dtambor Zgłoś #201 Napisano 31 Marca 2011 U Ciebie przyczyna delikatnego szarpania na jałowym przy nagrzaniu może być plecionka tzw łacznik elestyczny, u mnie tez jak auto osiągneło na zegarach 90C to czasami pojawiały się dziwne drgania wystarczyło że dodałem lekko gazu one ustępowały lub wracały po chwili a czasami w ogóle ich nie było. Wymieniłem plecionkę i od kilku dni spokój z drganiami nawet przy ruszaniu. wiem o co Ci chodzi ale to zupełnie co innego. Mi chodzi o delikatne szarpanie podczas ruszania po mocnym rozgrzaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #202 Napisano 5 Kwietnia 2011 Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, ponieważ jak widzę po postach można z tego komiks napisać Do rzeczy, również spotkała mnie ta przypadłość, tj. podczas ruszania na pierwszym biegu (na wstecznym jest ok), gdy silnik jest zimny strasznie rzuca całym silnikiem, tak jak bym ruszał z wyższego biegu i auto robi coś w rodzaju żabki, po rozgrzaniu silnika do temperatury pracy wszystko wydaje się być ok. Na razie wykluczam dwumas i kieruję się w stronę poduszek pod skrzynią i silnikiem, ale coraz bardziej zastanawia mnie czy to czasem nie jest wina wewnętrznego przegubu? I tu pytanie, co wy o tym sądzicie i jak najlepiej sprawdzić ten przegub? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #203 Napisano 5 Kwietnia 2011 Oj, nie dobrze ze odwiedzilem ten watek, bo telepatycznie chyba jakos szarpanie sciagnelem na siebie znowu...Dzis i wczoraj lekko mi na zimnym poszarpywalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukas82 Zgłoś #204 Napisano 5 Kwietnia 2011 Oj, nie dobrze ze odwiedzilem ten watek, bo telepatycznie chyba jakos szarpanie sciagnelem na siebie znowu...Dzis i wczoraj lekko mi na zimnym poszarpywalo. i u mnie raz na jakiś czas zdarza się podobnie tylko na 1szym biegu, tylko podczas pierwszego ruszania (np. rano) i tylko na zimnym silniku. Dodam też, że najczęściej pojawia się to zimą (przy sporych mrozach), ale ostatnio - tydzień temu - też poszarpał. najdziwniejsze jest to, że nie dzieje się tak podczas każdego ruszania ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #205 Napisano 5 Kwietnia 2011 i często się zdarza albo najbardziej odczuwalne kiedy mam na max skręcone koła i chyba opór jest wtedy większy przy ruszeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #206 Napisano 5 Kwietnia 2011 Dokladnie tajk jak mowicie skrecone kola i tp, ale nie zawse... myslalem ze sie uporalem czyszczac caly zestaw ale widze z nic...Ale na chwile czyszczenie pomoglo, wylecialo wywalilem mnostwo syfu, takiej jakby gliny z pylu sprzeglowego.Po czyszczeniu poprawa odczowalna byla nisamowicie, ale wczoraj szczscie zgaslo:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #207 Napisano 5 Kwietnia 2011 Miałem podobne szarpania przy ruszaniu oraz na wstecznym, na biegu jałowym wyczuwalne było delikatne szarpanie pedału sprzęgła, oczywiście nie było tak cały czas ale stawało się coraz bardziej dokuczliwe, wymieniłem komplet sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) i jak na razie szarpania nie ma..oby na zawsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #208 Napisano 5 Kwietnia 2011 jak by każdy z nas miał pewność ze to komplet sprzęgła bez dwumasy załatwi sprawę odsapnęli byśmy z ulgą , ale nastawiając sie na sprzęgło koszt około 1200zl z robocizną na LUK-u trzeba wziąć poprawkę na to że po zdjęciu skrzyni padnięty jest też lub na wykończeniu dwumas a t juz robi 2500 jak nie lepiej z robocizną czyli o jakies 1300zl więcej ---------- Post added at 21:19 ---------- Previous post was at 21:19 ---------- czyli jak by nie patrzeć żeby zacząć sie bawić w to trzeba mieć przygotowane te 2500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #209 Napisano 5 Kwietnia 2011 U mnie na jalowym niec sie nie dziej, mysle ze to albo lozysko wybite w rezonans wpada, albo tarcza nie przylapuje po calosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazik12311 Zgłoś #210 Napisano 5 Kwietnia 2011 ja jestem posiadaczem paska od 2 tyg i chyba zaczynam zalowac ze to auto kupilem choc na razie poki co ok jutro zakladam lpg to bede musial jezdzic aby gaz sie zwrocil i chyba sprzedam te auto i powroce do hondy---jezdzilem 4 lata honda ostatnie auto i nigdy nic zadnego problemu jednak co japan to japan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #211 Napisano 5 Kwietnia 2011 ja jestem posiadaczem paska od 2 tyg i chyba zaczynam zalowac ze to auto kupilem choc na razie poki co ok jutro zakladam lpg to bede musial jezdzic aby gaz sie zwrocil i chyba sprzedam te auto i powroce do hondy---jezdzilem 4 lata honda ostatnie auto i nigdy nic zadnego problemu jednak co japan to japan. a co to wnosi do sprawy ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #212 Napisano 5 Kwietnia 2011 jak by każdy z nas miał pewność ze to komplet sprzęgła bez dwumasy załatwi sprawę odsapnęli byśmy z ulgą , ale nastawiając sie na sprzęgło koszt około 1200zl z robocizną na LUK-u trzeba wziąć poprawkę na to że po zdjęciu skrzyni padnięty jest też lub na wykończeniu dwumas a t juz robi 2500 jak nie lepiej z robocizną czyli o jakies 1300zl więcej Mi się wydaje, że to nie jest do końca wina dwumasu, przecież nawet w tym wątku pojawiają się opinie, że nawet jak wymienili komplete sprzęgło po jakimś czasie lub też nawet od razu szarpanie powraca, więc dla mnie to bardziej wygląda na poduszki lub przeguby, ale peności nie mam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #213 Napisano 5 Kwietnia 2011 ja jestem posiadaczem paska od 2 tyg i chyba zaczynam zalowac ze to auto kupilem choc na razie poki co ok jutro zakladam lpg to bede musial jezdzic aby gaz sie zwrocil i chyba sprzedam te auto i powroce do hondy---jezdzilem 4 lata honda ostatnie auto i nigdy nic zadnego problemu jednak co japan to japan. Nie inwestuj w gaz, tylko sprzedaj bez wkladania kasy-moja dobra rada, passat to passat. Albo go kochasz i wkladasz w niego z przyjemnoscia, albo nazekasz... Obejzyj sobie reklame MARMAIT, opcje sa tylko dwie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukas82 Zgłoś #214 Napisano 5 Kwietnia 2011 ja jestem posiadaczem paska od 2 tyg i chyba zaczynam zalowac ze to auto kupilem choc na razie poki co ok jutro zakladam lpg to bede musial jezdzic aby gaz sie zwrocil i chyba sprzedam te auto i powroce do hondy---jezdzilem 4 lata honda ostatnie auto i nigdy nic zadnego problemu jednak co japan to japan. wracaj do japońskich kosiarek czy wkrętarek i już nic nie pisz tu więcej. Kupiłeś pewnie zajechanego szrota i teraz wylewasz swoje żale na forum ... nie oszukujmy się - większość tych VW była kupowana po to, by jeździć jak najwięcej, przebiegi nierzadko osiągają 500tyś km ( dziwnym trafem przyjeżdżają do Polski ze 120tyś km...), zrób tyle kosiarką to pogadamy.Tak jak napisał Stavros - albo Paszczaka kochasz, albo nienawidzisz. Jak będziesz go dopieszczał, to odwdzięczy Ci się bezawaryjnością. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazik12311 Zgłoś #215 Napisano 6 Kwietnia 2011 ale rzescie pojechali heh a co do nie pisania tu to ja bede o tym decydowal:) zagazowowalem swa maszyne dzis i mam nadzieje ze bedzie smigac,a co do psucia to kazde auto sie psuje jedne mniej drugie wiecej to normalne.a honde bede chwalil zawsze bo sluzyla perfekcyjnie i nie bylo ze jakies uszczelki slabe i powodzie w aucie czy sprzeglo cos nie tak i miala prawie juz 300 tys,pasek moj ma 170 ale napewno licznik byl cofany bo to nie mozliwe aby tak malo mial-na dzis dzien to tylko ta powodz byla poki co ale juz dzieki czytaniu forum problem z glowy dzieki wam tutaj piszacym:) pozdro dla wszystkich i nie denerwowac sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wyjatek Zgłoś #216 Napisano 4 Czerwca 2011 Niestety mam to samo Passka kupiłem w grudniu podczas dużych mrozów,smigał świetnie, 0 problemów. Lecz kiedy przyszło lat pojawiło się szarpanie jak w traktorze Jak ktoś już wspomniał wygląda to jak nieumiejętne puszczanie sprzęgła przez kierowce-amatora Do tego nie sprawna klima, w aucie jest cieplej niż na dworze. Spróbuję najpierw wymienić płyn hamulcowy na fedoro 5.1- najtańsza operacja. Teraz zastanawiam się nad połataniem chłodnicy klimy bo w niej jest dziurka - czy przy ewentualnym demontażu silnika w celu sprawdzeniu sprawności sprzęgła i 2masy będę zmuszony odkręcić chłodnice i stracę zawartość klimy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #217 Napisano 4 Czerwca 2011 czy przy ewentualnym demontażu silnika w celu sprawdzeniu sprawności sprzęgła i 2masy będę zmuszony odkręcić chłodnice i stracę zawartość klimy? A kto do tego celu demontuje silnik??? Odpinasz skrzynie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #218 Napisano 5 Czerwca 2011 Dostanie się do sprzęgła w AJMie czy innych tdi ułożonych wzdłużnie to pestka! Oczywiście wyciągasz skrzynie a nie silnik! Samo wyjęcie dla kogoś kto kuma temat nie zajmie dłużej niż 2h. Montaż zawsze dłużej, bo trzeba wszystko umyć, wyczyścić i być bardziej dokładnym. P.S. Nawet przy wysprzęgliku masz szybkozłączkę co ułatwia rozpięcie układu. :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wyjatek Zgłoś #219 Napisano 6 Czerwca 2011 A czy zmiana płynu hamulcowego przed ew. rozebraniem skrzyni ma sens? (wspomaganie sprzęgła płynem hamulcowym). A może do tej pory ktoś poczynił jakieś postępy w walce z tym szarpaniem na rozgrzanym silniku przy ruszaniu i cofaniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_s Zgłoś #220 Napisano 8 Czerwca 2011 A przy chłodnicy klimy masz wyciek?, chłodniczka jest brudna? Skoncentruj się na tym, wątpię że to jest dwumasa. Przyznam szczerze że mam ten problem od ubiegłego roku, oczywiście zima była bezproblemowa. Zrobiło się cieplej i problem powtarza. Poza tym w tym wątku przewijają się dwa problemy: szarpanie na ciepłym i szarpanie na zimnym silniku. Sądzę że koledzy którzy mają problem z zimnym silnikiem - to jest problem dwu masy. Podstawowe pytanie do kolegów którzy mają problem na ciepłym silniku, czy macie problemy z klimą?? Bo z tego co widzę to już jest nas dwóch ja i Wajatek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach