VWMarcin Zgłoś #1 Napisano 15 Października 2008 (edytowane) Co to za przewód i za co odpowiada? Podczas wymiany świec zauważylem, że jest popękana "charmonijka" przed jego łączeniem z dolotem, a wychodzi on z komory silnikowej pod kolektorem ssącym. Na razie musiałem go zastąpić czymkolwiek i jest tak jak widać na zdjęciu Dzisiaj wymontowałem ten przewód (tj. odma) ze swojego Passka - silnik 1.6 ARM Tak wygląda (pierwsza fotka) :dupablada Nie było to łatwe, gdyż dostęp do tego jest bardzo utrudniony. Musiałem odkręcić wisko, żeby odkręcić alternator, bo on zasłania dostęp do mocowania odmy.(wisko odkręciłem bo ono blokowało wyciągnięcie śruby dolnego mocowania alternatora) Po odkręceniu alternatora można już włożyć tam rękę żeby odbezpieczyć i wyjąc te dziadostwo Mam teraz prośbę do tych, którzy maja lepsze dojście do etki. Jaki jest numer tego cholerstwa, bo na tej rurce jest trochę wytarty i można jedynie się dopatrywać rożnych cyferek na końcu tego numeru. Może to być 83, 93, 88 albo 98 bo trzecia od końca to wygląda mi na "4" (tak myślę) Koledzy pomóżcie Edytowane 6 Maja 2010 przez VWMarcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hemigrand Zgłoś #2 Napisano 16 Grudnia 2008 A nie jest to odma? u mnie to wyglądało tak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #3 Napisano 16 Grudnia 2008 A nie jest to odma? u mnie to wyglądało tak: no rzeczywiście identyczne silniki 1.6 i 2.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hemigrand Zgłoś #4 Napisano 16 Grudnia 2008 no rzeczywiście identyczne silniki 1.6 i 2.8 Idenyczne nie są, przecierz podałem swoje zdjęcie, a zauwarzyłem, że u mnie ten przewód jest podłączony idenycznie i dolotem. A przewód tez jest w żeberka Ale mają jedną wspólną cechę, to silnik volkswagena;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kfor Zgłoś #5 Napisano 16 Grudnia 2008 (edytowane) Podepnę się pod posta. A od czego jest ten przewód bo mi popękał a chcę wiedzieć co wymieniam zapomniałem zaznaczyć-to jeszcze raz Edytowane 16 Grudnia 2008 przez marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Minio23 Zgłoś #6 Napisano 16 Grudnia 2008 Od turbiny chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 16 Grudnia 2008 ...kfor - to jest podciśnieniowy przewód pomiędzy kolektorem dolotowym a regulatorem ciśnienia paliwa... Widać, że skoro nie masz innych zmartwień, to jest jeszcze sprawny... jakby był dziurawy, to byś pisał, że masz problemy z "system too lean", check enginem i brakiem doładowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kfor Zgłoś #8 Napisano 16 Grudnia 2008 chyba się mylisz kolego bo turbina śmiga z drugiej strony --- scalone --- ale i tak go wymienię dzięki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #9 Napisano 6 Maja 2010 (edytowane) Dzisiaj wymontowałem ten przewód (tj. odma) ze swojego Passka - silnik 1.6 ARM Tak wygląda (pierwsza fotka) Nie było to łatwe, gdyż dostęp do tego jest bardzo utrudniony. Musiałem odkręcić wisko, żeby odkręcić alternator, bo on zasłania dostęp do mocowania odmy.(wisko odkręciłem bo ono blokowało wyciągnięcie śruby dolnego mocowania alternatora) Po odkręceniu alternatora można już włożyć tam rękę żeby odbezpieczyć i wyjąc te dziadostwo Mam teraz prośbę do tych, którzy maja lepsze dojście do etki. Jaki jest numer tego cholerstwa, bo na tej rurce jest trochę wytarty i można jedynie się dopatrywać rożnych cyferek na końcu tego numeru. Może to być 83, 93, 88 albo 98 bo trzecia od końca to wygląda mi na "4" (tak myślę) Koledzy pomóżcieMiniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Click image for larger version Name: Odma VW 6.jpg Views: 0 Size: 55.7 KB ID: 29358 Click image for larger version Name: Odma VW 2.jpg Views: 0 Size: 41.6 KB ID: 29359 Click image for larger version Name: Odma VW 3.jpg Views: 0 Size: 25.5 KB ID: 29360 Click image for larger version Name: Odma VW 4.jpg Views: 0 Size: 31.1 KB ID: 29361 Click image for larger version Name: Odma VW 5.jpg Views: 0 Size: 32.8 KB ID: 29362 Dodam iż byłem w Inter Carsie w Łomży i jeden pan szuka z pół godziny w etce i nie mógł mi tego znaleźć. Powiedział żebym spisał numer z tej części, a tu weź i spisz :doh Zdjęcia w pierwszym poście powyżej. Edytowane 6 Maja 2010 przez VWMarcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #10 Napisano 6 Maja 2010 Czy ktoś pomoże mi rozszyfrować ten numer? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #11 Napisano 7 Maja 2010 Czy ktoś pomoże mi rozszyfrować ten numer? Ciężko jest znaleźć coś na temat twojego silnika. może ten pdf jakoś pomoże. czy to może chodzi o rurę odchodzącą od części nr 15? ADP.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #12 Napisano 7 Maja 2010 Moim zdaniem przed liczbą 103 jest 6B. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 7 Maja 2010 Już wiem to jest numer 06B133354 występuje w silniku AHL i ARM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #14 Napisano 7 Maja 2010 czy to może chodzi o rurę odchodzącą od części nr 15? W tym przypadku chodzi o część nr.24 tylko na tym rysunku wygląda ona całkiem inaczej niż w realu i ma całkiem inny numer. Zamieszczałem fotki na początku tego tematu w pierwszym poście. Moim zdaniem przed liczbą 103 jest 6B. Koledzy ja wiem co jest przed liczbą 103 tylko nie można odczytać ostatnich trzech cyfr, bo są wytarte i słabo widoczne można jedynie się domyślać tak jak ja w pierwszym poście. Tam jest nr. 06B 103 ... i te ostanie trzy to mogą być 493, ale rąk nie dałbym sobie chlasnąć za to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #15 Napisano 30 Maja 2010 Kolego, jutro z ciekawosci popatrze u siebie jaki tam jest numer i dam ci znac popoludniu jezeli jeszcze nie wiesz naturalnie Mysle ze w AHL powinien byc raczej to samo??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #16 Napisano 30 Maja 2010 Kolego, jutro z ciekawosci popatrze u siebie jaki tam jest numer i dam ci znac popoludniu jezeli jeszcze nie wiesz naturalnie Mysle ze w AHL powinien byc raczej to samo??? Zerknij na post #13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gooral Zgłoś #17 Napisano 7 Czerwca 2010 (edytowane) Panowie powiedzcie mi 3 rzeczy ('00 silnik 1.6): czym grozi jazda z odma niepodlaczona? (wlasnie odkrylem, ze rura nie dosc, ze u gory peknieta i troche jej brakuje tzn konczy sie na tej karbowanej czesci to dodatkowo w silniku lezala zupelnie luzno - czubkami palcow ja wyjalem a gniazda bo dalej nie wyjdzie kolektor etc ja trzyma) Czy taki stan rzeczy moze miec wplyw na stan silnika i zuzywanie oleju? Pytam bo rurki wygladaja cale zachlapane olejem (chodzi mi o okolice tego trojnika co wchodzi do rury dolotowej) i dodatkowo zasypane czyms mialkim - jakby bardzo drobny piasek - kurz sie przykleil? do tego przy mocowaniu na dole jest sporo rozchlapanego oleju a auto go konsumuje (kupilem w pt jeszcze nei wiem ile, ale ju kontrolke zolta widzialem na trasie i musialem dolac w sumie kilkaset ml by dojsc do 3/4 poziomu na bagnecie) odnoszac sie do 1 zdjecia z pierwszego postu: czy w elemencie po lewej sronie jest jeszcze jakas uszczelka czy on luzno lezy w gniezdzie? max prawa czesc rury u mnie zgubiona tam gdzie wchodzi lewa czesc jest trojnik i wchodza tam jeszcze przewody znad silnika i gdzies z boku za przepustnica) na tym pdf nie znalazlem nic co wyglada jak moje czesci pomocy ps czy moge jezdzic autem z tymi czesciami wymontowanymi (mowa o 3 rurkach do dolotu - jak tylko zatkam sam dolot by nie bralo lewego powietrza (co zreszta robilo od Bog wie jak dawna) pytam bo czy na szrot czy do sklepu jakos dostac sie musze... Ps edycja wlasnie wyjalem ta rure (praca z narzedziami chirurgicznymi rulez ma kod 06b 103 493 moja wyglada na kombinowana? Na ktoryms z waszych zdjec powyzej logo vw/audi jest kolnierz na mojej wyglada jak obciety kombinerkami w srodku byla wcisnieta luzno rurka metalowa (a rurka trzymala sie w silniku na takim klipsie) czy cos poza ta odma musze kupic? jakies uszczelki? czy poprostu kupuje nowa odme i metal wejdzie do niej a metal plum do silnika i klipsem zabezpieczyc a druga koncuwka i czy musze dodatkowo jakies uszczelki kupowac? Edytowane 7 Czerwca 2010 przez gooral Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #18 Napisano 7 Czerwca 2010 Kolego Gooral dzięki za numer tej odmy, bo jak do tej pory nikt go dokładnie nie odszyfrował, bo u mnie był wytarty "czy w elemencie po lewej sronie jest jeszcze jakas uszczelka czy on luzno lezy w gniezdzie?" Tak w tym gnieździe jest gumowa uszczelka, można ją wyjąć palcami jak wyjmiesz już tą odmę. "na tym pdf nie znalazlem nic co wyglada jak moje czesci " Ja tam też nic takiego nie znalazłem "Na ktoryms z waszych zdjec powyzej logo vw/audi jest kolnierz na mojej wyglada jak obciety kombinerkami w srodku byla wcisnieta luzno rurka metalowa (a rurka trzymala sie w silniku na takim klipsie)" Ta metalowa rurka to jest stały element odmy, ale po paru latach i pod wpływem temperatury silnika ta rurka z niej wypada:dupablada ja też tak mam, ale jakoś na razie nie wpadło mi to do silnika. Ja myślę że wystarczy kupić nową odmę i ją tam usadowić, powinno być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #19 Napisano 7 Czerwca 2010 Panowie powiedzcie mi 3 rzeczy ('00 silnik 1.6):czym grozi jazda z odma niepodlaczona? (wlasnie odkrylem, ze rura nie dosc, ze u gory peknieta i troche jej brakuje tzn konczy sie na tej karbowanej czesci to dodatkowo w silniku lezala zupelnie luzno - czubkami palcow ja wyjalem a gniazda bo dalej nie wyjdzie kolektor etc ja trzyma) Czy taki stan rzeczy moze miec wplyw na stan silnika i zuzywanie oleju? Pytam bo rurki wygladaja cale zachlapane olejem (chodzi mi o okolice tego trojnika co wchodzi do rury dolotowej) i dodatkowo zasypane czyms mialkim - jakby bardzo drobny piasek - kurz sie przykleil? do tego przy mocowaniu na dole jest sporo rozchlapanego oleju a auto go konsumuje (kupilem w pt jeszcze nei wiem ile, ale ju kontrolke zolta widzialem na trasie i musialem dolac w sumie kilkaset ml by dojsc do 3/4 poziomu na bagnecie) odnoszac sie do 1 zdjecia z pierwszego postu: czy w elemencie po lewej sronie jest jeszcze jakas uszczelka czy on luzno lezy w gniezdzie? max prawa czesc rury u mnie zgubiona tam gdzie wchodzi lewa czesc jest trojnik i wchodza tam jeszcze przewody znad silnika i gdzies z boku za przepustnica) na tym pdf nie znalazlem nic co wyglada jak moje czesci pomocy ps czy moge jezdzic autem z tymi czesciami wymontowanymi (mowa o 3 rurkach do dolotu - jak tylko zatkam sam dolot by nie bralo lewego powietrza (co zreszta robilo od Bog wie jak dawna) pytam bo czy na szrot czy do sklepu jakos dostac sie musze... Ps edycja wlasnie wyjalem ta rure (praca z narzedziami chirurgicznymi rulez ma kod 06b 103 493 moja wyglada na kombinowana? Na ktoryms z waszych zdjec powyzej logo vw/audi jest kolnierz na mojej wyglada jak obciety kombinerkami w srodku byla wcisnieta luzno rurka metalowa (a rurka trzymala sie w silniku na takim klipsie) czy cos poza ta odma musze kupic? jakies uszczelki? czy poprostu kupuje nowa odme i metal wejdzie do niej a metal plum do silnika i klipsem zabezpieczyc a druga koncuwka i czy musze dodatkowo jakies uszczelki kupowac? Z informacji które posiadam nie ma podrób-z resztą po dwutygodniowych próbach poległem Dostępne w ASO-dzwoń i pytaj o cenę.Do silnika ADR zamo kolanko +- 110PLN,o wężach nie mówię bo nie zmianiałem.Odma to nic innego jak odpowietrzanie skrzyni korbowej,nieco oparów z olejem może się wydostawać,lecz nie za dużo.Nie jest to jednak powodem ubywania oleju w silniku-no chyba że są dość duże przedmuchy,a brud jest przez kurz który na tym syfie osiada.Węże i plastiki łączone są spinkami.Pzdr. Ja myślę że wystarczy kupić nową odmę i ją tam usadowić, powinno być Jedynie nową Stare,używane mają już przegrzany plastik i będą także pękać i się kruszyć.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gooral Zgłoś #20 Napisano 7 Czerwca 2010 Z informacji które posiadam nie ma podrób-z resztą po dwutygodniowych próbach poległem Dostępne w ASO-dzwoń i pytaj o cenę.Do silnika ADR zamo kolanko +- 110PLN,o wężach nie mówię bo nie zmianiałem.Odma to nic innego jak odpowietrzanie skrzyni korbowej,nieco oparów z olejem może się wydostawać,lecz nie za dużo.Nie jest to jednak powodem ubywania oleju w silniku-no chyba że są dość duże przedmuchy,a brud jest przez kurz który na tym syfie osiada.Węże i plastiki łączone są spinkami.Pzdr. Problem z miejscem zamieszkania ciezko o czesci zamienne jutro bede kombinowal. Bo nawet jak cos znajde to bedzie milion euro (zartuje, ale wymiana rozrzadu w mondeo '98 kosztowala w warsztacie 600 euro znajomego) Co do oleju to jest go pelno w odmie i wyzej w poblizu rury dolotowej (pomiedzy filtrem a przepustnica) az grubo - patyczkiem do uszu go mozna bylo zbierac (taki gesty czarny syf jak smar co sie do niego kurz przykleil) dodatkowo caly silnik kolo miejsca montazu odmy jest caly oblepiony olejem w sumie to powinienem zamowic trojnik co wchodzi w rure dolotowa (kruciec sie zlamal wsadzilem do niego idealnie pasujaca metalowa rurke i wkleilem ja w obie czesci i zalalem klejem z wierzchu) do tego jeden o ring (ten z pokrywy silnika) pekniety i posciskany do wymiany. gdzies kiedys dotarlem do infa w necie, ze ktos szukal wycieku oleju (nawet turbo wymienil) a na koncu znalazl pekniecie w odmie. Nikt nie odpowiedzial czy moge tak jezdzic (w sumie peknieta odma tam nie byla od wczoraj) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach