Skocz do zawartości
Navkol

Ciężko przekręca się kluczyk w stacyjce

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko,

co może być powodem tego, że co jakiś czas kluczyk w stacyjce nie chce się przekręcać normalnie, tylko jakby go coś tam blokowało :609:

Ale na 100% nie chodzi tu o blokadę kierownicy, bo tak też się dzieje, gdy jej nie zablokuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może coś tam kiedyś wlewałeś do tej stacyjki, żeby ci łaciutko chodziła?? :D moj tatko tak zrobił w busie :D i miał spore problemy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie wlewałem do stacyjki. Bo i po co :628:

Leje się przecież do baku...i kibla :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Navkol duza mozliwość że kostka stacyjki już powoli "dogorewa" u mnie ciezko chodziła a jak pekła a po tem to już tylko nie odbijała :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bajba

Witam!

Napisz jeszcze tylko, czy jak już uda Ci się przekręcić(po tym problemie) to dalej idzie lekko czy cały czas ciężko i tępo?? wtedy może coś podpowiem bardziej szczegółowego.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo.

Stacyjka do naprawy :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak pokonam ten opór to dalej już OK. Wszystko jak należy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale zeby pokonac opor musisz kilka/kilkanascie razy probowac przekrecic kluczykiem czy nie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
musisz kilka/kilkanascie razy probowac przekrecic kluczykiem

Tak. Skubany zacina się i nie chce pokonać nawet pierwszego oporu, żeby zapaliły się kontrolki w zegarach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bajba

Czyli napewno będzie to wkład stacyjki. Któraś z zapadek się zacina, trzeba wyjąć wkład stacyjki, rozebrać i naprawić.

Proponuję zrobić to jak najszybciej, bo kiedyś możesz się "zdziwić".

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek

Napewno kostka stacyjki,po jakimś czasie przestaje odbijać,a w następnym etapie (po miesiącu)nie załącza czasami rozrusznika.

Przerabiałem ten temat dwa razy.Drugi dwa miesiące po wymianie bo kupiłem podrube.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bajba
Napewno kostka stacyjki,po jakimś czasie przestaje odbijać,a w następnym etapie (po miesiącu)nie załącza czasami rozrusznika.

Przerabiałem ten temat dwa razy.Drugi dwa miesiące po wymianie bo kupiłem podrube.

Kolego napewno nie kostka, gdyby to była kostka, to problem byłby podczas calego ruchu a ni tylko na początku(więc kostka raczej odpada). Tak jak już pisałem wcześniej najprawdopodoniej wkład stacyjki a konkretnie któraś z zapadek(trochę się tego na naprawiałem - 6 lat).

Pozdrawiam i ponownie radzę samemu zainteresowanemu naprawić ją jak najszybcciej, bo póki jeszcze daje się przekręcać same wyjęcie wkładu jest b. łatwe, a jak już nie przekręcisz wkładu to później będzie zdecydowanie większy problem.

A chyba, że to automat??, bo jeśli tak to może być jeszcze inna przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A chyba, że to automat??, bo jeśli tak to może być jeszcze inna przyczyna.

Tak. Mój pasiu jest w tiptronic'u. Ale zawsze przed zgaszeniem przerzucam dźwignię w położenie "P".

A kostka to raczej nie będzie, bo jak już pisałem to po pokonaniu tego zacięcia nigdy nie ma problemu z zakręceniem rozrusznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bajba

hm...

nie jestem pewien czy w tym modelu jest jeszcze linka, która idzie od dźwigni do stacyjki, jeśli tak to może być ona przyczyną, spróbuj przy przekręcaniu poruszać/dociskać dźwignię do przodu i zobacz czy coś pomaga.

A czy przy cofaniu stacyjki na "0" też zdaża się problem??

W tym wypadku(automat) do "grona podejrzanych" należy jeszcze zaliczyć korpus stacyjki(oprócz wkładu), może być uszkodzony mechanizm od automatu(mały ogrągły plastik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam . Czy wkładka stacyjki jest wymienialna/wymienna z wkładką drzwi?

Zacina mi sie w golfie stacyjka, a zamki w klamkach mam zlikwidowane . I mógłbym te wkładki z drzwi wykorzystac do stacyjki. Gdyby pasowalo...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na moje nie są wymienne z racji swojego przeznaczenia i zarazem funkcji.

W załączeniu fotki z kluczykami wkład stacyjki, bez zamka.

STACYJ.jpg

ZAMKA.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Otóż... objawy w mojej stacyjce są podobne jak i tu przez was opisywane z tymże wygląda to tak. Pewnego razu wjeżdżając do domu nie mogłem cofnąć kluczyka w stacyjce, żeby zgasić paska. Po kilku próbach cofnięcia w końcu wrócił na swoją pozycje, tylko że teraz przy wyjmowaniu i wkładaniu czuć jakiś opór. Tak od początku do polowy wchodzenia grota muszę trochę pomanewrować żeby wszedł, później jest spoko. To raz. A dwa to dwukrotnie ostatnio zdarzyło mi się tak że uruchomiłem paska, to nie miałem ni kierunków, świateł, klimy itp... Obecnie sytuacja wygląda tak, że kluczyk ma jakiś opór przy wejściu i wyjściu ze stacyjki, natomiast przez kilka sekund mruga mi cały wyświetlacz od climatronica. Wszystkie możliwie pola na wyświetlaczu mrugają tak około 5 sekund po czym wszystko wraca do normy. Po przejrzeniu forum i problemów innych użytkowników podejrzewam, że kostka kończy swój żywot, jeśli chodzi o te zdarzenia z brakiem świateł i klimy. Ale co z tym oporem wchodzenia kluczyka? co o tym sądzicie? z góry dziękuję za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, wszystko w tym temacie jest opisane, wkład stacyjki do naprawy a jeśli chodzi o panel klimy to nabij klimatyzację, nie będzie już mrugał i w gorące dni będzie chłodniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak się wyciąga wkład stacyjki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego, wszystko w tym temacie jest opisane, wkład stacyjki do naprawy a jeśli chodzi o panel klimy to nabij klimatyzację, nie będzie już mrugał i w gorące dni będzie chłodniej.

 

migający panel to oznaka potrzeby nabicia klimy? pierwszy raz się z czymś takim spotykam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności