Skocz do zawartości
Gość Karolofix

Czy ktoś wie co to jest

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś w Etce sprawdzić numer tego zaworu do silnika 2.0 TDI 103kw BKP 16v z 2006r

To chyba będzie 1K0906627A - przetwornik podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem nowy nawet 130PLN nowy niby

http://www.allegro.pl/item991700332_zawor_egr_1k0906627a_seat_audi_skoda_vw_nowy.html

 

Pytanie takie czy może ktoś zamieścić instrukcje i jakieś fotki z samodzielnej wymiany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie takie czy może ktoś zamieścić instrukcje i jakieś fotki z samodzielnej wymiany
Otwórz maskę zdejmij osłony na silniku spójrz na ten zawór jest u góry po prawej stronie,a zobaczysz ,że niewidomy jest to w stanie wymienić:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze jest jak mówisz tyle ze zdjęcie na 1 stronie tego wątku to coś innego w każdym razie nie pod osłoną silnika no ale jakoś poszukam :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam nadzieje ze jest jak mówisz tyle ze zdjęcie na 1 stronie tego wątku to coś innego w każdym razie nie pod osłoną silnika no ale jakoś poszukam
Zdjęcie na pierwszej stronie to nie zawór N75,który ty przedstawiałeś na swoim linku:fajny,a osłone na silniku lepiej zdjąć żeby mieć lepszy dostęp do wypięcia wężyków:doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ok pomyliłem się ni znam się za bardzo w sumie nikt nie pokazał dokładnie gdzie ten zawór jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to ja mam tak samo. Dlatego próbuje sie dowiedziec co to jest... I jeszcze jedno po zgaszenie silnika cos delikatnie piszczy przez ok 6 sek. potem słychać cykniecie i sie wyłacza. Nie mówię że to ta skrzyneczka to gdzieś w silniku. Czy ktos wie co to moze byc???

 

Witam,

trochę odświeżę temat, chyba ze gdzieś indziej było o tym pisane i przeoczyłem.

Ja mam coś podobnego, wciskam pilot do stacyjki, zapłon wszystko ok, odpalam silnik, silnik pięknie chodzi ale jest takie głuche buczenie, nie jest to uciążliwe czy bardzo głośne ale to trochę słychać. Otworzyłem maskę przed wyłączeniem silnika, wyłączam silnik, jeszcze słychać to buczenie przez ok 10 sek. takie delikatne piszczenie potem cykniecie i cisza.

 

Czy to na pewno chodzi o zawór n75 ? Moc samochód ma nawet przy wyższej prędkości wiec nie wiem czy się brać za wymianę tego zaworu czy nie...

Edytowane przez Sebapolakk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

trochę odświeżę temat, chyba ze gdzieś indziej było o tym pisane i przeoczyłem.

Ja mam coś podobnego, wciskam pilot do stacyjki, zapłon wszystko ok, odpalam silnik, silnik pięknie chodzi ale jest takie głuche buczenie, nie jest to uciążliwe czy bardzo głośne ale to trochę słychać. Otworzyłem maskę przed wyłączeniem silnika, wyłączam silnik, jeszcze słychać to buczenie przez ok 10 sek. takie delikatne piszczenie potem cykniecie i cisza.

 

Czy to na pewno chodzi o zawór n75 ? Moc samochód ma nawet przy wyższej prędkości wiec nie wiem czy się brać za wymianę tego zaworu czy nie...

A zrób to samo z wyłączoną klimatyzacją, w trybie ECON. Czy wtedy też słyszysz to buczenie i cyknięcie :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A zrób to samo z wyłączoną klimatyzacją, w trybie ECON. Czy wtedy też słyszysz to buczenie i cyknięcie :?:

 

Obecnie jeżdżę na wyłączonej klimie wiec tez buczy, nie ma różnicy czy włączona klima czy nie, zaczyna buczeć gdy odpalam silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem zdjęcia, żeby było jaśniej.

 

Nie wyszło czytelnie na zdjęciu,

buczenie pochodzi z okolicy tego czerwonego prostokąta.

25022013473.jpg

 

Przypominam jak to wygląda: odpalam silnik, silnik pięknie chodzi i zaczyna się to głuche buczenie, otwieram maskę wyłączam silnik, jeszcze słychać to buczenie przez ok 10 sek. takie delikatne piszczenie potem cykniecie i cisza. Spadku mocy w jeździe, na wyższych obrotach i przy większej prędkości nie odczuwam.

 

Co może być przyczyną tego buczenia, piszczenia i cyknięcia ? Może już ktoś to przerabiał ?

Edytowane przez Sebapolakk
tekst slabo czytelny na zdjeciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś pomysły może ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy gaszeniu to buczenie-piszczenie jest normalne, ja sobie to tłumacze pracą klapy gaszącej, która trzyma kilka sekund-w silniku bls jest elektryczna jak i egr...Natomiast to buczenie z czerwonego miejsca, to może masz nieszczelność od przełącznika (podciśnieniowy) chłodnicy spalin....Spróbuj odłączyć podciśnienie-są tylko dwa-włąśnie od tej chłodnicy i od gruszki turbiny....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie powinno mi wywalać blędu na desce w przypadku nieszczelności przelącznika ? Bo na desce nic nie mam.

 

"Odłączyć podciśnienie" ? masz na mysli Zawór N75 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności