Skocz do zawartości
Remek

Wymiana nagrzewnicy w 35I – How To by Remek ;)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość etnies

Dzięki za zdjęcia i poradę, bez tego bym się nie podjął. Moja nagrzewnica już była w stanie agonalnym przeciekała a z wylotów wydobywał się biały dym. Trzeba było umyć cału układ :(. Przy okazji naprawy pozaklejałem otwory w klapkach sterujących bo uszczelnienie juz dawno odpadło, nie obyło się też bez wymiany panela sterującego :( połamałem mocowania, ale i tak nadawał się do wymiany, działała tylko 4 a kostka była cała stopiona.

 

Wymiana zajęła mi 2 wieczory, oczywiście wszystko sam robiłem, bo ojcu nie chciało się grzebać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się pochwalę..:D Moim problemem okazały się klapki, mieszało mi powietrze..:) Jako że zmieniałem kolor wnętrza na szary, wymieniłem przy okazji wszystkie plastiki, dywany, deskę rozdzielczą i wszystkie plastiki, łącznie z fotelami i boczkami..:) Opis przydatny, ale sam i tak bym się podjął..zdenerwowało mnie strasznie letnie powietrze..:D A mając rozbebeszone całe wnętrze zabezpieczylem podłogę tam gdzie tego wymagała..Aż się zdziwiłem, że w podłodze znalazłem tylko dwie dziurki..:D spodziewałem się więcej...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś właśnie uporałem się z tym cholerstwem :P

Liczę że ta nagrzewnica mnie przeżyje :P

 

Ale teraz mam z kolei inną kwestię do załatwienia. Chodzi mianowicie o to że zanim wymieniłem nagrzewnice, sporo płynu wyciekło do wnętrza po stronie pasażera. I tu pytanie jak go teraz osuszyć bo to nie woda i suszarka tu raczej nie pomoże. Na razie podłożyłem szmaty żeby coś wilgoć wchłaniało bo puki co słońce coś słabo grzeje lub go nie ma wcale a tak by było najprościej to osuszyć. Macie może jakieś sugestie jak to zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są wątki na Forum mówiące o osuszaniu auta. Do wyciągania wody z dywaników najlepsze są gazety (szmatławce na papierze makulaturowym ;) ). Najlepszym jednak rozwiązaniem jest wyciągnięcie całej podłogi z auta i wysuszenie dokładne. ja u siebie pozbyłem się wilgoci wietrzeniem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha i wiecie jeszcze chcialem cos dodac, przy wymianie nagrzwenicy nie sciagalem kierownicy ;p (ale rym) ;p

Wpalem na pomysl zeby obkręcic drążek i ładnie sobie ją opuściłem na dół ;p

Znacznie mniej roboty ;)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znacznie mniej roboty
:confused:

 

Zdjęcie kierownicy nie trwa nawet 5 minut ... No może z poduchą to trwa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz ale nie ma roboty z tymi kablami, nic nie odlaczasz itd itp ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi buchlo para po wymianie :) gdzies jakas nieszczelnosc :) lekko w=sie wystraszylem :pp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o sugestie:

 

1. Jak się zdejmuje drążek zmiany biegów? Jest wkręcany?

2. Zdejmowanie poduszki powietrznej pasażera

3. Jak wyciągnąć radio beta?

Czy takim kluczem jak ten pierwszy?

http://www.passatplus.de/umbauteile/entriegelung/entriegelung.htm

 

4. Jak wyciągnąć panel Climatronika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Gałka jest odkręcana

2-4 Mam zbytniego golasa żeby pomóc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. Zdejmowanie poduszki powietrznej pasażera

Nie mam ale spodziewałbym się dwóch wkrętów w kieszeni pod poduchą lub odkręcic kieszeń pod poduchą i tam powinno być przykręcone ;)

 

3. Jak wyciągnąć radio beta?

Ja radio wyciągam tak... Wyjmuje przyciski pod radiem i paluchami wypycham radio na zewnątrz ;)

 

Jak wyciągnąć panel Climatronika?

Sam zewnętrzny panel zdejmujesz podważając od dołu :) Jest na wcisk więc z lekką siłą powinno wyskoczyć. Wciski są w górnych rogach i na dole po rogach :) Dalej zdjęciu przedniego panelu trzeba odkręcić wnętrze od tej środkowej atrapy :)

 

1. Gałka jest odkręcana

Gałka dokładnie, ale koledze chyba chodzi o cały drążek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gałka dokładnie, ale koledze chyba chodzi o cały drążek.

A po kiego czorta do wymiany nagrzewnicy :?:

 

Zresztą:

 

Następnie zdejmujemy (mocno ciągnąc do przodu) uchwyt i osłonę ręcznego. Teraz przesuwamy o jakieś 10 cm. do tyłu cały tunel.

Odkręcamy gałkę od zmiany biegów, zdejmujemy mieszek i plastikowo gumową osłonę pod nim. We wnęce pod spodem odkręcamy dwie plastikowe nakrętki (kluczyk 10) Odpinamy wtyczki od diagnostyki (jeżeli takie posiadamy).

nakr%C4%99tki%20pod%20mieszkiem.jpg

Edytowane przez Remek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja panowie i pnie,chciałbym się pchwalić, że dzisiaj wymieniłem nagrzewnice w mojej b-3ce w 4.5 h niezlie co nie.

a na Forum, straszyli mnie o całym dniu.

oblewam ten wynik piwkiem:piwo:

ale powiem Wa, że dało popalić pogoda dała mi w d..e:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo Ty kolego oblewasz sukces piwkiem, a my pijemy piwko żeby się powiodło ( w trakcie ) i dlatego cały dzień ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo Ty kolego oblewasz sukces piwkiem, a my pijemy piwko żeby się powiodło ( w trakcie ) i dlatego cały dzień

Hehe to dobrze że tygodnia Wam to nie zajęło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi też o czas...wymiana nagrzewnicy w warsztacie kosztuje 30-50 złotych u nas i nie bawią się w wyjmowanie deski,bo za długo to schodzi i za takie pieniądze nie opłacałoby się tyle czasu nad tym spędzać....

Nie ma takiej możliwości aby w b3 ominąć metalową półkę pod deską na podszybiu ...koszt wymiany nagrzewnicy w warsztacie (wycena z 08.07.2010) to ok. 300 zł.

...i tu ukłon w stronę REMKA bo według opisu poradziłem sobie z wymianą.

Prawdę mówiąc, po tym co ujrzałem w przewodach podczas wymiany :zeco (kupa gnoju i błota) to nie żałuję dniówki, bo musowe było czyszczenie i płukanie całego układu oraz oklejenie nowym materiałem wszystkich przegród kierunkowych - czego pewnie na warsztacie by nie zrobili (lub za dodatkową opłatą), a tak to wiem, że mam wszystko docykane!

- nagrzewnica nowa w sklepie 45 pln.

Edytowane przez arkady0124

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...i tu ukłon w stronę REMKA bo według opisu poradziłem sobie z wymianą.

Browco-punkt się należy koledze Remkowi...

...Remek skrobnij coś w temacie bo pod żadnym Twoim postem nie ma już odnośnika do "Pomógł"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ukłon w stronę REMKA
:kumple

 

Remek skrobnij coś w temacie

Mówisz i masz ;)

 

---------- Post added at 20:19 ---------- Previous post was at 20:17 ----------

 

czego pewnie na warsztacie by nie zrobili

I dlatego moje auto już od dłuższego czasu nie ogląda warsztatów, a roboty przy nim jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów z forum,ja też korzystając z opisów i fotek Remka któremu bardzo dziękuje wymieniłem nagrzewnice w b3,po wymianie wszystko działa właściwie ale mam problem ze śmierdzącym ciepłym powietrzem,minął już miesiąc od wymiany ale dalej śmierdzi i nie wiem jak się tego pozbyć.Bardzo proszę o pomoc...

 

---------- Post added at 15:31 ---------- Previous post was at 15:24 ----------

 

Witam kolegów z Forum,ja też korzystając z opisów i fotek Remka któremu bardzo dziękuję wymieniłem nagrzewnicę w b3.Wszystko działa właściwie ale po wymianie nagrzewnicy (ok.miesiąc) dalej śmierdzi ciepłe powietrze i nie wiem jak się tego pozbyć.Bardzo proszę o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
minął już miesiąc od wymiany ale dalej śmierdzi

I będzie jeszcze długo :/ Też to przerabiałem. Może jakby się wymyło dokładnie nową nagrzewnicę to nie byłoby problemu. A tak to trzeba się przyzwyczaić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności