szczupak28 Zgłoś #61 Napisano 19 Lutego 2011 (edytowane) Nie. Raczej niedbale ustawione koła przy wymianie rozrządu i jest lekko przestawiony. Niech sprawdzi VAG-iem TDI-timing Tzn nie ustawił według znaków? Silnik 110 KM AFN , muwił że ustawił tak jak ostatnio , więc raczej dobrze.I jak go teraz pali to tak troszke szarpnie nim jakby nierówno zapalił ale potem już oki jak jest ciepły.Mówił że na 1000% ustawił według znaków.Wcześniej miał 4stopnie przyspieszony zapłon jak podpinał vag. Edytowane 19 Lutego 2011 przez szczupak28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #62 Napisano 19 Lutego 2011 A świece spr.? Tylko,że świece byłyby związane z ta nierówną pracą po odpaleniu na zimnym. Jeżeli jest kolega pewien,że usterka wystapiła po wymianie paska r. , to ja stawiam na zle ustawiony rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #63 Napisano 19 Lutego 2011 muwił że ustawił tak jak ostatnio Jeśli mechanik tak mówi, tzn, że robił sobie "znaczki" farbą i ustawiał "tak samo". W AFN i nie tylko używa się blokad do rozrządu i pompy, luzuje się koło rozrządu i pompy, zakłada pasek, napinacz i blokuje koła z b. dużą dokładnością (w instrukcji wspomina się o szczelinomierzu używanym przy blokowaniu rozrządu).. AFN, więc TDI-timing do sprawdzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #64 Napisano 19 Lutego 2011 Naturalnie Panowie,precyzja oraz poprawnie ustawiony kąt wtrysku,niestety również w moim przypadku niezbyt starannie założono pasek rozrządu w swoim czasie,lecz problem zdiagnozowałem błyskawicznie,szarpnięcia były aż nadto odczuwalne,poza niedoborem mocy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #65 Napisano 19 Lutego 2011 Jeśli mechanik tak mówi, tzn, że robił sobie "znaczki" farbą i ustawiał "tak samo". W AFN i nie tylko używa się blokad do rozrządu i pompy, luzuje się koło rozrządu i pompy, zakłada pasek, napinacz i blokuje koła z b. dużą dokładnością (w instrukcji wspomina się o szczelinomierzu używanym przy blokowaniu rozrządu).. AFN, więc TDI-timing do sprawdzenia. a czy AFN posiada tzw "fasolki" rozrządu bo może tam jest przestawiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #66 Napisano 19 Lutego 2011 AFN nie posiada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #67 Napisano 19 Lutego 2011 czy AFN posiada tzw "fasolki" sprecyzuj... bo ja tylko po bretońsku.. fasolę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #68 Napisano 19 Lutego 2011 W silniku na pompowtrysku na kole zębatym wałka rozrządu są tzw.fasolki. W sylniku AFN nie ma.Koło zębate wałka rozrządu jest na stożku dokręcane jedną śrubą.Przy pompowtryskach masz trzy śruby 8mm z regulacją(kształt fasolki) na kole zębatym wałka rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #69 Napisano 19 Lutego 2011 sprecyzuj... bo ja tylko po bretońsku.. fasolę tu jest o tym mowa http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=88391 ---------- Post added at 22:38 ---------- Previous post was at 22:37 ---------- W silniku na pompowtrysku na kole zębatym wałka rozrządu są tzw.fasolki. W sylniku AFN nie ma.Koło zębate wałka rozrządu jest na stożku dokręcane jedną śrubą.Przy pompowtryskach masz trzy śruby 8mm z regulacją(kształt fasolki) na kole zębatym wałka rozrządu. no i kolega wytłumaczył :ok o co mi chodziło :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #70 Napisano 19 Lutego 2011 Tzn nie ustawił według znaków? Silnik 110 KM AFN , muwił że ustawił tak jak ostatnio , więc raczej dobrze.I jak go teraz pali to tak troszke szarpnie nim jakby nierówno zapalił ale potem już oki jak jest ciepły.Mówił że na 1000% ustawił według znaków.Wcześniej miał 4stopnie przyspieszony zapłon jak podpinał vag. Za każdym razem przy zdjęciu paska rozrządu powinno się ustawić kąt wtrysku, a dlaczego ? Dlatego, że nigdy pasek nie będzie napięty tak samo jak przed jego zdjęciem choćbyś malował go całego farba to i tak to nic nie da. W wałek 4.5mm płaskownik, zamach na I, blokada pompy prętem/kluczem FI15mm, koło na wałku zbijasz, naciągasz napinacz. Przekręcasz rozrząd kilka razy, najeżdżasz na kreske na zamachu I i blokady na wałku i pompie mają pasować idealnie. Jak nie, robota od nowa aż do skutku. A jak znaki się zgadzają i blokady wchodzą na swoje miejsca to grzejemy autko do 90*C, następnie w BS patrzymy kąt i ma być w przedziale 48-52*. No chyba, że ktoś robi na odwal i zaznacza sobie kredą/pisakiem...ehhh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #71 Napisano 19 Lutego 2011 Bardzo dosadnie opisane.Nic dodać,nic ująć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #72 Napisano 19 Lutego 2011 Bardzo dosadnie opisane Tak, tylko ze my tu dajemy rady początkującym kolegom, a skrócona instrukcja wymiany rozrządu nic im nie da, tym bardziej że na tym forum jest już niejedna i to bardzo dokładna. Co do fasoli... to ten typ regulacji nazywa sie "koło dwuczęściowe".... od zawsze kiedy to robiłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #73 Napisano 19 Lutego 2011 Tak, tylko ze my tu dajemy rady początkującym kolegom, a skrócona instrukcja wymiany rozrządu nic im nie da, tym bardziej że na tym forum jest już niejedna i to bardzo dokładna. Co do fasoli... to ten typ regulacji nazywa sie "koło dwuczęściowe".... od zawsze kiedy to robiłem... no dokładnie tak a co do "koło dwuczęściowe" to u mnie w pracy mówili na to fasolki i tak zapamiętałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #74 Napisano 20 Lutego 2011 Za każdym razem przy zdjęciu paska rozrządu powinno się ustawić kąt wtrysku, a dlaczego ? Dlatego, że nigdy pasek nie będzie napięty tak samo jak przed jego zdjęciem choćbyś malował go całego farba to i tak to nic nie da. W wałek 4.5mm płaskownik, zamach na I, blokada pompy prętem/kluczem FI15mm, koło na wałku zbijasz, naciągasz napinacz. Przekręcasz rozrząd kilka razy, najeżdżasz na kreske na zamachu I i blokady na wałku i pompie mają pasować idealnie. Jak nie, robota od nowa aż do skutku. A jak znaki się zgadzają i blokady wchodzą na swoje miejsca to grzejemy autko do 90*C, następnie w BS patrzymy kąt i ma być w przedziale 48-52*. No chyba, że ktoś robi na odwal i zaznacza sobie kredą/pisakiem...ehhh Dokładnie.Wcześniej mówił że ma 4 stopnie wcześniejszy zapłon.A teraz vaga nie podpinał.Tak jak piszesz kolego.........mało kto sprawdza po wymianie paska rozrządu kąt wtrysku......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #75 Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Mało kto robi sprawdzenie rozrządu VAG'iem po wymianie. Co do blokad, to niestety wymiana na flamaster jest częsta, bo ciężko czasem z właściwymi blokadami. W przypadku starych kibli VP blokady możemy praktycznie zrobić lub zastąpić czymś (klucze, wiertła itd.). Niestety w nowszych konstrukcjach nie jest już tak prosto. Sami pożyczaliśmy dwa komplety blokad do Alfy Romeo, bo nie wiadomo, które będą pasować. Blokady w sumie proste, aluminiowe bloki montowane na dwie krzywki wałków rozrządu. Niby proste, ale bez tego "specjalistom" zostaje tylko flamaster. Sorry za off-topic, ale musiałem. Edytowane 20 Lutego 2011 przez zyggy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #76 Napisano 20 Lutego 2011 Za każdym razem przy zdjęciu paska rozrządu powinno się ustawić kąt wtrysku, a dlaczego ? Dlatego, że nigdy pasek nie będzie napięty tak samo jak przed jego zdjęciem choćbyś malował go całego farba to i tak to nic nie da. W wałek 4.5mm płaskownik, zamach na I, blokada pompy prętem/kluczem FI15mm, koło na wałku zbijasz, naciągasz napinacz. Przekręcasz rozrząd kilka razy, najeżdżasz na kreske na zamachu I i blokady na wałku i pompie mają pasować idealnie. Jak nie, robota od nowa aż do skutku. A jak znaki się zgadzają i blokady wchodzą na swoje miejsca to grzejemy autko do 90*C, następnie w BS patrzymy kąt i ma być w przedziale 48-52*. No chyba, że ktoś robi na odwal i zaznacza sobie kredą/pisakiem...ehhh Darek....chyba musisz sobie poprawic rozrzad bo na kole szukamy 0 a nie I:(Sam sprawdzalem jak mialem zdjeta czapke z silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #77 Napisano 21 Lutego 2011 Darek....chyba musisz sobie poprawic rozrzad bo na kole szukamy 0 a nie I Sam sprawdzalem jak mialem zdjeta czapke z silnika Niekoniecznie, u mnie np. na kole jest I (też sprawdzałem przy zdjętej "czapce") Dwumas mam zmieniony, możliwe, że były takie z "O" i z "I". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #78 Napisano 21 Lutego 2011 Nie. Raczej niedbale ustawione koła przy wymianie rozrządu i jest lekko przestawiony. Niech sprawdzi VAG-iem TDI-timing W silnikach typu AHU,AFN... Vagiem nie sprawdzi sie ustawienia rozrzadu:(TDI timing sluzy tylko do sprawdzenia kata wtrysku,proponuje ustawic kat idealnie, rozrzad tez wg znakow,potem ustawic znowu na znaki poluzowac i zbic kolo walka rozrzadu przesunac zbitym kolem rozrzad czyli wal i pompe o jakis cm i skrec...Dla bezpieczenstwa obrucic walem ze 2 razy czy nie majakiejs kolizji tlokow z zaworami i smialo odpalic motor ,podpiac vaga i sprawdzic TDI timing...WYNIK BEDZIE IDENTYCZNY jak przed przestawieniem ...Ale moge sie mylic i jesli TDI timing ma jeszcze inne opcje prosze o oswiecenie mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #79 Napisano 21 Lutego 2011 Greegoryyy.... Proszę, czytaj od początku. Pytanie było czy wymiana paska rozrządu na innego producenta może spowodować szarpanie silnikiem. Znów piszecie instrukcję wymiany rozrządu komuś kto tego nigdy nie robił. Na tym forum jest ona opisana bardzo dokładnie. Natomiast uważam że vag-iem może sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu, bo jeśli ktoś zrobił to "na znaczki" flamastrem to mu się i kąt wtrysku rozjedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #80 Napisano 21 Lutego 2011 (edytowane) Zgadzam sie z tym ze nie wymienia sie rozrzadu na flamaster,ale po wymianie nawet z blokadami i tak trzeba podpiac vaga i ustawic kat;)Chocia zdazylo mi sie ze po zdjeciu "czapki" z silnika i zlozeniu wszystkiego do kupy kat mialem idealnie jak przed sekcja zwlok:)Chodzi mi o to ze mozemy wymieniac rozrzad nawet z orginalnymi fabrycznymi blokadami ,a po wymianie i tak jest konieczne podpiecie Vaga w celu ustawienia kata wtrysku,bo nowy pasek ma juz troszke inna dlugosc i kat w TDI timing bedzie inny,a poprawne ustawienie walka rozrzadu wzgledem walu to juz inna kwestja i tego raczej Vagiem sie nie sprawdzi Edytowane 21 Lutego 2011 przez Gregoryyy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach