Skocz do zawartości
Remek

Wymiana nagrzewnicy w 35I – How To by Remek ;)

Rekomendowane odpowiedzi

no i stało się, mnie też to czeka, zamiast ciepła mam sałne w aucie z dużą ilością pary.istny parowóz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i zrobione po tygodniu jazdy na 15stopniowym mrozie bez ogrzewania. Nadal parują szyby ale mam nadzieje że z czasem przestaną parować jak sie tylko wysuszy wyściółka pod deską(mam nadzieje ze tylko to jest powodem) Pytanko czy to normalne po takiej operacji? Przed tym jak pękła mi nagrzewnica (17lat miała) odparowanie zajmowało mi jakieś 2 minuty a teraz ze 20 minut i jeszcze do końca nie od parowywuje. Powiedzcie czy mogę cos jeszcze z tym zrobić, powiem ze filtra kabinowego nigdy nie miałem i nie było wcześniej z tym problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie jak ręką odjął ... Ale jeżeli Ci dużo naciekło pod dywaniki, to może tak i do lata ... Poczytaj sobie na forum o suszeniu wnętrza autka :ok:

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawekz37

Dzieki wskazówek Romka nagrzewnice wymieniłem bez większego problemu.Ale pojawił się inny problem po prostu mój passacik bardzo słabo grzeje po zmianie nagrzewnicy/założyłe nową/, przed zmianą grzał super .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawda trochę mi Remku naciekło dokładnie pod całymi tymi plastikami a wiatrak był do połowy zanurzony w płynie chłodniczym. No i chyba jak wszyscy, którzy wymienili mam problem z grzaniem, bo nie jest to te samo ciepełko, co przy poprzedniej nagrzewnicy. A dlaczego tak jest to już nie wiem. A i dodam ze robiłem to pod blokiem i jak na złość zaczął padać śnieg i trochę nasypało mi do samochodu.Jakaś rada co do słabszego grzania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczepiałeś linki od panelu sterowania nawiewami? Może odczepiła ci sie linka albo zapomniałeś podczepić do sterowania ciepło/zimno i klapke masz otwatrą cały czas do połowy tylko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

linek nie odczepiałem udało mi sie tak wyciągnąć,ale sprawdze dzisiaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak nie klapka, to poprostu poczekaj kilka dni niech sie nagrzewnica troche wygrzeje i może bedzie lepiej oddawać. Czytałem tu też że jak wymienisz na jakąś tanią to czasem nie grzeje dobrze, ale ja kupiłem za niecałe 40zł i grzała odrazu normalnie, tylko śmierdziała z tydzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem nagrzewnice HART tez śmierdziała przez tydzień prawie i powoli przestaje a jeszcze jedna dziwna sprawa jak skręcam w prawo dość szybko to bucha gorące powietrze z nawiewów aż parzy może jednak ta klapka się nie domyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maracin

Witam , podobnie jak inne osoby w tym wątku zostałem potraktowany parą z nawiewów przez mojego paska ... diagnoza na podstawie znalezionych tematów/postów = nagrzewnica ... a zaczeło się niewinnie chyba z 3 tygodnie temu od problemów z

"odparowaniem" przedniej szyby ...

 

Swietny opis + fotorelacja niemniej jednak mam kilka pytan co do wymiany nagrzewnicy :

 

mam passata B4 94r 2.0E + LPG bez klimy ale z dwiema poduchami ...

 

1) o ile znalazłem odpowiedz jak zdjac poduche z kierownicy o tyle nie bardzo wiem jak

odpiąc tą od strony pasażera ?

 

2) z tego co widze to wersja bez klimatronika jest troche łatwiejsza do wymiany niemniej

jednak czy mozliwe jest zeby wymienic nagrzewnice rozbierając jedynie tunel srodkowy

nastepnie deske do góry i jakos (podobno) mozna wyjac nagrzewnice bokiem ?

 

3) czy w tej chwili majac przekrecone pokretło temperatury na (zimno - zaworek zamkniety ) mozna "spokojnie" przejechac pare km nie ryzykujac sauny w kabinie oraz

utraty całego płynu przez nagrzewnice ?

 

Z góry dziekuje za sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wyciągniesz nagrzewnicy bez zdejmowania dechy, na zdjęciach widać to wyraźnie, zresztą robiłem to i nie ma innego wyjścia.

Mając pokrętło ustawione na zimno, nagrzewnica jest i tak cały czas w obiegu-nie ma zaworka, pokrętła sterują klapkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TZN jak będzie ustawione na zimne, to nagrzewnica nadal cieknie, masz zimno wewnątrz ale szyby odparowane ;)

Można odciąć nagrzewnicę od strony komory silnika - kolanko 1/2'' i dwa sztucerki. Odłączasz węże od nagrzewnicy i wyżej wymienionymi elementami zamykasz obieg :ok:

Możesz tak jeździć dopóki Ci ręce nie odmarzną ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!czy aby dostać się do wentylatora nawiewu w B4 z klimatronikiem,koniczny jest też demontaż całej deski?Nie chce mi się nieraz odpalić pomaga dopiero uderzenie w pulpit.Czy miał ktoś podobne objawy?Wentylator nie huczy,może ma przerwy w dopływie prądu.Jak najłatwiej tam się dostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JacobZ

Witam,

 

Wymieniałem ostatnio nagrzewnicę i jest to koszmar. Podczas rozbierania panelu sterowania ogrzewaniem okazało się, że wygląda on inaczej niż na powyższych zdjęciach, tzn. za pokrętłami znajduje się prostokątny moduł do którego wpięte są dwie płaskie wtyczki (taśmy)... Czy to możliwe, żebym miał Thermotronic? Poza tym po wymianie nagrzewnicy ledwo co grzeje... (zapowietrzony układ?) Oba węże prowadzące do nagrzewnicy są gorące... I jeszcze jedno pytanie - ile powinno być linek (cięgien) sterujacych ogrzewaniem/nawiewem?:confused: Na zdjęciu naliczyłem 4, u mnie są 3. Ile z nich odchodzi od poszczególnych pokręteł? Pozdrawiam wszystkich forumowiczów! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jeszcze jedno pytanie - ile powinno być linek (cięgien) sterujacych ogrzewaniem/nawiewem?

W wersji bez klimy są 4 linki i jedna wtyczka (2-pinowa od podświetlenia).

Z tego co piszesz wygląda że albo masz klimę, albo wstawiony panel z innego auta :confused:

Jeżeli masz problem z grzaniem - to obejrzyj dokładnie te 3 linki - konkretnie ich mocowania.

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JacobZ

Dzięki za podpowiedź. Klimy nie mam. Wygląda na to, że brakuje jednej linki chociaż nie bardzo wiem dokąd miałaby prowadzić od pokrętła...

W sumie nie wiem czy panel jest z innego auta, bo do modułu który jest za pokrętłami podpięte są dwie taśmy a z których jedna prowadzi na pewno do obudowy nagrzewnicy (przypięta z dołu). Co do drugiej - nie jestem pewien - musiałbym znowu to rozebrać :( i najlepiej porobić jakieś zdjęcia... Sprawdzę te linki i zobaczymy. Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JacobZ

Witam!

Co nieco się wyjaśniło po ponownym rozebraniu tudzież po wnikliwej lekturze forum. Wygląda na to, że mam Thermotronic... Po lewej stronie radia jest mały wiatraczek (wyczytałem, że jest tam czujnik temperatury). Poza tym są trzy linki i tak ma być. Jedna przy pokrętle dmuchawy (zamykająca dopływ powietrza z zewnątrz) i dwie przy pokrętle rozdziału szyba-nogi-kabina). Pokrętło temperatury steruje klapką za pośrednictwem silnika elektrycznego, bez linki. Chyba tylko maskownica panelu pokręteł jest zmieniona (bez napisu Thermotronic i skali temperatur). Pozostaje jednak problem słabego ogrzewania... Po zdemontowaniu schowka i półki przed pasażerem widać jak ramię poruszające klapką porusza się przy kręceniu pokrętłem temperatury. Może po prostu klapka nie porusza się w pełnym zakresie, coś ją blokuje (skierowuje tylko część powietrza na nagrzewnicę?) :confused: Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość telesfor34

Witam serdecznie Wszystkich. Ja w 2007 roku, będąc nad morzem / a jestem z Wrocławia/ passatem b3 z 1990 kombi miałem awarie nagrzewnicy. Mianowicie podczas jazdy w bardzo obfitym deszczu moja przednia szyba w pewnej chwili zrobiła sie czarna- zaparowała. Podróż do Wrocławia spediłem przy otwartych oknach. Po powrocie oddałem auto do naprawy i po naprawie coś nie jest tak. Podczas jazdy przy włączeniu dmuchawy powietrze wdmuchiwane jest wszystkimi możliwymi otworami, lewa strona prawie nie dmucha. Moje pytanie jest takie: Jak to usunać, czy można to zrobić bez specjalnej wiedzy fachowej? Z góry dzi:confused:ekuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to masz pewnie źle poskładane te wszystkie kanały odprowadzające z nagrzewnicy. Nie siedzą dokładnie na swoich miejscach i powietrze leci jak chce.

Trza by deske rozebrać i posprawdzać zamontowanie kanałów powietrznych i sterowanie klapek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności