Gość Kkwachu Zgłoś #81 Napisano 26 Marca 2013 Podepnę się pod ten temat, bo problem mam poniekąd podobny. 2 tygodnie temu zaczęły mi falować obroty na biegu jałowym. Po paru dniach doszło do tego jeszcze szarpanie po hamowaniu silnikiem (po hamowaniu silnikiem, jak dodawałem gazu zaczynała się szarpanina i siwy dym z rury, pomagało zredukowanie biegu albo odczekanie chwili). Objawy nasilały się, podejrzewałem nastawnik pompy, jednak po odpięciu kabla od prędkości nic się nie zmieniło. Teraz coś zrypało się dokumentnie. Przejechałem się kawałek do sklepu i ze sklepu wróciłem już na holu. Silnik odpalał, ale obroty skakały od 600 do 1600, telepało nim i chmura siwego dymu. Później, jak wystygł to po 30-40 sekundach po odpaleniu sam gasł. Spróbowałem odpalić go rano po mrozach (-15 było) i złapał w ćwierć obrotu, jednak dalej to samo, skaczą obroty telepie się i gaśnie po chwili. To co się nowego pojawiło to drobny wyciek z dołu pompy wtryskowej (ciężko zlokalizować dokładnie z którego jej miejsca). Czy ktoś miał podobnie? Co może być przyczyną? Czy drobny wyciek może powodować taką padakę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #82 Napisano 27 Marca 2013 Witaj. Ten wyciek to może przypadek ale takie zachowanie silnika jest spowodowane przestawieniem rozrządu a dokładniej ścinaniem klina koła zębatego na wale korbowym (na forum jest dużo informacji na ten temat). Lepiej weź auto na hol i prosto do mechanika. Nie odpalaj go już bo jak się przekręci do końca do masz silnik na złom. Miałem dokładnie ten sam przypadek z dokładnie takimi objawami. Kiedyś nocą w trasie wracałem z 200km z tą usterką. Jedyną możliwością jazdy było absolutne nie hamowanie silnikiem!!! Szukaj też tematów z frezowaniem końcówki wału, ale u mnie obyło się bez tego. Założyłem nowe koło zębate i koniecznie nową śrubę centralną. Do tego poskładałem to na klej do gwintów i na razie jest OK a już trochę km od tego czasu nakręciło. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Po naprawie daj znać czy diagnoza była trafna!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0707 Zgłoś #83 Napisano 8 Kwietnia 2013 Witam, panowie odgrzebuje, szukałem u nas na forum, na elektrodzie i wszędzie gdzie się dało ale nie znalazłem nic związanego bezpośrednio z moim problemem dlatego piszę tu ponieważ mysle że to może byc z tym związane. Mianowiscie, ok godziny temu wyjechałem na zakupy i coś dziwnego dzieje mi się z autemJadąc auto normalnie się zachowywało do momentu zatrzymania się na światłach. Stanąłem, ruszam i chcąc przyspieszyć czuje ze auto zaczyna przerywać (nie tak gdy brudny jest nastawnik bo wtedy szarpie ale na niskich obrotach) wciskając gaz mocniej zaczyna jechać, przestaje tak jak bym miał wcisniety gaz i wciskał co chwile hamulec. W pewnym momencie jadac normalnie na minimalnym gazie delikatnie przyspiesza, a dajac mocniej gaz przerywa własnie tak jak opisałęm wyżej. Jade dalej i po chwili znów wszystko jest ok, normalnie płynnie przyspiesza, po chwili jazdy znów to samo. Mało tego to nie zalezy od obrotów, czy 2, czy 3tyś obrotów to samo. Nic nie kopci z tyłu bo patrzyłem przez lusterko, na jałowym to samo, dziewczyna mi gazowała ja patrzyłem. Turbina gwizda jak gwizdała na jałowym wskakuje łatwo na obroty, chociaż mam wrażenie że jak zchodzi z obrotów to inaczej pogwizduje, ale moze mi się zdawać. Od czego najpierw zacząć sprawdzając co się dzieje? Pilnie prosze o pomoc!! Dodam że zarówno filtr paliwa jak i powietrza wymieniony dziś i dalej to samo;/ Gdyby komuś się to przydało na przyszłość u mnie walnięty był przeływomierzOd kilku dni mam identycznie. Jutro zaczynam walkę i napisze czy też wina przepływki. W jaki sposób najlepiej sprawdzić czy przepływka jest uszkodzona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #84 Napisano 8 Kwietnia 2013 logi kolego logi;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0707 Zgłoś #85 Napisano 9 Kwietnia 2013 Przepływka na śmietnik. Komputer od razu pokazał błąd, a w czasie jazdy przepływomierz pokazywał wartości z kosmosu. Udało mi się znaleźć porządną używkę i auto znowu śmiga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #86 Napisano 9 Kwietnia 2013 Panowie , a co jeśli przerywa tylko gdy silnik się porządnie nagrzeje po przejechaniu ok. 50-70 km ? Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0707 Zgłoś #87 Napisano 9 Kwietnia 2013 Najlepiej pod komputer podłączyć,może wyskoczy błąd jakiegoś czujnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #88 Napisano 9 Kwietnia 2013 żeby to sprawdzić komputerem muszę podczas jazdy mieć cały czas podłączony komputer czy wystarczy że np. teraz się podłącze i będzie on zapisany w komputerze ?? Nie mam kabla, nigdy nie bawiłem się vagiem a mam możliwość podskoczenia do kogoś w Gdańsku na komputer, nie chce tej osobie marnować tyle czasu oraz paliwa na jeżdżenie 50 km by pokazać objawy szarpania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0707 Zgłoś #89 Napisano 10 Kwietnia 2013 żeby to sprawdzić komputerem muszę podczas jazdy mieć cały czas podłączony komputer czy wystarczy że np. teraz się podłącze i będzie on zapisany w komputerze ??Nie trzeba, będzie zapisany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ozi58 Zgłoś #90 Napisano 2 Maja 2013 Witam koledzy popdpinam sie po temat czytam i widzę ze moj problem jest podobny choć nie konca. Podczas stałej jazdy 120-140 auto zaczyna szarpać gwałtownie i tak mocno, to nie jest szarpniecie spowodowane zamuleniem jakims tylko gwałtowny momemnt tak jakby ze strony elektrycznej. Nie mogłem długo z czytać błedu aż ktoregos dnia sie pojawilo -777 czujnik położenia pedału gazu G79 nie prawidłowy sygnał. na postoju autko równo pracuje zero falowań. czy może to być na ścieżce w tym czujniku pedału gazu jakieś zabrudzenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #91 Napisano 2 Maja 2013 (edytowane) Hej Ozi, u mnie właśnie jest tak samo jak u Ciebie, staram się delkiatniej gazu dodawać to troche mniej szarpie. Dzisiaj wymieniam filtr paliwa bo może miec coś z tym wspólnego i będę testować. Napisze czy zmiana filtru coś pomogła. Edytowane 2 Maja 2013 przez adasko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ozi58 Zgłoś #92 Napisano 2 Maja 2013 Ok czekam na info. Myślę zę sprawa lezy tutaj po stronie elektryki niż ze strony paliwa. To są zbyt gwałtowne i mocne szarpnięcia. To tak wyglada jakby coś nie stykało. Interesuje mnie ten czujnik od gazu. Miałem podobna sytuacje w focusie tddi rozebrałem pedał gazu a w środku te ścieżki węglowe całe wilgotne. Wd-40 na grzejnik pedał gazu i jak reką odjał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #93 Napisano 9 Maja 2013 Hej, nie wymieniłem filtra paliwa, za to mialem lekko przerwany przewód map sensora bodajże, który wymieniłem. Teraz nic nie szarpie. http://up.programosy.pl/view/asd1_3.jpg.html Na fotce zaznaczyłem, o który przewód mi chodzi. Być może komuś pomoże Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gobik Zgłoś #94 Napisano 22 Listopada 2013 Witam kolegów.Mam problem z passatem 1.9 tdi.Silnik AFN Poszarpywał podczas jednostajnej jazdy oraz na tempomacie.Po odpięciu impulsatora było ok.Tak więc zakupiłem nastawnik od serwisu bosch.zamontowany w serwisie i dalej szarpie z podpiętym impulsatorem.W sererwisie skody mechanik powiedział,że passat był na pewno modzony,bo jezdzi jak szalony.Na 2 biegu pali opony.Tak więc postanowiłem przeciąć sławny kabelek przy liczniku/kolor miał być niebiesko biały/.Rozebrałem wszystko dobrałem się do wiązki i tu zonk: większość kabli biała,poza tym czerwono biały,zielono biały,czarno biały i fioletowo biały. Zaden nie jest niebiesko biały.Może ktoś wie który kabel przeciąć żeby przestało telepać,albo jakieś sugestje co zrobić żeby naprawić to szarpanie.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
denoviro Zgłoś #95 Napisano 23 Listopada 2013 Moje trzy usterki pierwsza po odpaleniu telepało autem(poruszałem złączami od pompowtrysków i gucio już 3 lata) druga usterka falowały obroty z 900 na 1050 (uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej) trzecia szarpanie na zimnym silniku (zabrudzony EGR po wyczyszczeniu problem znikł . Doszedł nowy problem na dziś wyje skrzynia będzie rozbierana, podobno łożyska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogpit78 Zgłoś #96 Napisano 30 Grudnia 2013 Witam. Problemik następujący. Auto 1,9tdi 90koni 93r. Dałem się podpuścić i przejechałem 160km/h. W pewnym momencie coś walneło, myślałem, że koło. Ale nie koło wszystko oki tylko od tamtego walnięcia auto straciło moc i zaczęło strasznie dymić na czarno. Wykręciłem wtryski zawiozłem do fachmana ale okazały się być dobre. Jak odepnę wtrysk sterujący wtedy nie dymi w czasie jazdy tylko na mocnej przygazówce. Jak jest podpięty to tak jakby nie palił na jeden gar. Cóż to może być tego przyczyną??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlodek83 Zgłoś #97 Napisano 30 Grudnia 2013 ...coś walneło ...auto straciło moc i zaczęło strasznie dymić na czarno... Mi to wygląda na brak doładowania. Sprawdź wszystkie węże od turbiny do intercoolera i później do kolektora ssącego oraz sam intercooler. Ja masz VAGa to też możesz sprawdzić wartość doładowania podczas jazdy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
derbi013 Zgłoś #98 Napisano 11 Września 2014 (edytowane) witam ponownie, mojego paska cos ugryzło przez 3 lata mi nie szarpał aż do chwili obecnej, wymieniony filtr paliwa i zaworek zwrotny ... po wyciagnieciu starego filtra byl prawie cały pusty.... efekt był taki,ze szarpało tak jak by brakowało mu paliwa.. szczegolnie po wyjsciu z zakretu czy na progach zwalniających cchcac przyspieszyc ,silnik przerywał .... pomoozcie co to moze byc?? wszystkie złacza i wtyczki elektryczne przeczyszczone, silnik pali na strzała czy zimny czy ciepły... wtrysk sterujacy podmieniony, nie kopci , brak błedow pompa wtryskowa nie zaciąga paliwa?? ssak w zbiorniku jest zabrudzony?? help Edytowane 11 Września 2014 przez derbi013 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
112577 Zgłoś #99 Napisano 23 Listopada 2014 Witam mam taki problem porzyczyłem auto koledze i od tamtej pory na 5-biegu najszybciej jadę 100km/h przed była to torpeda,przyśpieszenie było a teraz nawet policja mnie dogoni hehe/Może filtr paliwa bo jeszcze nie wymieniałem czy może coś ze sprzęgłem/pozdrawiam i dzięki/// Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #100 Napisano 23 Listopada 2014 porzyczyłem auto koledze i od tamtej pory na 5-biegu najszybciej jadę 100km/h To powiedz koledze żeby ci oddał konie A tak sprawdź rozrząd, może dawał mu baty i rozrząd przeskoczył na pompie (osobiście miałem taki przypadek0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach