Gość mitsu78 Zgłoś #21 Napisano 2 Czerwca 2009 Temat może i "stary" ale dla użytkowników napewno przydatny. Otóż w swoim pasku też słyszałem głośne piski pod maską, szczególnie na zimnym silniku. I tak przejeździłem kilka miechów a pszczenie nasilało się. Wizyta u zaprzyjaźnionego mechanika (inny mechanik stwierdził "panie weź pan głośniej radio nie będzie słychać !!" więc po tym mu podziękowałem) i okazało się że za wszystko musi odpowiadać koło pasow z tłumikiem drgań. I dokładnie tak był, koło wymienione, a piski słychać w mniejszym stopniu ale słychać, a "łapa" metalowa napinacza nadal drga. Po wyjęciu okazało się że wyrobiła się na ok 2 cm i szer ok 1 cm !!. Dobra, wymiana na nową. Kurde dalej drga, więc nowy napinacz i nareszci słychać tylko terkot dieselka. Rada: nie olewajcie dzziwnych odgłosów, a zaoszczędzicie kaskę. uff pierwszy post Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #22 Napisano 20 Sierpnia 2009 Jak ja kocham to forum !!!!!!!!!!!! Nie potrzebne nam diagnozy mechaników - wystarczy przeszukac forum - kupic części - zawieść tylko aby nam to założyli albo założyć samaemu i wuala !! ) Mam obecnie taki sam problem jak wy - piszczenie spod maski i lekkie klekotanie - pisz\ecznie głównie przy skrętach kół - klekotanie lekkie jak silnik sie nagrzeje - mechanik stał i drapał sie w głowe - rzuciłem mu temat z napinaczem - podłapał i od razu chciał zdejmowac cały przód Zero mowy o kole pasowym ..... jezu teraz na pierwszy ogień pójdzie koło pasowe i obaczym. Pozdrawiam WAS !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal0785 Zgłoś #23 Napisano 23 Sierpnia 2009 Kurcze te piszczenia, to chyba w każdej generacij passatów występują... U mnie też coś piszczy i jeszcze nie doszedłem co. Zaczęło się jakoś w styczniu - ciche i cykliczne popiskiwania. Stwierdziłem, że to pewnie już pompa wodna wysiada i wymieniłem na nową. Piszczało dalej i z kazdym miesiącem coraz głośniej, ale wciąż cyklicznie (takie miał, miał, miał, miał... jakby mi ktoś kota zamknął pod maską). Ostatnio już się zdenerwowałem i wymieniłem łożyska na alternatorze. Jak piszczało tak piszczy. Teraz myślę, czy to nie jest pasek, albo koło pasowe pompy wspomagania. Wymienię pasek i zobaczymy. Pytanko: Czy w moim silniku 1.9 D (1Y) też koło pasowe wału korbowego jest z tłumikiem drgań? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #24 Napisano 24 Sierpnia 2009 U mnie w tym samym silniku koło paska pk jest osadzone na gumie (czyli jako taki tłumik drgań) natomiast koło pasowe pompy osadzone jest na sztywno. ---------- Post added at 12:16 ---------- Previous post was at 12:14 ---------- to Twoje miauczenie to nie jest coś takiego jak tutaj http://skvnmr84ngjdnft73nfkjd73ngje783j.wrzuta.pl/audio/6Z7bOiSzIXd/v001 znika przy lekkiej przygazówce? coś jak pompa wody z pralki automatycznej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #25 Napisano 7 Września 2009 U mnie przyczyną piszczenia przy skrętach, i terkotania pod maską było koło pasowe alternatora oraz napinacz paska wieloklinowego - dodam jeszcze że wymieniono przy okazji rozrządu pompę wody - nadmieniam to bo ktoś wspomniał ze jak pompa pada to również można usłyszeć terkotanie pod maską Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek2 Zgłoś #26 Napisano 27 Października 2009 Cześć ja mam podobny przypadek , wymieniłem paski , napinacz , rolka jest ok ale nadal okresowo wystepuje popiskiwanie , ale nie jak pasek klinowy to taki jakby świergot który chwilami ustaje . Sam juz nie wiem co to moze być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #27 Napisano 27 Października 2009 akby świergot który chwilami ustaje Łożyska na alternatorze lub łożysko na wspomaganiu, jak masz klimę to na wolnym kole klimatyzatora też lubi "poświergotać". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek2 Zgłoś #28 Napisano 28 Października 2009 Włodek dzięki za podpowiedź ale powiedz jak to zdjagnozować , czy zdjąć pasek i ręcznie sprawdzać , czy da to jakis rezultat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #29 Napisano 28 Października 2009 czy zdjąć pasek i ręcznie sprawdzać Metodą prób i błędów, jak masz kilka pasków to ekstra ale jak masz jeden to tez go zdejmujesz i sprawdzasz czy jest różnica, ja używam jako stetoskopu kołka drewnianego-przykładam go blisko łożyska na druim końcu do ucha i słucham świergolenia, podpowiem tylko że na 90 % najczęściej siadają łożyska w alternatorze , czasami można tylko zaaplikować świeży smar zdejmując zimering (blaszka osłaniająca kulki w łożysku) albo nówki sztuki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #30 Napisano 30 Października 2009 Irek, prawdopodobnie masz już wysłużone koło pasowe wału korbowego to na pasek wielorowkowy. Jeszcze powiedz taką rzecz: to piszczenie występuje po odpaleniu zimnego silnika? Jak tak to raczej to. Nawet pisali o tym kole w tym temacie. Żeby zdiagnozować na 100% czy to koło jest winne, weź najlepiej jakiś korektor taki do papieru i zrób kropkę na obrzeżu tego koła dużego i drugą na obrzeżu koła mniejszego, które napędza pompę wspomagania. Jeżeli po odpaleniu i zgaszeniu silnika te kropki zmienią położenie względem siebie, to na pewno to koło wydaje te piski. Miałem to samo. Jest to częsta przypadłość silników 1Z i AFN. Tylko cena tego koła jest dość wysoka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #31 Napisano 9 Listopada 2009 (edytowane) Koledzy! Odświeżę temat bo widzę, że macie podobne objawy do moich. Gdy temperatura spadnie poniżej 15 stopni przy rozruchu piszczy mi pasek i dodatkowo słychać jakiś trudny do opisania odgłoś (charczenie czy jakoś tak). Trwa to może z 5-10s i ustaje. Nie zmienia się w zależności od obciążenia alternatora (przynajmniej nie zauważyłem). Oczywiście gdy jest zimniej to trwa to trochę dłużej. Ponieważ w zeszłym roku w zimie pasek piszczał mi tragicznie zmieniłem napinacz paska wielorowkowego (hydrauliczny), sprzęgiełko alternatora oraz sam pasek (kupiłem oryginalny w ASO). Pozostało piszczenie cząstkowe o którym napisałem. Czy objawy moje wskazują na koło pasowe wału? (przebieg 200tyś). Ostatnio pooznaczałem korektorem paski i rolki bo chciałem sprawdzić które piszczą. Z przykrością stwierdziłem, że pasek rozjechał się na wszystkich rolkach (na kole pasowym nie sprawdzałem bo nie dosięgnąłem korektorem). Aha! Jeszcze mi przyszła do głowy taka kwestia. Czy możliwe jest żeby ewentualnie wyrobione już koło pasowe powodowało drgania przy hamowaniu silnikiem (zakres obrotów poniżej 1500)? Edytowane 9 Listopada 2009 przez Krembul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #32 Napisano 10 Listopada 2009 Ostatnio pooznaczałem korektorem paski i rolki bo chciałem sprawdzić które piszczą. Z przykrością stwierdziłem, że pasek rozjechał się na wszystkich rolkach To normalne gdy na jednym pasku koła są o różnych średnicach, a tak poza tym to powinieneś zwrócić się do innego działu, bo tu możesz nie uzyskać pomocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #33 Napisano 10 Listopada 2009 powinieneś zwrócić się do innego działu, bo tu możesz nie uzyskać pomocy. No wiem, że to nie ten model ale kolega Kristoff ma też AWXa więc pytam. Dziś zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz. Po włączeniu klimatyzacji piszczenie delikatnie się nasila. Dodatkowo gdy spojrzałem na napinacz hydrauliczny to szalał strasznie (wyraźnie widoczna praca). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #34 Napisano 10 Listopada 2009 Jak tak, to sorry. Kiedy w moim AFNie działo się podobnie, napinacz trajkotał jak szalony, pomogła wymiana sprzęgłem alternatora, łożyska w alternatorze i łożysko koła pasowego sprężarki klimy. Wtedy wszystko ucichło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekvw Zgłoś #35 Napisano 11 Listopada 2009 witam.rownie dobrze moze to byc tez wybita tuleja na alternatorze od napinacza i dlatego tez cale lata.ja tak mialem przy swoim,ale zrobilem ta tuleje i jest juz dobvrze bicia ustaly i calkiem ciszej chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #36 Napisano 28 Grudnia 2009 ludzie co to znaczy koło pasowe ??? jest ich minimum 4 szt a mało kto pisze które !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #37 Napisano 28 Grudnia 2009 ludzie co to znaczy koło pasowe ??? jest ich minimum 4 szt a mało kto pisze które !!! koło pasowe wału, to największe na dole.W drugim poście napisałem "głośno i wyraźnie" Poza tym temat jest o B4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #38 Napisano 4 Stycznia 2010 Hej! Kilka dni po ostatnim moim poście wymieniłem hydrauliczny napinacz paska wielorowkowego (nowy firmy INA) i paski (wielorowkowy i klimatyzacji) na nowe prosto z ASO. Przy okazji mechanicy (i ja sam dla pewności) sprawdzili wszystkie rolki. Wszystkie chodzą cichutko i bez żadnych oporów. Przez kilka dni po wymianie cisza jak makiem zasiał, nawet w największe mrozy. Od kilku dni znowy złychać cichutkie popiskiwanie. Na 100% związane są one z poborem prądu. Przy zwiększeniu obrotów dmuchawy lub włączeniu ogrzewania tylnej szyby piszczenie się delikatnie nasila lub pojawia jeśli go wcześniej nie było. Nie wiem... może to jakieś łożysko wewnątrz alternatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #39 Napisano 4 Stycznia 2010 Przez kilka dni po wymianie cisza jak makiem zasiał, nawet w największe mrozy. Od kilku dni znowy złychać cichutkie popiskiwanie. Pasek się trochę rozciągnął. Sprawdzaliście sprzęgło alternatora (koło pasowe alternatora z wbudowanym sprzęgłem), jeśli takowe posiadasz w samochodzie? Kiedy jest zużyte to się blokuje powodując "zarywanie" paska przez co wprowadzane są wibracje i popiskiwanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #40 Napisano 4 Stycznia 2010 Sprawdzaliście sprzęgło alternatora Sprzęgiełko wymienione na nowe w zeszłym roku. Pracuje bez zarzutu. W następnym tygodniu zostawiam samochód na noc u mechanika, żeby rano osłuchał wszystkie koła i rolki stetoskopem. Po przejechaniu 10km wszystko się na tyle rozgrzewa, że nie da się jednoznacznie (nawet ze statoskopem) stwierdzić co wydaje zbędny odgłos. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach