dlugiiii Zgłoś #1 Napisano 28 Października 2008 (edytowane) Dzisiaj byłem na chiptuningu ,ale nie stety padł programator i zatrzymałem się na sprawdzeniu mocy i momentu na hamowni.Oto wykres --http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e2ed98f2b03fa29f.html Jest to silnik AEB i czy to prawda,że są małe szanse w tym silniku o podwyższenie mocy pod 180-190KM i momentu pod 280-300NM ?? Kilka osób (mniejsze firmy) twierdzą,że on ma najstarszy komputer sterujący i małe jest pole manewru to zwiększenia mocy.Sugerują 170-175KM i 250-260NM Nie znam się od tej strony(chipowania),ale ten silnik posiada podobno najstarszy komputer sterujący jaki był w 1.8T i jak kazde AEB nie posiada czujnika ciśnienia w IC i przepustnicy elektronicznej tylko na linke.Czy mogłoby to być powodem,że nie podniesie mocy\momentu tak jak w rocznikach od (lub powyżej) 2000r ?? Edytowane 3 Listopada 2008 przez Du?y Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #2 Napisano 28 Października 2008 (edytowane) Jest to silnik AEB i czy to prawda,że są małe szanse w tym silniku o podwyższenie mocy pod 180-190KM Marne z tego względu, że generalnie tunerzy nie chcą się babrać w stare auta. Kilka osób (mniejsze firmy) twierdzą,że on ma najstarszy komputer sterującyTo prawda. Mała kostka pamięci, brak możliwości remapowania, konieczność wlutowania podstawki i programowania nowego czipa.Czip - czyt. kość, jest jednorazowego użytku. Wrzucasz program, jest zły na hamowni kupa, kość wywalasz do śmieci. małe jest pole manewru to zwiększenia mocy.Sugerują 170-175KM i 250-260NM To akurat nie jest prawdą. Należy tylko odpowiednio do tego auta podejść, posiadać wiedzę, cierpliwość i nie opierać się na gotowcach ( wszelkie autoseby i inne badziewiaki mają niedorobione wsady do AEB ). Co do mocy, nie podniecaj się nią tak. Przy tak starym aucie jak moje czy Twoje, najprawdopodobniej nie ma sensu wysilać go na maksa dla dobra Twojej kieszeni kazde AEB nie posiada czujnika ciśnienia w IC Nie posiada. przepustnicy elektronicznej tylko na linke Dokładnie. Nie przeszkadza to jednak w podniesieniu mocy i momentu, a jedynie utrudnia, bo niewiedza u wielu jest większa, a z gotowcami (wsadami) AEB może nie chcieć poprawnie pracować i malować ładnego wykresu. Czy mogłoby to być powodem,że nie podniesie mocy\momentu tak jak w rocznikach od (lub powyżej) 2000r ?? Dobry tuner Ci to zrobi, ale nie może tego robić na odpierdziel. Wiele firm nie tyka się aut pt 1998r i o przebiegu większym niż 150tys km. Ja posiadam czip do AEB, który strzela mocą 182KM i momentem prawie 280. Nie korzystam z niego, leży sobie w szufladzie, szkoda mi auta. Wykres słaby, strzał mocy krótki i kilka innych nieporozumień typu za duże przyśpieszanie zapłonu (granie), program był niedopasowany, na szybkiego, a darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda Mam wlutowaną podstawkę, może kiedyś wrócę do tego w sensie poprawiania programu i wrzucania w nową kość. Nie korci mnie jednak za mocno. Będąc na wczasach w tym roku w lipcu miałem tą kość w aucie. Wsiadł kolega, jechaliśmy na zakupy pod grilla , ruszyłem, włożyłem dwójkę i depnąłem do podłogi ( wyprzedzałem po mieście ) Głośniejsze i dłuższe syczenie turbiny i strzał taki, że gubisz trakcję. Kolega wysiadł w wielkim szoku - jeździł moim autem na ORI czipie. Także jak widzisz jest to możliwe. Musisz tylko znaleźć tunera z doświadczeniem, który zna się na pisaniu programów/map do benzyn, poświęci czas, kilka kostek i dobrze zbada auto. Zaleta w AEB jest taka ( w przeciwieństwie do aut remapowanych ), że sam możesz pod domem zmienić w dowolnej chwili czip na oryginalny. Wówczas musisz tylko bez stresu adaptować poprawnie, czasami 2, 3 krotnie ( zaraz po włożeniu czipa ) przepustnicę. Potrafi wariować po zmianie czipa i za 1 razem nie chcieć się zaadaptować ( ADP ERROR) Ps: Pogadaj z Krzyśkiem, gg 9113522 Bo nie pamiętam gdzie czipował AEB z powodzeniem. Edytowane 28 Października 2008 przez Doc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #3 Napisano 1 Listopada 2008 Jeszcze męczy mnie jedna rzecz.Czy w moim modelu moment obrotowy ma osiągać 210NM przy ok 3200 obrotów czy tak jak katalogowo jest napisane 210NM\1750obrotów?? Mierząc w kolektorze dolotowym ciśnienie manometrem pełne ciśnienie (ok 0,5Bar) mam przy 2000 obrotów ,kompresja w silniku na poziomie 12 bar więc skąd te przesunięcie na 3500 obrotów? Jeszcze mam wycięty katalizator(wysypał się) i wstawioną rurę robioną na zamówienie. Moc zaś katalogowo jest podana przy 5700 obrotów ,a u mnie osiąga przy 5400 ?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #4 Napisano 4 Listopada 2008 Jeszcze jeden wykresik w serii z innej firmy Jeszcze niestety nie posiadam z chipowanej wersji ,ponieważ tym razem zabrakło konkretnego układu scalonego na magazynie:633: Oto link do wykresu --http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/16d5aee22307955d.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #5 Napisano 5 Listopada 2008 tak z ciekawości jaka tam jest kość stosowana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #6 Napisano 5 Grudnia 2008 No i skończony chip tuning z marnymi efektami Obiecywane 170-180KM i 280Nm okazały się 167KM i 245Nm Oto wykres przed i po http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/fae299f889c8f989.html Ogólnie charakterystyka wykresu ładna,samochód się zbiera prędzej .Przy tych 2-2,2 tys obrotów ciągnie na każdym biegu i jaką zmiane zauważyłem ,że na pierwszym biegu zakręci kółkami nawet jak toczymy się 5 km\h i przycisne gaz do podłogi(dopiero od tych 2 tys obrotów). Gość podsumował,że auto nie reaguje na większe zwiększenie paliwa i przez to ta mała moc.Czy to możliwe,aby były egzemplarze z których nie można wyciagnąć więcej ?? Jestem umówiony na poprawę softu i będzie prawdopodobnie zwiększenie ciśnienia na turbinie.Do jakiej wartości na podstawowej turbinie można zadać w miarę bezpieczne ,maksymalne ciśnienie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 5 Grudnia 2008 ...już masz zwiększone doładowanie, bo samym paliwem aż takiego wzrostu by nie było... zdrowa turbina dmucha ponad 1 bar (1,1) w peaku jak depniesz, ale szybko "puchnie" do około 0,6 bara przy 6 tys obr/min... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #8 Napisano 5 Grudnia 2008 Wiem,że mam już zwiększone (nawet słychać przy 4 biegu i pełnym bucie syczenie ),ale może zwiększył minimalnie (mówił,że zwiększył bezpiecznie),a spokojnie można więcej dać,tym bardziej,że na codzień nie jeżdżę ostro.Zobaczę co wyjdzie po drugim razie,bo kompresja jest ,turbina raczej dobrze pompuje to gdzie te źrebaki pouciekały ?? Jak narazie widzę ,że u mnie najgorzej wyszło ze wszystkich co czytałem,a przecież ElproSyS raczej nie jest złą firmą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djacek85 Zgłoś #9 Napisano 5 Grudnia 2008 A jeżeli Kolego, można Cię spytać ile taka przyjemność cię kosztowała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #10 Napisano 5 Grudnia 2008 Koszt : 1300-1400zł (miałem za 1300zł).Ogólnie autko ładnie się sprawuje,nie szarpie i nie przerywa.Jedynie wadą\skutkiem ubocznym jest odczucie kiedy jedzie się na 5 biegu bez gazu i pomału naciska się gaz.Czuć jak wtryski się załączają,a później jest normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 5 Grudnia 2008 z AEB jest ten problem, że nie "widać" ile tego powietrza jest... jedyne na czym można polegać to wskazania z MAFa, a ten potrafi się psuć z czasem i minimalnie zaniżać wartości... masz wskaźnik doładowania? Jeśli nie, to może warto by było przed drugim strojeniem założyć co by mieć miejsce na polemikę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #12 Napisano 5 Grudnia 2008 na 5 biegu bez gazu i pomału naciska się gaz.Czuć jak wtryski się załączają Co to właściwie oznacza? Jak to czuć właściwie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #13 Napisano 5 Grudnia 2008 (edytowane) to co opisałeś, to czuć jak dwumasa, która wykonuje obrót wokół własnej osi zanim przeniesie napęd przez sprzęgło na osie, a nie wtryski... wtrysków nie czujesz, nie słyszysz --- scalone --- tak jeszcze przyglądam się temu wykresikowi i musze powiedzieć kilka słów: 1. pomiar do 6200 obr/min... więc coś nie bardzo jakoś tak... albo masz duży moment w tym punkcie (a brakuje mu), albo coś się dzieje, że nie można auta więcej kręcić? 2. dramatycznie spada moment od wartości maksymalnej osiąganej już przy 2500 obr/min - to nie jest naturalne dla 1.8T... maks moment przy na prawdę BEZPIECZNIE wystrojonej turbinie 270Nm przy 3k (gdy pompuje 0,8 bara i pewnie ze 300Nm przy 1 barze na ułamek chwili) ! U Ciebie brakuje jakichś 20Nm, czyli albo za słabo rozkręcona turbina, albo masz nieszczelnego DV, który po prostu się delikatnie uchyla rozszczelniając układ pod obciążeniem... jak masz chwilę, to zrób wykresik duty cycle-a na III biegu z butem w podłodze i zobacz czy to już jest "max" (czy wartości osiągają 99% podczas pełnego obciążenia, czy tylko 70-80 jak w przypadku poprawnie bezpiecznie wystrojonego 1.8T ? Żeby przy 6200 obr/min osiągnąc 170 koni, musiałbyś mieć równiutkie 200Nm, czyli brakuje dokładnie 20... Cały wykres jest przesunięty o 20 Nm "w dół"... Sprawdź to duty cycle zanim pojedziesz znów na strojenie. A jeśli zawór DV nie trzyma, to go wyjmij, zatkaj wszystkie 3 rury i przejedź się - sprawdź czy jest lepiej ? WALCZ! Edytowane 5 Grudnia 2008 przez marecek Automatyczne z??czenie postów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #14 Napisano 5 Grudnia 2008 z AEB jest ten problem, że nie "widać" ile tego powietrza jest... jedyne na czym można polegać to wskazania z MAFa Czyli ECU nie wie jakie jest cisnienie doladowania,to na jakiej zasadzie steruje n75? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #15 Napisano 6 Grudnia 2008 Możliwe,że masz racje co do dwumasówki.Przy dodaniu gazu czuje bardzo delikante poszarpywanie i szarpnięcie właśnie tak jakby go przelewał albo całkiem możliwe,że dwumasówka łapie(nie dawno wymieniona,ale widocznie taki ich urok ) Co do 1 pkt : Na początku tematu jest link do innego wykresu z chamowni(chyba nie profesionalnej i widać,że samochód spokojnie się wkręca i tak jest w rzeczywistości,że idzie dobrze do odcięcia. Dzisiaj sprawdzę ten duty cycle tak jak piszesz.Może na to ma wpływ brak katalizatora(zrobiona na zamówienie przejściówka z rury)?? Też znika w dużej ilości olej z silnika przy ostrej jeździe(A4 jadąc 200km\h z 20km i muszę dolać ileś dziesiątek lub setkę oleju).Narazie mam nieszczelną miskę olejową dlatego nie panikuje,bo możliwe,że ona jest przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #16 Napisano 6 Grudnia 2008 (edytowane) Czyli ECU nie wie jakie jest cisnienie doladowania,to na jakiej zasadzie steruje n75 właśnie nie wie Parametrem potrzebnym do określenia składu mieszanki jest masa powietrza a nie ciśnienie... w silnikach, w których nie masz przepływomierza można masę wyliczać na podstawie ciśnienia (przy pewnych założeniach i znajomości np. temperatury). Strzelam, że w nowszych wersjach sterownika do 1.8T ciśnienie jest jeszcze jednym parametrem regulacji, co by osiągnąć lepsze warunki spalania, lepszą powtarzalność pracy i większy współczynnik "enviroment-friendly"-ności Projektując wydech pod turbo zawsze zakłada się istnienie tzw. down pipe-a, czyli zwężki pomiędzy wylotem z turbiny a wydechem... Ma to na celu podnieść temperaturę spalin i pośrednio - ich prędkość. Być może wspawując rurę zamiast katalizatora pogorszyłeś właśnie te proporcje pomiędzy wyjściem turbo a średnicą wydechu i zachodzą w wydechu jakieś dziwne zjawiska niekorzystnie wpływające na pracę turbinki... ale to tylko gdybanie, bo nie ma tego jak sprawdzić . Sprawdź wysterowanie turbo, to będzie wiadomo, czy da się jeszcze coś uzyskać z samej suszarki, czy już jest limit... Edytowane 6 Grudnia 2008 przez marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #17 Napisano 6 Grudnia 2008 (edytowane) No wiec po jeździe duty cycle podczas jednostajnie nie przyśpieszającej jazdy wynosi 0-% a wystarczy że zaczne przyśpieszać na 5 bieguj odrazu skacze n a 99,6% i tak trzyma cały czas nie zależnie ile naciskam gazu.Dokladnie może z 2 cm gazu naciskam,aby przyśpieszyć i odrazu mam maksymalną wartość.Na 3g-cim biegu jest to samo . Zatkałem na szybko połączenie między DV a wyjściową już rurką do IC(wężyk sterujący i ten dłuższy ,kręty wężyk nie ruszałem) i efekt jest ten sam. Jeżeli jest 100% w duty cycle mam rozumieć,że on zmniejsza czy zwiększa ciśnienie na turbinie ?? Ogólnie to chyba wydaje mi się ,że będą nici z tego super tuningu przy tej turkawce(z powyższych problemów ) Edytowane 6 Grudnia 2008 przez dlugiiii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #18 Napisano 7 Grudnia 2008 Dzisiaj zrobiłem test mierząc ciśnienie manometrem w kolektorze ssącym i wyniki są następujące: 1)Mierząc tak jak wszystko powinno być podłączona(na chipie): OBROTY CIŚNIENIE W KOLEKTORZE 1400 -0,3 1800 -0,6 2000-2400 - falujące szybko 0,7-0,8 2400-2900 -falujące szybko 0,6-0,8 3000 -falujące szybko 0,6-0,7 3200 -0,6 3400 -0,55 3800 -0,5 4200 -<0,5 2) Mierząc z wyciągniętym wężykiem ciśnieniowym od WG(turbina kręci na maxa): OBROTY CIŚNIENIE W KOLEKTORZE 2200-3000 -1,1Bar stałe i maksymalne 4000 -0,9 Bar stałe 5000 -0,6 bar spadające powoli wzlędem obrotów Wszystko oczywiście odczytane ze wskaźników(nie komputerem) więc mogą być małe odchylenia co do obrotów,ale tak to mniej więcej wygląda.Pasio przy tym 1 Barze wyrywa wiele mocniej do przodu niż na chipie. WNIOSEK ? Czyżby turbina była w 100% sprawna ,a ten co robił nie potrafi podnieść mocy ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #19 Napisano 7 Grudnia 2008 skoro masz N75 wysterowane na 99% a daje Ci max 0,7 - 0,8 bara, to wnioski wyciągnij sobie wnioski sam Siedzieliśmy wczoraj pół nocy i gadaliśmy o tym przecież Powiedz to facetowi, to powie Ci to samo co ja - masz do d... ten zawór Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #20 Napisano 8 Grudnia 2008 Gadałem z gościem i niby ma ustawione na 0,7 - 0,8 bara i później spada.Tak czy inaczej zamówiłem nowy N75,bo stary teraz nie działa (chyba dzięki mojej interwencji kręcąć śrówka w nim ).Niestety zamiennik o końcówce F a nie oryginalnie C (nie produkują C,chodź SKODA twierdzi,że może mi C zamówić,ale cena 100zł droższa za niego). Czy możliwe jest ,aby przepływomierz był padnięty i przez to nie można wyżej go podkręcić ? Za argument NIE podaje zwiększając sztucznie ciśnienie na turbinie idzie jak burza ,więc wydaje mi się ,że przepływka odczytuje większe wartości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach