arek810316 Zgłoś #61 Napisano 23 Listopada 2013 Wie ktos ile regulacji jest w zwyklych soczewkach Valeo lampy?? Bo jakos nikt nie moze mi na to pytanie odpowiedziec... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #62 Napisano 23 Listopada 2013 Jako, ze musze zrobic przeglad, dzisiaj zdemontowalem HIDy i wstawilem zwykle zarowki (Osram). Juz dawno temu wiedzialem, ze lampy w B6 to raczej mizeria, ale teraz, gdy auto ma 7 lat, to jest po prostu katastrofa. Nie dosyc, ze absolutnie nic nie rozjasniaja drogi, to stojac przy murze, luk swiatla jest w ogole jakis rozproszony - tzn nie na murze nie ma luku pod katem 20-30 stopni w lewo, tylko taki niewyrazny i nieregularny. Nie wiem czy to wina zarowek (moze starla sie w ktoryms miejscz ta srebrna powloka na ich czubku?) czy wina klosza. Tematy o czyszczeniu sa, ale dotycza xenona - czy czyszczenie zwyklej lampy tez wymaga zdjecia zderzaka i klosza i rozklejania? I co to jest odblysnik? To tez sie czysci czy trzeba wymienic na nowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #63 Napisano 23 Listopada 2013 Jako, ze musze zrobic przeglad, dzisiaj zdemontowalem HIDy i wstawilem zwykle zarowki (Osram).Juz dawno temu wiedzialem, ze lampy w B6 to raczej mizeria, ale teraz, gdy auto ma 7 lat, to jest po prostu katastrofa. Nie dosyc, ze absolutnie nic nie rozjasniaja drogi, to stojac przy murze, luk swiatla jest w ogole jakis rozproszony - tzn nie na murze nie ma luku pod katem 20-30 stopni w lewo, tylko taki niewyrazny i nieregularny. Nie wiem czy to wina zarowek (moze starla sie w ktoryms miejscz ta srebrna powloka na ich czubku?) czy wina klosza. Tematy o czyszczeniu sa, ale dotycza xenona - czy czyszczenie zwyklej lampy tez wymaga zdjecia zderzaka i klosza i rozklejania? I co to jest odblysnik? To tez sie czysci czy trzeba wymienic na nowy? Michał zderzak musisz zdjąć ponieważ lampa ma mocowania właśnie pod zderzakiem. A odbłyśnik to tak na chłopski rozum coś co odbija świało. Przykład masz na zdjęciu. Są tam pokazane wypalone odbłyśniki i po regeneracji. http://www.reflektory.autogamma.pl/index.php/regeneracja-odblysnikow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Toczek Zgłoś #64 Napisano 23 Listopada 2013 Temt co podeslales jest o xenonach a ja mam zwykle ;/ wyjmowales soczewke w swoich bez rozklejania czy plukales je?? Jak tak to czym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #65 Napisano 23 Listopada 2013 Temt co podeslales jest o xenonach a ja mam zwykle ;/ wyjmowales soczewke w swoich bez rozklejania czy plukales je?? Jak tak to czym Xenon też ma odbłyśnik. Temat podesłałem żebyś zobaczył jak wygląda odbłyśnik. Tak musiałem rozklejać lampę żeby wyjąć soczewkę i dopiero umyłem wilgotną szmatką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Toczek Zgłoś #66 Napisano 23 Listopada 2013 Xenon też ma odbłyśnik. Temat podesłałem żebyś zobaczył jak wygląda odbłyśnik. Tak musiałem rozklejać lampę żeby wyjąć soczewkę i dopiero umyłem wilgotną szmatką. Dziekuje Ci kolego wlasnie czekalem na taka odpowiedz p.s wiem jak odblysnik wyglada ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ścigal Zgłoś #67 Napisano 23 Listopada 2013 Witam, mam pytanie: Passat B6, halogen na H7. W światłach drogowych poprawnie zamontowana żarówka ma mieć żarnik (drucik w postaci sprężynki) skierowany w górę czy w dół ?? Pytam, bo mi strasznie wysoko świecą drogowe, przy poprawnie ustawionych światłach mijania. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #68 Napisano 24 Listopada 2013 Witam, mam pytanie:Passat B6, halogen na H7. W światłach drogowych poprawnie zamontowana żarówka ma mieć żarnik (drucik w postaci sprężynki) skierowany w górę czy w dół ?? Pytam, bo mi strasznie wysoko świecą drogowe, przy poprawnie ustawionych światłach mijania. Pozdrawiam. Żarnik umieszczony ma być w osi symetrii żarówki i to raczej o tym druciku doprowadzającym prąd możemy mówić że jest na górze czy pod spodem, ale w zasadzie nie ma to znaczenia bo żarówki nie da się osadzić inaczej niż przewidział producent lampy, ten występ w obudowie na to nie pozwoli. A to że mijania ustawione są prawidłowo nie oznacza że drogowe też mają świecić poprawnie bo mają własną regulację góra-dół. I jeszcze wracając do mojego postu, sam sobie udzieliłem odpowiedzi wstawiając żarówki o mocy 100W. Układ kontroli nie zareagował i nie wywalił błędu i mogę cieszyć się silniejszym światełkiem do czasu aż stopią mi się plastiki obudowy reflektora... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ścigal Zgłoś #69 Napisano 26 Listopada 2013 A to że mijania ustawione są prawidłowo nie oznacza że drogowe też mają świecić poprawnie bo mają własną regulację góra-dół. To proszę powiedz mi, czym się reguluje ustawienie drogowych w reflektorze Hella ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trasek Zgłoś #70 Napisano 26 Listopada 2013 (edytowane) U mnie też coś słabo świeci. Zastanawiam się czy dać jakieś lepsze żarówki typu +90% i spróbować na nich jak się jeździ czy odrazu regeneracja/wymiana ? Czy na stacji diagnostycznej jeżeli sprawdzą i światło będzie się dobrze rozchodzić to znak , że światło ok a żarówki słabe ? Dodam, że długie świecą super.. Edytowane 26 Listopada 2013 przez trasek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawmen Zgłoś #71 Napisano 27 Listopada 2013 Panowie Także miałem ten sam problem. Jest firma koło KOŚCIANA Hubert Cugier 695 642 141 woj wlkp którzy zregenerują soczewkę. Za regenerację soczewki zapłacisz 60zł tyle samo co mocniejsza żarówka a efekt żaden(przerabiałem to z nową żarówką +30% i nawet próbowałem zwiększyć napięcie na żarówkę ale...) wszystko wytłumaczą telefonicznie jak zdemontować soczewkę. Ja tak zrobiłem dwa lata temu i nie narzekam. Byli kiedyś opisywani w PORADNIKU i AUTO ŚWIAT jako naprawdę wykwalifikowani fachowcy!!!Naprawdę polecam!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #72 Napisano 28 Listopada 2013 To proszę powiedz mi, czym się reguluje ustawienie drogowych w reflektorze Hella ?Pozdrawiam. No wlasnie powiedz w ktorym miejscu ustawia sie osobno drogowe??? w reflktorze Valeo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas_at Zgłoś #73 Napisano 15 Stycznia 2016 Witam panowie jestem po wymianie lamp bo stare to już nic nie świeciły i co sie okazało jest lepiej ale nie powala jak kupiłem paska wydaje sie że było lepiej. Pomierzyłem napięcia i wygląda to tak aku na załączonym silniku 14,37v więc jest git, następnie na kostce w reflektorze bez żarówki i jest 13,60v więc git ale jak już mierzę z żarówką to jest 11, 70v więc troszkę mało jak załączę podgrzewanie szyby tylnej to na żarówce jest 12v a na aku 14,09v , w golfie iv na żarówce jest 12,90v i świecą lepiej . Pomierzyłby ktoś u siebie albo ma jakieś lekarstwo na ten spadek może kodowanie albo coś??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #74 Napisano 15 Stycznia 2016 Chętnie będę obserwował temat , mam ten sam problem a założyłem żarówki Osram night breaker i nadal lipa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #75 Napisano 15 Stycznia 2016 Panowie nie czarujmy się. Oświetlenie w naszych passatach to porażka. Fizyki nie da się oszukać. W lamie siedzi H7 o mocy 55W i napięciu 12V. Więc 55W/12V daje prąd ok. 4,5A. A przy zasilaniu 14V prąd dochodzi do ok. 4,9A. To jest bardzo dużo jak na te marne kabelki, które zasilają lampę. Wg. mnie kable mają za mały przekrój i występują dość spore spadki napięć na kablach, do tego jeszcze jak lampa ma lekko zabrudzone styki to kolejny spadek. W ostateczności okazać się może żarówka dostaje ledwo 11V. Ja miałem podobny przypadek w poprzednim passacie i pomogło czyszczenie kostek (płynem na styki) rozważałem też wymianę kabli zasilających ale odpuściłem sobie temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #76 Napisano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Czy jest możliwość wymiany kostki (to oczywiste) wraz z całymi przewodami do niej dochodzącymi ? Te przewody idą gdzieś do "wnętrza" reflektora (Valeo). Czy aby zrobić to poprawnie to trzeba koniecznie wykręcać cały reflektor ? ... u mnie też są światła a jakby ich nie było. Nawet najlepsze (według testów czasopism) żarówki Ringi +120% , wcześniej Philipsy, Osramy... nie pomogły w poprawnym oświetleniu. A kostki w moich światłach są przegrzane (aż ukruszone). Edytowane 17 Stycznia 2016 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #77 Napisano 17 Stycznia 2016 Normalnie utnij przy kostce i dolutuj nowe kostki i załóż HID ja chyba tak zrobię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hultai Zgłoś #78 Napisano 17 Stycznia 2016 Nie wiem co to znaczy bardzo słabe ale wg mojej oceny też takie miałem Dużo pomogła wymiana żarówek na Cartechnic po 15 zł Nie dość że dobre to jeszcze posłużą dłużej niż jakieś 90% plus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas_at Zgłoś #79 Napisano 18 Stycznia 2016 Panowie ponawiam może ktoś pomierzyc jakie ma napięcie na pracującej zarowce i włączonym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beni0 Zgłoś #80 Napisano 18 Stycznia 2016 Panowie, kupcie nowe lampy (450 zł sztuka) i na parę lat spokój. Nie trzeba cudować z HID'ami itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach