lewmir Zgłoś #1 Napisano 22 Listopada 2008 Po przekręceniu kluczyka do pozycji rozruchu brak reakcji ze strony rozrusznika. 1. Akumulator sprawdzony sprawny, klemy w porządku, napięcie 12,8 V 2. Przewód masowy ok , przewód główny prądowy ok napięcie 12,8 V 3. Przewód do elektromagnesu ok , po przekręceniu stacyjki podaje 10,9 V 4. Po przekręceniu stacyjki słychać cyknięcia 2 przekaźników. 5. Kontrolki na liczniki nie przygasają, świecą się normalnie, żadnej reakcji po przekręceniu kluczyka Po próbie sprawdzenia przewodów ( rozłączyłem przewody od rozrusznika, przeczyściłem, skręciłem ponownie ) rozrusznik odżył , normalnie zaczął kręcić . Dwa odpalenia, przejazd około 5 km, wyłączenie silnika i znowu brak reakcji. Ponowna próba , pomiary wszystkich paramatrów, skręcenie i znowu odżył - parę uruchomień i wracamy do punktu wyjścia brak reakcji. W trakcie sprawdzania nie pukałem oczywiście niczym w rozrusznik, więc czy to możliwe że coś się w nim zawiesza, skoro już dwa razy mi odżył i kręcił normalnie, zwłaszcza że kontrolki nie przygasają. Gdzie szukać przyczyny takiego stanu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #2 Napisano 22 Listopada 2008 Sprawdzałeś szczotki może się zawieszają bo są już zużyte? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewmir Zgłoś #3 Napisano 22 Listopada 2008 (edytowane) Właśnie miałem nadzieję że uniknę wyciągania rozrusznika, bo nie mam dostępu do kanału ani podnośnika , a dostęp do rozrusznika marny zabudowany turbiną i łapą mocującą silnik . Poza tym nie wiem czy się nie mylę, ale gdyby nawet szczotki były zużyte to elektromagnes by działał normalnie, rozrusznik by się zazębiał ale nie kręcił - a u mnie totalny brak reakcji. Edytowane 22 Listopada 2008 przez lewmir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CoolJakub Zgłoś #4 Napisano 22 Listopada 2008 Jest cisza czy słychać cokolwiek? Jeśli słyszysz cyknięcie to będzie raczej elektromagnes, a jeśli taki świst to może bendix przepuszcza. Dzieje się to przy niższych temperaturach czy bez względu na to?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pimpciak Zgłoś #5 Napisano 22 Listopada 2008 U mnie w AHL gdy skonczyly sie szczotki nie bylo zadnej reakcji ze strony rozrusznika. Po kilkukrotnym 'puknieciu' czasami bylo slychac jakby probowal sie zakrecic, no ale po wyciagnieciu okazalo sie ze szczotek brak Po wymianie wszystko wrocilo do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewmir Zgłoś #6 Napisano 22 Listopada 2008 (edytowane) Rozrusznik dźwięku nie wydaje żadnego, przy włączeniu zapłonu słychać dwa cyknięcia - ale to chyba pompa i świece żarowe, przy pozycji kluczyka w pozycję rozruchu kompletna cisza , zero reakcji , kontrolki nie przygasają, napięcie na akumulatorze nie spada. Pukać nie próbuję nawet w rozrusznik aby go całkiem nie rozwalić ( to nie maluch ) - a wracał do życia tylko po sprawdzaniu kabli i wtedy normalnie, szybko kręcił. U mnie w AHL gdy skonczyly sie szczotki nie bylo zadnej reakcji ze strony rozrusznika. Po kilkukrotnym 'puknieciu' czasami bylo slychac jakby probowal sie zakrecic, no ale po wyciagnieciu okazalo sie ze szczotek brak Po wymianie wszystko wrocilo do normy. A czy słyszałeś że beddix ci załapywał, a rozrusznik tylko nie kręcił, czy był totalny brak reakcji ? Gdzie kupiłeś szczotki i jaki był ich rozmiar ? Edytowane 22 Listopada 2008 przez lewmir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #7 Napisano 22 Listopada 2008 Rozrusznik dźwięku nie wydaje żadnego sprawdź linkę (plecionkę) masy łączącą silnik z karoserią ew odkręc i przeczyśc połączenia możesz też sprawdzic podając masę przewodem od aku do silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mOtYluS Zgłoś #8 Napisano 22 Listopada 2008 dokładnie jak napisał kolega powyżej. Przerabiałem to samo u siebie - pękniety kabel masowy między karoserią a silnikiem (gruby, kiedyś w starych skodach dawali plecionkę miedzianą, koszt ok 8 PLN). Objawy były identyczne - dwa piknięcia przekaźników a rozrusznik ani nie drgnął. Po wyminaie jak ręką odjął. Jak to nie pomoże łupnij młotkiem w rozrusznik może się odwiesi pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #9 Napisano 22 Listopada 2008 jesli slyszysz tylko takie pstrykniecie...to masz wlacznik do wymiany i powymieniaj koncowki kabli w rozruszniku(z motoru do wlacznika) oraz samego podlaczenia rozrusznika w samochodzie...to powinno pomoc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewmir Zgłoś #10 Napisano 23 Listopada 2008 Teoria z kablem masowym obalona - wykręciłem główny kabel masowy, ten od strony rozrusznika, sprawdzony, styki przeczyszczone - nic nie pomogło. Dla pewności zapodałem masę bezpośrednio z akumulatora do bloku silnika w okolicę rozrusznika (dwoma kablami rozruchowymi ) i niestety cisza. Niestety idę wyciągać rozrusznik odezwę się jak wyrwę drania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #11 Napisano 23 Listopada 2008 Teoria z kablem masowym obalona zapodaj mu jeszcze plus na rozrusznik tam gdzie wchodzi ten cienki przewód do automatu jak zakręci tzn że prąd ze stacyjki nie dochodzi. z tego co pamiętam to szara kostka okrągła w komorze silnika ale głowy niedam uciąc wiec lepiej daj pod sam rozrusznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewmir Zgłoś #12 Napisano 23 Listopada 2008 Problem rozwiązany :) . Okazało się że w elektromagnesie był wypalony lut przy kablach doprowadzających do niego prąd. Wystarczyło przelutować na nowo i awaria usunięta - rozrusznik kręci jak nowy. To wyjaśnia jego chwilowe odżywanie, a następnie totalny brak reakcji. Przy okazji w silniku AHU wyciągnięcie rozrusznika nie jest zbyt problematyczne, bez kanału można sobie poradzić - nie jest on mocowany w sposób opisywany w książce "Sam naprawiam" - na szczęście dla demontujących. Dzięki wszystkim za pomoc - temat można zamknąć, jakby ktoś miał jakieś pytania o demontaż chętnie pomogę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #13 Napisano 15 Października 2009 witam koledzy mam podobny problem jak kolega wyzej... zaczne od tego iz aku nie mam w najlepszym stanie ale jakos tam zapalal nie bylo zadnych objawow az tu nagle dzisiaj chcac odpalic auto zero reakcji. przekrecam na zaplon, kontrolki sie zapalaja normalnie, wszystko niby chodzi ale przekrecam dalej i cisza... zero cykniecia, krecenia, przygasania swiatla, nic porady jakies od czego mam zaczac sprawdzanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #14 Napisano 17 Października 2009 (edytowane) sprawdzalem dzisiaj przy rozruszniku. dostep tragiczny. wypielem kabelek ze stacyjki i probujac przy pomocy zarowki sprawdzic prad, byl jego brak (chyba ze cos zle sprawdzilem) oczywiscie juz wtyknac kabla nie moge bo nawet nie wiem gdzie probowac a zeby cos zobaczyc tam to nie ma szans jesli moja proba bedzie zgodna z usterka to co bede musial wymienic? nie rozumiem czy nikomu nie chce sie nic napisac i pomoc czy taka ludzka natura. zeby napisac ze to bylo 100razy to wszyscy pierwsi ale zeby pomoc komus kto ma problem i chcialby szybko rozwiazac to po co. doszedlem juz sam co i jak ale zamiast siedziec nad tym caly dzien moglem to zrobic w pol godziny, ale po co nie? dzieki wszystkim za pomoc! Edytowane 17 Października 2009 przez M4R71N Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yunivers Zgłoś #15 Napisano 22 Stycznia 2010 koledzy a gdzie znajduje się rozrusznik w 1.6 AHL? bo mam padnięte szczotki a jutro ma wyjazd i nie wiem gdzie pukać aby się odwiesiły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
areczek Zgłoś #16 Napisano 22 Stycznia 2010 Jak sa padniete szczotki to pukanie raczej odpada, czasami pomaga ,ale nastepny bedzie do wymiany wirnik bo wypali komutator z powodu slabego styku ze szczotkami,wyciag rozrusznik i niech ktos oceni co jest do wymiany.Rozrusznik zawsze znajduje sie miedzy skrzynia a silnikiem,bo musi krecic kolem zamachowym,idzie do niego gruby kabel pradowy,wyglada jak dwie butelki mala i duza bez szyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yunivers Zgłoś #17 Napisano 22 Stycznia 2010 dzieki byłem u mechanika ale mechanik nie dał rady go zrobic do soboty a ja w sobote mam pilny wyjazd wiec wziąłem go i jak cos to kazał stuknąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
areczek Zgłoś #18 Napisano 22 Stycznia 2010 Sprawdz jeszcze akumulator i polaczenie kabli z rozrusznikiem,moze cos jest luzne,a ten mechanik to niech sam sie stuknie w czolo,to nie jelcz z pks. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty64 Zgłoś #19 Napisano 24 Stycznia 2010 (edytowane) Koledzy jest pytanko związane z niesprawnym rozrusznikiem . Czy demontował ktoś z was rozrusznik z avf tiptronic ? Czy czekają na mnie jakieś niespodzianki ? jak z dostępem ? -pozdrawiam Nikt nie demontował ??? Edytowane 27 Stycznia 2010 przez jacenty64 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter5 Zgłoś #20 Napisano 28 Lipca 2010 Witam , wszystkich i tez sie tu podlacze poniewaz mam problem z rozrusznikiem, moze ktos cos doradzi, otoz moj kreci, zawsze sie wlacza tylko, ze jak jest zimny kreci sie tylko rozrusznik, bendix nie lapie i nie kreci silnikiem, zaznaczam tak jest tylko przy zimnym, jak jest goracy cyka z pierwszego, stad mam pare pytan, czy to wina bendixu w 100 %, no i nastepne pytanie, nie wiem jaki mam rozrusznik, nie mam kanalu jeszcze nie wyciagalem, silnik 1,9tdi, 90km nie wiem czy AHU czy AHH, no i nastepne pytanie czy do automatu jest inn rozrusznik, czy do mocniejszych silnikow byly inne rozruszniki ? Nie wiem czy kupic sam bendix czy lepiej uzywany rozrusznik, ale tak czy siak musze wiedziec jaki, z gory dziekuje wszystkim za ew. pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach