Skocz do zawartości
alan

AFN - wyciek oleju między silnikiem a skrzynią

Rekomendowane odpowiedzi

Przegladam rozne watki na forum i mojego przypadku nie znalazlem, wiec spytam.

Zauwazylem u siebie wyciek oleju, ktory gromadzi sie dokladnie w miejscu gdzie silnik laczy sie ze skrzynia biegow. Czyscilem wszystko do sucha, po kilku dniach w tym samym miejscu wisi juz nowa kropla... Dodam ze uszczelka na misie olejowej jest sucha ( juz wymienilem ) wiec ta przyczyna odpada.

Skad zatem moze jeszcze wywalac olej ?

Silnik patrzac od gory jest czysty i suchy, objaw daje sie zauwazyc dopiero przy wejsciu pod samochod.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przegladam rozne watki na forum i mojego przypadku nie znalazlem, wiec spytam.

Zauwazylem u siebie wyciek oleju, ktory gromadzi sie dokladnie w miejscu gdzie silnik laczy sie ze skrzynia biegow. Czyscilem wszystko do sucha, po kilku dniach w tym samym miejscu wisi juz nowa kropla... Dodam ze uszczelka na misie olejowej jest sucha ( juz wymienilem ) wiec ta przyczyna odpada.

Skad zatem moze jeszcze wywalac olej ?

Silnik patrzac od gory jest czysty i suchy, objaw daje sie zauwazyc dopiero przy wejsciu pod samochod.

Witaj,

prawdopodobnie umiera Ci uszczelniacz wału korbowego

współczuję , bo wymiana trochę kosztowna :(:( (trzeba zdjąć skrzynię)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten sam problem, i bede robic to dopiero jak bede wymieniac za nidlugo sprzeglo bo i tak trzea wtedy chyba skrzynie wyciagnac prawda?

a tak troche odbiegajac od tematu czy podczas wymiany sprzegla trzeab odkrecac miske olejowa?? bo mi cieknie jeszcze na misce a niestety brak funduszy aby zrobi wszystko za jednym razem wiec najpierw chce miske a po zimie sprzegllo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy podczas wymiany sprzegla trzeab odkrecac miske olejowa??

Nie trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz wału korbowego ? A moge z tym jezdzic ? Nie jest to jakis bardzo duzy wyciek, ale jest...

Wiem, ze samo sie nie naprawi, ale na chwile obecna nie jestem w stanie sie tym zajac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezdzic mozesz, ale olej bedzie uciekal coraz bardziej i bardziej ... ;d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już zostało powiedziane, do wymiay uszczelniacz zwany "symering" na wale korbowym. Przechodziłem przez to rok temu, duży koszt robocizny - ja zapłaciłem 450 zł + części = ok. 600 zł.

Jeździć można, ale jak uznasz że olej za szybko ucieka to raczej trzeba będzie się tym zająć.

Robota taka sama jak byś miał zamiar wymienić sprzęgło. Dlatego jak okaże się ze masz już znacznie zużyte, to być może warto poświęcić się i wymienić ten element, żeby za 1-2 lata nie płacić znowu ok. 450 zł za robociznę.

Koszt za wszystko 1700 zł w warsztacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uuu az tyle to nie dołoze... niech sie martwi nastepny własciciel :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja odswierze troche temat. Dzisiaj zauwazylem ze cieknie mi olej doslownie krople oleju zauwazylem pomiedzy skrzynka a silnikiem. Teraz pytanie czy ten uszczelniacz jest pod dwumasem ?? chodzi mi o to ze ostatnio wymienilem sprzeglo i jak patrzylem na dwumase to nie widzialem zeby byla brudna z oleju. Z gory dzieki za odpowiedzi pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem że niesprawna odma nie odprowadza gazów z komory silnika i nadciśnienie może spowodować wypchanie uszczelnień. W najgorszym wypadku miedzy silnikiem a skrzynią biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz pytanie czy ten uszczelniacz jest pod dwumasem ??

 

Tak. Trzeba to wszystko wyjąć i dopiero uszczelniacz wymienić.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.. czyli znowu musze sciagac skrzynke :/ a prawda to z ta odma ?? ze moze byc zatkana i temu cisnienie idzie na uszczelniacz. Czy jak sobie sciagne odme i przeczyszcze to pozniej jak ja zaloze to nic raczej nie bedzie ?? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi cieknie między silnikiem a skrzynią już rok czasu... tyle co ucieknie to pestka... kieeedys jak może bedę wymieniał sprzęglo to sie zrobi, ale poki co olewka... są ważniejsze sprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz krociec odmy, wychodzi od gory i wchodzi do bloku u dolu(ciezko dojrzec bo malo tammiejsca). On czesto cieknie, mi jak przepuszczal to caly spod mialem w oleju, tez mnie straszyli uszczelka miski olejowej, zimeringiem na wale a wymienilem plastikowa rurke i po klopocie. Proponuje od tego zaczac. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności