alan Zgłoś #1 Napisano 30 Listopada 2008 Przegladam rozne watki na forum i mojego przypadku nie znalazlem, wiec spytam. Zauwazylem u siebie wyciek oleju, ktory gromadzi sie dokladnie w miejscu gdzie silnik laczy sie ze skrzynia biegow. Czyscilem wszystko do sucha, po kilku dniach w tym samym miejscu wisi juz nowa kropla... Dodam ze uszczelka na misie olejowej jest sucha ( juz wymienilem ) wiec ta przyczyna odpada. Skad zatem moze jeszcze wywalac olej ? Silnik patrzac od gory jest czysty i suchy, objaw daje sie zauwazyc dopiero przy wejsciu pod samochod. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-one- Zgłoś #2 Napisano 30 Listopada 2008 Przegladam rozne watki na forum i mojego przypadku nie znalazlem, wiec spytam.Zauwazylem u siebie wyciek oleju, ktory gromadzi sie dokladnie w miejscu gdzie silnik laczy sie ze skrzynia biegow. Czyscilem wszystko do sucha, po kilku dniach w tym samym miejscu wisi juz nowa kropla... Dodam ze uszczelka na misie olejowej jest sucha ( juz wymienilem ) wiec ta przyczyna odpada. Skad zatem moze jeszcze wywalac olej ? Silnik patrzac od gory jest czysty i suchy, objaw daje sie zauwazyc dopiero przy wejsciu pod samochod. Witaj, prawdopodobnie umiera Ci uszczelniacz wału korbowego współczuję , bo wymiana trochę kosztowna ( (trzeba zdjąć skrzynię) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cycu Zgłoś #3 Napisano 30 Listopada 2008 ja mam ten sam problem, i bede robic to dopiero jak bede wymieniac za nidlugo sprzeglo bo i tak trzea wtedy chyba skrzynie wyciagnac prawda? a tak troche odbiegajac od tematu czy podczas wymiany sprzegla trzeab odkrecac miske olejowa?? bo mi cieknie jeszcze na misce a niestety brak funduszy aby zrobi wszystko za jednym razem wiec najpierw chce miske a po zimie sprzegllo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-one- Zgłoś #4 Napisano 30 Listopada 2008 czy podczas wymiany sprzegla trzeab odkrecac miske olejowa?? Nie trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alan Zgłoś #5 Napisano 1 Grudnia 2008 Uszczelniacz wału korbowego ? A moge z tym jezdzic ? Nie jest to jakis bardzo duzy wyciek, ale jest... Wiem, ze samo sie nie naprawi, ale na chwile obecna nie jestem w stanie sie tym zajac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #6 Napisano 1 Grudnia 2008 Jezdzic mozesz, ale olej bedzie uciekal coraz bardziej i bardziej ... ;d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skrzynek Zgłoś #7 Napisano 1 Grudnia 2008 Tak jak już zostało powiedziane, do wymiay uszczelniacz zwany "symering" na wale korbowym. Przechodziłem przez to rok temu, duży koszt robocizny - ja zapłaciłem 450 zł + części = ok. 600 zł. Jeździć można, ale jak uznasz że olej za szybko ucieka to raczej trzeba będzie się tym zająć. Robota taka sama jak byś miał zamiar wymienić sprzęgło. Dlatego jak okaże się ze masz już znacznie zużyte, to być może warto poświęcić się i wymienić ten element, żeby za 1-2 lata nie płacić znowu ok. 450 zł za robociznę. Koszt za wszystko 1700 zł w warsztacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alan Zgłoś #8 Napisano 1 Grudnia 2008 Uuu az tyle to nie dołoze... niech sie martwi nastepny własciciel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gadek Zgłoś #9 Napisano 31 Maja 2011 Witam. A ja odswierze troche temat. Dzisiaj zauwazylem ze cieknie mi olej doslownie krople oleju zauwazylem pomiedzy skrzynka a silnikiem. Teraz pytanie czy ten uszczelniacz jest pod dwumasem ?? chodzi mi o to ze ostatnio wymienilem sprzeglo i jak patrzylem na dwumase to nie widzialem zeby byla brudna z oleju. Z gory dzieki za odpowiedzi pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin80 Zgłoś #10 Napisano 1 Czerwca 2011 Gdzieś czytałem że niesprawna odma nie odprowadza gazów z komory silnika i nadciśnienie może spowodować wypchanie uszczelnień. W najgorszym wypadku miedzy silnikiem a skrzynią biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #11 Napisano 1 Czerwca 2011 Teraz pytanie czy ten uszczelniacz jest pod dwumasem ?? Tak. Trzeba to wszystko wyjąć i dopiero uszczelniacz wymienić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gadek Zgłoś #12 Napisano 1 Czerwca 2011 Hmmm.. czyli znowu musze sciagac skrzynke a prawda to z ta odma ?? ze moze byc zatkana i temu cisnienie idzie na uszczelniacz. Czy jak sobie sciagne odme i przeczyszcze to pozniej jak ja zaloze to nic raczej nie bedzie ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moby Zgłoś #13 Napisano 1 Czerwca 2011 mi cieknie między silnikiem a skrzynią już rok czasu... tyle co ucieknie to pestka... kieeedys jak może bedę wymieniał sprzęglo to sie zrobi, ale poki co olewka... są ważniejsze sprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #14 Napisano 2 Czerwca 2011 Sprawdz krociec odmy, wychodzi od gory i wchodzi do bloku u dolu(ciezko dojrzec bo malo tammiejsca). On czesto cieknie, mi jak przepuszczal to caly spod mialem w oleju, tez mnie straszyli uszczelka miski olejowej, zimeringiem na wale a wymienilem plastikowa rurke i po klopocie. Proponuje od tego zaczac. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach