Skocz do zawartości
dlugiiii

1.8T 98r AEB przed i po chiptuningu

Rekomendowane odpowiedzi

...to porównaj to, co odczytuje przepływka z tym, jak to wygląda w seryjnym 1.8T: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29757

 

a w ogóle to uparty straaaaaaaaaaaaaaaasznie jesteś ;) Przecież sam napisałeś, że masz 99% duty cycle cały czas jak depczesz, masz? czy nie masz...? więc... Cokolwiek by Ci ta przepływka nie mierzyła, to i tak regulator "chce" więcej a i tak nie jest osiągane ciśnienie takie, jak powinno (problem z regulacją WG a nie przepływką)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam:635: Zgadza się,że mam 99%....ale wiesz co... Nie chce mi się po prostu wierzyć,że 1-1,5 roku temu kupowałem nowy w serwisie N75 i już byłby popsuty ?! Ostatnio do miesiąca robiłem test i słyszałem jak "pyka". Zresztą przepływomierz kupowałem w też w tym okresie ,bo był padnięty. W takim razie jaką wytrzymałość mają te elementy :633:

 

Jutro kupuje N75 ,więc się wszystko okaże :)

Edytowane przez dlugiiii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...jak chcesz, to mi Brudek właśnie przed chwilą oddał mojego - sprawny ;) Możesz podmienić :P

 

 

a tak sobie pomyślałem - nie będzie prościej / taniej / szybciej założyć MBC ? Wiesz, zawsze to fajnie wyglądający bajer pod maską ;) Dziewczyny szaleją, szampan się leje itp ;) No i śrubką możesz zakręcić "na zawodach" żeby fun był :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem ,że kobieta zmienną jest ,ale żeby facet to jeszcze nie !! :D

Nie raz mi pisałeś ,że MBC to zło ,unikać tego i lepiej chip tuning zrobić :) Na MBC strasznie go przelewa i nie nadaje się na codzienną jazde .Fakt,daje fajną dopałke np ruszając ze świateł ;);)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mylisz mnie z kimś ;) MBC po prostu działa binarnie i nadaje się dla "niespokojnych" duchem... Unikać jak nie masz zrobionego programu i silnik nie ma jak odpowiedzieć odpowiednią ilością paliwa na dużą ilość powietrza (było by mocno ubogo i temperaturka wędruje w górę). W seryjnym AEB nie było by też możliwości odciąć tego doładowania, czyli jeździłbyś tak do upalenia tłoku albo zaworów...

 

...twój sterownik w tej chwili ma jak zareagować na tak duże ciśnienie bo masz nową mapę wtrysków zrobioną... Stąd moja propozycja założenia na próbę N75 ;)

 

Pojeździj sobie kilka dni z zatkanym przewodem idącym od N75 do WG -> będzie taki sam efekt jakbyś miał MBC rozkręconego na 1.1 bara ;) Turbo wali ile się da i nie masz możliwości przyspieszać z pośrednimi wartościami doładowania - albo 1 bar albo podciśnienie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniony N75 i efekt jest ten sam :( Duty cycle podczas przyśpieszania ustawia się zawsze na 99,6%.Kiedy obciążenie spada prawie do momentu kiedy auto tylko jedzie jednostajną prędkością (brak przyśpieszania) duty cycle spada i utrzymuje różne wartości.Podczas jazdy można osiągać każdą wartość ,więc sterowanie nim jest OK.Co dziwne na postoju pokazało mi 8% i pomału urosło do 30%:confused: Przecież na biegu jałowym turbina chyba nie daje aż takiego ciśnienia,aby N75 mógł już sterować .

 

Zaraz idę analizować logi z przepływki,bo przy okazji zrobiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na którym kanale sprawdzasz N75 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na którym kanale sprawdzasz N75 ??

 

Teraz mnie zagiąłeś ,bo nigdy nie pamiętam tylko patrze,gdzie mam duty cycle w % . Jeżeli masz możliwość mógłbyś sprawdzić mi jak to u Ciebie wygląda ?? Chodzi mi przyśpieszanie na najlepiej 5 biegu(maksymalne obciążenie) od powiedzmy 2,2tys obrotów (turbina może kręcić już swoje max)

 

Logi jakoś nie wyszły :/ Odczyt się udał ,ale obroty zawiesiły się na 2500 i do końca odczytów tak zapisały się .Odczyt przy ok 5-5 tys miałem 126 g\s ,a charakter wykresu względem ilości zapisanych punktów jest liniowy.

Edytowane przez dlugiiii
Automatyczne z??czenie postów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz mnie zagiąłeś ,bo nigdy nie pamiętam tylko patrze,gdzie mam duty cycle w % .

To na 99% obserwowałeś zawór N80 :-) N75 jest na kanale 25 w AEB.

Logi jakoś nie wyszły :/ Odczyt się udał ,ale obroty zawiesiły się na 2500 i do końca odczytów tak zapisały się .Odczyt przy ok 5-5 tys miałem 126 g\s ,a charakter wykresu względem ilości zapisanych punktów jest liniowy
Kabel za słaby. Logowałeś jeden kanał czy kilka ?? U mnie to samo się działo przy logowaniu więcej niż1 kanał. Przy sprawdzaniu jednego wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To na 99% obserwowałeś zawór N80 :-) N75 jest na kanale 25 w AEB.

 

Teraz z góry chciałbym przeprosić wszystkich za zamieszanie (szczególnie Ciebie Marecek :P) ,ale faktycznie sprawdzałem N80;) Ten który pokazywał mi non stop 100% też się nazywa duty cycle w %.Przed chwilką zrobiłem test na 25 kanale i w zakładce duty cycle przy pełnym gazie stabilizuje się po chwili na 60-64%.To by się zgadzało z zaworem N75:rolleyes:

 

To jeżeli już wiem gdzie i ile wynosi wysterowanie N75(zarówno widać duży zapas jeszcze wysterowania) to czy mógłby mi ktoś podać (osoby po chipie ) przy powiedzmy 2,5 ;3;4 i 5 tys obrotów jakie posiadają ciśnienie doładowania lub jakie można zadać aby silnika lub turbiny nie rozsadziło powiedzmy po miesiącu;)??

Za tydzień w piątek jestem umówiony na poprawkę i chętnie podałbym mu mniej więcej charakterystykę doładowania względem obrotów(gość się nie zna albo nie chce ryzykować).Z tego co zmierzyłem powyżej 3,5 tys obrotów spada ciśnienie w kolektorze(ok 0,5 Bar i spada ,a na tych obrotach turbina jest zdolna wydusić spokojnie 0,9 Bar) Ciśnienie cylindrów zdrowe,turbina też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu zobacz u mnie - program jest jak to Marecek nazywa - mega lajtowy ;)

 

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=5335&d=1223728125

 

Silnik pociągnie 300KM więc o to się nie martw. Mi się wydaje, że optymalnie 180KM jest - a nawet przy tym będzie Ci puchł w lato przy seryjnym ic. Miałem tak właśnie zrobione wcześniej. Turbo pociągnie ci 1 Bar na luzaku - kwestia taka, że długo tyle nie utrzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumieć,że jest to program po chipie ? Jaka moc przy tych ciśnieniach się wygenerowała ?? U mnie przy tych ciśnieniach co wcześniej napisałem jest tylko 167KM.

Dziwi mnie tylko te falowanie ciśnienia w danych przedziałach obrotów.N75 nowy,turbo dobrze pompuje,przepływka wydaje mi się w 100% sprawna więc gość mógłby tak w programie ustawić,aby oscylowało 0,6-0,8 Bara a nie ciągle 0,8 bar ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie powiedzieć ile teraz jest KM w moim potworze. Po prostu różnica pomiędzy 184KM, które miałem za pierwszym razem a seria odczuwalnie strzelam, że mam około 170 teraz.

 

Tuner na pewno chciałby, aby to ciśnienie utrzymało Ci się na 0.8 na stałe, ale wiele czynników na to nie pozwoli - m.in seryjny DV nie radzi sobie najlepiej przy ciśnieniach wiekszych niż seria. Z reszta jaki jest sens, żeby ci ciśnienie oscylowało. Lepiej mieć stałą dostawę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tuner na pewno chciałby, aby to ciśnienie utrzymało Ci się na 0.8 na stałe, ale wiele czynników na to nie pozwoli - m.in seryjny DV nie radzi sobie najlepiej przy ciśnieniach wiekszych niż seria.

 

Po ściągnięciu wężyka do WG wiadomo,że turbina kręci się na maksimum swoich możliwości.Dodając więcej lub mniej gazu można ustalić ciśnienie turbiny jakie chcemy przetestować przez prędkość (lub coś innego :P) wylatujących spalin. Bawiąc się z manometrem jakiekolwiek ciśnienie nie zadałem zawsze jest stabilne i nic nie oscyluje nawet przy wartościach 0,8 -1,0- bara ,wiec seryjny DV wytrzymuje spokojnie :).

 

Nikt mi nie każe jeździć codziennie na maksymalnych ciśnieniach ustawionych w programie. Czy mogę mniej więcej takie wartości przekazać gościowi jak poniżej są napisane? W zadawaniu ciśnień jestem laikiem dlatego chciałbym ustalić mniej więcej charakterystykę ciśnień

 

obroty -ciśnienie

2000-3000 -0,9 bar

3000-4000 0,9-0,7 bar

4000-5000 0,7-0,5 bar

 

PLIIIISSSS......... NAPISZCIE COŚ CZY DOBRZE MYŚLĘ,CZY JESTEM CAŁKOWICIE W BŁĘDZIE ?? W PIATEK JADĘ I CHCE BYĆ PEWNY TEGO CO MÓWIE :P

Edytowane przez dlugiiii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wróciłem od tej firmy bez poprawki.Gość ,który robił mi chip'a z początku umówił się na poprawkę.W tej chwili mówi,że jest to nie możliwe,ponieważ nie da się podnieść już mocy.Na moje sugestie co do podwyższenia ciśnienia na turbinie z początku się zgodził,ale po rozmowie z kierownikiem okazało się,że program dostają z jakiejś firmy i tylko coś dostrajają.Jeżeli chciałbym poprawkę to musieliby dostać nowy program z nowymi ciśnieniami i na mój koszt wynajęcia hamowni mógłby poprawiać,ale nie daje dużej zwyżki mocy(hamownia : 100zł \h).Powrót do starego programu z oddaniem kosztów nie istnieje.Jedynie co otrzymałęm to starą kość z oryginalnym programem i 100zł za poniesioną szkodę.

Podsumowując : Odradzam firmę ElproSys z Gliwic !!

Teraz pozostaje jedynie podłączyć się do wężyka z WG ,bo po chipie większył się zapas czasu wtrysku i wyrabia z benzyną zwiększająć ciśnienie turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stary, nie kręć tego WG... narobisz sobie tylko problemu. Regulator działa w pętli sprzężenia zwrotnego, więc o ile nie rozkręcisz tego na maksa w ogóle uniemożliwiając otwarcia, to regulator dalej będzie utrzymywał te same wartości, a Ty niepotrzebnie się narobisz i potencjalnie coś tylko rozwalisz... grucha to ostatnie miejsce którego się dotykasz przy robieniu programu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co proponujesz dalej ?? Ta firma odpada,a do innej firmy zaś musiałbym wydać z 1300-1500zł na nowy chip.

Z tą gruchą oczywiście nie chodziło mi na stałe tylko z elektrozaworem upuszczającym trochę ciśnienie w powietrze wrazie potrzeby większej mocy(zapomniałem jak ten tuning się nazywa );)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wvr.pl

kreatormocy.pl

unitronic.pl

 

Tych znam i wiem, że potrafią napisać, a nie tylko przegrać i skasować klienta na 1500zł... Co Ci innego zostaje - interfejs kupić i pisać samemu od nowa? :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kowal2799

witam panów!

potrzebny mi jest orginakny wykres charakterystryki silnika 1.8 z paska B4. Prosze o pomoc ([email protected])

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim aeb zrobilem chipa ze 150 na 180km u kolesia ktory sie tym zajmuje i slyszalem ze jest dobry,jezeli chodzi o rezultaty to jestem bardzo zadowolony odebralem inny samochod,mniej pali ma wieksza elastycznosc i turbo kopie jak wsciekle,jednym slowem warto.koszt to 700zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności