Skocz do zawartości
marecek

Tłucze, trzęsie autem na boki przy przyspieszaniu...

Rekomendowane odpowiedzi

przegub wewnętrzny można dorwać bez problemu... o ile się nie ma 1.8T z 2002 roku... do tego auta tylko na http://www.przeguby.pl/ i tylko na zamówienie (IC nie ma w ofercie tego przegubu, a aso woła 800+zł za sztukę). Nie wiem jak sprawa wygląda w TDI. Ja wymieniałem całe półosie, bo zależało mi na czasie, a dorwałem całe prawie nówki (2004 r, jeszcze naklejki na półosiach były świeże).

 

BTW diagnoza tego przegubu jest bardzo prosta... zdejmij koło (i ewentualnie wyjmij półoś) i sprawdź jaki jest luz osiowy na przegubie wewnętrznym... jeśli masz urwany tulip (ten trójramienny przegub wewnętrzny tak się jakoś tak nazywa), to poczujesz duży luz. Jak wyjmiesz półoś to zauwazysz też, że podczas próby obrotu półosi nie będą możliwe w sposób płynny (u mnie łożysko na jednym z ramion tulipa nie istniało - stąd luz około 5 mm w osi obrotu i brak możliwości płynnego kręcenia półosią).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już w czwartym poście był słuszny trop tylko kolega trochę się zafiksował

na tym, że już przy przegubach robił i nic nie ma prawa się tam dziać ;)

a jednak...

 

Przy okazji pytanie:

Czy przeguby wymienia się parami czy można wymienić tylko element zużyty?

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie widzę przeszkód żeby wymieniać osobno, poza tym to finansowo mniej boli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mozesz napisać na czym polega taka rozbiurka przegubu wew. mogę to zrobić bez wyciągania całej półośki i rozpinania przegubu zewnetrznego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...no to nie bardzo tak się da. Musisz mieć całą półoś wyciągniętą (w zależności od wersji przegubu jaką posiadasz - u mnie np. zawleczkę zabijasz od strony skrzyni biegów, więc trzeba półoś odkrecić). Z resztą ile to roboty? 8 śrubek na łączeniu ze skrzynią, główna śruba piasty i dwie śruby dolnych wahaczy... (no i koło :P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam taki problem kołusze mi na boki ale tylko z przodu jak by sie miało prawe urwać od pasażera zawieszenie mam oki koła wywazone co moze być przyczyną tarcze raczej chyba odpadają bo ja już czuje przy małej prędkosci od 40km kołysze na boki łącznik elastyczny sprawdzony a jak sprawdzić poduchy bo ja sprawdzałem pod obciążeniem silnika na hamulcu i dodawałem gazu bo mam automata pomóżcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczupak nie wiem czy czytałeś ten temat od samego początku ale jakbyś czytał to pewnie byś sprawdził też półosie a raczej przeguby ale wewnętrzne przeguby bo zewnętrzne nie powodują kołysania ale nie wiadomo bo nie napisałeś też jak sprawdziłeś i co a w ogóle to cholernie cięzko się czyta taki tekst... (sorry, nie mogłem się powstrzymać...).

 

PRZECINKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Co sprawdziłeś pod obciążeniem na hamulcu? Że hamulce działają? Że poduchy są?

 

Poduszka silnika czy skrzyni nie wpływa na trzęsienie się auta na boki, a już na pewno nie tak, żebyś odczuwał "jak by sie miało prawe urwać od pasażera" [koło].

 

Wyraźnie napisane jest, że powodem wibracji, od której zacząłem ten temat było uszkodzenie przegubu wewnętrznego. Jedyną metodą sprawdzenia jest podniesienie auta i złapanie za półoś. Jesli coś będzie nie tak, to od razu da się to wyczuć... Jeśli wykluczysz przegub, to zacznij metodą eliminacji - koła (na wyważarkę i sprawdź czy jak się kręci to "widać" wibracje), łożyska (można spróbować przegazować na podnośniku, ale bez obciążenia to za dużo nie widać), a może luz w zawieszeniu jednak jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marecku byłem jeszcze teraz na stacji diagnostycznej na trzepacce zawieszenie bez grama luzu tylko amorek jeden troszke słabszy z tyłu.A pod obciążeniem sprawdziłem poduszki pod silnikiem jest oki.

A co ma do przegub jak by było z nim cos nie tak to sie urywa i samochód nie jedzie albo szarpie do przodu.a ta poduszka pod przednim pasie co lata w łapie ona jest regulowana moze ona a jak sprawdzić te przegubu zielony jestem podpowiedz troszke

 

---------- Post added at 18:04 ---------- Previous post was at 17:56 ----------

 

a jest jakaś różnica miedzy skrzynia automatyczną a manualną przegub wew mam rozumieć jest od skrzyni tam trzeba odkręcić te śruby na torsena , olej się nie wyleje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mylisz się w sprawie tych przegubów. Opisane przez Ciebie zachowanie "urywa się i samochód nie jedzie" dotyczy przegubów zewnętrznych. Przeguby wewnętrzne mają zupełnie inną konstrukcję (pracują w zupełnie innych warunkach niż zewnętrzne) i potrafią się uszkodzić w tak głupi sposób, że właśnie powodują opisany przeze mnie w pierwszym poście efekt.

 

Poduszka silnika czy skrzyni nie ma nic wspólnego z "trzęsieniem" się auta... zobacz z jaką częstotliwością "trzęsie" się silnik! Jeśli urwałbyś poduszkę, to odczuwałbyś drżenie -> nie kołysanie budy na boki.

 

Jak przeczytasz ten temat to dowiesz się jakie są objawy uszkodzenia przegubu wewnętrznego -> trzęsie tylko podczas przyspieszania -> jeśli masz podobny objaw, to szukaj winnego w napędzie lub przeniesieniu napędu (przegub, półoś...). Jesli trzęsie cały czas podczas jazdy, to problem leży w krzywych kołach i nie masz co szukać innych winnych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy, tyle ze u mnie nie trzesie zawsze tylko np. po paru kilometrach jazdy i po paru gwaltownych przyspieszeniach. Czy wam przegub trzasl rowniez "na zimno"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem dziś te przeguby na jednym kole wszystko oki a na drugim jest malutki luz na jednym trzpieniu tzw tulipana to moze to jest powodem że buja na boki to mój numer gg 10023805

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinam sie do tematu, moim passacikiem tez strasznie buja przy przyspieszaniu a juz nie wspomnie jak strasznie podczas jazdy, podczas przyspieszania powiedzmy na lekkim skrecie musze sztywno fajere trzymac zeby nie zjechac na pobocze czy coś. Podkresle ze mam zalorzone aluski 225/45/17' Podczas przegladu nie wykazalo nic co by zwrocilo uwage diagnosty, nie bylo luzow z przodu itp a i amorki po 70%. Nie mam pojecia co to moze byc, moze zaczne od wywazenia kol a pozniej sie okaze, niemozliwe przeciez zeby bujalo go tak bardzo na tych alu bo przeciez na takich 17' ten moj model wychodzil. Aha i jeszcze chce wspomniec ze autko sprowadzilem z Niemiec i zrobilem nim moze 1000km po Polsce. Katastrofa z tym bujaniem !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...wyważ te koła zanim w ogóle zaczniesz pisać takie rzeczy :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a pierscienie centrujace do felg to masz, czy zapomniales, kolega w bmw tak zrobil i wywazal 2 razy ,bo sie posluchac nie chcial, a to bylo przyczyna, dolozyl pierscienie i po klopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a diagnosta napewno sprawdzal zawieszenie ? ja mialem autko audi i w zakrecie uciekalo jak piszesz powodem byl odkrecony kielich amortyzatora przeglad przechodzil od strzalu bo tak to sie robi przeglady i nic nie wykazywalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wywazalem kol, jak kupilem tego paska na tych felgach to nic przy nich nie robilem a to standardowe 17´ na jakich wychodzil z tasmy prod. Diagnosta patrzyl pod spodem na telepakach ale nic nie wykryl zeby jakies luzy byly czy cos. Wasze passaty tak buja w ogole jak mojego a moze tak ma byc :-) ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączam sie do tematu i prosze o pomoc w diagnozie.

Przeczytalem caly temat i sprawdzę przeguby wewnetrzne.

OBJAWY:

Przy przyspiesaniu najbardziej odczuwalne trzęsienie na 4 i 5 biegu w przedziale 1800-2000obr/min predkosc 80km/h-100km/h potem ustaje drganie kierownicy budy lewarka zmiany biegow.

Na postoju moge gazowac i nic sie nie dzieje.

Jak jade predkoscia stałą bez przyspieszania tez jest spokoj.

I nie jest to trzesienie na boki lecz drżenie calego auta.

 

Zastanawiam sie bo tu ktos radzil wyważyć koła ale gdyby byla wina felgi drżałoby niezaleznie czy przyspieszamy czy nie

 

..............

Psssat 2002r 1,9TDI AWX 130KM

alufelgi 16" - 225

 

Moze jakies sugestie co najpierw powinienem zrobic.

:dolamam

Edytowane przez sly30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeguby, poduszki, układ wydechowy, sprzęgło: możliwości jest wiele...

Zacznij od sprawdzenia przegubów, tak jak opisał to Marecek i droga eliminacji dojdziesz do powodu problemu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zerknij czy ci się nie odkręciła śruba na poduszce silnika, tej z przodu stabilizującej... Miałem takie objawy, tyle że u mnie na postoju też tłukło na wolnych obrotach, choć nie zawsze(zależy jak się silnik ułożył)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam dołączam sie do tematu i prosze o pomoc w diagnozie.

Przeczytalem caly temat i sprawdzę przeguby wewnetrzne.

OBJAWY:

Przy przyspiesaniu najbardziej odczuwalne trzęsienie na 4 i 5 biegu w przedziale 1800-2000obr/min predkosc 80km/h-100km/h potem ustaje drganie kierownicy budy lewarka zmiany biegow.

Na postoju moge gazowac i nic sie nie dzieje.

Jak jade predkoscia stałą bez przyspieszania tez jest spokoj.

I nie jest to trzesienie na boki lecz drżenie calego auta.

Stawiam na nastawnik pompy.

Poczytaj o objawach - miałem u siebie to samo i był to nastawnik.

 

Na biegu jałowym nie falują Ci obroty?

Edytowane przez Michal-LKR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności