Skocz do zawartości
dlugiiii

1.8T 98r AEB przed i po chiptuningu

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj byłem na chiptuningu ,ale nie stety padł programator i zatrzymałem się na sprawdzeniu mocy i momentu na hamowni.Oto wykres --->http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e2ed98f2b03fa29f.html

Jest to silnik AEB i czy to prawda,że są małe szanse w tym silniku o podwyższenie mocy pod 180-190KM i momentu pod 280-300NM ?? Kilka osób (mniejsze firmy) twierdzą,że on ma najstarszy komputer sterujący i małe jest pole manewru to zwiększenia mocy.Sugerują 170-175KM i 250-260NM

 

Nie znam się od tej strony(chipowania),ale ten silnik posiada podobno najstarszy komputer sterujący jaki był w 1.8T i jak kazde AEB nie posiada czujnika ciśnienia w IC i przepustnicy elektronicznej tylko na linke.Czy mogłoby to być powodem,że nie podniesie mocy\momentu tak jak w rocznikach od (lub powyżej) 2000r ??

Edytowane przez Du?y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to silnik AEB i czy to prawda,że są małe szanse w tym silniku o podwyższenie mocy pod 180-190KM

Marne z tego względu, że generalnie tunerzy nie chcą się babrać w stare auta.

Kilka osób (mniejsze firmy) twierdzą,że on ma najstarszy komputer sterujący
To prawda. Mała kostka pamięci, brak możliwości remapowania, konieczność wlutowania podstawki i programowania nowego czipa.

Czip - czyt. kość, jest jednorazowego użytku. Wrzucasz program, jest zły na hamowni kupa, kość wywalasz do śmieci.

 

małe jest pole manewru to zwiększenia mocy.Sugerują 170-175KM i 250-260NM

To akurat nie jest prawdą. Należy tylko odpowiednio do tego auta podejść, posiadać wiedzę, cierpliwość i nie opierać się na gotowcach ( wszelkie autoseby i inne badziewiaki mają niedorobione wsady do AEB ).

Co do mocy, nie podniecaj się nią tak. Przy tak starym aucie jak moje czy Twoje, najprawdopodobniej nie ma sensu wysilać go na maksa dla dobra Twojej kieszeni ;)

 

kazde AEB nie posiada czujnika ciśnienia w IC