Skocz do zawartości
Gość tatt

problem ze wspomaganiem - kierownica ciezko chodzi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tatt

passat 3bg 2003 r , 102 000 km , salonowy. od jakiegos czasu wydaje mi sie, ze kierownica mi ciezej chodzi w autku. wspomaganie napewno dzialai, da sie krecic jedna reka, ale jest jakis wyczuwalny opor i kierownica tak jakby bardziej "sprezynuje". pompy od wspomagania napewno nie slychac, nic w niej nie piszczy, nie buczy itp. opor na kierownicy jest wyczuwalny zarowno na cieplym jak i na zimnym silniku.

 

co to moze byc ?

 

wydaje mi sie, ze zaczelo sie to dziac po wymianie tarcz hamulcowych z przodu. czy jest mozliwe zeby magicy z serwisu cos zle zrobili ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat. Mamy dwa paski w domu i w moim w stosunku do drugiego kierownica chodzi o wiele ciezej. Napinacz jest wporzadku... coprawda pasek piszczy b glosno przy maksymalnym skrecie na parkingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LukassTDi

witam.Może trzeba odpowietrzyć układ wspomagania.Albo po prostu wymienić olej we wspomaganiu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy aby napewno ten olej sie wymienia ?

mam starsza wersje passata ale problem taki sam . jak chcialem wymienic olej w spomaganiu koles powiedzial mi ze sie go nie wymienia a jedynie uzupelnia ubytek - w jednym miejsu robia sie mikro pekniecia i z czasem delikatnie poziom sie obniza(plastikowy lacznik zbiornicza z wezem gumowym). moze wprowadzil mnie w blad. ale jak ogladalem olej nie wydawal sie byc zuzyty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wydaje mi sie, ze zaczelo sie to dziac po wymianie tarcz hamulcowych z przodu. czy jest mozliwe zeby magicy z serwisu cos zle zrobili ?

 

szczegolnie w servisie wszystko jest mozliwe !!

 

Może trzeba odpowietrzyć układ wspomagania

 

w PASSACIE jest samoodpowietrzajacy sie uklad wspomagania. Wystarczy kilka razy pokrecic kierownica do oporu w ta i spowrotem i juz po zawodach :)

 

czy aby napewno ten olej sie wymienia

 

zdecydowanie TAK...mniej wiecej po 150 tys. km. Wszystko sie starzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kalinos82

witam proszę o pomoc mam taki problem jak samochód postoji np.całą noc to rano przy ruszaniu jak skręcam kierownicę to samochód wydaje dziwny dzwięk(wycie)nie wiem czy to wspomaganie czy może to byc pompa i kierownica sie dziwnie slizga nie wiem gdzie szukac problemu.Posiadam paska 1,9 tdi 1998r niech ktoś mi pomoże i jakie mogą byc koszty naprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak wyje pompa jak mi za duzo płynu ucieknie moja maglownica cieknie mam wyciek proponuje obejrzec cały układ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie wygląda to tak, wspomaganie przestaje działać na krańcach podczas kręcenia kierownicą w miejscu w lewo i w prawo( około ćwierć obrotu koła kierownicy przed maksymalnym odchyleniem ). Podczas jazdy jest ok, pompa wymieniona i nie wiem co dalej...(?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest prolem po odpaleniu działa ok przez 10 s pozniej juz sa opory ... dodam ze mam prolemy z twardym hamulcem czy m,a to jakis zwiazek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam jeszcze jedno pytanko a propo tego wspomagania kierownicy czy napinacz paseka wielorowkowy ma cos wsólnego z oporami kierownicy i słabszym wspomaganiem ? prosze o odpowiedz bo nie wiem co mam robic dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego napinacz to raczej nie będzie miał wiele wspólnego z owym problemem. proponuję wymienić płyn wspomagania na nowy najlepszy jest oryginalny vw i zobaczysz co sie będzie działo bo jest to najtańszy sposób próby naprawy.Każy olej się starzeje tylko naprawdę to nie traci on swoich właściwości tylko się brudzi i wypłukuje osady a żaden mózg nie znalazł patentu aby go oczyszczać, sądzę że jeśli coś takiego się pojawi to olej mógł by stać się niewymiennym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc ale pierw naprawie hamulce i zobacze czy problem zniknie bo mam wrazenie ze to ma cos wspolnego z cisniniem dzieki pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i z góry przepraszam za odświeżenie tak starego tematu, ale wydaje mi się, że to jest dobre miejsce do opisania mojego problemu.

No więc zacznę od początku... Bardzo często zdarza mi się, że kierownica się tak jakby zacina i wspomaganie przestaje działać. jest to bardzo uciążliwe, gdyż zdarza się najczęściej podczas parkowania. Gdy przekręci się kierownicę do oporu w prawo bądź w lewo podczas gdy wspomaganie nie chodzi nie słychać odgłosu wycia pompy, po przygazowaniu wycie jest bardzo głośne i wtedy kierownica chodzi zdecydowanie lżej. Zauważyłem też, że w chłodniejsze dni wspomaganie chodzi mi o niebo lepiej i rzadziej się zacina. Czym to może być spowodowane? Dodam, że układ zalany jest takim czerwonawym olejem, a korek mam koloru zielonego.

Pozdrawiam i liczę na porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam, że układ zalany jest takim czerwonawym olejem, a korek mam koloru zielonego.

 

Czerwony to syntetyk, a jak wskazuje korek powinien być zielony mineral.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na postoju, na włączonym silniku pokręć kierownicą. gdy chodzi ciężko, to dodaj wtedy gazu, tak na 2000-2500 obrotów i jak zacznie ci lekko chodzić kiera, to znak, ze pompa wspomagania do wymiany.

 

pompawspomaganiab5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75, dzięki za radę. Właśnie tak jest, że gdy dodam gazu to kierownica o wiele lżej się kręci. Czyli zostało mi pojechać do mechanika i wymienić pompę :) i jeszcze jedno pytanie.... rozumiem, że po wymianie lepiej zalać zielonym olejem, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki miałeś wlany. Ja miałem zielony, to wlałem zielony FEBI. Twój wybór kolego :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dasz nowa pompę, lej zielony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem dzis podobnie wymiana przekladni ale ze gdzies cos cieklo to oddalem auto do uszczelnienia!!

dzis wyjezdzam i wspoma raz jest raz nie ma raz wraca po dodaniu gazu a potem ginela... teraz po rozgrzaniu jest ale okaze sie jutro rano jak bedzie jak auto wystygnie ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mialem dzis podobnie wymiana przekladni ale ze gdzies cos cieklo to oddalem auto do uszczelnienia!!

dzis wyjezdzam i wspoma raz jest raz nie ma raz wraca po dodaniu gazu a potem ginela... teraz po rozgrzaniu jest ale okaze sie jutro rano jak bedzie jak auto wystygnie ....

albo układ nie odpowietrzony dobrze albo montaż skopany lub uszczelnianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności