wojtu333 Zgłoś #321 Napisano 21 Marca 2015 witam ponownie moi drodzy mój problem z szarpaniem z 1 i R nadal nie rozwiązany... wyjąłem z auta mój nowy 2mas tarczę i docisk i pojechałem do profesjonalnego warsztatu który zajmuje się regeneracją właśnie owych części i co i nic okazało się ze wszystko jest ok. Nie mam za bardzo już pomysłów co i jak ale postanowiłem wymienić przeguby wewnętrzne... będę wymieniał to w pn lub wt jak tylko to zrobię dam znać co i jak oby to było to bo już siły brak a najbardziej drażni mnie to że jak jeździłem do mechaników to każdy od razu stawiał na 2mas.... wrr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #322 Napisano 22 Marca 2015 (edytowane) witam ponownie moi drodzy mój problem z szarpaniem z 1 i R nadal nie rozwiązany... wyjąłem z auta mój nowy 2mas tarczę i docisk i pojechałem do profesjonalnego warsztatu który zajmuje się regeneracją właśnie owych części i co i nic okazało się ze wszystko jest ok. Nie mam za bardzo już pomysłów co i jak ale postanowiłem wymienić przeguby wewnętrzne... będę wymieniał to w pn lub wt jak tylko to zrobię dam znać co i jak oby to było to bo już siły brak a najbardziej drażni mnie to że jak jeździłem do mechaników to każdy od razu stawiał na 2mas.... wrr A tak zapytam... wymieniłeś docisk na ten nowszy model czy został ten Miałem taki jak ten drugi i szarpało, zmieniłem na ten co występował w młodszych modelach i szarpanie ustało (wymieniałem na komplet używka) Edytowane 22 Marca 2015 przez wojtek1987 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #323 Napisano 22 Marca 2015 A czy przypadkiem szarpanie nie jest związane z zużytym wałkiem rozrządu? Jeśli krzywki są wytarte to i nierówna praca każdego cylindra, co może skutkować szarpaniem przy ruszaniu z niskich obrotów. Po podniesieniu obrotów może problem się zmniejszać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #324 Napisano 22 Marca 2015 A czy przypadkiem szarpanie nie jest związane z zużytym wałkiem rozrządu? Jeśli krzywki są wytarte to i nierówna praca każdego cylindra, co może skutkować szarpaniem przy ruszaniu z niskich obrotów. Po podniesieniu obrotów może problem się zmniejszać. raczej tutaj nie jest kwestia walek... u mnie tez raz na jakis czas - przewaznie jak jest zimny, kilka razy rusze z 1 to jest ok, jak jest cieply to ZAWSZE jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtu333 Zgłoś #325 Napisano 25 Marca 2015 wczoraj wymieniliśmy z mechanikiem te przeguby wewnętrzne i powiem wam że po tej wymianie szarpanie i podskakiwanie auta z biegu 1 oraz R się nie pojawiło i mam nadzieję że się nie pojawi już pozdrawiam wszystkich:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pgrzebyk Zgłoś #326 Napisano 27 Marca 2015 A tak zapytam... wymieniłeś docisk na ten nowszy model [ATTACH=CONFIG]129807[/ATTACH]czy został ten[ATTACH=CONFIG]129808[/ATTACH] Miałem taki jak ten drugi i szarpało, zmieniłem na ten co występował w młodszych modelach i szarpanie ustało (wymieniałem na komplet używka) Kolego bardzo ciekawa teoria, bo nawet ktoś wcześniej pisał, że sprzęgło było z wadą fabryczną i serwis zalecał wymianę na inny model. Ciekawa sprawa, że prawie wszyscy tu mają silniki AVF, czyli skrzynia 6 i przeważnie 2001 tak jak i ja. Strasznie wkurza mnie to szarpanie i w końcu chciałbym się go pozbyć. Wymieniłem rok temu cały komplet, czyli sprzęgło + docisk + koło dwumasowe itd. na nowe (LUK) i problem pozostał. Potem poszły jeszcze do wymiany wszystkie poduchy i łącznik elastyczny wydechu. Problem jak był tak i jest. Pompki mam ok, więc pozostają jeszcze przeguby zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne lub zmiana docisku na nowszy, bo ja mam taki jak na drugim zdjęciu. I tu moje pytanie, jakiego docisku ewentualnie, jakiej dwumasy szukać. Masz jakieś numery OEM? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #327 Napisano 27 Marca 2015 Nie mam numeru. Po prostu po przeczytaniu kilku postów i analizie doszedłem do tego wniosku co Ty ten typ ma wadę fabryczną i kupiłem używkę młodszą rocznikowo. Widać różnice w docisku na pierwszy rzut oka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pgrzebyk Zgłoś #328 Napisano 27 Marca 2015 A kupowałeś cały komplet z DM czy tylko tarcza + docisk? Chodzi o to że nie wiem jak jest do końca z tą kompatybilnością. Każda dwumasa i każde sprzęgło z AVF podchodzi do każdego AVF w tym przede wszystkim do 2001r z tą podobną "wadą"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #329 Napisano 27 Marca 2015 Może w końcu ktoś znajdzie przyczynę. Kiedyś koledze z pracy wymieniałem sprzęgło w passacie 2002r AWX, bo zaczęło się ślizgać. Auto nic nie szarpało, więc DM został stary, wymieniliśmy tylko tarcz i docisk. Auto jeździ już 5lat i nic nie szarpie - docisk był starego typu. Ja mam silnik BLS 105PS z roku 2008 i poszarpuje. Po głębszej analizie moja teoria jest taka: Gdy ruszam, popuszczam pedał sprzęgła. Gdy sprzęgło zaczyna kleić a auto ruszać wówczas skręcają się sprężyny DM do chwili, aż nastąpi zrównoważenie sił w DM i siły tarcia tarczy sprzęgła, wówczas tarcz się uślizguje swoimi okładzinami a spręzyny w DM luzują. Powoduje to efekt szarpania. Jak puszczam gwałtowniej pedał sprzęgła to takiego efektu nie ma, tylko nie da się ruszać takim sposobem podczas jazdy w korku - auto przed nami nigdy nie rusza z pełnym butem :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #330 Napisano 27 Marca 2015 Niestety musisz mieć komplet dwumasa +docisk. Różnią się i nie pasują zamiennie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #331 Napisano 10 Kwietnia 2015 Witam, dawno mnie tu nie było , ale dalej katuje passka słuchajcie mam ten problem od dłuższego czasu.. gdy jade rano do pracy to wszystko jes ok nic nie szarpie, jak przejade sporo km, autko sie dobrze zagrzeje to zaczyna szarpać przy ruszaniu najgorzej jest w korkach.. ok takie żabie skoki jak by chciał zgasnąć.. muszę ruszać tak z 2,5-3 tyś obrotówa i tak słychać takie zgrzyty jak by głosy dobiegają z prawego przedniego koła.. to samo tyczy się jak np jadę 5 km/h na 2 biegu i wcisnę pedał gazu w podłogę słychać takie chrobotanie w prawym kole. Przy skrętach na zimnym silniku nic nie słychać zadnych stuków piszczen drgań, przy ciepłym tylko przy ruszaniu z miejsca czy proste koła czy skręcone. Głosy dobiegają tak jak mówie z prawego koła /prawej strony. Drgania są przenoszone normalnie na calą bude. Co to może być czy to sprzęgło czy to raczej przegub wewnętrzny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maris Zgłoś #332 Napisano 16 Sierpnia 2015 (edytowane) Mam problem z szarpaniem przy ruszaniu. Jeśli stoję długo w korku i silnik się nagrzeje to nie da się ruszyć z jedynki bez podskoków. Trzeba dodać dużo gazu i ruszyć na półsprzęgle. Szarpie rówież na wstecznym. Pozostałe biegi działają normalnie Czasem po nocy lub dłuższym postoju na początku szarpie ale później się uspokaja. Nie jest to żadne delikatne drganie - wygląda to tak jakby ruszał niedoświadczony kierowca - podskoki aż cała buda drży. Naprawdę trudno nie odczuć i zauważyć. Szarpanie pojawia się i znika nawet na kilka tygodni - jeśli nie jeżdze w korkach. UWAGA - NIE MAM DWUMASY bo padła 2 lata temu i wstawiono mi sztywne koło - WYMIENIONO CAŁE SPRZĘGŁO. EGR mam nowy Myślę że nie są to poduszki ani nic z tych rzeczy bo stale byłby problem z ruszaniem. Chociaż ostatnio problem się nasila i nie ustępuje. Jest w różnym stopniu Są trzy podejrzenia: - krócieć z wężykiem podciśnienia wchodzący do wacum jest obluzowany i może być nieszczelny. - uszkodzone sprzegło, docisk - zapowietrzony układ wspomagania - siłownik przy sprzęgle. Płynu nie ubywa ale może jakoś się zapowietrza. Może ktoś już to przerabiał i dokładnie wie co jest przyczyną? P.S. Padnięcie dwumasy polegało na tym, że nagle zaczynało metalicznie stukać w silniku zgodnie z obrotami silnika. Wystarczyło zgasić silnik i spróbować odpalić na biegu lub inaczej szarpnąć silnikiem się uspokajało. Jeździłem tak rok zanim wymieniłem bo uspokajało się nawet na kilka miesięcy. Edytowane 16 Sierpnia 2015 przez maris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #333 Napisano 16 Sierpnia 2015 Jeśli kupiłeś zamiennik że sztywnym kołem marki valeo to może to być już powód. Widziałem, że w tej tarczy są zupełnie inne sprężyny niż w ori zestawach z demontażu. W moim gronie każdy wkłada używke i bez problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #334 Napisano 16 Sierpnia 2015 u mnie szarpanie zanikło na około 2 miesiące,a dziś po wczorejszej ulewie i burzy z rana wsiadam do auta i na zimnym szarpie budą przy ruszaniu tylko z jedynki jak głupi ale wystarczy kilka razy tak ruszyć i sie uspokaja wszystko,nie wiem czy to zależne od temperatury czy wilgoci??? biegi wchodzą idealnie ,sprzęgło chodzi prawidłowo,dwumas sprawny,pompki ok ,oczywiście silnik AVF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axlotic Zgłoś #335 Napisano 17 Sierpnia 2015 (edytowane) U mnie finalnie szarpanie przy ruszaniu wyeliminowały operacje: 1. Czyszczenie EGR i kolektora dolotowego 2. Wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów na oryginalne 3. Wymiana sprzegła, dwumasy, łożyska oporowego i śrub na nowe LUK 4. Wymiana łącznika elastycznego wydechu. 5. Dospawanie dodatkowego tłumika drgań wydechu o długości 20cm. Teraz jest cud miód. Jak ktoś ma problemy z drganiami przy ruszaniu to prawdopodobnie któraś z tych opcji pomoże. Pozostały mi minimalne drgania na lewarku na postoju, ale z tym już chyba nic się nie da zrobić. Może jeszcze wymienię tłumik środkowy, bo już trochę go słychać. Edytowane 17 Sierpnia 2015 przez axlotic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #336 Napisano 17 Sierpnia 2015 Mój kolega w golfie v wymieniał 2x Nowy zestaw DKZ Luka. Dopiero trzeci zestaw i to po przypaleniu tarczy przestał szarpać przy ruszaniu. Jako ciekawostkę dodam, że nowe 1.6 CR w mocach 90 i 105KM mają jednomas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #337 Napisano 21 Lutego 2016 Mój kolega w golfie v wymieniał 2x Nowy zestaw DKZ Luka. Dopiero trzeci zestaw i to po przypaleniu tarczy przestał szarpać przy ruszaniu. Jako ciekawostkę dodam, że nowe 1.6 CR w mocach 90 i 105KM mają jednomas. LOL - a jak przypalić sprzęgło ? Pytam, bo mi szarpie przy ruszaniu jak zimny, jak się nagrzeje to wszystko elegancko i gładko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #338 Napisano 21 Lutego 2016 Np.podczas rozpędzania, gdy chcesz przerzucić z 2 na 3 bieg trzymasz lekko nogę na sprzęgle i wciskasz dużo gazu. Czujesz, że auto ciągnie, ale obroty są wyższe niż powinny, bo wprowadzasz tarcz w poślizg. Trzymasz tak z 3-4 sekundy i powtarzasz to przy zmianie z 3 na 4 bieg. I tak kilka razy. Przeważnie pomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #339 Napisano 21 Lutego 2016 LOL - a jak przypalić sprzęgło ? Pytam, bo mi szarpie przy ruszaniu jak zimny, jak się nagrzeje to wszystko elegancko i gładko Np.podczas rozpędzania, gdy chcesz przerzucić z 2 na 3 bieg trzymasz lekko nogę na sprzęgle i wciskasz dużo gazu. Czujesz, że auto ciągnie, ale obroty są wyższe niż powinny, bo wprowadzasz tarcz w poślizg. Trzymasz tak z 3-4 sekundy i powtarzasz to przy zmianie z 3 na 4 bieg. I tak kilka razy. Przeważnie pomaga. Świetne sposoby na naprawę problemu :kijemgo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #340 Napisano 21 Lutego 2016 Świetne sposoby na naprawę problemu :kijemgo Ty tak serio czy w ironii [emoji13] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach