Jump to content
shel82

Wymiana płynu chłodzącego w silniku AVB?

    Recommended Posts

    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG 4x4
    Rok prod: 2012

    Witam, może mi ktoś opisać jak prawidłowo zalać układ chłodzenia w w/w silniku?

    Naczytałem się kilku wątków i zgłupiałem, z góry dzięki...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG 4x4
    Rok prod: 2012

    Ok, to zapytam jeszcze czy wystarczy zlanie przez korek spustowy zlewu w chłodnicy (ten na dole po prawej patrząc od przodu auta)?

    ale pamiętam, że jak kiedyś wymieniałem uszczelkę czujnika temp. to zleciało mi około 3,5L, a w układzie teoretycznie jest 7L, wiem, że w 100% wszystkiego nie zjeję, zle jak zlać więcej?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    shel82

     

    W/g książki " Sam naprawiam.." należy w silniku wysokoprężnym 1,9:

    - odkręcić korek spustowy u dołu chłodnicy ( z lewej strony patrząc od przodu pojazdu); zlać płyn.

    - wymontować termostat i zlać płyn.

    - odłączyć oba przewody od chłodnicy oleju.

    ;)

    Edited by JurekW

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG 4x4
    Rok prod: 2012

    Co do termostatu mam wątpliwości, ponieważ u mnie termostat jest wkładany w blok silnika mniej więcej w połowie wysokości silnika, więc rozgrzanie silnika do temperatury roboczej powinno wystarczeć?

    A jeżeli chodzi o przewody do chłodnicy oleju - ma ktoś może jakieś zdjęcia?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    shel82

     

    Chłodnica oleju zaznaczona.;)

     

    avbchodnicaolejuim8.png[/url

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG 4x4
    Rok prod: 2012

    Hmm, no własnie ja myślałem, że to jest chłodnica oleju:

    1_ch_odnica.jpg

    już sam nie wiem...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002
    Hmm, no własnie ja myślałem, że to jest chłodnica oleju

    Kolego shel82 to jest chłodnica płynu chłodniczego. Chłodnica oleju znajduje się tak jak widać na rysunku technicznym Jurka pod filtrem oleju.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Układ chłodzenia silnika AVB.

     

    avbukadchodzeniapk7.png

    [url=http://g.imageshack.us/img517/avbukadchodzeni

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    Hmm, no własnie ja myślałem, że to jest chłodnica oleju:

    1_ch_odnica.jpg

    już sam nie wiem...

    Nie masz zdjęcia w większej rozdzielczości? Bo tutaj niewiele widać.;)

    Daj większą fotę.

    Edited by JurekW

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG 4x4
    Rok prod: 2012

    Ok, mylnie mniemałem nad zasadą działania chłodnicy oleju, poprostu myśłem, że do niej też dochodzi płyn chłodniczy,

     

    do szczęsia brakuje mi jeszcze procedury wlewania i odpowietrzania - dzięki ;)

    Edited by shel82

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    Ok, mylnie mniemałem nad zasadą działania chłodnicy oleju, poprostu myśłem, że do niej też dochodzi płyn chłodniczy,

     

    do szczęsia brakuje mi jeszcze procedury wlewania i odpowietrzania - dzięki ;)

    Płyn owszem dochodzi na rys. element 12- widać z prawej strony dwa króćce , gdzie są podłączone węże wodne.;)

    EDIT

    Nakładasz wszystkie węże, przykręcasz opaski, wkręcasz korek przy chłodnicy, nalewasz płyn do zbiorniczka wyrównawczego , odpowietrzasz za pomocą wężyka z otworkiem, który wychodzi z nagrzewnicy z kabiny(ten z prawej strony akumulatora), Wężyk z otworem należy ściągnąć tyle , aby otworek był drożny ,przez niego przeleje się płyn podczas napełniania układu.Cofasz z powrotem ten wężyk i zakładasz opaskę.Ustawiasz najwyższą temperaturę na Climatroniku. Uruchamiasz silnik , na chwilę zwiększasz obroty i pozostawiasz pracujący silnik na wolnych obrotach , aż dolny przewód od chłodnicy będzie gorący.Wyłączasz silnik i sprawdzasz poziom płynu.

     

    b5odpowietrznikukchhl3.png

    [url=http://g.imageshack.us/img363/b5odpowie

    Edited by JurekW

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003

    Witam, czy może ktoś napisać mi jak prawidłowo wymienić płyn chłodniczy w aucie z tym silnikiem? Dodatkowo mam chłodnicę spalin.

    Czy ten tester pokazuje prawdę:

    http://allegro.pl/tester-plynu-chlodniczego-glikometr-miernik-5807-i6589121096.html

    Edited by rainman777
    Przeniesiony zgodnie z punktem 2.1.a regulaminu forum

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Nie wiem jak dokładnie jest w Twoim modelu, ale myślę, że podobnie. U mnie na dole chłodnicy po prawej stronie, stojąc przodem do auta, jest korek i odprowadzenie do spuszczania płynu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    U niego tez jest taki korek,najlepszy tester to troche plynu ze zbiorniczka w strzykawke i do zamrazarki w domu na noc.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003

    przy wymianie spuszczaliście u siebie tylko tym zaworem przy chłodnicy?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    On jest najnizej,czym jeszcze chcesz spuszczac?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003

    naczytałem się różnych opisów, jak ludzie odpinają różne węże od nagrzewnicy np. i nie wiem który sposób jest prawidłowy

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Prawidlowy to ten,a ja robie tak ze jak plyn jest za slaby to zwalam przewod przelewowy odlewam na zapalonym silniku litr,gasze i dolewam litr koncentratu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2006
    naczytałem się różnych opisów, jak ludzie odpinają różne węże od nagrzewnicy np. i nie wiem który sposób jest prawidłowy

     

    Zdecydowanie wystarczy uwolnić otwór, który znajduje się najniżej. Jeśli silnik będzie rozgrzany i termostat się otworzy, to powinna spłynąć zdecydowana większość płynu. Układ odpowietrza się samoczynnie, za pomocą zbiorniczka wyrównawczego, trzeba tylko dolewać i obserwować.

    pozdr

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000

    Ja zmieniałem płyn w swoim AVB. Nie wiem jak tam inne silniki ale jak ktoś chciałby tak full konkretnie wypłukać układ ze starego płynu to napewno nie przy użyciu kranika spustowego.

     

    Z kranika wylatuje tylko około 3,5L.   Zlewałem tym kranikiem, wlewałem wodę, jazda w trasę aż termostat puści i nagrzewnica też przetłoczy duzo płynu, stop, chłodzenie silnika, spust, dolewka i tak 5 razy. 

    Po wszystkim z kranika płyn leciał już mocno biały (ale nosił ślady poprzedniego płynu), za to po wykręceniu pompy wody nadal wylał się dosyć mocno czerwony.

     

     

    O to jak zmieniał się kolor płynu wraz z każdym kolejnym zlaniem obecnego i wlaniem czystej wody. Na zdjęciu nie ma ostatniego zrzutu z kranika i z pompy wody - a z niej ciągle leciał mocno czerwony. Ja wiem, że mocno barwi, rozcieńcza itp. ale mimo wszystko przewaliłem trochę literków przez cały układ i nie pozbyłem się starego płynu.  

    6a358a3f13b773ddmed.jpg

     

     

    Edited by StreamHD

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy