rysiek19 Zgłoś #1 Napisano 14 Listopada 2008 Witam kolegów z forum ,temat jak wyżej mam problem ponieważ u mnie klapka nie zamyka dolotu zewnętrznego otwierając się tylko trochę,sprawdziłem przewody wszystko OK' i myślę że to może być siłownik przy wentylatorze ale on widać że pracuje gdy załanczam obieg zam.a klapka unosi się z pięć centymetrów i nie mam pojęcia co morze być popsute może ktoś przerabiał ten problem. na szukaj nic nie było o tym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #2 Napisano 15 Listopada 2008 Climatronik czy zwykła klima ? Jak zwykła to sprawdź elektrozaworek przy akumulatorze (wyczyść, przedmuchaj, pryśnij wd40) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #3 Napisano 16 Listopada 2008 monter-klimka zwykła ,jak już pisałem wszystko działa tylko klapka od zamykania ta co jest przed wentylatorem nie zamyka zewnętrznego dolotu powietrza tylko trochę się unosi i najgorsze jest to że jak jedziesz za jakimś kopciuchem to musisz wąchać jego smrody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #4 Napisano 16 Listopada 2008 A sprawdziłeś ten elektrozaworek?? On jest odpowiedzialny za podnoszenie tej klapki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #5 Napisano 16 Listopada 2008 (edytowane) a jak klimatronik to co wtedy? tez wydaje mi sie ze ta klapka sie rusza ale nie do konca:( Edytowane 16 Listopada 2008 przez uszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MeCeNaS Zgłoś #6 Napisano 16 Listopada 2008 monter, mogłbyś dać zdjęcie gdzie ten elektrozaworek jest ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #7 Napisano 16 Listopada 2008 (edytowane) Uszek, jak jest klimatronik to tak ma być, klapka pod filtrem nie zamyka się do końca, pod nią jest druga-właściwa klapka do obiegu wewnętrznego. MeCeNaS, na zdjęciu zaznaczony zaworek klapki obiegu wewnętrznego. Zdjęcie zapożyczone z naszego forum Edytowane 16 Listopada 2008 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #8 Napisano 16 Listopada 2008 A sprawdziłeś ten elektrozaworek?? On jest odpowiedzialny za podnoszenie tej klapki elektrozawór działa inaczej wogóle klapka by się nie podnosiła, próbowałem na sucho i tak samo tylko trochę się unosi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #9 Napisano 16 Listopada 2008 elektrozawór działa inaczej wogóle klapka by się nie podnosiła Robiłem auto w którym ta klapka otwierała się właśnie do połowy, czasami w ogóle się nie otwierała, po podłączeniu bez zaworka (na krótko) otwierała się do końca. Zaworek był zapchany (zardzewiały), po wyczyszczeniu działa jak powinno Ale jak piszesz że zaworek jest sprawny to masz 2 możliwości.. Coś blokuje klapkę lub nieszczelny siłownik (pęknięta membrana). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #10 Napisano 18 Listopada 2008 klapka podnosi się bez oporu pewno membrana walnięta ,morze wiesz jak wykręcić sam siłownik bez ruszania wentylatora próbowałem ale czarno to widzę . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysrys Zgłoś #11 Napisano 20 Listopada 2008 Witam, a ja mam pytanie trochę z innej beczki ale chyba pasuje do tematu: czy jak w climatronicu włączycie obieg zamknięty to możecie razem z nim włączyć nawiew na szybę, bo jak ja włączę obieg zamknięty i jak chcę włączyć na szybę to wyłancza mi obieg zamknięty, a jak mam na szybę ustawione ito nie dam rady włączyć obiegu zamkniętego, z góry dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #12 Napisano 20 Listopada 2008 Krzysrys - tak jest w każdym climatroniku i tak musi być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysrys Zgłoś #13 Napisano 20 Listopada 2008 monter - dzięki za odpowiedź bo nie byłem pewny i myślałem że mam coś nie ten teges Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gierone Zgłoś #14 Napisano 17 Marca 2009 Koledzy, gdzie się znajduje ta klapka od zamykania/otwierania dolotu powietrza(jakieś dokładniejsze instrukcje jak jej szukać)? U mnie też chyba nie działa obieg. Elektrozaworek wiem gdzie jest ale gdzie ta klapka?? :632: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #15 Napisano 18 Marca 2009 pod filtrem kabinowym, po rawej stronie w podszybiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grave_digger Zgłoś #16 Napisano 1 Sierpnia 2009 Uszek, jak jest klimatronik to tak ma być, klapka pod filtrem nie zamyka się do końca, pod nią jest druga-właściwa klapka do obiegu wewnętrznego. MeCeNaS, na zdjęciu zaznaczony zaworek klapki obiegu wewnętrznego. Zdjęcie zapożyczone z naszego forum Koledzy szukam takiego zaworka! Gdzie można dostać ma ktoś może? ---------- Post added at 16:23 ---------- Previous post was at 11:15 ---------- Koledzy szukam takiego zaworka! Gdzie można dostać ma ktoś może? Czy ten elektrozawór podciśnienia serwa może być przyczyną wybijania się i łamania węża podciśnienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #17 Napisano 16 Lipca 2010 Witam kolegów, odgrzeję kotleta, bo nie ma sensu zakładać nowego posta. Do rzeczy: jakie jest prawidłowe działanie klapki przy nogach pasażera przy włączonym przycisku obiegu zamkniętego? U mnie jest tak, że jak wcisnę ten przycisk to klapka pod nogami pasażera się zamyka. jak przycisk nie jest wciśnięty to klapka jest otwarta. Czy to jest prawidłowe działanie? Jak to wygląda w waszych autach? Proszę o wyjaśnienie, bo coś mi się wydaje że powinno być inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #18 Napisano 16 Lipca 2010 Kolego o jakom klapę ci chodzi ,to jest tylko od nawiewu zewnętrznego lub wewnętrzny ,a jak wciśniesz guzik od wewnętrznego to klapka się zamyka i wentylator zasysa powietrze które jest w aucie , a jak masz wyłączony to wentylator ciągnie z zewnątrz i cała filozofia . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepito82 Zgłoś #19 Napisano 8 Maja 2012 Odgrzeję kotleta po raz kolejny. Nie włącza mi się obieg wewnętrzny, zaworek sprawdziłem i działa ok, podciśnienie w układzie jest, moje pytanie: jak dobrać się do tej klapki? Od strony silnika nie bardzo jest jak, próbowałem w kabinie, zdjąłem osłonę, a potem odkręciłem silnik wentylatora, ale nie mogłem go wyjąć, bo przeszkadzała poduszka powietrzna pasażera. Ktoś to rozbierał i może podzielić się uwagami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 8 Maja 2012 jak dobrać się do tej klapki? Trochę gmerania jest, wężyk odepniesz bez żadnego rozbierania jest on wpięty pionowo pod plastikami schowka zaraz przy drzwiach, od silnika trzeba wyjąć plastik osłaniający wlot na nadmuch ewentualnie filtr pyłkowy i widać klapę, i....nim zaczniesz rozbierać to odłącz wężyk przy zaworze w nadkolu i zassij powietrze, jak wtedy klapa nie ruszy to trzeba by sprawdzić siłownik. Mógł się któryś z wężyków zasklepić syfem i dlatego klapa się nie otwiera. Udrożnij wszystkie wężyki i dopiero zacznij rozbierać. Siłownik jest tam gdzie wpięty jest wężyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach