henryk1112 Zgłoś #61 Napisano 24 Stycznia 2010 za 50 zł bym się nie babrał, zleciłbym wymianę. (ciekawe jakie by były straty , ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #62 Napisano 24 Stycznia 2010 za 50 zł bym się nie babrał, zleciłbym wymianę.(ciekawe jakie by były straty , ). żadne...ja za takie pieniądze wymieniam czasem,bo wpadnie 4,5 osób i 250 w kieszeni jest,a podatek mały płacę więc jest dobrze i opłaci się nawet za taką małą kasę bawić,bo chętnych więcej zwłaszcza,że jest wszystko robione tak jak być powinno... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #63 Napisano 25 Stycznia 2010 wymiana nagrzewnicy w warsztacie kosztuje 30-50 złotych u nas i nie bawią się w wyjmowanie deski To którędy wyciągają nagrzewnicę, robią dziurę w konsoli?? u nas biorą stówkę za wymianę,a nie 50 złotych,bo dzwoniłem przed chwilą...W MKII gość powiedział,że wymieni za 50,bo to chwilę zajmuje... Tylko że w passacie trzeba wywalać konsolę a w mk2 nie trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #64 Napisano 25 Stycznia 2010 chłopaki a wracając do tematu to gdzie znajduje się ta klapka z której odlatuje ta gąbka. Może mi ją ktoś zaznaczyć na rysunku. I czy nie jest tak że odcina ona dopływ powietrza z zewnątrz? czyli robi tak jakby obieg zamknięty? Czy efektu zamkniętej klapki nie otrzymamy zasłaniając dopływ powietrza z zewnatrz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
henryk1112 Zgłoś #65 Napisano 25 Stycznia 2010 nie mam lepszej fotki ale tam gdzie wskazują strzałki znajduje się pierwsza klapka której nie uszczelniałem, a za nią znajduje się DRUGA ŁAMANA na której były ślady uszczelnienia. Nie wiem czy Ci to wiele pomorze.... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #66 Napisano 25 Stycznia 2010 Czyli według tej fotki zatykanie wlotu nic nie da, ponieważ ta klapka tylko kieruje powietrze przez lub poza nagrzewnice. I jeżeli jest nieszczelna to na wylocie dostajemy zmieszane powietrze ciepłe z zimnym przez co leci letnie powietrze. Wszystko jasne dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek870918 Zgłoś #67 Napisano 1 Lutego 2010 dzieki stary za instrukcje tylko czemu przy tym tyle rozbierania?????????????porazzzzzzzzkaaaaaaaaaaaaaaaaa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #68 Napisano 3 Lutego 2010 Nie mogę tego nigdzie znaleźć, więc Remku poradź. Jak wyjąć sam panel sterowania nawiewami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #69 Napisano 3 Lutego 2010 Całą środkową konsolę cza rozebrać (od włączników w dół) A żeby wyjąć to i linki poodczepiać ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #70 Napisano 4 Lutego 2010 Jak wyjąć sam panel sterowania nawiewami zewnętrzna obudowa jest na zatrzask, mocniej pociągasz i schodzi. Pod tą osłoną jest sześć śrubek odkręcasz i panel trzyma się już tylko na linkach i jednej kostce od wentylatora i podświetlania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #71 Napisano 4 Lutego 2010 (edytowane) Chciałem wymieniać dzisiaj, ale kur*a tępy ch*j sprzedał mi sterowanie od B4/Golf3 z obudową od B3. Nie zauważyłem tego I ta obudowa nie bardzo pasuje do sterowania (zatrzaski nie wchodzą) Edytowane 4 Lutego 2010 przez zdun_VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sulek452 Zgłoś #72 Napisano 5 Lutego 2010 Witam kolegow jestem nowym frorumowiczem.Mam taki problem mój pasek grzeje tylko na wysokich obrotach ok 3000 na wolnych leci chłodne powietrze Zaznaczam ze niema wycieków termostat działa węże są gorące po otwarciu od nagrzewnicy terz gorące układ się zapowietrza pompa wodna wymieniona niemam już żadnego pomysłu pasek jest zagazowany co morze być przyczyną proszę o pomoc z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
henryk1112 Zgłoś #73 Napisano 5 Lutego 2010 Czy zdażało Ci się wyciągać z nawiewów resztki cienkiej gąbki?, jeżeli tak jest duże prawdopodobieństwo zniszczenia się uszczelnienia przyklejonego do klapki wenątrz ---------- Post added at 18:15 ---------- Previous post was at 18:13 ---------- objawy miałem podobne. Patrz wątek u góry. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #74 Napisano 8 Lutego 2010 Jeżeli: - zamiast ciepłego powietrza leci tylko letnie - przewody prowadzące płyn z/do nagrzewnicy na rozgrzanym silniku są ciepłe - zauważyliśmy kawałki gąbki wylatujące z nawiewu - nie mamy wycieku płynu chłodniczego w kabinie to przyczyną kiepskiego grzania są: -WAŻNE !!! upewnijcie się czy na wewnętrznej klapie z blachy ocynkowanej z otworami znajduje się gąbka uszczelniająca (na całej pow. blachy) -pełni ona b.ważną funkcję i brak jej prowadzi do mieszania się cipłego powietrz z zimnym i kiepskim efektem grzew czym!!! Naprawa tych klap mi zajęła mi dwie godziny. Potrzebne narzędzia to: - płaski i krzyżakowy śrubokręt - klucz 13 Potrzebne materiały to: -klej butapren lub podobny -pianka pod panele lub na przykład jakiś materiał który kiepsko przepuszcza powietrze (ja początkowo miałem użyć jeansu ze starych spodni:p) Opis prac: - odkręcić 4 wkręty trzymające półkę pod schowkiem i ją wyjąć - odkręcić 3 wkręty trzymające schowek i go wyjąć odpinając lampkę od oświetlenia - zdemontować piankę osłaniającą tunel nawiewu - odkręcić wkręt podtrzymujący nawiew na nogi - zdemontować linkę z dźwigienki regulującej siłę nawiewu - odłączyć i wyjąć wentylator - podważając płaskim śrubokrętem zdjąć 6 szt zapinek łączących tunel doprowadzający powietrze z komorą rozdzielającą to powietrze - otworzyć maskę, odchylić plastik osłaniający sitko wlotu powietrza, wyjąć dwie zawleczki i jedną sprężynę trzymającą to sitko, wyjąć sitko i odkręcić te dwie śrubki(klucz 13) na które wysuniete były zawleczki. - odłączyć przewody na tunelu doprowadzającym powietrze - wyjąć tunel doprowadzający powietrze W chwili tej mamy dostęp to klap sterujących ruchem powietrza, możemy sobie odmierzyć i wyciąć odpowiednią ilość materiału. Usuwamy resztki gąbki z klap. Smarujemy materiał klejem i przyklejamy go do klap. Ja je obkleiłem z dwóch stron. Jak zajrzymy głebiej trochę w lewo to widać także klapę od przekierowywania powietrza na panel środkowy u mnie też nie było na niej gąbki więc i ją też obkleiłem. Po podklejeniu składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się cieplutkim powietrzem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #75 Napisano 8 Lutego 2010 pasek jest zagazowany co morze być przyczyną Gaz może być przyczyną jeżeli parownik jest podłączony trójnikami w obieg grzania. Spróbuj tymczasowo zacisnąć szczypcami przewód ogrzewający parownik, wtedy więcej wody pójdzie w nagrzewnicę. Porównasz czy lepiej grzeje na wolnych obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sulek452 Zgłoś #76 Napisano 11 Lutego 2010 Do cysiokrzysio podałeś bardzo ciekawy opis ja niemam schowka tylko pułkię czy po wyjęciu tej pułki muszę wyjmować silnik z obudową żeby dostać do paneli sterowani oklejonych gąbką a morze można się dostać od strony pokęteł nagrzewania Serdecznie z góry dziękuje w nawiasie przeplukiwałem karszerem nagrzewnicę i pod ciśnieniem i woda szła znakomicie co jeszcze koledzy mogą mi doradzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #77 Napisano 11 Lutego 2010 czy po wyjęciu tej pułki muszę wyjmować silnik z obudową żeby dostać do paneli sterowani oklejonych gąbką niestety tak, ale to nie jest dużo pracy, przez to że nie masz schowka będzie troche gorszy dostep ale dasz radę. a morze można się dostać od strony pokęteł nagrzewania za pierwszym podejściem też tak próbowałem i masz dużo dupereli do wyjęcia a i tak bez wyjmowania deski nie da się zdjąć tunelu kierującego powietrze na środkowe nawiewy a on blokuje nam dostęp do tych klap. Co prawda na 5 -6cm da się się ten tunel odchylić i można tam od dołu wcisnąć rękę ale będzie ona tak powiginana że nie dasz rady tam nic porządnie przykleić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #78 Napisano 11 Lutego 2010 (...)co jeszcze koledzy mogą mi doradzić Może jedynie tyle, żebyś zaczął stosować zasady poprawnej pisowni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szyper88 Zgłoś #79 Napisano 15 Lutego 2010 (edytowane) no tak widze ze doalaczam do grupy szczesliwcow z wymiana nagrzewnicy moj czolg mnie potraktowal duuuuuzza iloscia pary i to przy nie malej predkosci :637: zlosliwa bestia mam pytanie do kolegow i kolezanek z forum moze ktos ma namiary na zaufany warsztat w warszawie gdzie mozna by bylo wymienic nagrzewnice w przystepnej cenie :-) przy takiej pogodzie jaka jest teraz i braku warunkow warsztatowo kluczowych nie zabieram sie za samodzielna wymiane... jedyne co moglem zrobic to wypiolem z obiegu nagrzewnice zeby sie jako tako kulac Edytowane 15 Lutego 2010 przez szyper88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiChU_35i Zgłoś #80 Napisano 15 Lutego 2010 (edytowane) witam właśnie jestem po wymianie nagrzewnicy jak by nie Romek to bym się tego nie podjął bardzo ci dziękuje za opis i foto relacje po za tym ze jedna wtyczka mi została wolna i znikły kierunki to wszystko śmiga heheh pozdrawiam Michał Edytowane 28 Lutego 2010 przez MiChU_35i Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach