Skocz do zawartości
lazym

Jak zamontować tempomat.

Rekomendowane odpowiedzi

Ja montowałem w pasku 2,0 benzyna, lecz nie pamiętam jaki tam kod silnika był.

pasek był z 2003 roku.

nic niezwykłego tam nie było, szybko poszło jak w moim 1,9 TDI, tylko zasilanie brałem z kostki brązowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

koledzy zamontowałem tempomat,aktywowałem go w vagcom .

gdy go włącze na manetce to zapala się tempomat na zielono u wszystkich widziałem na pomarańczowo. w engine /MB w grupie 006 nie mogę go sprawdzić na nic nie reaguje.co mogę zrobić od czego zacząć.

engine nie mam błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka jest zielona! Wsio ok!

Poza tym działa?

Testowałeś na trasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

na trasie nie testowałem chciałem sprawdzić działanie w vagcom 4.9 ,ale go nie widze,albo nie wiem gdzie sprawdzać,i jak sprawdzić czy jest aktywowany.

koledzy jak w tej białej kostce mam piny 7,8,9,10 to kostka do włącznika tempomatu też jest ,chodzi mi o piny w gnieździe co je widać jak wyjmiemy wtyczke (nie o te co idą do kompa)

Edytowane przez darecki_M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

01-engine.jpg

jak masz dwa G tak jak na zdjęciu zaznaczone masz aktywowany tempomat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

niepotrzebnie stworzyłem problem. po wyjeździe na miasto i włączeniu tempomatu i nacisnięciu set przy 45km/h autko dalej utrzymywało prędkość.

wyobrażałem sobie że działanie tempomatu będzie widoczne na 1/2fis.

najważniejsze że działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwróć uwagę, że jak jedziesz na tempomacie i zahamujesz bo samochód przed tobą wolniej jedzie, miniesz go i wciskasz RES to auto wraca ci do poprzedniej zapamiętanej prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Zakupiłem wiązkę z allegro.

Zdjęcie kierownicy zamontowanie manetki i przeprowadzenie kabla bezpośrenio od puszki z komputerem nie powinna zająć dłużej niż 20 minut.

 

Jednak całość prac zastopowana z powodu braku w białej kostce pinu numer 10 zarówno od strony wtyku jak i złącza.

 

Gaz napewno elektroniczny bo EPC jest. Chociaż trzymając obroty na 2500 naciskając hamulec obroty nie spadają.

 

Powiedzcie mi bo nei chce zchrzanić gdzie podpiąć pin 4 i 7 z manetki jak nie ma tego 10 pinu w białej wtyczce?

 

Z zasilaniem też jest problem bo mam pomarańczową kostkę (jak na benzynę to dziwne) ale zasilania w niej nie ma. Brązowej kostki nie mam Ale zasilanei po stacyjce to najmniejszy problem.

 

Aha mam jeszcze jedno pytanie, czy mogę się podlutować bezpośrenio pod kabelki w białej wtyczce??

 

Przemek

 

Widzę nie ma mądrego który by odpowiedział na moje pytanie.

 

Montaż w TDI jest bajecznie prosty, ale co w benzynie która nie ma pin 10....

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj!

kolego jeśli chodzi o plus 12V to poszukaj i podepnij po stacyjce .jak takie rozwiązanie ci nie pasuje to z pod bezpiecznika nr 11 pociągnij zasilanie,a jesli chodzi o podłączenie 4,7 z manetki pod 10 pin w białej kostce,to rozumiem że wyjąłeś wtyczkę i to w niej nie masz 10 pinu pamiętaj że miedzy 9 a 10 pinem jest przerwa mój 10 pin to czarno-biały.mam 1.8 benzyna 1999.12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zamontowalem tempomat u siebie oraz w paslu 99 i w obu bylo bardzo ciezko wyciagnac gniazda pod ECU. Kabelki byly tak krotkie ze prawie nie powyrywalem ich zeby kostki porozkladac. Kolejna sprawa to logowanie tym kodem, nikt niepisal chyba gdzie to logowac-w ktorym bloku. Nalezy wejsci w Engine i po prawej na dole Login i tam wpisac kod, nastepnie Do it.

 

Ja np nie wiedzialem i logowalem w Instruments itp. zwiazanych ze sterowaniem.

 

---------- Post added at 12:15 ---------- Previous post was at 12:12 ----------

 

A swoja droga czy u was tez tempomat dziala po wcisnieciu hamulca czy zmienieniu biegow?

Np wlaczam go na 3 i zmieniam na 4 nastepnie przyciskam na manetcie + i auto przyspiesza, pozniej to samo na 5,6...

Pozniej np zatrzymuje sie na swiatlach i roszam gazem i w trakcie wciskam + austo znowu steruje manetka bez urzedniego wciskania set, tak jak by wciasz na p[oprzednim ustawieniu dzialalo wszystko.

 

 

Spodobal mi sie ten tempomacik.

 

---------- Post added at 12:16 ---------- Previous post was at 12:15 ----------

 

A no i ta nieszczesna kostka pomaranczowa-musialem u siebie litownica na goraco wypychac ten jeden pin. Natomiast u kolegi wyskoczyl idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A swoja droga czy u was tez tempomat dziala po wcisnieciu hamulca czy zmienieniu biegow?

 

Nie działa. Zostaje rozłączony. Jest tylko aktywny o czym sygnalizuje zielona ikonka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A swoja droga czy u was tez tempomat dziala po wcisnieciu hamulca czy zmienieniu biegow?

Np wlaczam go na 3 i zmieniam na 4 nastepnie przyciskam na manetcie + i auto przyspiesza, pozniej to samo na 5,6...

Tak, po to jest funkcja RESume :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, po to jest funkcja RESume :)
no wlasnie o ten patent z wcisnieciem RES mi chodzilo, alez mi sie to spodobalo, jade na 5 zmieniam bieg na 6 i raz naciskam res a on dalej sam jedzie.

Oczywiscie cieszylem sie jak male dziecko jak odkrylem(moze dla was to nie nowosc ale to moj PIERWSZY TEMPOMAT W ZYCIU)ze mozna przyspieszac i zwalniac przy uzyciu manetki:)

Dobra juz nie zasmiecam, chcialem tylko przelac swoje zadowolenie z pomocnego tematu.

Wielkie dzieki za przetarcie drogi w instalacji!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Przymierzam się to założenia tempomatu w swoim passacie. Na początek muszę skompletować materiał i tu moje zapytankno. W chwili obecnej znalazłem wiązkę ale o numerze typu 3B0 971 425A - czyli jak się dowiedziałem taka do passata 3BG. Wg pierwszego postu tego wątku jest różnica w tych wiązkach w postaci innego kształtu końcówek (jedne okrągłe drugie płaskie).

I w związku z tym pytanie, czy jak zakupie taką wiązkę od 3BG (a mój to 3B z 99r) to będzie pasowała czy szukać takiej do swojego czyli bez literki A na końcu typu wiązki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej poszukaj takiej od 3B. ja mam 3BG i przez pomylke kupilem wiazke od 3B, musialem jechac na zlom i wyciac wtyczke od komputera z wlasciwymi pinami, i pezelutowac.

kupa roboty, a jak masz wlasciwa wtyczke to zaoszczedzisz kupe czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lepiej poszukaj takiej od 3B. ja mam 3BG i przez pomylke kupilem wiazke od 3B, musialem jechac na zlom i wyciac wtyczke od komputera z wlasciwymi pinami, i pezelutowac.

kupa roboty, a jak masz wlasciwa wtyczke to zaoszczedzisz kupe czasu.

No tyle ze w preston sa paski na szrocie a w pl to nie wiele takich jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Podepnę się pod temat z pytaniem. Czy Ktoś instalował tempomat w B5 FL z silnikiem AZM, skrzynia manualna? Jeśli tak to czy może podzielić się doświadczeniem?

 

Witam właśnie skończyłem instalacje tempomatu dokładnie w takim silniku jak Ty masz bo mam ten sam. Jak masz pytanie wal śmiało. Jutro pierwszy TEST z rana do pracy :) napisze wrażenia później

 

Tempomacik działa jak marzenie wszytko gra jak należy jak ktoś ma pytanie piszcie postaram się wyjaśnić w miarę możliwości. pozdrawiam dzięki koledzy za wszystkie podpowiedzi

Edytowane przez stinger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co teraz zrobić bo juz wysiadam :(

Tzn podpiolem kable zalozylem jak nalezy pin do pinu kabel zas. pod 4 z kostki braz i nic patrzylem xx razy czy nie zrobilem bledu w pinach i nic niestety nadal tempomat nie dziala czytalem ze jeden z kolegow sugeruje zeby podpiac sie pod bezpiecznik 11 jak sprawdzalem to to miejsce jest u mnie puste i nie ma jak sie podpiac macie moze jakies jeszcze pomysly co zrobic myslalem zeby zrobic nowa wiazke (ta jest nie orginalna kupiona na allegro i kabelki sa troche lipa jakosci bardzo cienkie) moze jakos moge sprawdzic czy wogule manetka dziala ?? aha dodam ze passat 2001 1.8 T

Dzisiaj tez sam zrobilem wiazke podpiolem wszystko tak jak trzeba pin 6 do brazowego 4 i tez nic ;/ czy jest jakis sposob na sprawdzenie czy manetka dziala warto jeszcze dodac ze kierunki i switla drogowe dzialaja tylko tempomat nie wlaczam na On i nic ;/ prosze o odp

Edytowane przez Akadem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ma ktos doswiadczenie w montazu tempomatu w silniku ADR pedał gazu na linke :) mam go wprawdzie ale nie dziala ktos pomoze zdiagnozować. Idzie cos vagiem sprawdzic ??

Moze ma ktos rozpiske na którym pinie do manetki co powinno byc znaczy (+12 masa itd) :)

Edytowane przez dominik_110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam Pytanie ma ktos moze jakis pomysl :smutek:respect

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności