodam że pomiar może nie jest precyzyjny bo był mrok i padał deszcz, a czujnikiem światła tak manewrowałem aby uzyskać jak najlepszy wynik. O to wyniki: lampa lewa ok. 750lx [ATTACH=CONFIG]141643[/ATTACH] lampa prawa ok. 845lx [ATTACH=CONFIG]141644[/ATTACH] Różnica prawie 100lx !! Auto, z 2010 roku. Lampy od nowości, standardowe H7. Jak tylko pogoda pozwoli zamierzam dokonać pomiaru napięć na żarówkach. Ktoś ma może wiedze ile lx-ów powinna dawać fabrycznie nowa lampa? Korzystając z pięknego dzionka i chwili wolnego czasu wykonałem pomiary napięć na żarówkach. Wyniki są chu....we, zresztą sami oceńcie: Lampa lewa: napięcie 11,65V (ok. 750lx) Lampa prawa: 11,80V (ok. 845lx) Napięcie na akumulatorze (przy obrotach 2tyś): 14,18V Zauważyłem też, że przy obrotach biegu jałowego napięcie na żarówkach było wyższe o ok. 0,6V (przekraczało 12V). Jak dodawałem gazu to napięcie na żarówkach malało!! Pomiary wykonane są przy obrotach silnika ok. 2tyś. Widać też zależność, że lampa lewa, która ma najniższe napięcie zasilania daje też odpowiednio mniej światła - ok. 750lx. Przypuszczam, że gdyby żarówka dostawała ok. 13,80V to jej strumień światła przekroczył by ok 1000lx. Panowie co dalej? Ktoś ma jakiś pomysł? Chciałbym zmierzyć napięcie na bordnetz, tylko nie wiem na której wtyczce. edit: nie wytrzymałem, i poszedłem jeszcze zmierzyć napięcia na bezpiecznikach: Lampa prawa: 14,04V Lampa lewa: 14,04V Edytowane 17 Marca 2016 przez maystero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek77 Zgłoś #138 Napisano 18 Marca 2016 Witam,ja rowniez pomierzylem napiecia na bezpiecznikach zabezpieczajacych lampy mijania (40A kazdy) i sa identyczne z napieciem na akumulatorze 14.07 co jest zrozumiale bo polaczone sa z akumulatorem za pomoca bardzo grubych przewodow stad mniemam ze caly ten spadek napiecia wystepuje dalej i to nie na przewodach ale na sterowniku ktory pewnie pelni role regulatora i przekaznika ale nie mechanicznego tylko polprzewodnikowego.Najlepiej ta sprawe wyjasnil by nam ktos kto mial okazje rozebrac sterownik i przyjrzec sie mu z bliska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #139 Napisano 20 Marca 2016 ja byłem na stacji kontroli pojazdow i sprawdzalem swiatła to diagnosta powiedział że soczewki z odblysnikami sa problemem bo sa juz wypalone. napiecie na żarowkach mam 11,50V przy odpalonym samochodzie a napiecie na aku 14,40V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #140 Napisano 14 Kwietnia 2016 (edytowane) Przeglądając forum natknąłem się na temat Padają żarówki i napisał tam tofil mam nadzieję że się nie obrazi jak zamieszczę jego screen a mianowicie w bajcie 19 centralnym zespole elektryki jest wydłużenie życia żarówek. Może warto sprawdzić. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka Edytowane 14 Kwietnia 2016 przez hubcio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach