buki Zgłoś #1 Napisano 5 Listopada 2008 Otóż mój PF wyzionoł ducha dziś, zerwał się pasek rozrzadu, może nie zerwał lecz obrobił się na całej jego długości, założyłem stary pasek, nic nie czuć zeby się coś kolidowało ale w ogóle nie chwyta, zero reakcji czy benzyna czy gaz, głowicy nie ściągałem jeszcze, ogólnie wydaje mi się ze coś napewno powyginane , czy sens jest jesce go robić??? jak bym chciał pchnąć paska jak stoi to dostane za niego żałosne grosze, a pasek wyglada tak http://img388.imageshack.us/my.php?image=p8060100gx5.jpg ogólnie szkoda go sie pozbywać bo zdrowy jest jesce bardzo, tak wiec pośmiga jeszcze, na dzień dzisiejszy udało mi sie zorganizować silnik 2.0 2E za 700 zł sam motor z głowicą ale bez Digifanta drugi silnik jaki juz mam w garżu 1.6 TD no i nastawiłem sie juz na niego żeby tego założyć, z brakiem mocy już sie pogodziłem ale do latania starczy mi tyle, do pracy głownie zeby czyms dojerzdzać bo bez auta to nie wyrobie za długo, w planie było i tak kupno paska 3B 1.8 T ale dopiero po nowym roku, a do tego czasu mysle ze zarepetuje tego dieselka zeby nie wydawać juz kasy za duzo tylko brać co jest pod reką, no i pytanie, czy skrzynia może zostać, i drugie pytanie, z tego co wyczytałem to różnica w instalacji elektrycznej to że w benzynie jest przekazńik na cewke zapłonową a w dieslu na świece żarowe, wystarczy to tylko zmienić?? jak to najlepeij zrobić i jaki to przekaznik ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 5 Listopada 2008 pomiar kompresji prawdę ci powie, jeśli nie masz manometru to jeśli zgiął się zawór powinno być wtedy widać że któryś popychacz nie podnosi się - zdejmij pokrywę zaworów i kręć wałem, ręką nie rozrusznikiem. Może po prostu źle założyłeś pasek na wałku pośrednim i dlatego nie pali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #3 Napisano 5 Listopada 2008 no sprawdzę żaden problem, po manometr tez skocze ale jutro i się okaże wtedy a pasek założony jak powinien ten obrobiony i tez co założony teraz, dziwi mnie tylko co jest powodem ze pasek może stracić wszystkie zęby coś zblokowane ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 5 Listopada 2008 albo któryś wałek zablokowało albo założono zły typ paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #5 Napisano 6 Listopada 2008 a czy mogło to sie stać przez za bardzo naciągnięty napinacz??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 7 Listopada 2008 ciężko powiedzieć... wyglądało to jakby nagle zerwało zęby czy żeby scierały się z czasem? ekstremalnie mocno napięty pasek mógł się wyciągnąć i zęby przestały trafiać w zęby na kołach (teoria). Poza tym za mocno naciągnięty pasek słychać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #7 Napisano 7 Listopada 2008 Siemka Trafił mi się taki przypadek że pasek rozrządu wytrzymywał około 6 miechów i nie wiadomo o co kaman, wszystko dobrze założone naciągnięte i lipa. Problem tkwił w tym że jakiś "mechanik - kombinator" zastosował jeden tryb o innym kształcie zębów tzn. one były jakby cieńsze (ciężko mi wytłumaczyć) i to było przyczyną ścinania paska. Dodam jeszcze że trzeba było się dobrze przyjrzeć aby stwierdzić różnicę. Tak więc może warto to sprawdzić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #8 Napisano 7 Listopada 2008 Rozrządów VW juz zrobiłem trochę..... I kiedyś w moim Passacie G60 zerwał się pasek. Rolka mimo to, ze była firmy SKF była wyprodukowana w chinach........ Były na niej ślady tego, ze pasek ślizgał się po rolce.... Prawdopodobnie rolka się przycierała...... Na szczęście G60 jest bezkolizyjne.... I sprawdź koniecznie ciśnienie, bo moze silnik dalej zyć.... A benzyny na diesla bym nigdy nie zamienił..... Jeździłem dwoma klekotami i wiem to na pewno:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #9 Napisano 7 Listopada 2008 ten pasek wytrzymał ok 30 tys. km, czyli dobrze dotarty:) ale nie wytrzymał, co do kół nic nie było zmieniane, ale mogę zmierzyć, porównać, co do napinacza to według mnie było ok, żadnego gwizdania nie było, manometr będę miał jutro to sprawdzę ale klekota i tak wstawię bo tamtemu silnikowi raczej dam juz spokuj, w moich rekach i tak zrbił 70 tyś, a musze czymś jeszcze ze dwa trzy miechy posmigać, ja ogólnie za klekotami nie jestem, ale i tak prosze o pomoc w opdpowiedzi na powyższe pytania co ze skrzynią i przekaznikiem???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #10 Napisano 8 Listopada 2008 A bak, przewody, pompa paliwa i cała reszta układu paliwowego będzie się nadawać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #11 Napisano 8 Listopada 2008 Nie będzie sie nadawać. Według mnie nieopłacalny interes, bo potrzeba: -silnik -skrzynia -wiązki, kable -skrzynka bezpieczników z przekaźnikami ? -wydech -bak, przewody -deska rozdzielcza -licznik -chłodnica ? -akumulator a w trakcie roboty sie okazuje że jeszcze to i jeszcze tamto...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #12 Napisano 8 Listopada 2008 Nie będzie sie nadawać.Według mnie nieopłacalny interes, bo potrzeba: -silnik // już ma -skrzynia // lepjej by było jak by była od disla -wiązki, kable -skrzynka bezpieczników z przekaźnikami ?// jedyniie przekażniki od sterowania silnika i od świec żarowych -wydech // da sie przerobić -bak, przewody // co najwyżej wyjąc pompe paliwa od bezyniaka -deska rozdzielcza// chyba sobie jaja robisz -licznik// najwyżej ci nie będzie działał obrotomierz -chłodnica// kilka miechów wytrzyma -akumulator//jw a w trakcie roboty sie okazuje że jeszcze to i jeszcze tamto...... jak ta kilka miechów to smiało przerzucaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #13 Napisano 8 Listopada 2008 silnik juz mam, o skrzynie cały czas sie pytam!! czy bedzie pasować??? cała wiązke kabli tez mam z przekaznikami ale pisałem wczesniej co zrobić zeby nie zmieniać całej instalacji tylko wybrane przekaźniki, obrotomierza nie potrzebuje na ten czas, spawarke mam poł automat to wydech sobie zrobie, aku mam nowe 63 Ah mi naprwde chodzi o to zeby to ogarnąc jak najmniejszym kosztem jak sie juz wkur.... to zrobie grzanie bezpośrednio z aku przez przełacznik na 10 sek:)) ja tym nie mam zamiaru dłygo jezdzić tylko pośmigać góra dwa miechy jak ktoś chce to pisze szczegóły bo potrzebuje konkretów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #14 Napisano 8 Listopada 2008 chyba sobie jaja robisz Po czym to niby żeś wielce wydedukował? Ale widze że kolega chce faktycznie wszystko na sztuke, byle było, więc fakt, wszystko da sie przerobić, nawet urządzenie rozruchowe dać na linke do wajchy od klapy i też bedzie.... Licznik też nie potrzebny? A peeewnie, po co komu kontrolka od świec zarowych czy obrotek działający. Przewody paliwowe po co zmieniać, filtr paliwa też można olać, po co to komu? Akumulator z benzyniaka też może zostać, najwyżej w zime bedzie sie auto pchało co rano. Jak na 2 miechy ma być to można i tak, tylko pytanie czy dla tych 2 miechów warto, a po drugie, kto te druciarstwo potem kupi? Może ty cysio? :576: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #15 Napisano 9 Listopada 2008 Panowie widzę, że nie rozumiecie sensu tej całej operacji, kiedyś mieli zegary zamiast obrotomierza i jakoś każdy wiedział ile ma gazu dawać, co do kontrolki przecież jak najbardziej potrzebna przecież cały czas do tego dążę żeby ogarnąć sprawę z elektryką, filtr z całą przystawką mam, przewody też mogę wyciągnąć oryginalne, aku ma dobry miesiąc to myślę ze powinien sobie poradzić, może i wygląda na sztukę ale mi chodzi o koszt pisałem juz wcześniej o tym, takze prosze pisać co z tym prądem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #16 Napisano 9 Listopada 2008 Po czym to niby żeś wielce wydedukował? No to tak się spytam. Jakie są różnice w desce rozdzielczej między benzyną a dieslem, ze trzeba tez to wymieniać Kontrolke od świeć żarowych można sobie samemu zamontować nawet w liczniku od benzyniaka. Mój kolega przełozył sobie do benzyniaka skrzynie od TDI, więc myśle, że w druga strone tez powinno zadziałać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 9 Listopada 2008 Buki, elektryka silnika 1,6td ogranicza się do elektrozaworu i świec żarowych, ew. dodatkowej elektrycznej pompy wody (w zależności od wersji). Inaczej jest też rozwiązany czujnik temperatury dla wskaźników. Czujniki ciśnienia oleju działają tak samo. Ot cała elektryka tego silnika skrzynka bezp. jest taka sama, musisz mieć wiązki i przekaźniki a deska różni się wycięciem na cięgno do uruchamiania na zimno, nie trzeba jej wymieniać, wystarczy wyciąć dziurę akumulator z benzynki zarżniesz w miesiąc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #18 Napisano 9 Listopada 2008 może i wygląda na sztukę ale mi chodzi o koszt pisałem juz wcześniej o tym, No to przecież jak praktycznie wszystko masz a chcesz jak najtańszym kosztem, to przekładaj to...proste. kontrolke świec se zrobisz z byle jakiej diody, a cięgnem rozruchowym możesz nawet spod maski operować i też pojedziesz. Przerzucaj, te 2 miechy pojezdzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #19 Napisano 9 Listopada 2008 już dużo lepiej panowie, a może gotowe schematy istalacyjne ktoś ma??? tych dwuch silników 1.8 PF i 1.6 TD , z tym cięgnem to sie smiało wymysli, nak aku sie pomyśli tez,, ormowiec---- moze troche jaśniej na temat czujników temp.??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #20 Napisano 9 Listopada 2008 buki jeszcze jedno co mi sie nasuwa, to że ten twój passek wygląda jeszcze na tyle fajnie, że ja bym to wszystko jednak zrobił po mojemu. Czyli dokoptował jeszcze te deske, licznik, itp i zrobił z niego porządnego diesla i to bynajmniej nie tylko na 2 miechy. Taką deche z licznikiem to za 150 gdzieś wyrwiesz. Zrób to nie po druciarsku bo szkoda bedzie tego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach