Skocz do zawartości
PiotrekVW

Xenon Passat B4 ktos montowal ?

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie nad zamontowaniem zestawu HID z allegro barwy 4300

Moje swiatla sa bardzo slabe i jezeli samochod nadjezdza z przeciewka bardzo malo widze

Chce aby swiatlo nie bylo rozpoznawalne jako Xenon tylko zalezy mi na poprawieniu widocznosci a gdzies wyczytalem ze 4300 ma najlepsze pokrycie drogi

Jezdzilem paskiem b6 z oryginalnym xenonem i wszystko pieknie widac

 

Wiem że ciut od tematu odbiegne, ale cóż... Napewno xenon da ci wiekszą ilośc światła i lepsze pokrycie drogi. Natomiast jęsli chcesz pozostać przy orginalnych światłach na halogenach to napewno musisśz wrzucić przekaźniki w obwód zasilania świateł i napewno się poprawią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawsze zakladaja to co ma byc. koles ma okulara z oryginalnymi xenonami i oslepiaja ze ja jeb.... tak wiec nie mowi mi ze wymiana zarnikow cos zmienia

Jeśli do tego okularnika założyliście żarniki d2r i dalej oślepia, to jedynm problemem jest ustawienie reflektora. To że reflektor w okularniku ma karbowane szkło nie jest głównym powodem oślepiania. On jest karbowany wyłącznie pionowo i rozkłada światło w poziomie, więc nie ma co upatrywać oślepiania tylko w rodzaju szkła.

W passacie b4 niestety nie mamy jedynie pionowego karbowania, ale i tak po zastosowaniu żarnika d2r niwelujemy masę zbędnego światła. Wkładając do passata żarnik, który pasuje pod h1 i do tego świeci dookólnie (bez przesłony), zawsze tego światła ucieknie za dużo bo przesłona (ta w reflektorze) która została stworzona dla halogenu h1 jest za mała lub też wyłapuje za mało tego światła, a jak do tego dojdzie rozkład wiązki na m.in. poziomym karbowaniu, to nawet obniżenie reflektorów na nic się zda.

 

Więc moim zdaniem, jak ktoś nie boi się policji... i kupuje HID do passata b4 niech użyje choćby cząstki tych szarych komórek, których i tak już pewnie niewiele i przerobi gniazda h1 tak by weszły żarniki d2r. Pracy jest niewiele, bo odległość emitera światła w żarniku d2r jak i żarówce h1 wynosi tyle samo, czyli około 27mm, pozostaje nam tylko rozwiercić otwór i wymyślić porządne mocowanie (tak by żarnik się nie obracał i nie drgał)

 

montowalem xenonki i u siebie i u innych ludzi. u siebie w b4 jak zmienialem na xenon kupilem tez nowe lampy

Akurat montarz nowych lamp nie jest żadnym argumentem, zwłasza jeśli (a zakładam, że tak) nie kupiłeś oryginalnych reflektorów hella, tylko "zamiennik o jakości zbliżonej do oryginału". Z doświadczenia wiem, że te zamienniki to oślepiają nawet ze zwykłym halogenem h1, a jaość świecenia to po prostu żenada. Kto był zmuszony kupić taki zamiennik z allegro z pewnością to potwierdzi, że do oryginału to on ma daleko. Przed zamontowaniem tych ksenonów lepszym rozwiązaniem jest oddanie reflektora do regeneracji, gdzie zostanie nałożona na odbłyśnik nowa warstwa chromu, a szkło zostanie wypolerowane, ewentualnie wymienione na nowe.

 

Natomiast jęsli chcesz pozostać przy orginalnych światłach na halogenach to napewno musisśz wrzucić przekaźniki w obwód zasilania świateł i napewno się poprawią.
Zmieniając światła na ksenony, również warto dodać przekaźniki. Ksenon będzie w tedy świecić jaśniej, to są przetwornice step-up więc są dość wrażliwe na zmianę napięcia.

 

a ja Wam powiem ja mam zamontowane xenony 4300K do mojego B4 na oryginalnych reflektorach. reflektory dobrze ustawiłem, dobrze wyregulowałem, klosz wyczyściłem, i mi też nikt nie mryga :) nie mam problemu z innymi użytkownikami,...

dsc00865znx.jpg

 

 

Nie oślepiają?;)

Edytowane przez John

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmieniając światła na ksenony, również warto dodać przekaźniki. Ksenon będzie w tedy świecić jaśniej, to są przetwornice step-up więc są dość wrażliwe na zmianę napięcia.

To że to sąprzetwornice tego typu to wiem, a jak one są odporne na spadki napięcia to juz kwestia regulatroa wewnątrz przetwornicy. Ogolnie prąd jest mnieszy więc spadki też będą mniejsze. Ale wiadomo, przekaźnik to przekaźnik.

Odnośnie zdjęcia to te światła muszą oślepiać przy skręcie, ponieważ brak im drugiego odcięcia naniesoniego przez ciebie czerwoną kreską. Niestety takie odcięcie posiadają tylko soczewkowe projektory, a orginalne lefrektory np w renaulcie pod xenon sa zwykłymi lefrektorami bez tego odcięcia. No ale tu wchodzi w gre powtarzana do znudzenia chomologacja. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a orginalne lefrektory np w renaulcie pod xenon sa zwykłymi lefrektorami bez tego odcięcia. No ale tu wchodzi w gre powtarzana do znudzenia chomologacja. :)

Reflektor taki jak w lagunie, czy volvo nie posiadający projektora ma zamontowany żarnik D2R. Taki żarnik ma naniesioną na szkło przesłonę, która zastępuje przesłonę z soczewki.

s_prod_d2r.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapewne beda razić przy skręcie. ale nawet zwykłe samochody jak jadą z soczewkami i z ksenonami jak wychodzą z zakrętu to świecą mi po galach i dopiero jak wychodzą na prostę to ten błysk troche mniejszy jest :) specjalnie to obserwuje jeżdżąc po drogach bo bardzo dużo ludzi już ma ksenki niektórzy w soczkach niektórzy w ori, i powiem szczerze różnica jest nie za wielka. ten na ori minimalnie bardziej blendzi niż soczewki, chyba że na zakrętach, to jest troche wieksza róznica :) ale też nie gigantyczna. wc zoraj stał patrol na drodze wieczorem i łapał; trochę sie bałem bo wyszedł na ulice ale mnie nie zatrzymał tylko tego jadącego za mną ( był dość daleko za mną). choć ja miałem ksenki a on nie. i nie przekroczył prędkości ani nie popełnił żadnego wykroczenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapewne beda razić przy skręcie. ale nawet zwykłe samochody jak jadą z soczewkami i z ksenonami jak wychodzą z zakrętu to świecą mi po galach i dopiero jak wychodzą na prostę to ten błysk troche mniejszy jest :)

Już to kiedyś opisywałem, drugi raz nie będę.

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=489674&postcount=28

Opisałem tam różnicę soczewki halogenowej i ksenonowej, ale uwierz mi reflektor w b4 z HID jest jeszcze większym złem, niż soczewka halogenowa z HID'em.

 

Nie wiem jak orginalny ksenon może ci "błysnąć" na zakręcię, jak tam jest odcięte światło w taki sposób, że nigdy nie świeci powyżej lini dolnych lusterek w samochodzie. "błysnąć" mogą tylko zestawy HID, wsadzone do reflektora przystosowanego do halogenów, gdzie mamy takie trójkąciki doświetlające pobocze.

Edytowane przez John

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już to kiedyś opisywałem, drugi raz nie będę.

Zgadazam sie z tobą kolego, że musi byc drugie odcięcie Lub jęsli nie ma to trzeba skierować tak insko lefrektory żby szły w ziemie. Rozwiązanie bezsensu bo całą zalete xenonów stracimy. odnośnie soczewek od halogenów to można łatwo skorygować problem drugiego odcięcia.

Edytowane przez traba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

John ogólnie to ja wypowiedz na temat xenonu juz zakonczyłem. a co do zamienników reflektorów do passata b4 to sie koleś troszke mylisz, te tanie zamienniki na allegro to powinni wycofac ze sprzedarzy. 60zł za reflektor to chyba troszke mało :D jezeli ktos kupuje na sezon prosze bardzo.Ja kupilem zamiennik za 170zl/szt(hella za szt. 300zł). i światło mam bardzo ładne. i nie mam takiego problemu jak inni ze musze przekazniki wstawiac.a co do oslepiania na zwyklej H1 nie zdarzyło mi sie zeby mi ktoś mrugnał ze go oslepiem czy cos. raz mi koles puścił strzałe nie zareagowalem i dostalem mandat bo za szybko jechalem.

a dla tych co maja słabe swiatła życzę spokojnego montażu przekaźników :D

Co do regeneracji lapm oryginalnych to ja podziekował.

John zarników pokazywac mi nie musz bo jeszcze tak mi sie wydaje chyba sie znam. w okularze są xenonki dobierane z katalogu takie jak powinny być a ze dają po oczach to te typy tak mają. regulacja itd nic nie pomogły. to samo jest w mercedesie klasy C. na ten temat mozna duzo pisac. ja xenony mialem u siebie w pasku i je sciagnelem bo w sumie passat to nie VWgolf i wiochy robic nie bede.

Edytowane przez auchi007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, zrobiłem sobie lampy po soczewce w reflektorze, a drugie normalne ryfel (drogowe) obie sa na halogenie H7, mam przygotowany ksenon ale nie mam jece gładkiego klosza, szkło bedzie robione w wekend, i jak bedzie wygrawerowane na nim E1 to styknie czy jesce cos tzreba??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
60zł za reflektor to chyba troszke mało jezeli ktos kupuje na sezon prosze bardzo

Ja kupiłem co prwda do B3 ale za 80 zł zamiennik i przejachał prawie 150tys i ciągle dobrze świecił. A przekazniki się montuje nie przez lefrektory tylko jak masz duże spadki napięcia. Najczęstrzą przyczyną są zurzute przełączniki.

na zwyklej H1 nie zdarzyło mi sie zeby mi ktoś mrugnał ze go oslepiem czy cos

Oślepiają i będą oślepiać wynika to z konstrukcji lampy. Lampa w B4 skonsytruowana jest na 1,2% światła idącego ponad granicę cienia. Taką dywagację przedstawiłem kilka postów wcześniej. Efekt oślepienia nie bedzie taki jak byś dostał źle ustawionym halogenem po oczach, ale może wywoływać wyskomfort (że tak to politycznie ujme) i innych kierowców. W skrajnych przypadkach efekt olśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie coś i jest OK. Nikogo nie oślepia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam takie coś i jest OK. Nikogo nie oślepia.
Jeśli masz na H7 będzie lepiej niż na H1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, zrobiłem sobie lampy po soczewce w reflektorze, a drugie normalne ryfel (drogowe) obie sa na halogenie H7, mam przygotowany ksenon ale nie mam jece gładkiego klosza, szkło bedzie robione w wekend, i jak bedzie wygrawerowane na nim E1 to styknie czy jesce cos tzreba??

E1 to homologacja na Niemcy, będzie ok.

Poleciłbym jeszcze wygrawerować takie oznaczenia:

DCHR, bez ukośnika między oznaczeniami, wtedy po włączeniu świateł drogowych, mijania wciąż świecą.

 

Pamiętaj, że jak będziesz miał odpowiednie oznaczenia na szkle i nawet zamontujesz spryskiwacze reflektorów, gdy świadomy policjant otworzy maskę i zobaczy tani zestaw HID z allegro na żarniku h7, będzie miał powód by zabrać ci dowód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obaczy tani zestaw HID z allegro na żarniku h7, będzie miał powód by zabrać ci dowód.

A jeśli bym były zamontowane projektory np. na D2R homologowane orginalne, to w takim przypadku policjantowi nic do tanich przetwornic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeśli bym były zamontowane projektory np. na D2R homologowane orginalne, to w takim przypadku policjantowi nic do tanich przetwornic.

No właśnie, błąd kolega zrobił, że kupił soczewki h7, gdy pod ksenon soczewek cała masa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w rzie jakis problemow, znaczy stłuczki, jeśli druga strona powie że coś oślepiło nie powinno być problemów ponieważ sam projektor jest homologowany, więc nie mogł oślepić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczów, od pewnego czasu tez zastanawiałem się nad zakupem takiego zestawu do B4 (wiem już mnie nie lubicie:P) ale z tego co przeczytałem te lampy to jakaś paranoja, spryskiwacze, poziomowanie...bzdura, w drugim aucie (rodziców) mam soczewki ze spryskiwaczami i stabilizacją..oryginalne D2S fabryczne, raz tylko miałem przyjemność się mijać z autem rodziców..i nie polecam masakra, stabilizacja nic nie daje natomiast wiele razy mijałem się z "nielegalnymi" xenonami i było okej. Po tym co tu czytam o homologacjach i innych rzeczach stwierdziłem że musze podnieść lampy tak żeby oślepiać jeszcze mocniej ilekroć jadę autem na xenonach. Mam papiery na to, że mogę oślepiać, nawet powodować z tego powodu wypadki to co mi tam. Jestem czysty.

A moje pytanie jest konkretne: Ile policja przez ostatni rok albo dwa lata zabrała dowodów rejestracyjnych z powodu zamontowanych HIDów z allegro, to jest chyba wystarczająca wiedza potrzebna do podjęcia decycji kupić czy nie kupić, bez zbędnej paplaniny o lampach, spryskiwaczach soczewkach, jak ktoś przerabia to choćby się posrał to i tak kontroli racja bytu jest taka, żeby się do czegoś doczepić i zawsze coś będzie nie takie, przerabianie na glanc passata b4 to strata czasu a przede wszystkim pieniędzy, acha i pamiętajcie człowiek z założenia jest zły i niedobry (tak jak ja) i ma xenony tylko po to żeby oślepiać innych, jedni to robią w białych rękawiczkach a inni zdani są na zestawy z allegro...pozdrawiam i czekam na informację ile policja zatrzymuje pojazdów z takim oświetleniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przerabianie na glanc passata b4 to strata czasu a przede wszystkim pieniędzy
Niektórzy nie patrzą na czas i pieniadze gdy maja w jakiś sposób upiększyć / ulepszyć swoje auto. To jest to, czego Ty i większość kobiet pewnie nigdy nie zrozumie.
pozdrawiam i czekam na informację ile policja zatrzymuje pojazdów z takim oświetleniem
Nie jesteśmy na forum policjantów! Myślę, że dobrym pomysłem było by włożyć trochę własnych starań i samemu się dowiedzieć ile takich delikwentów było. W dodatku człowiek z natury nie jest zły, tylko leniwy.

 

 

W dodatku my się tu na nikogo nie złościmy, tylko staramy się ostrzec, lub naprowadzić na dobrą drogę ludzi z ksenonami z allegro. Nie jestem w stanie tylko pojąć dlaczego ludzie, którzy mają stary samochód nie pogodzą się z brakiem ksenonów w swoim samochodzie.

Idę o zakład, że gdyby była możliwość kupna nielegalnej klimatyzacji, która waliła by freonem w atmosferę, będąc jednocześnie łatwą w montażu i tanią jak HID z allegro, znaleźli by się tacy, co za wszelką cenę udowodnili by nam, że freon jest nieszkodliwy.

Argument słabego świecenia do mnie nie przemawia, bo reflektory można doprowadzić do stanu fabrycznego niewielkim kosztem, wystarczy odwiedzić galwanizerię i elektronika który założy przekaźniki.

 

Ja się nie dam nigdy przekonać. Reflektor halogenowy został stworzony do światła halogenowego, a ksenonowy do ksenonowego - "czarne jest czarne, białe jest białe". Życie pokazuje, że takich co próbują nam wmówić, że "czarne jest białe, a białe jest czarne" jest więcej niż jeden!

 

Pozdrawiam

Edytowane przez John

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niektórzy nie patrzą na czas i pieniadze gdy maja w jakiś sposób upiększyć / ulepszyć swoje auto. To jest to, czego Ty i większość kobiet pewnie nigdy nie zrozumie.

Jasne że sie tacy ludzie co każdą kase wpakują w upiększanie.Ale xennon do tego nie służy, może jak ktoś cała noc spędzi za kierownicą na zwykłych światłach a potem na xennonie to zrozumie różnicę.

Idę o zakład, że gdyby była możliwość kupna nielegalnej klimatyzacji, która waliła by freonem w atmosferę, będąc jednocześnie łatwą w montażu i tanią jak HID z allegro, znaleźli by się tacy, co za wszelką cenę udowodnili by nam, że freon jest nieszkodliwy.

Oczywiście że się znajdą, bo człowiek ma tkie skłonności do wygody, a aspekty ekologiczne są nieistotne.

Argument słabego świecenia do mnie nie przemawia, bo reflektory można doprowadzić do stanu fabrycznego niewielkim kosztem, wystarczy odwiedzić galwanizerię i elektronika który założy przekaźniki.

Nawet na nowych lefrektorach i przekaźnikach nie osiagniesz takiej jakości swiatła jak na xennonie. Swiatło z xennonu mniej meczy wzrok, samo źrudło światła jest energooszczedne w porównaniu do halogenu.

Reflektor halogenowy został stworzony do światła halogenowego, a ksenonowy do ksenonowego

W starych samochodach tak jest w nowszych myslę że ta różnica się zaciera. Ale zgadzam się że narazie wsadzenie zestawu HID w lampy powoduje lekkie oślepianie.

 

Problem xennonów to taki odgrzewany kotlecik. Zawsze wraca jak technik pujdzie do przodu i pojawia się na rynku nowe lepsze źrodlo światła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet na nowych lefrektorach i przekaźnikach nie osiagniesz takiej jakości swiatła jak na xennonie. Swiatło z xennonu mniej meczy wzrok, samo źrudło światła jest energooszczedne w porównaniu do halogenu.
Na nowych reflektorach i przekaźnikach osiągnę taką jakość światła jak fabryka dała. Tu nie chodzi o jakość a o moc. Instalowanie ksenonu w miescu żarówki halogenowej jest jak instalacja w lampie naftowej diody led, niby świeci mocniej, będzie więcej widac, ąle będzie oślepiać, bo optyka nie ta i konstukcja przewidziana do czegoś innego.

Wiem jak się jeździ na ksenonie w nocy, ale skoro ktoś jeździ dużo i w nocy, powinien o tym pomyśleć wcześniej i kupić auto z ksenonem, albo takie które można je legalnie doposażyć.

Ja mam swoje zdanie którego nie zmienię: Ksenon w b4 tak, ale nie po najtańszej drodze czyli zestaw H1 z allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności