Gość faon Zgłoś #81 Napisano 30 Marca 2009 (edytowane) tak czytam i jak bym widział swojego brata, kupił sobie zenonki, a ja do golfa małżonki Philipsy Power2Night, efekt w golfie IV bardzo ładnie świecą i nie ma problemu z władzą i na przeglądach, porównałem zenony brata w lampach soczewkowych bmw i golfa i szczeże pisząc dużej różnicy nie ma. Tak szczeże, ile wy jeździcie w nocy by wydawać kupe kasy na zenonki - chyba, że dla lansu. Philips robi jeszcze żarówki mocniejsze od tych co kupiłem do golfa i je napewno niebawem przetestuje w swoim pasku, jaki będzie efekt? postaram się napisać. PS. nie wyskakujcie zaraz, że chodzi tu o bezpieczeństwo bo bezpieczniej będzie jak zdejmiecie noge z gazu i zachowacie troszke wyobraźni. Edytowane 30 Marca 2009 przez faon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #82 Napisano 30 Marca 2009 PS. nie wyskakujcie zaraz, że chodzi tu o bezpieczeństwo bo bezpieczniej będzie jak zdejmiecie noge z gazu i zachowacie troszke wyobraźni. Mi się zdarza jeździć po wioskach w nocy i moja noga na gazie nic nie ma do nieoswietlonych pieszych i rowerzystów, ale to nie na temat więc do tematu. Jeśli masz xenony w zwykłych lampach to nie tyle że to będzie oślepieąć nie wiadomo jak i w ogóle. Passat B4 ma konstruowaną lampe na stare normy czyli 1,2% strumienia swietlnego może opóścić granice swiatła. Zakładając ze mamy 1500 luksów (czy lumenów, zawsze mi się myli) to otrzymamy 18 luksów. Mając palmnik xenonowy bedziemy mieli dwa razy więcej czyli 36 luksów. Biorąc pod uwagę niewielkie przunięcie z ogniskowej lefrektora samej banki palnika niech strumień nam wzrośnie do 50 luksów. Jest to rozwarzanie czysto teoretyczne, ale mysle że istota jest zachowana, a mianowicie nie będziemy oślepuiać a jedynie wkurzać, napewno nie doprowadzimy do zjawiska olśnienia w tak dużym stopniu, jęsli oczywiście mamy skorygowane światła prawidłowo, jak ludzie ze światłami dającymi cały strumień w oczy. Oczywiście jęsli przedstawimy odpowiednio wynik to przekraczamy o ponad 300% norme. Jeśli weźmieny aktulną norme która mowi o różnicy nieprzekraczającej 0,8% to już mamy z 500%. Fakt jest taki, że stare lefrektory ze szkłem ryflowanym jakiego by źródła światła nie miały są do d.... i oslepiają, nawet stare lefrektory soczewkowe się nie nadają do xenonów bez modernizacji przesłony. Choć sam jeżdze tak jak kolega faon to uważam że dla xenonów konieczne są odpowiednie soczewki, a przedewszytskim zdrowy rozsądek. Ja już mam projektory w obudowie lampy od B4 jeszcze szyby wypolerować z ryfli i bedza zamontowane. P.S. ciagle uważam że dyskusja na temat xenonów przypomina mi wprowadzenie halogenów gdzie różnica w strumienu światła była taka sama i problem umrze śmiercią naturalną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #83 Napisano 30 Marca 2009 banki palnika niech strumień nam wzrośnie do 50 luksów.W praktyce, przy zastosowaniu ksenona w reflektorze zaprojektowanego do halogenu znacznie więcej światał idzie tam gdzie nie potrzeba. Wynika to z ilości i innego kształtu wiązki światła jaką generuje żarnik wyładowczy.Luks i lumen to dwie osobne jednostki. PS. Trzymajmy się tematu bo wyjdzie z tego kolejny zbędny temat o Hid'ach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #84 Napisano 31 Marca 2009 Wiem ze luks i lumen to odrebne jednostki tylko zawsze mi sie mylilo co od czego jest. Wynika to z ilości i innego kształtu wiązki światła jaką generuje żarnik wyładowczy. Tu nie do końca chodzi o wiązke światła, z resztą to dośc kolokwialne określenie, jest ewentulanie rozkład natężenia światła od źródła, a tym przypadku bezie podobny ( kierunek łuku elektrycznego w xenonie i kierunek przebiegu uzwojenia żarenika halogenu w H1 jest taki sam). Jedyna różnica w konstrukcji jest taka ze palnik xenonowy z obudową pod H1 jest ciut cofniety wzgledem ogniskowej lefrektora. Niech będzie nawet dwa razy wiecej niż pisałem wcześniej ciągle to nie jest w stanie wywołać efektu olśnienia w tak wielkim stopniu żeby człowiek był oślepiony na kilka do kilkudziesięciu sekund. Owszem jeśli taki samochod jedzie za nami lub z naprzeciwka drażni nasze oczy pogarszając widzenie. Jest jedna rzecz o której nikt wcześniej nie wspomniał, a mianowicie sam kształt odcięcia grnaicy światła od cienia. A jeśli chodzi o post scriptum kolegi John-a, odpowiadam precyzyjnie na temat: Ja montowałem, aby nie oślepiać innych trzeba mocno skierować lefrektory w ziemie, skraca to zasięg, jedyny zysk to taki że jak jakiś baran co nie wie że ustawienie świateł się koryguje przynajmniej raz do roku cię oślepia to patrząc sie na boczną linie ciągle ją widzisz. No i jeszcze jeden plus, że jasnośc świecenia nie zależy od satnu instalacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #85 Napisano 31 Marca 2009 może to Cię czegoś nauczy to powinni 30% samochodów zatrzymać bo ksenony wogóle nie są dozwolone chyba że są oryginalnie w autach w fabryce montowane. a powiem więcej niejedni co maja super klosze z soczewkami trele morele przystosowane i wogóle a WALĄ po gałach bardziej niż ja ? i co o nich powiesz ? niektórzy nie wiedzą co to znaczy wyregulować wysokość świecenia reflektora... u mnie po miescie jeździ taki jeden ma zmienione klosze ma xsenki kolo 10000K i prawe wporzo wali tylko w asfalt a lewe źródłem prosto po oczach że sie siwo przed oczami robi... pozatym inni oślepiają (jest ich coraz więcej) to dlaczego ja mam być ten gorszy ??? jak kuba Bogu tak Bóg kubie ---------- Post added at 13:13 ---------- Previous post was at 13:11 ---------- u mnie po miescie jeździ taki jeden w sumie to nie jeden ale tego akurat przytoczyłem ---------- Post added at 13:18 ---------- Previous post was at 13:13 ---------- by wydawać kupe kasy na zenonki nie wiem czy 190 złoty to taki majątek a wczesniej miałem philips-y +50% światła ksenon efect dałem za nie 60 złoty i co i sie po 3 miesiacach spoliły miałem widać pecha bo kupilem następne i te mam już prawie rok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #86 Napisano 31 Marca 2009 proszę ktoś chciał fotki. to zdjęcia jak świecą ksenonki 4300K w ori lampach B4. pierwszy raz wrzucam zdjęcie sorki jak mi sie nie uda coś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #87 Napisano 31 Marca 2009 to powinni 30% samochodów zatrzymać ... pozatym inni oślepiają (jest ich coraz więcej) to dlaczego ja mam być ten gorszy ??? jak kuba Bogu tak Bóg kubie są też tacy co skaczą z mostu więc może zrób to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #88 Napisano 31 Marca 2009 są też tacy co skaczą z mostu są też tacy co leczą się na nogi bo na głowe już za późno haha reszta jest oczywista Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #89 Napisano 31 Marca 2009 są też tacy co leczą się na nogi bo na głowe już za późno haha reszta jest oczywista dziecko robisz coś za co się zabiera dowody rejestracyjne bo jest zabronione i próbujesz się tłumaczyć tym że inni też tak robią, pierwsza twoja kontrola policyjna lub stłuczka nie z Twojej winy i leżysz człowieku bo jest Twoja wina ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #90 Napisano 31 Marca 2009 może i zabierają dowody, jak sie beda chcieli doczepić to się i tak czegoś czepią. pozatym po pierwsze nie jestem dzieckiem. ale każdy robi jak uważa więc nie wiem dlaczego każdego tutaj negujesz i wyjeżdżasz że źle ... każdy jest świadomy tego co robi i czy to jest małe zło czy duże zło. a zdjęcia są dla tych co je chcieli. pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #91 Napisano 31 Marca 2009 są też tacy co leczą się na nogi bo na głowe już za późno hahareszta jest oczywista chcesz podyskutować o homologacji, dopuszczeniu do ruchu? Jak trafisz na cwaniaka podczas kolizji, to wystarczy, że powie, że go oślepiłeś. Policja sprawdzi światełka, spisze protokół i pozamiatane. Twoja ubezpieczalnia ubezpieczenia nie wypłaci bo dokonałeś niezgodnej z przepisami przeróbki i pokrywasz koszty naprawy gotówką, a jeśli pyskujesz do dostajesz z powództwa nakaz zapłaty. Więc nie rozumiem dlaczego się tak rzucasz. Łamiesz prawo i to jest wszystko w tym temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #92 Napisano 31 Marca 2009 są też tacy co skaczą z mostu więc może zrób to samo Są też tacy, którzy trzymają się tematu, a z tego co ja widzę, to od 4 postów podsycasz dyskusje nie na temat. Chcesz wyrazić swoje przemyślenia, albo nawracać zwolenników HID w reflektorach halogenowych to zapraszam tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20709 Na temat HID z allegro zostało już wystarczająco powiedziane, kolejnego zamkniętego tematu nam nie trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #93 Napisano 31 Marca 2009 Są też tacy, którzy trzymają się tematu, a z tego co ja widzę, to od 4 postów podsycasz dyskusje nie na temat. Chcesz wyrazić swoje przemyślenia, albo nawracać zwolenników HID w reflektorach halogenowych to zapraszam tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20709Na temat HID z allegro zostało już wystarczająco powiedziane, kolejnego zamkniętego tematu nam nie trzeba. to jest temat o xenonach w B4 więc to chyba ty nie piszesz tu na temat, nie rób OT i sie nie czepiaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #94 Napisano 31 Marca 2009 Wiem że łamie prawo, i jestem tego świadomy, tak jak piszesz to jest post dot. montowania xenonów w B4 a nie czy jest to zgodne z przepisami. to że jest to niezgodne każdy montujący wie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #95 Napisano 1 Kwietnia 2009 Wiem że łamie prawo, i jestem tego świadomy, no to miej świadomość że cholernie oślepiasz kierowców jadących z naprzeciwka, i to według Ciebie jest dla bezpieczeństwa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auchi007 Zgłoś #96 Napisano 1 Kwietnia 2009 (edytowane) montowalem xenonki i u siebie i u innych ludzi. u siebie w b4 jak zmienialem na xenon kupilem tez nowe lampy. nic nikogo nie oslepialo i jezdzilem sobie smialo to jak xenon swieci na zwyklej lampie zalezy od klosza. jak jest obity ze wszystkich stron to bedzie walic tym swiatlem wszedzie. do passatów B4 mialem przyjemnosc montować 5 albo 6 razy kolesie smigaja do tej pory.u 3 z nich wymienialem odrazu lampy bo tego sobie sami zazyczyli. nie maja problemow ani z policja ani z nikim. maja zamontowane palniki o barwie 4300K wiec zadnego przypalu z niebieskim kolorem w lampach. ja za jakis czas tez wracam do tych błyskotek bo wiecej mam problemu na zwyklych zarowkach niz na xenonie jak jezdzilem. nie wiem co policja widzi w tych moich lampach skoro mam zalozone zwykle zarowki philips. jak policja sie nudzi to juz sie do wszystkiego doczepi. na temat xenonu i tak kazdy ma swoje zdanie. czepiacie sie tych xenonow ostro... jedynym problemem jest oslepianie. Laguna, mercedes (bez soczewy)maja xenony oryginalne i one tez oslepiaja, oni moga na nich smigac jest gitara. tylko kazdy zaraz powie ze one moga oslepiac bo maja homologacje. Edytowane 1 Kwietnia 2009 przez auchi007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #97 Napisano 1 Kwietnia 2009 tylko kazdy zaraz powie ze one moga oslepiac bo maja homologacje. no niestety glupota prawna, w xenonach w pasztecie tak jak piszesz kolego dobre lefrektoy nie powysowane i czyste przedewszytskim. Bo jak sie na stacji je pomaże a nie wymyje to jest masakra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #98 Napisano 1 Kwietnia 2009 Laguna, mercedes (bez soczewy)maja xenony oryginalne i one tez oslepiaja, oni moga na nich smigac jest gitara. Kup żarniki D2R to porozmawiamy inaczej. Montując taki żarnik, praktycznie zniwelujesz całkowicie oślepianie, ale ciekaw jestem czy wydasz kolejne 180zł na bezpieczeństwo swoje i innych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auchi007 Zgłoś #99 Napisano 1 Kwietnia 2009 John ja tego problemu nie mam wiec kasy wydawac nie musze nawymienialem sie ludziom tych palnikow i zawsze zakladaja to co ma byc. koles ma okulara z oryginalnymi xenonami i oslepiaja ze ja jeb.... tak wiec nie mowi mi ze wymiana zarnikow cos zmienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość moni Zgłoś #100 Napisano 1 Kwietnia 2009 Zastanawiam sie nad zamontowaniem zestawu HID z allegro barwy 4300Moje swiatla sa bardzo slabe i jezeli samochod nadjezdza z przeciewka bardzo malo widze Chce aby swiatlo nie bylo rozpoznawalne jako Xenon tylko zalezy mi na poprawieniu widocznosci a gdzies wyczytalem ze 4300 ma najlepsze pokrycie drogi Jezdzilem paskiem b6 z oryginalnym xenonem i wszystko pieknie widac Co o tym myslicie? Montowal ktos taki zestaw do B4, wiem ze jest temat o HID'ach ale zalezy mi na wypowiedzi posiadaczy B4 lub kogos kto montowal to w zwykle halogeny a nie soczewki Szanowny Kolego jeśli mogę Ci pomóc w kwestii ksenonów to powiem że mój mąż ma zamontowany zestaw H.I.D H1 5000K do BMW i z całą pewnością mogę Ci polecić takie rozwiązanie.W twoim przypadku do Paska proponuję założyć zestaw H4 5000k nie razi nikogo,a i na pierwszy rzut oka niczym się nie różni od zwykłej żarówki oczywiście widoczność jest dużo lepsza.pozdrawiam Ps . w razie czego mogę załawić taki zestaw taniej niż w sklepie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach